Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvi saa sosiaalitukia yhteensä yli 4000 euroa kuukaudessa, ja hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa häntä

Vierailija
09.12.2024 |

Koti, jota ei esitellä somessa

Suvi saa sosiaalitukia yhteensä yli 4000 euroa kuukaudessa, ja hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa häntä. Perhe elää tukien varassa, sillä Suvin mukaan erityislasten yksinhuoltajuus ja kokopäivätyö eivät vain sovi yhteen.

Kuvat kodista paljastavat todellisuuden, josta harva uskaltaa puhua.

Yksinhuoltajaäiti Suvin kaikilla lapsilla on ADHD-lääkitys. Suvi kertoo nyt kaunistelemattoman totuuden siitä, millaista arki erityislasten kanssa voi olla.

Yksi heistä on uhannut tappaa koko perheen.

Kukaan ei rakasta mua!

Kunpa en olisi koskaan syntynyt!

Tapan itseni!

Tapan teidät kaikki!

Kun Eetulta palaa pinna, hänen suustaan pääsee kamalia asioita. 13-vuotias poika on laukonut samoja uhkauksia jo puolet elämästään.

Se johtuu pelkästään siitä, että hänellä on niin paha olla, Eetun äiti Suvi huokaa.

Niin kauheaa kuin se onkin, Suvi on jo tottunut esikoisensa tappouhkauksiin. Hän uskoo, ettei lapsi tarkoita sanojaan.

Kommentit (847)

Vierailija
761/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien tuet tulisi lakkauttaa kokonaan. Vi#u##aa lukea tällaisia

Jos äiti menisi töihin niin arvaa paljonko maksaisi ton katraan hoito erilaisissa laitoksissa tai hoitoapu kotiin tuotuna? Todella paljon enemmän. 

Ja äiti voisi paljon paremmin !

Vierailija
762/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ainahan voit myös työntää ne vammaiset laitokseen, sitähän täällä on Suvillekin ehdotettu."

Kuinka monta omaistasi olet työntänyt laitokseen? Me olemme jonottaneet 3 vuotta tutustumisaikaa palvelutaloon. Monet jonottavat vuosia palvelutalopaikkaa. Päivity nykyaikaan, äläkä elä mitään 80-lukua!

Kertokaa nyt kaikille uupuneille omaisille, miten vammaiset tai vanhukset laitetaan laitokseen. Moni olisi näistä vinkeistä kiinnostunut. Ottakaa vaikka yhteyttä johonkin toimitukseen, ja tehkää tästä lehtijuttu. Aika montaa lähipiiriin kuuluvaa vanhusta olen yrittänyt laitokseen saada siinä onnistumatta.

En yhtään. Meidän suvussa hoidetaan itse ja loppuun saakka. Mutta en kyllä rutise siitäkään, miten toinen vaikeassa tilanteessa oleva saa enemmän kuin minä. Jos menet sossuun sanomaan, että et enää kertakaikkisesti jaksa hoitaa vammaisia lapsiasi niin ihan takuulla joku sijoituspaikka löytyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo joka kymmenes 1012-vuotias poika käyttää ADHD-lääkkeitä. Alueelliset erot ovat merkittäviä, ja Itä-Suomessa käytön yleisyys lähestyy jo viidennestä ikäryhmän pojista. Alkuvuodesta ja loppuvuodesta syntyneiden poikien väliset erot lääkkeiden käytössä ovat selkeitä eri puolilla maata.

https://www.kela.fi/ajankohtaista/joka-kymmenes-suomalainen-esiteinipoi…

Pitäisikö myöntää omaishoidontuki joka kymmenennen pojan perheelle?

Vierailija
764/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä muuta yhteiskunnan pitäisi maksaa?"

Jaksaisitko itse hoitaa vuosikymmeniä avulla 3,5 tuntia vuorokaudessa? Raha ei lämmitä siinä vaiheessa, kun yöunet viedään. Oma terveys menee, sairastut itse pahasti, etkä vieläkään saa nukkua.

Tiesitkö, että nukkumisen estäminen on kiellettyjen kidutuskeinojen joukossa? Silti sitä käytetään vaikeavammaisten omaisiin, jotka eivät ole edes omaishoitajia. Eikö yhteiskunta voisi myöntää apua edes kohtuullisten yöunien verran. Vaihtaisin heti vammaistuet ja lapsilisät yöhoitajaan. En halua rahaa, haluan nukkua.

Niin kuin sanoin jo, soita sossuun, ettet kertakaikkisesti jaksa niin sijoituspaikka varmasti löytyy. Teitä on kuitenkin kaksi aikuista siellä niin helppo järjestää unta toiselle. Ja kun Suvin tilanne sinua niin risoo niin ainahan voit ottaa eron ja nostaa se suuren suuret yh-tuet, eikö? Sillä vammaistuella maksaa muuten parikin hotelliyötä. 

Vierailija
765/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voisko olla niin että kasvattaja itse voisi katsoa peiliin? Toki kätevämpää piiloutua lapsen diagnoosin taakse (jonka nykyään saa vähintään yksityiseltä käytännössä pyytämällä ja täyttämällä pari lomaketta). 

Vierailija
766/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos menet sossuun sanomaan, että et enää kertakaikkisesti jaksa hoitaa vammaisia lapsiasi niin ihan takuulla joku sijoituspaikka löytyy."

Ja onko sinulla omakohtaista kokemusta tästä? Vai kuvitelmiasiko taas kerrot? Otapa selvää, paljonko Suomessa on paikkoja vaikeasti hoidettaville vaikeavammaisille. Niitä ei todellakaan riitä kaikille. Ei edes heille, joiden omaiset ei jaksa. Mistä lähtien tämä maa on kiinnostunut siitä, jaksaako omaiset?

"Meidän suvussa hoidetaan itse ja loppuun saakka." Teidän suvussa ei sitten kovin vaikeita tapauksia taida olla.

"Mutta en kyllä rutise siitäkään, miten toinen vaikeassa tilanteessa oleva saa enemmän kuin minä."

Vaikea ja vaikea. Jonkun mielestä korvatulehduskierre tai maitoallergia on vaikea. ADHD ei ole vaikeavammaisuus. Näitä ei voi verrata. En ole kiinnostunut rahasta, mutta ihmettelen kovasti, miten ADHD:lla saa omaishoidontukea. Itse kaipaisin lisää hoitoapua, jotta saisin nukkua. Rahalla ei voi ostaa unta.

En muuten tiedä ketään oikeasti raskaassa elämäntilanteessa olevaa omaista, joka valittaisi rahasta. Kaikki oikeasti vaativassa tilanteessa olevat haluavat apua, eli siis käsiä, hoitajia, avustajia jne. Raha ei lämmitä, kun et saa nukkua, käydä pesulla, tehdä ruokaa...

Tästä tunnistaa, kenellä on oikeasti vaikeaa. Kun huoli on raha, menee vielä hyvin. Kun huoli on uni, ruoka, hygienia...

Turha selittää sinulle. Et pysty ymmärtämään niitä, joilla on todella raskasta. Siis oikeasti raskasta.

Vierailija
767/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sillä vammaistuella maksaa muuten parikin hotelliyötä."

Näistä vammoista on aika paljon kuluja. Ei olla ikinä oltu hotellissa, eikä asuta omistusasunnossa.

Raha ei ole ongelma, on opittu elämään pienillä rahoilla. Puuttuva apu on se ongelma. Se, että joudut valvomaan yöt.

Kaksi aikuista ja kaksi vaativaa hoidettavaa. Toinen aikuinen käy kokopäiväisessä ansiotyössä. Miten vuorottelisit? Kerropa ihan käytännössä, miten hoitaisit tilanteen. Muista, että et saa nostaa yksin, mihinkään aikaan vuorokaudesta.

Vierailija
768/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tehdä lapsia, kun ei kykenen huolehtimaan. Tuli halvemmaksi hankkia pillerit tai putket tukkoon. Ihmettelen millaiset miehet ovat osallisina lisääntymiseen. Eikö isäporukalla ole mitään vastuuta, ei normaali mies voi lisääntyä tuolla tavoin.

Jos joku mies ottaisi enemmän vastuuta, kuin pelkän elarien maksamisen menisi äiteen tienestit siinä 

ne jotka haluaa lapsen ilman miestä, ottaa sitten jonkun random baaripanon.  Eikä ajatustakaan että puolet geeneistä tulee mieheltä.

Vierailija
769/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos menet sossuun sanomaan, että et enää kertakaikkisesti jaksa hoitaa vammaisia lapsiasi niin ihan takuulla joku sijoituspaikka löytyy."

Ja onko sinulla omakohtaista kokemusta tästä? Vai kuvitelmiasiko taas kerrot? Otapa selvää, paljonko Suomessa on paikkoja vaikeasti hoidettaville vaikeavammaisille. Niitä ei todellakaan riitä kaikille. Ei edes heille, joiden omaiset ei jaksa. Mistä lähtien tämä maa on kiinnostunut siitä, jaksaako omaiset?

"Meidän suvussa hoidetaan itse ja loppuun saakka." Teidän suvussa ei sitten kovin vaikeita tapauksia taida olla.

"Mutta en kyllä rutise siitäkään, miten toinen vaikeassa tilanteessa oleva saa enemmän kuin minä."

Vaikea ja vaikea. Jonkun mielestä korvatulehduskierre tai maitoallergia on vaikea. ADHD ei ole vaikeavammaisuus. Näitä ei voi verrata. En ole kiinnostunut rahasta, mutta ihmettelen kovasti, miten ADHD:lla saa omaishoidontukea. Itse kaipaisin lisää hoitoapua, jotta saisin

Saisitko lääkärin todistuksen kohtuuttomasta valvomisesta ja väsymisestä, ja sillä hoitajan vaikka vuorokaudeksi silloin tällöin?

Vierailija
770/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ja vaikea. Jonkun mielestä korvatulehduskierre tai maitoallergia on vaikea. ADHD ei ole vaikeavammaisuus. Näitä ei voi verrata. En ole kiinnostunut rahasta, mutta ihmettelen kovasti, miten ADHD:lla saa omaishoidontukea. Itse kaipaisin lisää hoitoapua, jotta saisin

Sinun ongelmasi on muiden ongelmien vähättely. Kadehdit toisen saamaa tukea, mutta itsehän et rahaa halua. Voin kertoa, että pelkällä adhd-diagnoosilla ei tipu omaishoidontukea, ei vammaistukea, ei kuntoutusrahaa ellei oireilu ole todella vaikeaa. Tuollainen vertailu ja vähättely on ihan älytöntä. Teitä on kaksi aikuista, joten laita se miehesi hoitamaan OMIA lapsiaan. Kännykkä kiinni ja unta palloon. Ja kokeilepa soittaa sinne sossuun ja kerro, että olet kertakaikkisesti niin uupunut, ettet jaksa lapsiasi enää hetkeäkään. Takuulla löytyy sijoituspaikka. Nimenomaan sijoitus. Ei lapsia jätetä kotiin, jossa on akuutti hätä. 

Vierailija
771/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän sukuun mahtuu niin todella harvinaisia sairauksia kuin vaikeita muistisairauksia. Ja sitten "kevyitä" nepsyjä. Sinä olet heikko, vaikka sinulla on mies ja hoitaja apunasi. Vaikeavammaisuus ei varmasti tullut yllätyksenä, joten miksi vielä toinen lapsi?

Vierailija
772/847 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille ketkä kuvittelee että vaikea vammaisen voi vain sossuun soittamalla sijoittaa kodin ulkopuolelle niin voin kertoa että ei ole noin helppoa. Sen ADHD lapsen voi sijoittaa helposti mutta ei vaikeasti vammaista. Niitä paikkoja on vaan niin vähän. Itse työn puolesta tiedän monta perhettä joissa paikkaa on odotettu yli viisi vuotta ja ei todellakaan auta vaikka vanhemmat on miten väsyneitä kun ei näitä kotiin tulevia lomittajiakaan tahdo riittää kaikille.

Vierailija
773/847 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ja vaikea. Jonkun mielestä korvatulehduskierre tai maitoallergia on vaikea. ADHD ei ole vaikeavammaisuus. Näitä ei voi verrata. En ole kiinnostunut rahasta, mutta ihmettelen kovasti, miten ADHD:lla saa omaishoidont

Olen eri mutta luuletko että sosiaalihuollossa ei tiedetä raskaasta tilanteesta ilman lääkärintodistusta. Niitä kotiin tulevia hoitajia ei vaan ole jotka pystyy esim vaikeasti kehitysvammaisia hoitamaan. Mikään tavallinen perhe hoitaja ei käy.

774/847 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, onko ne kaikki viisi lasta tehty samalle miehelle?

Vierailija
775/847 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd diagnooseja jaetaan nykyään liian keveästi! Monet hakee sen lapselleen rahan takia! Ko jättävät lapsensa kasvattamatta, eletään kuin pellossa ilman rajoja, kyllä tulee adhd oireita!

Tiedän pari tuttua jotka tehnyt näin, yksi jopa kertoi minulle, että kannattaa hakea diagnoosi niin saa TUKIA!?

Kertoo maailmanmenosta täydellisesti.

Vierailija
776/847 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää!

Varmaan 90% työssäkäyvien lapsiperheiden vanhemmista saa YHTEENSÄ tuon verran nettotuloja Suomessa!?

Töitä tehdään 40h viikossa + työmatkat 40v ja tulot on tuolla tasolla juuri kun lapset lähtevät kotoa. 

Sitten jotkut makaavat kotona ja muut maksaa. En kadehdi erityislapsia (itsellä 1 kroonisesti sairas omalla rahalla hoidettu) mutten myöskään ymmärtä miten niitä alkoi syntymään heti kun kuria ja kasvatusta höllennettiin??

4.n äiti

Vierailija
777/847 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varmasti vassari.

Eikö oikeistolaisilla ole sairauksia? Nepsylapsia? Vammaisia? Vanhuksia? Omaishoidettavia? Omaishoitajia? Ihan kansanedustajien ja ministereidenkin perheissä? Hyvinpä teillä on tieto hallussa, vai olisiko vain öyhötys hallussa?

Etkö ole hoksannut? Persunassejen tenavat ovat kaikki sinisilmäisiä, pellavapäisiä ubermenschejä. Katsokaa vaikka halla-ahoa. Täydellinen arjalainen.

Täydellinen arjalainen muistuttaa vuorenpeikkoa??

Vierailija
778/847 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, näyttää siltä, että palstan vatipäiset idioottivajakit uskoo taas kaiken kritiikittä ja meuhkaa siitä. 

Jännä, että tälläkin kertaa tällaisesta sekopäisestä tarinasta puuttui linkki. Tai eihän se niin jännään oikeasti ole, jos on aivot, joilla ajatella.

Vierailija
779/847 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä epäreilua, että mitä enemmän sysäät vastuuta yhteiskunnalle tai mitä lyhytnäköisemmin elät, sen enemmän saat. Mitä enemmän pyrit hoitamaan kaiken hyvin ja kantamaan itse vastuun asioistasi, sen vähemmän saat yhtään mitään. Kaikesta maksat kovimman hinnan. Tällä systeemillä ei kyllä kannusteta omillaan pärjäävien perheiden lastentekoa, vaan nimenomaan niiden, joiden lisääntyminen haastaa huoltosuhdetta entisestään.

Vierailija
780/847 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, näyttää siltä, että palstan vatipäiset idioottivajakit uskoo taas kaiken kritiikittä ja meuhkaa siitä. 

Jännä, että tälläkin kertaa tällaisesta sekopäisestä tarinasta puuttui linkki. Tai eihän se niin jännään oikeasti ole, jos on aivot, joilla ajatella.

Hyshys, älä pilaa persusetien mukavaa öyhötystä, kun saavat kerrankin tuntea itsensä tärkeiksi siellä Keskon varastolla. Sama aloitushan on ollu yliksellä, ja täytyy olla ihan vaikuttunut, että on prvoksi yllättävän vakuuttava. Täällä toki herättää enemmän tunteita ja keskustelua kuin keskenkasvuisten veetien keskuudessa