Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpas masentavaa katsella työmahdollisuuksia pitkäaikaistyöttömyyden jälkeen...Kaikki realistiset vaihtoehdot ovat niin surkeita joka tavoin

Vierailija
08.12.2024 |

Olen siis 37v mies, ja olen ollut lähes koko elämäni työtön. Noin vuosi on työhistoriaa, ja koulutuksena lukio.

Nyt haluaisin muuttaa elämäni suunnan, mutta vastassa on "seinä". Kaikki tiet ovat jotenkin

niin masentavia...Työpaikat ovat umpisurkealla palkalla, matalaa statusta tai terveyttä

kuluttavia/pilaavia...Usein kaikki näitä yhdessä. Samalla kaikki kaverit ja tutut ovat

hyvissä töissä 4000-7000e bruttopalkoilla ja ovat perustaneet perheitä, matkustelevat,

ovat ostaneet asunnot yms...Enhän minä tuollaisella "paskaduunilla" edes pääsisi tätä

nykyistä elintasoani ylemmäs. Palkat ovat niin huonoja noissa. Asunnon osto olisi täysi

mahdottomuus, säästäminenkään ei onnistuisi kun samaan aikaan yksin maksaisin vuokraa.

Miten mä oikein järkeilen tuollaiseen paskaduuniin menon itselleni? Kun tuntuu että

motivaatiota ei vain löydy hakea, kun olen tarpeeksi fiksu tajutakseni ettei se johda

juuri mihinkään erilaiseen kuin nyt...

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tyhmä sä oot ainaki

ÄO 134

ap

Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 200 et silti ole viisas. Älykkyydellä ja viisaudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
62/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä töissä kiehtoo ellei kotiolot voittava työilmapiiri ja sosiaalisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tyhmä sä oot ainaki

ÄO 134

ap

Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 200 et silti ole viisas. Älykkyydellä ja viisaudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Toivoton retardikin voi siis olla viisas vai

Vierailija
64/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin laivoille töihin, pelkkä yo-todistus koulutuksena. Viikko töissä ja viikko vapailla. Käteen tulee 2300€.

Vierailija
65/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä töissä kiehtoo ellei kotiolot voittava työilmapiiri ja sosiaalisuus?

Saat palkkaa? 

Vierailija
66/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olet AP siinä lähtöpisteessä, mistä tuttusikin aikoinaan aloittivat. Olet vain reilusti jäljessä, kun et ole tehnyt mitään. Ja tämä on ihan oikein. Et ole edes opiskellut mitään tutkintoa, eli ei sinulle voi maksaa kuin hanttihommista.

Vierailija
67/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ikinä ajako itseänne tällaiseen tilanteeseen. Mitä enemmän pitkitätte itsenne kehittämisessä, sen huonommat mahdollisuudet palata työelämään on... tosin ainahan voi siivous- tai muuta ns. p*skahommia voi tehdä.

Vierailija
68/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tyhmä sä oot ainaki

Heh heh tas yks joka luulee että oma arvo nousee toisia vähättelemällä ja panettelemalla.

Vierailija
69/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskolle voi päästä ja myös satamaan voi päästä ahtaajaksi. Niissä voi paiskia överiä, kunhan ensin pääsee sisään työpaikkaan.

Vierailija
70/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeasti lajittele eri töitä hyviin ja "paskatöihin" mutta nyt sanon että ap ei pääse muuta kuin paskahommiin jos niihinkään tuollaisella asenteella ja rumilla käytöstavoilla kuin mitä hän on tässä ketjussa osoittanut.

Vierailija
71/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tyhmä sä oot ainaki

ÄO 134

ap

Toivoton retardikin voi siis olla viisas vai

Kyllä.

Vierailija
72/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niihin "paskatöihinkään" niin vain enää pääse.

Vierailija
73/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla Kelan orjana, kun saa palkkaa ja saa päättää missä asuu ja mitä tekee. Kaupasta voi ostaa mitä huvittaa ja voi harrastaa mitä itse haluaa. Raha mahdollistaa vapauden

Vierailija
74/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduuneista ne hyvätuloisetkin ovat yleensä aloittaneet. 

Vierailija
75/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla Kelan orjana, kun saa palkkaa ja saa päättää missä asuu ja mitä tekee. Kaupasta voi ostaa mitä huvittaa ja voi harrastaa mitä itse haluaa. Raha mahdollistaa vapauden

No kun noissa matalapalkkatöissä ei suinkaan saavuta sellaista vapautta. Tukia joutuu hakemaan silti. Köyhyydessä elää töistä huolimatta. 

Vierailija
76/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele työhakemuksessa ja CV:ssä. 

Vierailija
77/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat honohuoraksi ja myymään persettä. Voi vaatia sitä, että käyt salilla ja pidät itsesi kunnossa. Lukio riittää pohjaksi.

Vierailija
78/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä valittaa, että vain paskaduunia pitäisi tehdä pienellä palkalla, kun keski-ikäisenä ilman työkokemusta et pääse välttämättä edes niihin "paskaduuneihin".

Jos olet älykäs, kuten väität, niin ratkaiset kyllä rahaongelman esim. aikuiskouluttautumalla,  oppisopimuskoulutuksella tai yrittäjäksi ryhtymällä. 

Muuten vaihtoehtosi on pienipalkkainen työ, millä ostat lähinnä sosiaalista pääomaa (=et joudu esittäytymään  ihmisille työttömänä) ja senkin eteen joudut tekemään sitä TYÖTÄ. Voit hyvällä tuurilla saada naisenkin, kun et enää lusmuile pummina ja jos olet lisäksi katseenkestävä.

t. itse elämässä töpeksinyt ja opiksi ottanut

Vierailija
79/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen kaverin kans siitä puhuttiin, kun kaiken maailman ikuisuus-mielenterveysongelmaisilla on sellainen kuvitelma, että yhteiskunta on velvollinen järjestämään heille korkean elintason. Voi tsiisus.

Vierailija
80/110 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun noissa matalapalkkatöissä ei suinkaan saavuta sellaista vapautta. Tukia joutuu hakemaan silti. Köyhyydessä elää töistä huolimatta. 

Sitten kannattaa miettiä että miten sitä rahaansa käyttää jos tukia joutuu hakemaan. Olen aina ollut matalapalkkaisessa työssä enkä tukia ole hakenut ikinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme