Pörssisähkö taas sairaan halpaa. Säälittää määrikset jotka maksavat kauheaa 8c hintaa
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo pers_eestä miettiä voiko tänään paistaa ruokaa uunissa:D Itse ainakin teen uuniruokaa just silloin kun haluan ilman mitään hintakyttäyksiä.
Köyhien hommaa
Eihän sun yksiössä edes mene kuin 300kWh vuosi ja kela maksaa sen.
Niinku sanoin aiemmin, asutaan omakotitalossa. Sellaista ei kannata hankkia jos on köyhä.
Me ollaan köyhiä ja asutaan omakotitalossa.
Säästetään pörssillä n.650€ vuodessa lämmityksestä.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo pers_eestä miettiä voiko tänään paistaa ruokaa uunissa:D Itse ainakin teen uuniruokaa just silloin kun haluan ilman mitään hintakyttäyksiä.
Köyhien hommaa
Eihän sun yksiössä edes mene kuin 300kWh vuosi ja kela maksaa sen.
Niinku sanoin aiemmin, asutaan omakotitalossa. Sellaista ei kannata hankkia jos on köyhä.
Me ollaan köyhiä ja asutaan omakotitalossa.
Säästetään pörssillä n.650€ vuodessa lämmityksestä.
Höpö höpö
Mitä höpö höpö!?
Meillä menee noin 19000-21000kWh vuodessa ja 8c se maksaisi melkein tuplaten enemmän.
Halpaa joo, nyt 20.54 c/kWh ja seuraavalla tunnilla 28.12 c/kWh.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa keskiarvo?
Meillä tämän vuoden hinta 4.9c/kWh. Kulutus 18400kWh.
Tänään lämmitettiin välillä puilla ja huomenna taas sähköllä kun maksaa,1c.
Mökkipenalla meni eilen kalliita kwh > 10 kpl Tänään laitoin taas maalämmön päälle yöllä herätessäni vessa-asioille ja jo nyt on kulunut 17 kwh. Tänään on myös 8 kwh kiuas päällä pari tuntia. Eilen oli lämpöä illalla 22 ja aamulla 21 astetta . 120m2 betonilattia varaa tosi hyvin lämpöä, riittää kun yöllä lämmittää 6 h. Samoin kosteidentilojen osalta lämmitän vain öisin. Arviolta tänään kuluu n 40 kwh ja jos huomenna on kallista niin purskautan illalla lisää lämpöä lattiaan.
;)
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko edes puhuvasi senteistä?
Keskihinta sentteinä. Elokuu 1, syyskuu 2, lokakuu 3, marraskuu 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta se kyttäys vasta alkaakin kun pörssisähkö vaihtaa 15 min välein hintaa 😃 Määris on huoleton ja helppo. Saa saunoa aina kun haluaa.
Saunahan lämpiää puilla. Ei kai kukaan nyt missään sähkökidutus saunassa sauno!??
Niiden halkojen tekemiseen on sinulla mennyt 50€ edestä sahan bensaa per motti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta se kyttäys vasta alkaakin kun pörssisähkö vaihtaa 15 min välein hintaa 😃 Määris on huoleton ja helppo. Saa saunoa aina kun haluaa.
Saunahan lämpiää puilla. Ei kai kukaan nyt missään sähkökidutus saunassa sauno!??
Niiden halkojen tekemiseen on sinulla mennyt 50€ edestä sahan bensaa per motti.
Noin 5dl bensaa meni mottiin.
Kirveellä pilkoin ihan liikunnan kannalta.
Mulla on akkusaha. Sen voi ladata täyteen halvalla sähköllä, joten bensaa kulunut nolla eurolla :DD
Sähkönhinta on n 10e/kk eikä tarvitse kelloa kyttäillä. Toki siirto tuohon päälle, molemmat joku max 18e/kk.
Älä turhaan sääli. Työkaveri mainosti nousevansa aamu neljältä pesemään pyykkiä, kun oli lähes ilmaista. Minä nukuin tuohon aikaan vielä sikeästi ja laitoin vasta illan suussa muiden askareiden lomassa koneen pyörimään. Jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Sähkönhinta on n 10e/kk eikä tarvitse kelloa kyttäillä. Toki siirto tuohon päälle, molemmat joku max 18e/kk.
Älä turhaan sääli. Työkaveri mainosti nousevansa aamu neljältä pesemään pyykkiä, kun oli lähes ilmaista. Minä nukuin tuohon aikaan vielä sikeästi ja laitoin vasta illan suussa muiden askareiden lomassa koneen pyörimään. Jokainen tyylillään.
Ja sitten heräsit ja totesit, että työkaveri oli pelkkää päiväunta. Menisit joskus sinne töihin
Vierailija kirjoitti:
Eipä tommoisella mikkihiiri kerrostalosääliö kulutuksella kannata juhlia😂
Sääliksi käy noita köyhiä määräaikaisella sopimuksella kituuttavia. Tänä iltana saunotaan pitkään sähkösaunassa sekä ladataan Teslojen akut täyteen pörssisähköllä!
Ei kannata sääliä, määräaikainen sähkö on halpaa ja huoletonta. Itse säälin niitä pörssisähkön käyttäjiä, jotka kuvittelelee että ilmainen pörssisähkö on ilmaista. Jos kuluttaa sähkö normaalia enemmän niin monin paikoin järkyttävän kallis siirtomaksu nousee.
Sääliksi käy "ihminen", joka tekee käytännössä saman aloituksen miljoonatta kertaa...
Tai, no ei oikeastaan
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sääliä, määräaikainen sähkö on halpaa ja huoletonta. Itse säälin niitä pörssisähkön käyttäjiä, jotka kuvittelelee että ilmainen pörssisähkö on ilmaista. Jos kuluttaa sähkö normaalia enemmän niin monin paikoin järkyttävän kallis siirtomaksu nousee.
Miksi käyttäisin pösää enemmän kuin määräaikaista?? Nyt ei ihan aukea... Siirron maksaa määriskin.
Ihan samalla tavalla lämmitetään, laitetaan ruokaa ja pestään pyykkiä.
Vain halvemmalla.
Joulukuussa sähkö+siirto+verot yhteensä 10cnt/kwh tähän mennessä.
Mites määriksillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttäisin pösää enemmän kuin määräaikaista?? Nyt ei ihan aukea... Siirron maksaa määriskin.
Vain halvemmalla.
Mites määriksillä?
Eletään elämäämme. Sen sijaan, että pakkomielteisesti mietitään sähkön hintaa...
Ai niin, mulla ei mene edes 10cn/kwh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain halvemmalla.
Mites määriksillä?
Eletään elämäämme. Sen sijaan, että pakkomielteisesti mietitään sähkön hintaa...
Ai niin, mulla ei mene edes 10cn/kwh...
Sullahan on halpa määris, mistä sellaisia saa omakotitaloon?
Kaikki tarjotut yli 8cnt/kwh + siirto + verot.... (eli lähemmäs 20cnt/kwh)
Eipä tarvi pörssiläisenkään älyreleet hoitaa lämmityksen ohjauksen automaagisesti.