Annan vinkin rahattomille joilla ei ole rahaa jouluna
Laita rahaa säästöön joka kuukausi 50 euroa niin ensi jouluna on sitten varaa ostaa ruokaa ja lahjoja. Niin minäkin olen tehnyt paitsi olen säästänyt 100 euroa joka kuukausi vaikka olen työtön. Ei sitten tarviii kerjätä rahaa mistään ja valittaa vauva palstalla että on kurja joulu.
Kommentit (95)
Minulla on vieläkin parempi neuvo, mutta arvaattekin sen jo varmaan? mt.
En pidä edes ihmisinä sellaisia, joiden veronmaksuvelvollisuudesta piilotellut tulot ovat alle 6 miljoonaa euroa vuodessa.
-Otteri Perpo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oikeasti älykäs ihminen osa argumentoida. Sinä et osaa, joten et ole älykäs. "
Ja höpsis.
Eli sinulla on kehitysvammakin. Muutenhan et toistelisi samaa asiaa moneen kertaan.
Ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne säästöt rokotetaan toimeentulotuesta. Käteissäästötkin pitää ilmoittaa. Eli ei voi säästää.
Ääliö on se, joka ilmoittaa muutaman kympin kätesvaransa(jotka on sukan varressa) toimeentulotukihakemuksessa.
Ootko kehitysvammainen?
Olen lainkuuliainen, keskivertoa huomattavasti älykkäämpi ihminen. Minulla ei ole diagnosoitu kehitysvammaa.
Jos tuo olisi totta, et loisisi tt-tuella, vaan kävisit töissä tienaamassa rahaa elämiseen.
Itse ylitin Mensan jäsenrajan ja olen ollut työtön 9 vuotta. Elän puhtaasti saadun perinnön osinkotuloilla.
Mensa
t. 90äo suukuolaaja
Ostan 10 eurolla jouluruokaa. Kai minulla sen verran rahaa on jossain taskussa. Miksi yksinasuvan pitäisi ostaa ,kinkkua, laatikoita, salaattia, kalaa, silliä ja muuta. Ei sitä jouluna pidä syödä enempää kuin normaalisti.
Kesällä voi jättää ne ravintolassa käynnit väliin ja muut maksulliset tapahtumat. Seiska lehden tilaus kannattaa peruuttaa niin säästää jo satasia.
Ostin pussillisen lanttuja ja puuroriisiä. Ei ollu kallista.
Vierailija kirjoitti:
Ne säästöt rokotetaan toimeentulotuesta. Käteissäästötkin pitää ilmoittaa. Eli ei voi säästää.
Älä ilmoita käteistä. Ei ne tule kotoa tarkistamaan, oletko juonut säästösi.
Varmaan yli 10 v mulla oli kirppispaikka toukokuussa ja marraskuussa. Ne rahat käytettiin mm jouluun ja kesälomaan.
Kun lapset muutti pois kotoa, eipä sitä ylimääräistä enää omasta kodista löytynyt.
Säästäminen on the juttu. Oli kyse 2 e kk tai mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitan, koska en harrasta sosiaaliturvapetoksia.
Entäs niille rahattomille joilla on rahaa jouluna?
Vierailija kirjoitti:
Itse neuvoisin säästämään peltirasiaan ja pitämään suun supussa, jos säästää pienistä tuistaan ja joskus saa jonkun pienen (muutaman kympin) rahalahjan. Ei niistä säästöistä huudella mihinkään, ei koskaa eikä kenellekään. Sun säästöt, sun rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö on se, joka ilmoittaa muutaman kympin kätesvaransa(jotka on sukan varressa) toimeentulotukihakemuksessa.
Ootko kehitysvammainen?
Yllytät rikokseen ja sekin on rikos.
Sinä olet imbe silli
Luuleeko joku että ilmoita käteis säästöt kelaan. Aika typerä ajatus en todellakaan ilmoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista ilmoittaa myös ylimääräiset säilykkeet ja pakastimesi sisältö. Jos sul jäi ylimääräinen kaurahiutalepaketti edelliskuukaudelta syömättä, niin sekin lasketaan säästöksi. Näiden hinta vähennetään sun toimeentulotuestasi seuraavassa kuussa. 🤡
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa paljonkin sellaisia, joilla ei ole ketään joiden luokse mennä viettämään joulua?
Kuka haluaa nurkkiinsa jonkun peeaan syömään kaapit tyhjiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista ilmoittaa myös ylimääräiset säilykkeet ja pakastimesi sisältö. Jos sul jäi ylimääräinen kaurahiutalepaketti edelliskuukaudelta syömättä, niin sekin lasketaan säästöksi. Näiden hinta vähennetään sun toimeentulotuestasi seuraavassa kuussa. 🤡
Niitä ei valitettavasti tarvitse ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei valitettavasti tarvitse ilmoittaa.
Miksi koet sen noin valitettavana asiana?
Vierailija kirjoitti:
Joulu on jeesuksen syntymäjuhla, jota viettää vain m i e l i s a i r a a t h i h h u l i t.
Niin myös sinun ihannoima trump..heh yksin kotona.
Kelalle ilmoittaa ap rahan kätkeminen.