Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukujuhlat ärsyttää. Kuinka kieltäytyä?

Vierailija
10.06.2023 |

Ärsyttää. En tunne heitä, vaan olen löytänyt heidät nyt aikuisiällä.

Vanhempani olivat melko epävakaita, ja eivät olleet sukulaisten kanssa missään tekemisissä, enkä nähnyt heitä.

Nyt löydyin sattuman kautta sitten aikuisena, ja varsinkin yksi täti huolehtii, että minut pitää kutsua joka kissanristiäisiin. Ei vaan jaksaisi, ja kun en "koe" ventovieraita ihmisiä sukulaisiksi. He ovat kyllä ystävällisiä, ja pahoillaan lapsuuden tapahtumista, pois lukien yksi sosiaalityöntekijä-setä kohtelee minua ja lapsiani kylmäkiskoisesti.

Nyt kesällä kun on useat juhlat, niin kuinka kieltäytyä ns. kohteliaasti?

Eiköhän kaikkien kannalta olisi hyvä, että annetaan menneiden olla, ja ei siitä ihmisestä sukua yhtäkkiä aikuisena tule.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelet ja sanot, että sinulla on jo muita suunnitelmia.

Vierailija
2/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt verukkeena muita suunnitelmia.

Mutta sitten sanovat, että seuraavan tapahtuman nyt merkkaat kalenteriin, ja perut jos on muita asioita.

Ja jos sanon että on flunssaa "etkö olisi kuitenkin siinä kunnossa että jaksaisit vähän aikaa käydä"?

Tämä on todella tympeää, oman kruunun kiillottamista ja omantunnon puhdistamista. Yrittävät kutsumisella nyt puhdistaa sitä,että unohtivat minut Lapsena. Eivätkä puuttuneet oloihini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sulla on menoja sun pitkäaikaisten ystävien kanssa.

Vierailija
4/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myös kauheena lahjoittavat tavaraa :( olen sanonut, että en voi ottaa, kun paikat täynnä. Serkun lasten vanhat jutut pitäis nyt kaikki ottaa. Minusta on tullut heille joku hyväntekeväisyys-kohde aikuisena.

Vierailija
5/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sairastuminen" on helppo ja toimiva konsti.

Vierailija
6/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle on jo hyvin vastattu, ei kieltäytymisestä numeroa tai meriselvitystä tarvitse tehdä, kun et heille tilivelvollinen ole. Pahoittelet vain ja sanot, että sinulla on jo tuolle ajalle muita suunnitelmia. Ei sen kummempaa.

Vierailija
7/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää nyt työstää omaa pääkoppaasi. Olet katkera heille omasta lapsuudestasi, ehkä syystäkin, mutta he eivät ole vastuussa sinun menneisyydestäsi. Aika vaikea on puuttua edes sukulais lasten elämään, varsinkin kun vanhempasi eivät ole laskeneet silloin heitä edes lähelleen. He ottavat sinut avosylin ystävällisesti vastaan, mutta et ole valmis siihen. Huomaatko itse, että toistat vanhempiesi käytöstä sukulaisia kohtaan?

Vierailija
8/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää nyt työstää omaa pääkoppaasi. Olet katkera heille omasta lapsuudestasi, ehkä syystäkin, mutta he eivät ole vastuussa sinun menneisyydestäsi. Aika vaikea on puuttua edes sukulais lasten elämään, varsinkin kun vanhempasi eivät ole laskeneet silloin heitä edes lähelleen. He ottavat sinut avosylin ystävällisesti vastaan, mutta et ole valmis siihen. Huomaatko itse, että toistat vanhempiesi käytöstä sukulaisia kohtaan?

Innokas sukulaistäti siellä leikkii keittiöpsykologia. Helppo huudella ilman omia traumoja. Asioita voi toki työstää päänsä sisällä ja halutessaan etsiä erilaisia näkökantoja mutta siihen ei ole mitään velvollisuutta. Jos sukulaistensa kanssa ei halua olla tekemisissä, ei tarvitse. Voi hyvin sanoa, kiitos kutsusta, en pääse. Perustella ei tarvitse. Sitten jos ajattelee, että kuitenkin haluaisi olla tekemisissä, voi miettiä asiaa enemmän, mutta aloittajan velvollisuus se ei ole.

Vierailija
9/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koronahan se iskee pari päivää ennen juhlia.

Vierailija
10/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kutsusta, en kuitenkaan ole tulossa."

Vierailija
11/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on niin, että kuuntelet oman sydämesi ääntä, ja teet niin kuin itse haluat.

Vierailija
12/12 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua soimataan siitä etten ollut kuolevan sukulaisen tukena viimeisimpinä vuosina. Mulla oli silloin omassaki elämässä riittävästi työstämistä. Tiesin kyseisen sukulaisen toivovan mun saavan nuoruuden töppäilyjen vuoksi vihdoinkin otteen arjesta. Niin oon saanuki.

En halua mennä sukujuhliin kuulemaan syytöksiä. Aikuisena saat itse päättää miten elät elämääsi lain sallimissa puitteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme