Mistä matalasti koulutetut keskustelevat keskenään?
Onko seksi, urheilu ja ryyppäämien yleisimpien aiheiden joukossa?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people.
Tällä palstalla oon minä ainakin keskustellut noista kaikista, jopa tänään.
No mielesi kokoon kantaa ottamatta ainakin palstailet paljon.
Joskus palstailen, yleensä en. Tänään oon prokrastinoinut, kun kirjoitushommat ei oo oikeen sujuneet. Kivut vaikeuttaa keskittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni syvimmät keskustelut ja ihmissuhteet ovat olleet matalasti koulutettujen kanssa, ei todellakaan voi yleistää.
Kun se yhdistävä tekijä on ihmisyys, niin on paljon helpompi päästä pintaa syvemmälle kuin jossain akateemisessa small talkissa. Matalasti koulutettujen joukossa on hyvin älykkäitä ihmisiä, joiden kanssa on todella avartavaa keskustella.
Elämästä, politiikasta, maailmanmenosta, ruoasta eli kaikesta mahdollisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa korkeakoulutetut esittelevät ennakkoluulojaan.
Tunnen kyllä matalasti koulutetun joten älä ala minulle pätemään. Olen keskustellut hänen ja hänen ystäviensä kanssa. Aiheet ovat todella arkisia eivätkä vaadi älyllistä kyvykkyyttä. Se on todella rentouttavaa kun voi antaa aivojen käsitellä yhteiskunnallisesti tärkeitä asioita samalla kun keskustelen tv ohjelmista sekä mistä saa halvimmalla olutta.
Miksi mä pätisin? Itse olen keskustellut matalasti koulutettujen kanssa kaikenlaisista asioista. Sä vaikutat melko ylimieliseltä.
En ole ylimielinen. Tiedän oman arvoni joka vähemmän koulutetuista näyttää ylimielisyydeltä. Se on ymmärrettävää koska alemman koulutuksen saaneet eivät voi olla ylpeitä
Meidän suvussa korkeakoulutus menee taaksepäin todella monta sukupolvea. Sellainen perinne on kulkenut tuossa mukana, että kaikkiin ihmisiin suhtaudutaan samalla tavalla taustasta riippumatta. Koen asenteesi aavistuksen sivistymättömäksi.
Kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä.
Meillä kylässä akateemisesti koulutetut vieraat ainakin alkoivat keskustella siitä kuinka paljon olivat opiskelleet ja kouluttautuneet varsinkin sen jälkeen kun kuulivat että minä en, olen vain yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä matalasti koulutetun joten älä ala minulle pätemään. Olen keskustellut hänen ja hänen ystäviensä kanssa. Aiheet ovat todella arkisia eivätkä vaadi älyllistä kyvykkyyttä. Se on todella rentouttavaa kun voi antaa aivojen käsitellä yhteiskunnallisesti tärkeitä asioita samalla kun keskustelen tv ohjelmista sekä mistä saa halvimmalla olutta.
Miksi mä pätisin? Itse olen keskustellut matalasti koulutettujen kanssa kaikenlaisista asioista. Sä vaikutat melko ylimieliseltä.
En ole ylimielinen. Tiedän oman arvoni joka vähemmän koulutetuista näyttää ylimielisyydeltä. Se on ymmärrettävää koska alemman koulutuksen saaneet eivät voi olla ylpeitä
Meidän suvussa korkeakoulutus menee taaksepäin todella monta sukupolvea. Sellainen perinne on kulkenut tuossa mukana, että kaikkiin ihmisiin suhtaudutaan samalla tavalla taustasta riippumatta. Koen asenteesi aavistuksen sivistymättömäksi.
Tietenkin suhtaudutaan ihmisenä samalla tavalla. Sosioekonominen tausta kuitenkin korreloi sivistyksen ja keskustelutaitojen kanssa. En voi kuvitella, että vähemmän koulutettu ei niin sivistyneestä suvusta voisi samalla tavalla päästä syvälle keskustelun ytimeen kuten kaksi kulttuurisuvun edustajaa, joiden koulutustausta kertoo syvemmästä älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Työ, työkaverit, ihmissuhteet, raha, terveys, politiikka.
T. Itsekin siis matalasti koulutettu.
Muiden, korkeammin koulutettujen kanssa puheenaiheet ovat pitkälti samoja, mutta myös musiikin, elokuvien ja sarjojen, kirjojen tai yhteiskunnallisten aiheiden pohdiskelu yleisesti. Liittynee enemmän ihmissuhteen laatuun ja muotoon (perhe/ystävät/työkaverit/tuttavat) kuin koulutustasoon nämä aihepiirit, se millä tasolla keskustellaan on varmasti koulutuksella aika paljon merkitystä.
Olen käynyt vain peruskoulun, enkä oikein osaa puhua muiden "kallujen" kanssa mistään.
Minä en juo, rassaa autoa tai seuraa urheilua. Kulutan kulttuuria suht runsaasti, mm. rakastan taidenäyttelyitä sekä oopperaa (jota katson Youtuben kautta rahasyistä), luen useammalla kielellä jne. Olen myös yksinäinen, suku on lähes sammunut enkä koe tarvetta juoruilla muista, tuttuja tai ei.
Katsoin tänään (vihdoinkin!) armenialaisen mestariteoksen "Granaattiomenan väri", ja liikutuin kyyneliin jo pelkästä puvustuksesta. Miksi olen näin outo? Silti kaipaisin toista samanmielistä, jonka kanssa jakaa edes osa näistä elämyksistä.
Lätkä, ralli, formula, baarit ja alkoholi ja p i l l u/p e r s e/t i s s i t
Sinusta,nauretaan porukalla että on ne viisaat tyhmiä.Ne keksii kaiken ja me tyhmät käytetään heidän keksintöjä,nerokasta vai mitä?
Kaverini mies on matalakoulutettu mutta erinomainen keskustelija ja omaa laajan yleistiedon. Miksiköhän, no hän on aina, eli lapsesta saakka ollut kirjaston asiakas ja oppinut yhden vieraan kielen, että pärjää sillä hyvin. On myös asunut ulkomailla useita vuosia ja viihtynyt siellä ja omaa hyvän käytöksen.
Että ei se oppiarvo todellakaan ole sivistyksen mittari, sivistys on ihan jotain muuta.
Olen sekä isäni että äitini puoleisen suvun ensimmäinen akateeminen. Toisen suvun puolella eroa ei huomaa mitenkään, mutta toisen suvun puolella koulutustaso tai sivistystaso tai mikälie kyllä näkyy mutta osaamme puolisoni kanssa sovittaa itsemme heidän muottiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Olen amis yhdellä tutkinnolla 2003.
Talouspolitiikka on usein pinnalla. Inflaatio,kryptot, verotus,yrittäjyys jne.osa kavereista yrittäjiä nääs. Just äsken lopettelin puhelun kun arvioitiin solanan kurssikehitystä seuraavan 72h.
Autoista jutellaan jonkin verran painottuen vian etsintään ja ongelman ratkaisuun. Ehkä se turboikä on jo takana ja gti ei enään innosta. Viimeksi ihmeteltiin uuden mersu sprinterin automaattilaatikon toimintaa vs vanha V6 diesel. Ero on huima. Onneksi sentään saa vielä perinteisiä automatteja.
Myös paljon jutellaan hyvinvoinnista,pari/ihmisuhteista. Tässä iässä tahtoo vähän parisuhteet urautua ja niihin kaipaisi rutiineiden rikkomista ja piristystä arkeen. Kaveripiirissä on iiva heitellä hulluja ideoita.
Myös keskusteluihin hiipii kivut ja kolotukset, ehkä sitä vaan alkaa vanhenemaan.
Ei siihen kauaa mene niin jutellaan ET-lehden artikkeleista🤣
-Kylmis
Ps.miten matala koulutustaso liittyy mihinkään?
No liittyy esim. juurikin siihen, että tykkäät jutella autoista.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini mies on matalakoulutettu mutta erinomainen keskustelija ja omaa laajan yleistiedon. Miksiköhän, no hän on aina, eli lapsesta saakka ollut kirjaston asiakas ja oppinut yhden vieraan kielen, että pärjää sillä hyvin. On myös asunut ulkomailla useita vuosia ja viihtynyt siellä ja omaa hyvän käytöksen.
Että ei se oppiarvo todellakaan ole sivistyksen mittari, sivistys on ihan jotain muuta.
Nykypäivänä on vain ikävä kyllä todella harvinaista, että kukaan lukee enemmän kuin on pakko. Näin ollen ne niin sanotusti lukeneet ovat sentään lukeneet edes omaa oppiainettaan, mikä ei ole vielä todellista sivistystä, mutta sokeiden maassa yksisilmäinen on kuningas.
- Lukenut ja melko sivistynyt korkeakoulutettu nainen, vielä lukeneemman ja sivistyneemmän duunarimiehen tytär.
Vierailija kirjoitti:
Matalasti koulutettu ei yleensä pohdi tai laskelmoi. Tekee kuten Jumala sanoo, eli sydän sanoo.
Pistää torilla terroristin tonttiin ja niputtaa tämän.
Kun korkeasti koulutettu laskelmoi riskit ja vaarat ja jää sivuun tarkkailemaan. Kyseessä on temperamentti erot.
Toinen on tekijä ja reipas hyvä sydäminen henkilö, joka pääsee taivasten valtakuntiin ja toinen laskelmoi itselleen hyötyjä ja toimii omaksi edukseen jos toimii edes. Tämmöinen ei helpolla pääse taivasten valtakuntiin.
Matalasti koulutettu yleensä uskoo Jeesukseen.
Tuo viimeinen lause on ainut asia joka on totta tuossa postauksessasi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta tuskin ainakaan haukkuvat jatkuvasti muita 🤔
Eihän ne muuta teekään kun on niin tylsä elämä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina muistellaan mitä juotiin viikonloppuna. Tiistaina haukutaan firman johtoa. Keskiviikkona puhutaan röökin ja bensan hinnasta. Torstaina suunnitellaan viikonlopun juomiset ja perjantaina ollaan täpinöissä, että kohta pääsee juomaan.
Aika lailla tämä
T: matalasti koulutettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sun koulutus ainakaan sydämen sivistystä ole saanut sykkimään, tiedätkö edes miten sen saisi? Aatukaan ei nyt niin korkeakoulutettu ollut mutta niin vaan ne maan koulutetut viisaatkin lankesivat palvomaan itsevaltiasta. Ja entäpä itse Stalin, sama juttu ja hirveät seuraukset kansalaisille.
Miten kummassa koulutettujen älli ei riittänyt hoksaamaan mitä tuleman piti ja menivät mukaan siihen soppaan.
Empty minds (that can not produce own quotes) quotes others quotes, not to mention Bible quotes.