Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kyllä vai ei? Jättäisitkö 2-vuotiaan aamulla nukkumaan,

Vierailija
23.02.2007 |

kun viet miehen junalle? Olin pois 15-20 min, lapsi nukkui kun tulin takaisin. Tajuan riskit, mutta mielestäni ovat pienet (esim. liikenneonnettomuus, se että lapsi herää ja tekee jotain kiellettyä). Ja oli selitetty lapselle illalla, että jos heräät odota, äiti tulee pian. Kun pääsin kotiin, laitoin miehelle tekstarin että perillä ollaan.

Yhdellä sanalla, tekisitkö samoin vai et?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti kaksivuotias tajua sitä että äiti tulee " kohta" . Ei tuon ikäisellä ole ajantaju kehittynyt kuten vanhemmilla lapsilla tai aikuisilla. Enpä tiedä uskaltasinko jättää edes viisivuotiastani yksin.. tuskin. Eri asia poistua jonnekkin sadan metrin säteelle kuin lähteä noin kauas. Autolla kymmenessä minuutissa pääsee nimittäin jo hyvin pitkälle.

Vierailija
42/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjun luettuani mietiskelin itseäni. Jossain vaiheessa elämääni oli sellainen tilanne, että minulla oli pienet lapset, alle 1-v vauva ja alle 3v isompi. Monesti piti mies lähteä viemään aamubussille, jo puoli viiden- puoli kuuden aikaan aamulla. Bussiasemalle ja takaisin kesti sen 20 minuuttia ja valehtelematta, kertaakaan ei edes tullut mieleen jättää lapsia keskenään nukkumaan siksi aikaa!!!! Joka ainoa kerta puin lapset ja vein heidät autoon- ja hyvällä tuurilla kotiin tullessa sain kantaa edelleen nukkuvat lapset jatkamaan hetkeksi uniaan omiin sänkyihinsä.

Mutta hyvänen aika.. yksin kotiin :O Ei, ei todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli herännyt ja päättänyt jostain käsittämättömästä, ennalta-arvaamattomasta syystä lähteä ovesta ulos ja ' kävelylle' . Onneksi bussikuskilla oli hyvä havaintokyky ja nopeat refleksit, ja pysäytti bussin tien poskeen juostakseen taaperon kiinni.

Taaperoikäiset keksivät oikeasti ihan mitä vain, mihin ei edes oma mielikuvitus riitä varautumaan. He voivat juuri vaikka lukita itsensä sisään tai ulos kotoa, tai lukita itsensä johonkin kodin sisällä (nimim. kokemusta on). He voivat hätääntyneenä vanhempiaan etsiessään kaataa lampun, joka sytyttää sen paljon pelätyn tulipalon tai muuten vain lietsoa itsensä hillittömään hysterian tilaan.

Vastaus: en jättäisi taaperoa yksin kotiin. Ikinä.

Vierailija
44/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en jättäisi häntä yksin!

Vierailija
45/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipaloja syttyy ihan " itsekseen" sähkölaitteista jne.

Naapurissa syttyi 2 vuotta vanha jääkaappi palamaan, onneksi perheen isä oli vielä hereillä ja sai koko porukan heti ulos: palomiesten mukaan ulos on päästävä 3 minuutissa, sen jälkeen myrkkykaasut vievät hengen.

Kummitätini perheessä paloi talo 15 minuutissa, syynä joku oikosulku sähköjohdoissa.

Pienin riski on se, että se taapero itse sen palon sytyttää.

Vierailija
46/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jonkun 2 v 3kk oli huokaissut, että olisipa joka päivä kerhopäivä!

Vierailija
47/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vanheni jutun myötä kolmella kuukaudella, kun porukat suhtautui juttuun epäillen.

Vierailija
48/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskun vienyt kaksi isompaa lasta kerhoon, siten, että vauva on nukkunut sen aikaa, ettei ole tarvinnut herättää. On ollut kotona yksin noin 5-10 minuuttia. Saattaisin myös heittää mieheni asemalle, johon menee meillä ehkä 5 minuuttia edestakaisin. Meidän lapset 2, 5 ja 7. Harkintaa käyttäen...

Vierailija
49/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota sulla ei selvästikään ole?

Vierailija
50/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 minuuttia kotona 8- ja 10-vuotiaiden sisarustensa kanssa ja siitäkin mulla on vähän morkkis. Periaatteessa isommat osaavat toimia jos jotain sattuu, mutta tosipaikan tullen en tiedä...

En jättäisi pientä yksin kotiin nukkumaan.

Vierailija
51/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi todellakin olisi hyvä nukkumaan. Miksi herättää aamuyöstä lapsi, joka nukkuu sikeästi.

Ja juu, mun lapset ovat olleet ekan kerran 4-vuotissynttärieden aattona yksin hetken kotona.

Tänäänkin lapset 5½ ja 4 olivat tunnin kaksistaan, ja ovat olleet aina silloin tällöin keskenään lastenohjelmia katsomassa. Tänään tulin kyllä kreivin aikaan kotiin, sillä pienempi istui juuri kakkalla...

Vierailija
52/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis älkää vanhemmat jättäkö lapsianne yksi kotiin kun poisutte asunnosta lähikauppaan yms. Lapsi mukaan tai sit ei minnekkään!

Vierailija
53/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin joskus päiväunien aikana vienyt roskat roskakatokseen tai käynyt laittamassa auton lämmityspiuhan kiinni.

Lapset 2v7kk ja 10kk ovat tällöin nukkuneet omissa sängyissään. Aikaa ulkona on mennyt ehkä 1-2min.

Vierailija
54/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO EN TODELLAKAAN!!!!!

JA NOISSA SUN LUETTELEMISSAS RISKEISSÄS ON JO LIIKAA!!

VASTUUTONTA SANON MINÄ!

Vierailija
55/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvasta asti, ja jonkun kerran jäi taapero nukkumaan aamuyöstä viiden aikaan kun ukon heitin asemalle. Kotiin tultani tekstasin miehelle, että kotona ollaan. Eikä muuten omatunto paina tippaakaan. Tuollahan tuo esiteini nykyään puuhaa ihan terveen oloisena, vaikka näin holtittomaan perheeseen on sattunut syntymään. Rajansa hysteriallakin. Elämää ei kukaan voi kontrolloida 100 prosenttisesti.

Vierailija
56/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen kolarin ajaa, niin kai se on parempi, että lapsi on sängyssä kuin autossa?

Vierailija
57/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ehtii olla aika kauan yksin ennen kuin joku saadaan häntä hoitamaan. Ehkä siinä vaiheessa lapsi on jo mennyt ulos ja jäätynyt jääpuikoksi. Kaikkea sattuu...

Vierailija
58/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen juossut viemään keskimmäistä eskariin kun isoveli 11v on taaperon kanssa kotona, mutta silloinkin oon ollut poissa 5min kun eskari on naapuritalossa. Huono omatunto on kyllä tuostakin.

Vierailija
59/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käsittämättömän typerää ihmistä, joka tulisi vielä tänne sen kuuluttamaan, ei voi olla olemassa.

Vierailija
60/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos sen kolarin ajaa, niin kai se on parempi, että lapsi on sängyssä kuin autossa?

Jos lapsi on mukana kolariautossa, hänet löydetään ja hän saa apua. Mutta jos hän on yksin kotona, kuka hänet sieltä hakee, kun kukaan ei tiedä hänen olevan siellä yksin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän