Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kyllä vai ei? Jättäisitkö 2-vuotiaan aamulla nukkumaan,

Vierailija
23.02.2007 |

kun viet miehen junalle? Olin pois 15-20 min, lapsi nukkui kun tulin takaisin. Tajuan riskit, mutta mielestäni ovat pienet (esim. liikenneonnettomuus, se että lapsi herää ja tekee jotain kiellettyä). Ja oli selitetty lapselle illalla, että jos heräät odota, äiti tulee pian. Kun pääsin kotiin, laitoin miehelle tekstarin että perillä ollaan.

Yhdellä sanalla, tekisitkö samoin vai et?

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli poissa noin 30 minuuttia ja joskus kauemminkin. Kerran hain pojat pakkasesta, paljasjaloin ja yöpuvuissaan, he olivatkin heränneet ja menneet ulos. Sanoin naapurille, että tästedes pojat tulevat joko mukaan, tai sitten hankit heille hoitajan, tai minä soitan sossuun. Nykyään mies kulkee bussilla...

Vierailija
22/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suurin osa tuon ikäisistä koululaisista on useamman tunnin päivässä yksin kotona, jos vanhemmat ovat työssä.

Vierailija:

Mulla lapset 10, 9 ja 6 ja en niitäkään jättäis noin yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka 10-veen öiti ei uskalla jättää lastansa 10 minuutiksi yksin kotiin? pikkasen höhlää...tulee varmaan tosi terve lapsi isona kun ei uskalla yksin olla.

Vierailija
24/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerän riskin otit. mukelo kainaloon,vaikka yöpaidassa ja viltissä,mutta ei yksin kotiin. heitteillejättö,sanon minä.

Vierailija
25/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuku:

heitteillejättö,sanon minä.

Vierailija
26/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi olisi ollut hyvävaihtoehto, 6 km maksaa alle 10¿. Et millään olisi ehtinyt tuota matkaa lähtöineen, ajeluineen ym. mainitsemassasi ajassa. Olisit ottanut lapsesi mukaan, käärinyt vain täkkiin.

Vierailija
27/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukka ei oikeesti tiedä mitä kaikkea paskaa lapset joutuvat nykyään kestämään. Soittakaa vaan sossun tädeille, niin ne nauraa teille päin naamaa. Todellisia avun tarpeessa olevia lapsia on milettömästi ja resurssit eivät meinaa riittää heihinkään. Me emme todellakaan puutu tuollaisiin asioihin, mitä edellä on mainittu. Lastaan hakkaavia ja päiviksi yksin jättäviä äitejä on suomi pullollaan.... voi kun tietäisitte! Me keskitymme heihin, emme todellakaan AP:n kaltaisiin tapauksiin.

Silti itse äitinä en jättäisi liikkuvaa lasta yksin kotiin. Tulipaloja on niin syttynyt.

Vierailija
28/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedetään kyllä,mutta pienistä asioista kasvaa joskus isompiakin...

Vierailija
29/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en jättäis NUKKUUN!! meillä vedellään yöunia vielä kyseiseen aikaan. päivisin saavat olla yksin. minä mietin aina tulipaloja sun muita kauheuksia..

Vierailija
30/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaali äiti siitä tokenee, kun kerran nimensä saa sosiaalihuollon kirjoihin.

Taksi olisi ollut halvin ja järkevin vaihtoehto, mutta jos se ei nyt käy, niin lapsi mukaan " retkelle" . Siitähän olisi voinut kehittää vaikka minkä mielikuvitus-hupireissun ja lapsi olisi päässyt mukaan jännälle aamuelämysreissulle (vaikka jokin spesiaaliherkku mukaan) ja vilkuttelemaan isälle hyvästit ja kaikki.

Vierailija
31/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tuli ehkä yhteensä 5 autoa koko aikana. Pieni muutaman tuhannen ihmisen taajama, liikennevaloja 0.

Melko yksimielisesti tuomitaan :). Olin kyllä itsekin tosi epäilevällä kannalla ja sanoin miehelle, että en tee toista kertaa ennen kuin lähdettiin. Mutta sitten kun tulin takaisin tuntui vähän hysteeriseltä koko jutun epäileminen. Lapsi nukkui ja niin edelleen. Eikä meidän muksu ole sitä tyyppiä, että se kuudelta aamulla ryhtyy heti hävittämään taloa jos vanhempi ei ole paikalla. Lähinnä ajateltiin että säikähtää, jos herää yksin.

Vierailija:

Miten ihmeessä ajat 12 kilometriä 15-20 minuutissa, kun on pysähdyttävä sen verran että mies saa laukkunsa ulos autosta, ja taajama-alueella ei saa kaahata? Varmaan punaisia liikennevalojakin osui matkan varrelle.

Vierailija
32/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän rötiskön ovet auki.

Vierailija
33/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä syttyy tulipalo, kun on yksin. Hieno homma.

Vierailija
34/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee tai on tekemättä,vaan

-tulipalo

-liikenneonnettomuus

-tihutyö

ym,onhan noita,älä siis tee toiste,jooko?

Vierailija
35/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias on sitten jo sen verran iso, että voisin jättääkin, jos lapsi itse haluaa. Pakottamaan en todellakaan alkaisi.

Vierailija
36/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän joku tulipalon vaara on kuitenkin äärettömän pieni. Kertokaas, miten se lapsi saa aamuyöstä tulipalon aikaan? Edes hella ei ehdi tuossa ajassa vielä polttaa taloa, ja meillä on se suojuskin siinä. Sitä paitsi jos meidän muksu herää yksin, niin taatusti sen eka ajatus ei ole ruveta kokkailemaan, kun se ei muutenkaan koskaan ole hellan kimpussa.

Minusta olette hieman hysteerisiä, luvalla sanoen. Vaikka en sitä mieltä olekaan, että tämmöinen on kovin hyvä idea. Lähinnä tuo liikenneonnettomuuten joutumisen ajatus hirvitti, mutta sekin pelko tuntui vähän hassulta, kun siinä yksin ajeli autiudessa. Edes mitään hirvireittiä ei ollut välillä tai pätkää, jossa olisi nopeus noussut yli 70 kilometrin. Koko pätkä on valaistu ja niin edelleen.

Vierailija
37/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut väistää kissaa/koiraa yms. ja päätyä penkkaan.

Ja meidän lapset muuten keksi yksi kaunis lauantaiaamu ruveta keittelemään kaakaota kaksin, vaikkeivät ikinä muuten hellaan koske...

Vierailija
38/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aukea,niin kyllä oikosulku tai joku muu on ihan mahdollinen. eikä se nyt oikeastaan ole edes tän jutun juoni,vaan se että miten joku edes ajattelee jättävänsä sen lapsen YKSIN?

Vierailija
39/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun et saanut keneltäkään päähäntaputuksia syyttelet muita hysteerisiksi.. Turha on niitä syytellä, jotka pitävät parempaa huolta omista lapsistaan.

Vierailija
40/124 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki en mitään päähäntaputuksia odottanut todellakaan :). Eikä mua vastaavasti hetkauta mahdollinen paska niskaan. Suurin piirtein sellaisia vastauksia sain kuin odotinkin, ehkä vähän jyrkempiä. Olin utelias, nyt se uteliaisuus on tyydytetty. Kiitos vastanneille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme