Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjakortti on lahja kauppiaalle

Vierailija
10.12.2024 |

kauppias nauraa, saajaa vituttaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seteli-lahjakortti: 10-0.

Voimassa lähes kaikkialla ainakin 10 vuotta, saa ostaa mitä saaja haluaa.

Vierailija
22/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen aivopieru!

Ei se ihan noinkaan ole. Olin joskus firmassa töissä, josta ostettiin todella paljon lahjakortteja. Lahjakorteilla on aina viimeinen voimassaolopäivä. Ihmisillä jäi niitä käyttämättä, joko unohtivat tai lahjakortti vain hävisi. Lisäksi jotkut käytti osan vain lahjakortin summasta. Kaiken tämän päälle firma sai kassaan paljon rahaa etupainoitteisesti tarvitsematta myydä yhtään mitään tuotetta! Jos yritys olisi mennyt vaikka konkurssiin, niin ei lahjakorttien saajat olisi saaneet yhtään mitään.

Lahjakortit oli pirun hyvä bisnes. Koska se oli osaltaan ihan ilmaista rahaa, koska osa todellakin jää käyttämättä.

Lisään vielä. En sano firmaan, mutta lahjakortteja jäi noin 150 000 euron edestä vuosittain käyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaavaa kiusantekoa. Niinkuin lahjan saaja ei muka itse osaisi päättää mikä on hyväksi.

Vierailija
24/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli menossa vanhaksi lahjakortti kylpylään ja kasvojenhoitoon. Vein ne työpaikan kahvipöytään ja siinä ne kierii vieläkin. 

Vierailija
25/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun antaa lahjakortteja, niin s ja k ketjujen kortit on siitä hyviä että varmasti tulee käytettyä. Kun kortilta loppuu raha, niin voi sitten omalla rahalla maksaa loput. Johonkin erikoisempaan paikkaan kannattaa antaa kortteja ainoastan siinä tapuksessa että on varma että tulee käytettyä.

Vierailija
26/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti on saajan vastuulla, enkä halua lahjaa joka sitoo minut aikaan ja paikkaan. 

Vierailija
27/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun antaa lahjakortteja, niin s ja k ketjujen kortit on siitä hyviä että varmasti tulee käytettyä. Kun kortilta loppuu raha, niin voi sitten omalla rahalla maksaa loput. Johonkin erikoisempaan paikkaan kannattaa antaa kortteja ainoastan siinä tapuksessa että on varma että tulee käytettyä.

Lapsena kun sai näitä lahjakortteja Seppälään (Rip Seppälä) se oli omalla tavallaan stressaavaa, koska vaikka korttien yhteissumma olikin kolminumeroinen, silti tuntui siltä, että 30€ vaate on liian kallista 20€ kortille (10€ tappio!). No kyllä sieltä kuitenkin löytyi kivoja vaatteita kuten pirteän neon vihreät housut jotka eivät enää mahdu mun ylle.

Mutta näin yleisesti lahjkorteista; tykkään kyllä siitä ideasta, että kun annetaan lahjakortti johonkin erikoisliikkeeseen, se "raha" on pakko käyttää siellä vs oikea raha. Esim jos minä saisin nyt lahjaksi 150€ lahjakortin "oikealle" kampaajalle, minä varaisin saman tien kampaaja ajan vs se 150€ olisi s-ryhmän kortti jolloin voisin kyllä käydä hius-ässien kampaajalla, mutta se menisikin ihan vain ruokaan

Vierailija
28/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Minä jätän nämä lunastamatta jos ei ole mitään ostettavaa

Vierailija
29/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaavaa kiusantekoa. Niinkuin lahjan saaja ei muka itse osaisi päättää mikä on hyväksi.

Minusta on henkilökohtaisempi ja enemmän ajateltu lahja antaa intohimoisesti kalastuksesta tykkäävälle Kaisulle lahjakortti kalastusliikkeeseen kuin rahaa.

Vierailija
30/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kuivahti käteen Hoplopin sarjalippu. Ilmeisesti voimassa vain puoli vuotta, eikä korttiin ole mihinkään edes merkattu, milloin se on ostettu tai otettu käyttöön. Toisaalta eipä noita hoplopejakaan taida enää monta olla. Mutta tsekatkaa voimassaoloaika, jos ostatte lahjakortteja! 

Mulla on kuivahtanut usein leffalippuja/sarjalippuja siis. Harmittaa vieläkin niin, etten herkästi mene leffaan. Tosi fiksua oli leffateattereilta esim. estää asiakkaiden sisäänpääsy koronan varjolla, eivätkä pidentäneet lippujensa voimassaoloaikaa. Joskus taas ei ole vaan yhtään sellaista leffaa, jonka haluaisin nähdä. Ja nyt liput maksaa vaan ihan kohtuuttomasti. Siksi leffateatterit saa mun puolesta k u o  ll a kin pois.

No korona-aikaan ainakin Finnkino pidensi niitä sarjalippujen voimassaoloja monta kertaa. Esimerkiksi itsellänikin ne sähköiset liput hävisi jo näkymästä omassa profiilissa heidän netissään, varmaan siksi kun  ne oli ostettu yli vuosi aikaisemmin. Onneksi oli tallella jonkin oman laitteen tiedostoissa ja sain ne käytettyä joku 14 kuukautta ostosta.

Tietenkin leffaliput on huono lahja ihmiselle, joka ei mene leffaan. Tai lahjakortti sellaiselle, joka ei niitä käytä. Osa varmasti aina menee hukkaan, kuten nuo työnantajien kulttuuri- ja liikuntaedutkin.

Vierailija
31/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt valehtelematta satojen eurojen arvosta lahjakortteja käyttämättä. Ne vaan unohtuu eikä ole mukana kun tarvis. 

Viimeksi happani ravintolalahjakortti jonnekin huippuravintolaan, en vaan kerennyt kun hirveä arki taklattavana. 

Olen myös vahingossa heittänyt lapsen 50e kirjakauppalahjakortit roskiin kun luulin, että ne oli käytetty. 

Teatterilippulahjakortit ym, ei mitään jakoa ehtiä..

Eli lahjakortit todella on riski. Älkää antako mulle mitään! 

Vierailija
32/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ollut ongelma, jos lahjakortti on ollut 20€ ja ainoa tavara, jonka löydän ostettavaksi maksaa 40€, niin joudun maksamaan 20€ tuotteesta, jota en muuten ostaisi. Tai kalliiseen ravintolaan 50€:n lahjakortti ei ole säästö, jos ruokailu kahdelle maksaa 100€ ja tähän ravintolaan ei muuten menisi. 

Halvemmaksi tulee jättää lahjakortti tälloin käyttämättä.

Joten kannattaa olla varma, että lahjan saaja käyttäisi juuri tätä liikettä tai palvelua muutenkin ja siitä on hänelle hyötyä.

Vierailija
33/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit on ihan piru hyvä bisnes! Yllättävän iso osa jää aina käyttämättä, tämä on ihan ilmaista rahaa! Toinen syy, osa poikii suoraan lisämyyntiä sen lahjakortin summan päälle vielä, kun lahjakortin saaja haluaa käyttää koko summan, niin pitää todellisuudessa ostaa jotain maksaa enemmän kuin lahjakortti ja maksaa itse väli. Päälle lahjakortin saaja saattaa olla uusi asiakas, eli lahjakortin meiltä ostanut maksaa siis rahaa siitä meille, että saa markkinoida meidän firmaa!

Itse sanoisin, että mikään en ole niin kannattavaa touhua, kuin lahjakorttien myynti!

Vierailija
34/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää köyhänä oisin todella iloinen että saisin lahjakortin eikä jotain käytettyä kamaa. Saisin itse valita ja toki varmistaisin että summa ei ylity eli jääköön se muutama euro sitte kauppiaan hyväksi.

Vierailija
35/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortit on ihan piru hyvä bisnes! Yllättävän iso osa jää aina käyttämättä, tämä on ihan ilmaista rahaa! Toinen syy, osa poikii suoraan lisämyyntiä sen lahjakortin summan päälle vielä, kun lahjakortin saaja haluaa käyttää koko summan, niin pitää todellisuudessa ostaa jotain maksaa enemmän kuin lahjakortti ja maksaa itse väli. Päälle lahjakortin saaja saattaa olla uusi asiakas, eli lahjakortin meiltä ostanut maksaa siis rahaa siitä meille, että saa markkinoida meidän firmaa!

Itse sanoisin, että mikään en ole niin kannattavaa touhua, kuin lahjakorttien myynti!

Niinpä. Kultajousen lahjakortit ovat 10€ ja vaikka sieltä löytyy myös edullisia koruja jotka mahtuu siihen 10€, silti siitä huolimatta se on lähestulkoon 100% todennäköisyydellä asiakas joutuu maksamaan extraa saadakseen ihan minkä tahansa lahjakortin käytettyä loppuu. Vaikka se ylimääräinen summa olisikin vain joitakin senttejä

Vierailija
36/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit on firmoille kuin ilmaista lainaa, josta tarvitsee vain osa maksaa takaisin.

Vierailija
37/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakorteissa on saajalla aina pientä stressiä siitä, että muistaa käyttää lahjakortin ajoissa. Joku 6 kk on aika lyhyt aika leffalippuihin ym. jos ei ole aktiivinen elokuvissa kävijä.

Tai jos ei oikein tykkää hieronnoista ja aromaterapioista, joten tuollaiset hoidot tulee käytyä vähän väkisin ns. suorittamassa tai jäävät käyttämättä.

Vierailija
38/38 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai lonkalta heittämällä, sanoisin että mulla on jäänyt elämäni aikana lahjakortteja käyttämättä jonkun 1000-1500 euron edestä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän