Mitä tarkoittaa kun uusi miesystävä on jatkuvasti "huolissaan" minusta?
Huolehtii että ex-mieheni ei hoida tarpeeksi lapsiani ja esim. en kuulemma pidä tarpeeksi puoliani töissä. Sitten haluaa jatkuvasti varmistaa että pääsen turvallisesti kotiin, jos vaikkapa on liukasta..
Aina vaan on "worried".
Onko tää joku kulttuurijuttu kun on keskieurooppalainen?
Kommentit (64)
Ilmeisesti olet huolestuttanut toisen kertomalla noista asioista.
Suomalaisilla miehillä ei kai ole tapana ilmaista huolehtimista ja huolestumista vaimosta tai tyttöystävästä. Ajattelevat varmaan, että kyllä se akka pärjää tilanteessa kuin tilanteessa, ja tykkäävät, että huolehtii itse omista asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on joku ongelma ja ei hyvällä tavalla.
Miten voi olla ongelma hyvällä tavalla? 😂😂😂😂
Joko oikeasti haluaa pitää huolta rakkaastaan ( olla huomiova ja kohtelias)
Tai sitten tapa kontrolloida. Kohta alkaa mustakkaisuus ja väkivalta tms.
Tuo perään soittelu, että oletko päässyt kotiin on varmistelua, että kans menit kotiin etkä muualle. Kohta pyydetään videota, jossa näytät olevasi kotona.
Albaniasta? Bosnia Hertsegovinasta?
No minusta on ihan mukavaa, jos miesystävä on aina vaan "worried", kun menen yöllä ulos. Se ei olisi mukavaa, jos olisi aina vaan "worried" kun menen töihin, kouluun, kauppaan päiväsaikaan ja näkemään kavereita päiväsaikaan. Paitsi jos hän olisi saanut tietää, että asuinalueellani liikkuu vaikka m**hasta tuomittu henkilö. Silloin olisi ihan kivaa, että hän on "worried."
Vierailija kirjoitti:
Joko oikeasti haluaa pitää huolta rakkaastaan ( olla huomiova ja kohtelias)
Tai sitten tapa kontrolloida. Kohta alkaa mustakkaisuus ja väkivalta tms.
Väkivalta astuu kuvioon, puhelimen tutkiminen, käsilaukun tutkiminen ja tosiaan kysely siitä, että varmasti olet kotona. Tämä kaikki on koettu. Lopuksi piti hakea lähestymiskielto.
Alkuun oli todella huomioiva ja kohtelias. Tilanne muuttui muutamassa kuukaudessa. -eri
PS. Minulla ei ole mitään tarvetta sensuroida sanoja. Uskon vain, ettei sana m*rha mene sellaisenaan läpi täällä palstalla, jossa kirosanakin on kauhistus.
Hienovaraista kontrollointia ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
No minusta on ihan mukavaa, jos miesystävä on aina vaan "worried", kun menen yöllä ulos. Se ei olisi mukavaa, jos olisi aina vaan "worried" kun menen töihin, kouluun, kauppaan päiväsaikaan ja näkemään kavereita päiväsaikaan. Paitsi jos hän olisi saanut tietää, että asuinalueellani liikkuu vaikka m**hasta tuomittu henkilö. Silloin olisi ihan kivaa, että hän on "worried."
PPS. Olen itsekin aina vaan "worried" itseni puolesta, kun menen yöllä ulos. Useimmiten en menekään, mutta joskus tulee pakottava tarve yökävelylle tai yökauppareissulle. Tosin normaalisti kuljen autolla yöaikaan, tällä hetkellä en valitettavasti omista autoa. Toistaiseksi. Ostan uuden mahdollisimman pian. Tosin en pitäisi siitä, jos miesystävä olisi aina vaan "worried", kun ajelen öisin. Se olisi jo sairasta kontrollointia, koska autossa ollessani en saa ketään satavarmasti kimppuuni, joten "being worried" olisi täysin epäloogista ja ylimitoitettua.
Suojeleva mies. Tollasen ihanan kanssa yhdessä jo 24v.
Lyöminen on rakkauden merkki, kuuluu albanialainen sanonta. 80 prossaa naisista kokenut väkivaltaa kumppaninsa kädestä.
Lähde:
maailmankuvalehti.fi
Olet saanut hänet uskomaan, ettet pärjää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Itsepä olet kitissyt asioitasi tyypilliseen suomiakan tyyliin. Kaikki on paskaa ja mihinkään ei ole ratkaisua, lisää valitusta vaan. Normaali ihminen siitä huolestuu ja ajattelee miten tämä säälittävä olento selviää kotioven ulkopuolella.
En mulla oo tapana juuri valittaa asioista. Siksi tämä onkin kumma kun mulla menee ihan hyvin mielestäni ja silti tuntuu moni asia olevan pielessä hänen mielestään. Toisaalta ulkopuolelta myös huomaa asioita eri tavalla..
Eniten mietin että haluaako se että muutan asioita vai onko se vaan small-talkia?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kontrolloinnin tarve, joka varjotaan huolehtimiseen
Varjotaan? Mitä se tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepä olet kitissyt asioitasi tyypilliseen suomiakan tyyliin. Kaikki on paskaa ja mihinkään ei ole ratkaisua, lisää valitusta vaan. Normaali ihminen siitä huolestuu ja ajattelee miten tämä säälittävä olento selviää kotioven ulkopuolella.
En mulla oo tapana juuri valittaa asioista. Siksi tämä onkin kumma kun mulla menee ihan hyvin mielestäni ja silti tuntuu moni asia olevan pielessä hänen mielestään. Toisaalta ulkopuolelta myös huomaa asioita eri tavalla..
Eniten mietin että haluaako se että muutan asioita vai onko se vaan small-talkia?
-ap
No mistä ihmeestä hänt ietää sun työasiat tai eksään liittyvät jutut, jollet ole puhunut ja valittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No mitä jos kysyit häneltä suoraan, että mitä vattua oikein meinaat!
Olet joku tyhjän kitisijä, josta läheiset huolestuu.
Tuollainen viestipommitus, tavaroiden rikkominen, seuraaminen/vakoileminen ja oven hakkaaminen + epäilys toisen miehen olemassaolosta. Narsistin peruspilarit.