Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi rohmusi salaa keittiön yläkaapissa olleen liköörikonvehtirasian ja söi ne kaikki, pitääkö mennä sairaalaan?

Vierailija
07.12.2024 |

Käyttäytyy vähän oudosti mutta mitään suurta ei ole tapahtunut.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluisa lastenpelottelu taitaa toteutua, eli sokerihumala.

Vierailija
22/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen kiipesi yläkaapille ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mon Cheri siirtyi Alkoon koska siinä on alkoholia eli koska liköörikonvehdit ovat ruokakaupasta niissä ei voi olla alkoholia.

Vierailija
24/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahtunut oikeasti.

Vierailija
25/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro - vo.

Vierailija
26/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussokerihumala siis, ei nyt minnekään päivystykseen. Liköörikonvehdeissa ei ole ollut oikeaa likööriä varmaan yli 50 vuoteen, esanssia niissä on. 70-luvulla niistä rohmuttiin ainakin kirsikkaiset ekana, muutkin kyllä kelpasivat. Nämähän myydään normaalista karkkihyllystä, eli ei ole K18 -merkintää.

Kyllä niiden alkoholipitoisuus on 2,8 %. Jos niitä vetää koko paketillisen, etenkin pienikokoinen henkilö, niin todellakin tulee humalaan.

Minä itse tulen humalaan jo kourallisesta niitä, mutta se on aika lievä humala ja menee nopeasti ohi. Ja olen aikuinen ja isokokoinenkin, mulla vain on surkea viinapää.

Vierailija
27/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussokerihumala siis, ei nyt minnekään päivystykseen. Liköörikonvehdeissa ei ole ollut oikeaa likööriä varmaan yli 50 vuoteen, esanssia niissä on. 70-luvulla niistä rohmuttiin ainakin kirsikkaiset ekana, muutkin kyllä kelpasivat. Nämähän myydään normaalista karkkihyllystä, eli ei ole K18 -merkintää.

Kyllä on alkoholia.

Pandan liköörikonvehdit

Ainesosat

Sokeri, kaakaomassa*, kaakaovoi*, alkoholi, aromit (mm. vanilliini), konjakki, emulgointiaine (lesitiini). Alkoholipitoisuus 2,8 p-%

Fazer Liquer Fills -konvehdit

Ainesosat

sokeri, vesi, kaakaomassa, kaakaovoi, etyylialkoholi (2,7%), MAITOrasva, rommi (0,5%), emulgointiaine (SOIJAlesitiini), maraschino (<0,1%), aromit.  Alkoholipitoisuus: 2,8 p-%

Katso paljon alkoholia on esim d vitamiini tippoissa.

D-vitamiinitippoja otetaan vain tippoja kerrallaan. Liköörikonvehteja voi syödä monta kerralla, siinä tulee alkoholiakin silloin paljon enemmän.

Vierailija
28/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mon Cheri siirtyi Alkoon koska siinä on alkoholia eli koska liköörikonvehdit ovat ruokakaupasta niissä ei voi olla alkoholia.

Mä kävin joku vuosi sitten Alkossa kysymässä liköörikonvehteja ja mua katsottiin siellä kieroon.

Vierailija
29/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehti:  "Mon Chéri -konvehdit katosivat kaupoista alkoholilainsäännön takia. Konvehtien alkoholipitoisuus on 6,5 prosenttia." 

Vierailija
30/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita numeroon kaksi ja ole hiljaa.

Vierailija
31/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin lastensuojeluun varmuuden vuoksi

Vierailija
32/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna sillä on varmaan vähän jännä olo. Kannattaa jatkossa ostaa lapselle omat suklaat, niin ei tarvi liköörikonvehteja kiskoa rasiallista naamaan. Kyllä niitä itsekin tuli lapsena jokunen maistettu muttei ne niin hyviä olleet että rasiallinen olisi uponnut. Eli olisin enemmän tästä ahmimisesta huolissaan.

Vierailija
33/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä päivähoidossa ovat tämänkin tavan lapsellesi opettaneet.

Vierailija
34/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi varmaan syöttää nyt jotakin normiruokaa päälle neutraloimaan tätä sokerimäärää 

Vierailija
35/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi antoi mulle ysärillä liköörikonvehteja kun olin 7v mut en kyllä mielestäni kokenut humalatilaa niistä. Sokerivillitys kyllä tuli kuten lauantaisin karkkipäivänä muutenkin. Jos lapsi vaikuttaa muuten pirteältä niin en soittaisi. Juota hänelle vettä nyt ainakin, se helpottaa. Ei liikaa, mutta pari mukillista vaikka.

Vierailija
36/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaksi vuotta sitten Saltkis-liköörikonvehteja tuomiseksi, niin kyllä minulta henkkareita kysyttiin. Toki niissä alkoholiprosentti on pieni ja saa syödä monta rasiallista liköörikonvehteja saadakseen humalatilan. Siinäpä olisi ennätys, jos tulee niistä humalaan.

Vierailija
37/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu varmuuden vuoksi.

Vierailija
38/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sairaalaan heti, ampulanssihelikopterilla.

Vierailija
39/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki apua sillä sairas olet ja vastaajat menevät trolliin. Jos lakeja ei olisi ja esim. tuliaseet saatavilla niin montako minuuttia olisit hengittävien joukossa vaikka nyt onkin äärioikeistolainen hallitus? Länsisaksan kansa haluaa vanhaan syteemiin takaisin 70% kannatuksella eli siellä on diktatuuri vallassa. Aamen

Vierailija
40/66 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne voi kelvata lapselle

Perso alkoholille. 

Olihan joskus uutinen lapsesta, joka oli päiväkodissa nuollut käsidesiä sormistaan. No geenit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän