Sinkkunaiset. Missä harrastuksissa teitä löytää?
Reilu pari vuotta nyt tullut yksikseen oltua ja tullut tutkiskeltua omaa sielunmaisemaa, niin tuntuu että nyt olis valmis uuteen suhteeseen. Tindereihin ja muihin seuranhakupalstoille en halua profiilia tehdä. Ajattelin jos alottaisi uuden harrastuksen, niin onko ehdottaa mistä harrastuksista löytyisi myös naisia? Onko esim. jotkut kamppailulajit/itsepuolustuslajit missä käy myös naisia?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Uimassa ja salilla käyn. Seuraa en etsi enkä halua, että mua noissa lähestytään. Olen siellä kuntoilemassa.
Eipä juuri kukaan mieskään halua, että salitreenejä häirittäisiin tuollaisella.
Eiköhän ap tarkoittanut mitkä olisivat sellaisia harrastuksia, missä sinkkunaisia voisi lähestyä.
En tiedä, mutta oletettavasti mikä tahansa rennompi harrastus, missä ei pingoteta fyysistä tai henkistä suorituskykyä ja missä on luontevia keskustelutaukoja.
Miksi pitää harrastuksissa tulla häiritsemään?
Hengailen kahviloissa, kirjallisuustapahtumissa, museoissa, elokuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tapasin mieheni lenkkipolulla. Hän käveli vastaan ja sen näkee, kun toinen katsoo silmiin, vaikka olis pitkällä. Hän oli kohdallani ja sanoi, että tais silmät naulautua kiinni. Olin siinä, että joo näin kävi ja naurahdin. Siitä jatkoin kävelyä toiselle kierrokselle ja hän tuli vastaan taas tietenkin, kun kiersi päinvastaseen suuntaan. Sitten hän sanoi, että tossa puolessa välissä on toi pieni kesäkiska niinku varmasti tiedät. Olin joo.. Hän sanoi, että sulla on puolikierrosta aikaa miettiä käveletkö sinne odottamaan, niin tarjoan kahvit tai jotain juotavaa.
Minä menin sinne. Menin sinne siksi, koska tuli heti hyvä fiilis siitä miehestä. Ollaan oltu 4 vuotta kimpassa nyt.
Hyvä teille. 99% tapauksista tää olisi mennyt tyyliin "Tais silmät naulautua kiinni".. "öö mitä?"... "Niin siis niinku naulautua. Silmät. Sillai tiiäks"..
Hah! Niin suomalaista. Minulle itseasiassa lenkkipolulla kävi vähän saman tyylinen. Olin koiran kanssa lenkillä ja tultiin naista vastaan niin hän pysähtyi ja sanoi jotain hauskaa minun koirasta, niin kuin alottaisi keskustelun, vastasin takaisin jotain ja naisen kanssa tuijotettiin toisia vähän aikaa kunnes jatkoin matkaa. Se jäi sitten ikuiseksi arvoitukseksi heittikö nainen vain huulta vai oliko se todellinen keskustelun avaus ja hän olisi ollut kiinnostunut 😄
Vierailija kirjoitti:
Häiritsemään? Kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä. Missä ne ihmiset sitten kohtaa jos ei harrastuksissa? Minua on naiset lähestyneet monissa paikoissa ja en koskaan pidä sitä häiriköintinä, itse asiassa pidän sitä arvossa että jotkut vielä uskaltavat lähestyä kun on tuollaisen asenteen omaavia ihmisiä kuin sinä.
Jokin aloittelijoiden halpa tai ilmaiskurssi mistä tahansa itselleen edes vähän sopivasta aiheesta.
Miksi noin? Koska siellä ei ole vielä siinä vaiheessa ko. harrastukseen aikaa, sitoutumista ja rahaa satsanneita kiireisiä ihmisiä. Ja jos jo aloitusporukasta näkee ensimmäisellä kerralla, ettei paikalla näy omaan makuun sopivia ihmisiä, niin ei ole suuri menetys jättää osallistuminen yhteen kertaan ja etsiä toinen tapahtuma.
Sitä kiinnostavan oloista tyyppiä ei tarvitse myöskään häiritä harrastuksen aikana, vaan esim. jos edes jotain pientä silmäpeliä tai hymyä ensin toisen kanssa syntyy, niin harrastuspaikasta pois lähtiessä on sitten luontevampaa kysyä kahville tms.
"Totta. Usein se menee niin että mies on joko paljon vanhempi ja/tai hyvin epäviehättävä verrattuna naiseen tai muuten niin creepy, että nainen haluaa vain paeta nopeasti paikalta. Miehen pitäisi olla suunnilleen samanikäinen kuin nainen, samassa sarjassa ulkonäöllisesti ja vielä sosiaalisesti taitava, jotta tuollainen lähestyminen voisi käytännössä onnistua. Ja mieluiten naiselle entuudestaan tuttu."
No minulla on käynyt niin että vanhemmat naiset pysäyttelevät lenkillä kun olen koiran kanssa, eikä tosissaan ole halua jäädä lirkuttelemaan, mutta ei kehtaa törkeäkään olla niin yritän johonkin syyhyn aina vedota että pitää jatkaa matkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritsemään? Kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä. Missä ne ihmiset sitten kohtaa jos ei harrastuksissa? Minua on naiset lähestyneet monissa paikoissa ja en koskaan pidä sitä häiriköintinä, itse asiassa pidän sitä arvossa että jotkut vielä uskaltavat lähestyä kun on tuollaisen asenteen omaavia ihmisiä kuin sinä.
Mä tapasin mieheni kaverin kautta. Että on niitä muitakin paikkoja missä tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tapasin mieheni kaverin kautta. Että on niitä muitakin paikkoja missä tavata.
Entäs kun et tapaa kavereiden kautta, mitäs sitten? Kaikki ei biletä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun et tapaa kavereiden kautta, mitäs sitten? Kaikki ei biletä jatkuvasti.
En ollut bilettämässä. Tinder on yksi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Hah! Niin suomalaista. Minulle itseasiassa lenkkipolulla kävi vähän saman tyylinen. Olin koiran kanssa lenkillä ja tultiin naista vastaan niin hän pysähtyi ja sanoi jotain hauskaa minun koirasta, niin kuin alottaisi keskustelun, vastasin takaisin jotain ja naisen kanssa tuijotettiin toisia vähän aikaa kunnes jatkoin matkaa. Se jäi sitten ikuiseksi arvoitukseksi heittikö nainen vain huulta vai oliko se todellinen keskustelun avaus ja hän olisi ollut kiinnostunut 😄
No mutta ilmeisesti sä et ollut kiinnostunut, kun jatkoit vaan matkaa etkä jatkanut juttua. Ihmetyttää kun näissä aina tyypit jäävät miettimään, oliko toinen ollut kiinnostunut - mitä väliä sillä on, jos itseä ei kerran kiinnostanut???
Ja mieluiten lapsettomia naisia.
Ärsyttää kun saa tykkäyksiä lapsen omaavilta naisilta tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mieluiten lapsettomia naisia.
Ärsyttää kun saa tykkäyksiä lapsen omaavilta naisilta tinderissä.
Älä ota maksullista versiota, jos sua ärsyttää nähdä "vääränlaisten" tykkäykset. Ihan omituista kiukutella tuollaista asiaa. Kun käytät maksutonta versiota, näet vain toteutuneet matchit - ja silloinhan et saa matcheja vääränlaisilta, jos luet ihmisten profiilit huolellisesti ja harkitset kuvienkin kohdalla tarkkaan, että miellyttääkö vai ei. Toki jos nyt olet huomannut, ettävedät puoleesi vain yksinhuoltajia, voi olla, että profiilitekstissäsi olisi hiomisen varaa. Katso sitä kriittisin silmin ja mieti, mitä teksti kertoo sinusta ja elämäntyylistäsi, millaisiin ihmisiin se mahdollisesti vetoaa, ja mitä voisit muuttaa, jotta se vetoaisi enemmän lapsettomiin naisiin. Niin, ja haluatko siis vela-naisen vai sellaisen, jonka kanssa perustaa itse perhe? Nämäkin etsivät varmaan ihan erityyppistä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Häiritä ei pidä mutta olisi kiva löytää joku luonteva paikka missä voisi löytää kumppanin. -Paikka joka ei olisi Tinder (tai vastaav aplikaatio) tai baari / muu sellaine paikka, jossa alkoholi ei ole läsnä ja on parempi valaistus kun hämä baari ta yökerho.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ap halua tehdä seuranhakuprofiilia Tinderiin tai muualle? Siellä ainakin itse olen kohdannut samanhenkisiä ihmisiä - huomattavasti todennäköisemmin ja nopeammin kuin jos menisin jonnekin museoihin haahuilemaan tai johonkin harrastuskerhoon. Tinderissä ainakin kaikki etsivät seuraa, ei tarvitse arpoa, odottaa ja ihmetellä. Uuteen harrastuksen mennessä siellä on ehkä 20-40 muuta ihmistä, joista puolet vastakkaista sukupuolta. Näistä vain osa on sinkkuja ja näistä vain osa etsii seuraa. Ja kuinka suurella todennäköisyydellä heistä joku on just oikeanlainen, jonka kanssa on vetovoimaa ja kiinnostusta molemminouolisesti? Kyllähän harrastusten parista VOI löytyä kumppani, mutta se on kiinni monista sattumista ja tuurista. Voi olla, että se oikea tyyppi tulee samaan harrastusryhmään vasta kolmen vuoden päästä, kun taas Tinderissä hän voi olla jo nyt. Jos aloittaa harrastuksen vain löytääkseen kumppanin, voi tulla kärsimätön ja turhautunut olo
Tinderissä on samat naamat vuodesta toiseen ja myös vasta eronneita naisia. Yhden kerran kokeilinkin ja 2 viikkoa riitti. Vähän aikaa juteltiin ja juttu luistikin ihan mukavasti. Nainen pyysi kotiinsa kahville ja kun saavuin nainen olikin joku röökimuija joka odotti tupakalla ja näin että oli humalassa vaikka esitti selvää. Mentiin sitten sisälle niin nainen sanoo että ollaan sitten hiljaa kun tyttö nukkuu. Olin vähän että mitäh? kun ei ollut mitään lapsestaan maininnut. No nainen keittää kahvit ja rupeaa avautumaan miehistä ja sydänsuruista. "Olethan kunnon mies?". Tajuan että nainen vasta eronnut. Koko tilanne on niin turn-off kun voi olla. Vilkuilen ympärille että jospa tämä onkin piilokamera, mutta en näe siihen viittaavaa. Juon kahvin, kiitän seurasta ja kun pääsen kotiin niin poistan ensin naisen mätseistä ja sen jälkeen koko Tinderin. Toivottavasti nyt ymmärrät miksi en ole Tinderissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritä ei pidä mutta olisi kiva löytää joku luonteva paikka missä voisi löytää kumppanin. -Paikka joka ei olisi Tinder (tai vastaav aplikaatio) tai baari / muu sellaine paikka, jossa alkoholi ei ole läsnä ja on parempi valaistus kun hämä baari ta yökerho.
Teet asiasta nyt liian vaikeaa ja kehität ongelmia tyhjästä, kun jopa valaistukselle on tarkat raamit. Ja Tinder ei käy jostain syystä - miksi? Onko joku periaatteellinen syy? Jos haluat löytää kumppanin, niin luovu nyt herantähden vaatimuksistasi valaistuksen ja muun epäolennaisen suhteen ja ole avoin kohtaamaan ihminen missä hän sitten tuleekin vastaan. Ja ehkä sitä Tinderiäkin voisi kokeilla. Mitä, jos sulle oikea ihminen on siellä, mutta ei vain tule samaan harrastuskerhoon?
Vierailija kirjoitti:
Hevostallilta.
Kuka nyt haisevaa eukkoa huolisi? Tai onhan täällä niitä pieruharrastajiakin...
Niin kauan kun thaimaa on olemassa, niin se todellakin on miehen oma valinta jäädä yksin.