Pörssisähkö taas sairaan halpaa. Säälittää määrikset jotka maksavat kauheaa 8c hintaa
Kommentit (121)
Asutaan sähkölämmitteisessä omakotitalossa, kovemmilla pakkasilla lämmitetään leivaria ja takkaa. Ilmalämpöpumppu löytyy myös.
Ei ole koskaan tullut kytättyä mitään kelloaikoja että mihin aikaan mitäkin voi tehdä. Muutamalla tutulla on pörssisähkö ja minua säälittää se kun joskus miettivät kannattaako pistää pyykki tai tiskikonetta päälle. En pystyisi elämään noin. Eikä siinä ole edes mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon sähkön hinta hetkauta. Laitan veikkauksen peleihin (Lotto, Eurojackpot) vuodessa 14.000 euroa.
Mutta miksi maksaa 8c kun saa puolet halvemmallakin?
Maksatko kaikesta tuplasti ihan tosta vaan hetkauttamatta?
Vierailija kirjoitti:
Asutaan sähkölämmitteisessä omakotitalossa, kovemmilla pakkasilla lämmitetään leivaria ja takkaa. Ilmalämpöpumppu löytyy myös.
Ei ole koskaan tullut kytättyä mitään kelloaikoja että mihin aikaan mitäkin voi tehdä. Muutamalla tutulla on pörssisähkö ja minua säälittää se kun joskus miettivät kannattaako pistää pyykki tai tiskikonetta päälle. En pystyisi elämään noin. Eikä siinä ole edes mitään järkeä.
Sama täällä sähkölämmitteinen omakotitalo ja pörssisähkö.
4.7c/kWh tämä vuosi. Mennyt 13000kWh tähän asti.
Voidaan myös lämmittää puulla, mutta eipä juuri ole tarvinnut lämmitellä kuin saunanpesää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sähkölämmitteinen talo ja lämmitys vie 90% sähköstä.
Koneet pyörii koska tarvetta.
5.2c/kWh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistan joka päivä mikä pörssisähkön hintam, sen mukaan elän, uuniruokaa jos halpaa .
Onneksi ei tartte tota tehä. En pystyis elää noin. On niin paljo muutaki mietittävää.
Sama kun vilkaiset kerran puhelinta päivässä. Ei tuo ihan mahdoton vaiva kyllä ole.
No onhan tuo pers_eestä miettiä voiko tänään paistaa ruokaa uunissa:D Itse ainakin teen uuniruokaa just silloin kun haluan ilman mitään hintakyttäyksiä.
Köyhien hommaa
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo pers_eestä miettiä voiko tänään paistaa ruokaa uunissa:D Itse ainakin teen uuniruokaa just silloin kun haluan ilman mitään hintakyttäyksiä.
Köyhien hommaa
Eihän sun yksiössä edes mene kuin 300kWh vuosi ja kela maksaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien hommaa
Niinku sanoin aiemmin, asutaan omakotitalossa. Sellaista ei kannata hankkia jos on köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien hommaa
Niinku sanoin aiemmin, asutaan omakotitalossa. Sellaista ei kannata hankkia jos on köyhä.
Me ollaan köyhiä ja asutaan omakotitalossa.
Säästetään pörssillä n.650€ vuodessa lämmityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon sähkön hinta hetkauta. Laitan veikkauksen peleihin (Lotto, Eurojackpot) vuodessa 14.000 euroa.
Etkä voita ikinä mitään🤣 Omg...
Minä laitan tuon verran matkustamiseen ja asumiseen 2. kodissa etelässä ja saan sentään hyvää ruokaa ja ihania elämyksiä perheen parissa:)
Jäi tänä aamuna kahvit ja puurot keittämättä kun juuri herättyäni huomasin miten kallista pörssisähkö on. Täytyy tyytyä kylmään jugurttiin ja mehuun😭
Vierailija kirjoitti:
Jäi tänä aamuna kahvit ja puurot keittämättä kun juuri herättyäni huomasin miten kallista pörssisähkö on. Täytyy tyytyä kylmään jugurttiin ja mehuun😭
Kahvinkeitto olisi maksanut kalliista hinnasta huolimatta sentin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi maksaa 8c kun saa puolet halvemmallakin?
Maksatko kaikesta tuplasti ihan tosta vaan hetkauttamatta?
Kaikille hinnalla ei ole väliä, he maksavat mukavuudesta ja helppoudesta
En ymmärrä tätä kiinnostusta muiden sähkösopimuksiin. Tämä on vapaa maa ja jokainen saa tehdä sellaisen sähköpostimuksen kuin itse haluaa. Toivottavasti mahdollisimman moni on omiin päätöksiinsä tyytyväinen. Minun päätökset vaikuttavat vain minuun itseeni ja muiden päätökset eivät minun arkea heilauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy ne jotka joutuu kyttäämään sähkön hintaa.
Ei se ole " joutua kyttäämään " 🙄
On ilo välillä kurkata hintaa, ei siihen kulu kuin minuutti päivässä😁
Nytkin viikon keskihinta 3,17 cent 😅
Marras-/joulukuun toteutunut keskhinta noin 7 senttiä.
Laskuun tulee KÄYTTÄJÄN KÄYTTÄMÄ KESKIHINTA. eI ole pakko käyttää kalliita tunteja
On halpaa.. nytkin melkeen 40 senttiä... Ei kaikki voi kytätä jotain halpoja tunteja.
Määriksen ei tarvitse seurata 24/7 sähkömittaria ja pörssikursseja ja elää sähkön ehdoilla kuten pörssykkä-poloisen.
Oli näköjään sähköenergian hinta 14€ yheltä kuukaudelta. Eipä tuolla konkurssi tule. Määräaikainen sopimus löytyy.
Pörssyliinin elämä on pelkkää sähköseurantaa. Määris elää nauttien.
Vierailija kirjoitti:
On halpaa.. nytkin melkeen 40 senttiä... Ei kaikki voi kytätä jotain halpoja tunteja.
Halpaahan se on, huomennakin sentti pari kWh taas. Tänään lämmitettiin puilla. Sähköön menee noin 1,5€ tänään.
Ei ole halpaa. Senttihinnaksi tulee aggregaatilla tuotettuna on 40 senttiä.
https://yle.fi/a/74-20068007