Voiko ihminen vaatia puolisoa osallistumaan joulukoristeluun, jos tämä ei halua?
Kommentit (178)
Mikset laita vaan itse? Laitat vaan semmoisia, jotka saat yksinäsi laitettua. Mä sain ainakin viriteltyä ulkovalot ihan ite. Nii. Tikkaat otin varastosta ja naputtelin muutaman koukun ja naulan ja vedin valot niistä. Olipa vaikeaa. Laitoin ne jo hyvissä ajoin lokakuussa; kuka nyt näin kylmällä alkaa virittelemään. Sisälle taas; en ymmärrä mikset saa itse laitettua? Vaikka joku joulutähtikin ikkunaan, onko niin vaikeaa? Itse nekin laittanut. Ja annoin olla koko vuoden, on sellaiset puiset, niin menee koristeena kesät talvet. Valoja niissä en kyllä pidä muuten kuin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä suuret ongelmat. Etenkin sillä, joka ei periaatteestakaan kykene toisen mieliksi pikkuisen olemaan mukana joulutunnelman luomisessa, joka toiselle olisi tärkeää, älä ihmettele, jos tulevina jouluina saat olla ihan rauhassa ja yksin. Ongelma ei ole parin joulupallon ripustelu, vaan se, että te ette rakasta toisianne ja teette siksi pienistä käytännön asioista isoja periaatteellisia ongelmia. Ongelma ei ole joulukoristeissa, vaan rakkauden puutteessa.
Mieluummin viettäisin joulun yksin, mutta siitähän syntyisi vielä kamalampi meteli kuin koristeista.
Et taida pitää puolisostasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatiahan voi aina, muttei kannata. Tulee vain suotta paha mieli molemmille. Ilkeää on olla osallistumatta, mutta jos ei ymmärrä sievällä pyynnöllä auttaa on parempi antaa olla, menee vaan jouluntunnelma pilalle.
Ilkeää on vaatia toista osallistumaan omiin koristeluhömpötyksiin. Laittaa ihan itse koristeet vaan, niin molemmat ovat tyytyväisiä. Miksi vängällä yrittää vetää toista koristehysteriaan.
Vaatia, hömpötys, vängällä, hysteria. Huomaatko itse asenteellisuutesi asiaan?
En pidä joulusta enkä pidä siitä, että vängällä väädetään siihen mukaan. On se nyt kumma, jos ei yksiä joulukoristeita saa itse laitettua
Siis onko sulla joku joulutrauma vai miksi noin ankea asenne? Kerro se traumasi sille puolisolle jos näin on
"Millä tavalla kompensoit ankeuttamisesi?"
En kiellä laittamasta niitä koristeita ja juhlimasta joulua.
Osallistumaan joulukoristeluun? Monenko tunnin homma tämä on? Mies kävi tänään kaupassa, aikaa meni ehkä 25min. Olin laittanut koristeet sillä välin. Saahan niistä asioista vaikeaa ja työlästä jos haluaa.
Kuusi laitetaan jouluviikolla. Mies laittaa kuusen jalkaan ja loppuun menee se toinen 25min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän puolisolle tärkeisiin juttuihin on tapana osallistua puolin ja toisin. Aika kylmää asennetta täällä.
Mitä iloa se puoliso saa siitä, kun tasan tarkkaan tietää että toinen tekee sen vaan pakon edestä ihan vaan häntä miellytääkseen?
No ei varmaan mitään, jos tulee ikävällä asenteella auttamaan. Miksi korostaisit että olet täällä pakotettuna sen sijaan että puhut nätisti
Vierailija kirjoitti:
Mikset laita vaan itse? Laitat vaan semmoisia, jotka saat yksinäsi laitettua. Mä sain ainakin viriteltyä ulkovalot ihan ite. Nii. Tikkaat otin varastosta ja naputtelin muutaman koukun ja naulan ja vedin valot niistä. Olipa vaikeaa. Laitoin ne jo hyvissä ajoin lokakuussa; kuka nyt näin kylmällä alkaa virittelemään. Sisälle taas; en ymmärrä mikset saa itse laitettua? Vaikka joku joulutähtikin ikkunaan, onko niin vaikeaa? Itse nekin laittanut. Ja annoin olla koko vuoden, on sellaiset puiset, niin menee koristeena kesät talvet. Valoja niissä en kyllä pidä muuten kuin talvella.
Jatkan vielä. Jos pointti on yhdessä tekemisessä, mut toista ei vaan kiinnosta, niin tehkää semmosia asioita yhdessä, mitkä kiinnostaa molempia ja tee sä noi koristelut itekseen.
"Siis onko sulla joku joulutrauma vai miksi noin ankea asenne? Kerro se traumasi sille puolisolle jos näin on"
Ei ole traumoja, mutta en vaan pidä joulusta. Kaikki tehdään tietyn kaavan mukaan, kun se kuuluu tehdä niin. Hirveä hössötys turhan takia. Mieluummin rauhoittuisin ja olisin tekemättä mitään ja nauttisin vain ettei tarvitse tehdä mitään.
Minä en naisena koskaan ole koskaan pyytänyt miestä osallistumaan joulukoristeluun. Ei ole sen juttu. Kuusen mies hakee, en jaksa raahata.
Ei minä rakastani pakota tekemään sellaisia asioita, mitkä ei häntä niin kiinnosta. Ei mieskään minua pyydä mukaan vaihtamaan autoon renkaita.
Miksi asioista pitää tehdä niin vaikeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä puoliso sinulla. Meillä molemmat kyllä laittaa joulukoristeita, koska juhla on yhteinen.
Eikö puolisosi halua juhlia joulua?
Ei voi vähempää kiinnostaa joulun vietto. Eikö voisi viettää yhteistä ei-joulua?
Sitähän vietätään kaikki muut päivät paitsi ne kolme päivää vuodessa. Kyllähän sitä arkea piisaa vietäväksi.
Provo typerys taas. Provot on niin tyhmiä. Viihdettä joillekin hölmöläisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä puoliso sinulla. Meillä molemmat kyllä laittaa joulukoristeita, koska juhla on yhteinen.
Eikö puolisosi halua juhlia joulua?
Ei voi vähempää kiinnostaa joulun vietto. Eikö voisi viettää yhteistä ei-joulua?
Sitähän vietätään kaikki muut päivät paitsi ne kolme päivää vuodessa. Kyllähän sitä arkea piisaa vietäväksi.
Haluaisin vaan levätä ne kolme päivää tekemättä yhtikästä mitään.
Tänään just vaadin. Jo viime viikonloppuna sluibaili etu- ja takaterassien jouluvalojen laitosta kun oli muka flunssainen olo ja pieretti ja ties mitä. Nyt yritti samaa mutta jos pystyy töihin niin pystyy myös auttamaan valojen kanssa.
Ja ne laitettiin. Meni ehkä varttitunti.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tämä kompensoi yhtään mitään? Keksi jotain hauskaa, ole aktiivinen
Vierailija kirjoitti:
Tänään just vaadin. Jo viime viikonloppuna sluibaili etu- ja takaterassien jouluvalojen laitosta kun oli muka flunssainen olo ja pieretti ja ties mitä. Nyt yritti samaa mutta jos pystyy töihin niin pystyy myös auttamaan valojen kanssa.
Ja ne laitettiin. Meni ehkä varttitunti.
Ja minkä takia ne valot nyt piti laittaa? Eikö olisi pärjännyt ilmankin?
Vierailija kirjoitti:
Minä en naisena koskaan ole koskaan pyytänyt miestä osallistumaan joulukoristeluun. Ei ole sen juttu. Kuusen mies hakee, en jaksa raahata.
Ei minä rakastani pakota tekemään sellaisia asioita, mitkä ei häntä niin kiinnosta. Ei mieskään minua pyydä mukaan vaihtamaan autoon renkaita.
Miksi asioista pitää tehdä niin vaikeita?
Mua ei kiinnosta siivota, tiskata, ostaa lahjoja, huomioida, järjestää treffejä jne. Miten pääsen kanssasi suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tämä kompensoi yhtään mitään? Keksi jotain hauskaa, ole aktiivinen
Nimenomaan jouluna en halua olla aktiivinen vaan haluan pyhittää joulun täysin tekemättä yhtikästä mitään. Haluan levätä joulun ja nauttia siitä levosta.
Annan ne ulkovalot olla paikoillaan vuoden ympäri. Marraskuussa laitan töpselin seinään ja tammikuulla otan töpselin seinästä. Ei vaadi koko perheen osallistumista
Onko tästä tullut jokin kehareitten neuvonta-apu-palsta?