MS-tauti miten pärjätä kipujen kanssa töissä?
MS-tauti miten pärjätä kipujen kanssa töissä? En jaksa enää näitä kipuja, kun Burana ja Panadol ei auta yhtään. Jos sairastat niin mikä sinulla auttaa kipuihin?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Liikunta, uiminen, yritän saada kehon omat endorfiinit apuun.
eli pystyt olemaan töissä kivuitta, auttaako sinulla Panadoli tai Burana?
Pakko sanoa että hienoa jos jaksat duunissa. Minä en pärjää kipujen kanssa edes kotona.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä oksikodonia pienellä annoksella
ei tuommoista määrätä kuin syöpäkipuihin korkeintaan
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa että hienoa jos jaksat duunissa. Minä en pärjää kipujen kanssa edes kotona.
Edit; käytössä siis kaikki mahdolliset kipulääkkeet - paino sanalla kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä määrätään. Minäkin käytän MS:n hermokipuihin. Muussa tapauksessa lopettaisin itseni välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä määrätään. Minäkin käytän MS:n hermokipuihin. Muussa tapauksessa lopettaisin itseni välittömästi.
ei määrätä
Vierailija kirjoitti:
Hae sairaslomaa
ei saa sairaslomaa enää nykyään niin helposti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae sairaslomaa
Tai eläkettä.
ei eläkettä myönnetä enää nykyään tosta vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae sairaslomaa
Tai eläkettä.
Tiedän, mutta kyllä minä sen sain/jouduin sille kun MS alkoi todella aggressiiviseksi. Minä siis käytän apuvälineitä liikkumiseen, ja näön kanssa on myös haasteita. Kivut ovat ajoittain infernaalisia lääkkeistä huolimatta, fatiikki tappavaa. MS ei kuitenkaan parane, ja minun ennusteeni on etenevä.
Kannabis kuulemma lievittää oireita, auttaa kipuun ja lihasjäykkyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae sairaslomaa
Tai eläkettä.
MS-diagnoosi on aika pätevä syy.
Ystäväni käyttää lääkekannabista ja on saanut sen avulla elämänsä takaisin. Ennen käytti pyörätuolia pahoina päivinä, nyt tarvitsee vain toista keppiä.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni käyttää lääkekannabista ja on saanut sen avulla elämänsä takaisin. Ennen käytti pyörätuolia pahoina päivinä, nyt tarvitsee vain toista keppiä.
Tämä. Harmi että niin harvoille mahdollista.
Lääkitys, uinti, hieronta ja meditointi pitää minut vielä työnsyrjässä kiinni. En halua sairaseläkkeelle nelikymppisenä.
Suomessa myydään laillisesti CBD-kannabista, joka ei päihdytä. Laittomilta markkinoilta saa myös muunlaista, ja olen MS-tautia sairastavalta kuullut että se on iso apu. Harvaan kipuun kannabis oikeasti auttaa, mutta MS:n aiheuttamiin kipuihin se on erinomainen.
Liikunta, uiminen, yritän saada kehon omat endorfiinit apuun.