Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen vaatia puolisoa osallistumaan joulukoristeluun, jos tämä ei halua?

Vierailija
07.12.2024 |

Nyt kaivataan neuvoja. Meillä on taas ero lähellä tämän takia.

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millä tavalla kompensoit ankeuttamisesi?"

En kiellä laittamasta niitä koristeita ja juhlimasta joulua. 

Millä tavalla tämä kompensoi yhtään mitään? Keksi jotain hauskaa, ole aktiivinen

Nimenomaan jouluna en halua olla aktiivinen vaan haluan pyhittää joulun täysin tekemättä yhtikästä mitään. Haluan levätä joulun ja nauttia siitä levosta. 

Ankeutat muiden joulun ja voit korvaukseksi keksiä sitä hauskaa jollekin muulle ajankohdalle

Vierailija
102/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tämä kompensoi yhtään mitään? Keksi jotain hauskaa, ole aktiivinen

Nimenomaan jouluna en halua olla aktiivinen vaan haluan pyhittää joulun täysin tekemättä yhtikästä mitään. Haluan levätä joulun ja nauttia siitä levosta. 

Ankeutat muiden joulun ja voit korvaukseksi keksiä sitä hauskaa jollekin muulle ajankohdalle

No en minä ketään ankeuta vaan muut ankeuttavat minut, kun pakottamaan tekemään näitä pakollisia joulujuttuja. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se ei halua?

Ei ole suuri vaiva osallistua.

Tämä. Miten jonkun mielestä kodin viihtyvyyden parantaminen on ikävää puuhaa...joulukoristeista ja valoistahan tulee hyvä mieli. 

Jouluvalot ja -koristeet tekee kodin levottoman näköiseksi. 

Vierailija
104/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se ei halua?

Ei ole suuri vaiva osallistua.

Tämä. Miten jonkun mielestä kodin viihtyvyyden parantaminen on ikävää puuhaa...joulukoristeista ja valoistahan tulee hyvä mieli. 

Jouluvalot ja -koristeet tekee kodin levottoman näköiseksi. 

Joillakin on ikkunoissa vielä ihan hirveitä vilkkuvaloja. Siis niin karmean näköistä, että hulluksi tulisi niitä katsellessa. 

Vierailija
105/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään just vaadin. Jo viime viikonloppuna sluibaili etu- ja takaterassien jouluvalojen laitosta kun oli muka flunssainen olo ja pieretti ja ties mitä. Nyt yritti samaa mutta jos pystyy töihin niin pystyy myös auttamaan valojen kanssa.

Ja ne laitettiin. Meni ehkä varttitunti. 

Ja minkä takia sinä nyt määräsit, että ne valot pitää laittaa?

Vierailija
106/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä ketään ankeuta vaan muut ankeuttavat minut, kun pakottamaan tekemään näitä pakollisia joulujuttuja. .

Kuulostat teiniltä. Voimia puolisollesi.

Vierailija
107/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia eikä tule.

Vierailija
108/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat haluavat että koti on koristeltu jouluiseksi niin tottakai molemmat osallistuvat koristeluun. Mutta jos puolisolle on ihan sama onko jouluvaloja, hiutaleita ikkunassa tms niin ei oo kyllä pakko osallistua koristeluun. Eikä voi kyllä vaatia. 

Mun miehelle on aivan sama minkä olkipukin laitan ja missä on kuusi tai kynttilät, joten mä hoidan meillä koristelut. Vain yhden köynnöksen hän laittaa oven yläpuolelle, koska mä en yllä sitä. Senkin pyydän kauniisti enkä pakottamalla. 

Vierailija
109/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa olen kyllä onnellinen puolisosta, jonka kanssa joulua laitetaan yhdessä. Se yhdessä, hyvällä mielellä tekeminen on tärkeä osa sitä rituaalia. Voidaan katsoa nätiksi laitettua, tunnelmallista kotia ja tietää että tämä onni on yhdessä saatu aikaan. Ei se olisi yhtä kivaa yksin.

Vaikea tilanne jos on ihan ääripäitä asiassa. Minä varmaan joulunvihaajana ehdottaisin että joka toinen joulu toisen mielen mukaan ja joka toinen toisen. Varaisin sitten omalla vuorollani meille vaikka kylpylähotelliviikonlopun, jos lepääminen menee kaiken edelle. 

Vierailija
110/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat haluavat että koti on koristeltu jouluiseksi niin tottakai molemmat osallistuvat koristeluun. Mutta jos puolisolle on ihan sama onko jouluvaloja, hiutaleita ikkunassa tms niin ei oo kyllä pakko osallistua koristeluun. Eikä voi kyllä vaatia. 

Mun miehelle on aivan sama minkä olkipukin laitan ja missä on kuusi tai kynttilät, joten mä hoidan meillä koristelut. Vain yhden köynnöksen hän laittaa oven yläpuolelle, koska mä en yllä sitä. Senkin pyydän kauniisti enkä pakottamalla. 

Miehesi on onnekas, kun et sotke häntä tähän koristeluun. 

Vierailija
111/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä lapset?

Vierailija
112/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toista ei koristelut kiinnosta, niin minkä takia yrittää väkisin vetää siihen koristeluun mukaan? Etkö mitenkään saa niitä koristeita laitettua ihan yksin? 

Vierailija
113/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä lapset?

No ei kai lapsiakaan pakoteta, jos eivät halua? 

Vierailija
114/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä lapset?

Siis onko teillä lapsia ja jos on: miksi et laita heille joulua? 

Vierailija
115/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä lapset?

Siis onko teillä lapsia ja jos on: miksi et laita heille joulua? 

Siis piti lukea miksi mies ei laita

Vierailija
116/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kyllä todella oleellinen kysymys on se, millä porukalla joulua vietetään. Jos pariskunnalla on lapsia niin en ymmärrä miksei joulua laiteta heille yhdessä. Joulut ovat yksi lapsuuden tärkeimpiä muistoja, miksi viedä ne pois? Miksei halua tuottaa sitä iloa lapsille?

Vierailija
117/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Toki voi apua pyytää esim. valojen asennukseen (voi olla helponpi/turvallisempi, jos kaksi käsiparia), mutta ei saa uhriutua jos toista ei kiinnosta auttaa.

Vierailija
118/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kyllä todella oleellinen kysymys on se, millä porukalla joulua vietetään. Jos pariskunnalla on lapsia niin en ymmärrä miksei joulua laiteta heille yhdessä. Joulut ovat yksi lapsuuden tärkeimpiä muistoja, miksi viedä ne pois? Miksei halua tuottaa sitä iloa lapsille?

Ei sitä joulua tarvitse laittaa yhdessä. Isäni ei koskaan osallistunut joulukoristeiden laittoon, mutta ei se kyllä meitä haitannut. 

Vierailija
119/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumarttyyrit taas liikenteessä. Pilataan koko joulu hirveällä stressaamisella ja touhottamisella. 

Vierailija
120/178 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä joulua tarvitse laittaa yhdessä. Isäni ei koskaan osallistunut joulukoristeiden laittoon, mutta ei se kyllä meitä haitannut. 

Kyllä tarvitsee, jos ei ole mulkku