Lue keskustelun säännöt.
Kuluttajaliitto vaatii pankeilta enemmän vastuuta huijaustilanteissa. Sen vaatimuksiin lukeutuu myös törkeän huolimattomuuden määritelmän ta
09.12.2024 |
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/90d65d0d-7458-445d-bf4c-e3da19c4…
No ei taatusti ole pankin vika jos jotkut työntävät pankkitunnuksensa jokaiseen tekstiviestillä tulleeseen linkkiin.
Pitäisi riittää että julkisuudessa varoitellaan asiasta viikon välein.
Kommentit (3)
Säälisit edes muistisairaita vanhuksia, jotka on usein pakotettu käyttämään verkkopankkia vaikkei tiedä mistään mitään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pitäisi olla jokin raja, esim 5000 euroa jos ylittää, niin varmistussoitto pankkiin vaaditaan ennen kun rahat siirtyy.
Minusta varmistustekstiviesti rahansiirrosta täytyy riittää pankin suojaksi. Vaikka pankkitunnukset pääsisi vääriin käsiin niin puhelin harvemmin päätyy samoille huijareille. Näistä varoitetaan harvase päivä ja silti ihmiset niihin lankeaa.