G: Kyllä vai ei? Jättäisitkö 2-vuotiaan aamulla nukkumaan,
kun viet miehen junalle? Olin pois 15-20 min, lapsi nukkui kun tulin takaisin. Tajuan riskit, mutta mielestäni ovat pienet (esim. liikenneonnettomuus, se että lapsi herää ja tekee jotain kiellettyä). Ja oli selitetty lapselle illalla, että jos heräät odota, äiti tulee pian. Kun pääsin kotiin, laitoin miehelle tekstarin että perillä ollaan.
Yhdellä sanalla, tekisitkö samoin vai et?
Kommentit (124)
Mitä jos jostain syystä en tulisikaan pian?
En todellakaan jättäisi. Sosiaalityöntekijöillä olisi sinulle asiaa.
toi miehen reissu itsessään tekee ison loven kukkaroon. Kaikki syömiset ja junaliput ja niin edelleen. ap
Miten jollekin voi tulla moinen edes mieleen...
Joku muu järjestely olisi pitänyt tehdä. Oli lapsi sitten 2 tai kohta 3.
Miten niin hyvin pieni riski se, että lapsi herää ja tekee jotain kiellettyä? Hyvänen aika, 2-vuotias ehtii 15-20 minuutissa tehdä ihan mitä tahansa!!
Voi syttyä vaikkapa tulipalo... Lapsi voi herätä, ja unenpöpperöisenä pelästyä kun on yksin kotona, voi avata oven ja lähteä ulos seikkailemaan, tms.
Sen verran rahaa pitää aina löytyä, että mies voi tällaisessa tapauksessa mennä taksilla. Tai sitten pyydetään kyytiä joltain tuttavalta. Jos se ei onnistu, niin lapsi herätetään ja otetaan mukaan.
matka on sellainen, että köyhä mies sen kyllä kävelee, jos ei taksiin ole varaa. Mieluummin sekin kuin lapsi yksinään.
mutta olen esimerkiksi vienyt roskia tai pissattanut koiran kun 1-vuotias on nukkunut pinnasängyssä. Minulla kriteeri on se, että lapsi nukkuu paikassa mistä ei pääse vahingoittamaan itseään. Ja minun poissaoloni on niin lyhyt, että sama aika menisi esimerkiksi suihkussa tai vessassa käymiseen. Ei se lapsi sitä osaa erotella, että tulenko ulkoota vai vessasta jos herää sinä aikana.
LEhdestä just luin kuinka eräs äiti oli jättänyt hetkeksi 5-vuotiaan (20min), sillä aikaa oli syttynyt tulipalo ja lapsia kuoli. Minä olen päättänyt että ei ole eikä tule olemaan sellaista syytä että jättäsin pienen lapsen yksin, minusta ei ole elämään sitten jos jotain sattuukin.
Ja tarkoitan jotain tällaista hätää: mies saa sairauskohtauksen ja meinaa kuolla, ja minä joudun juoksemaan ulos muutaman sadan metrin päähän opastamaan ambulanssin paikalle.
Varsinkin kun tänään tuli lapsilisät :p
Oli vääntänyt levyn päälle, laskenut siihen levylle pannualusen, säikähtänyt savua ja heittänyt päälle jonkin keittiöpyyhkeen, joka olikin roihahtanut kunnolla palamaan.
Lapsi oli hätääntynyt, juossut ulos ja ovi pamahtanut takalukkoon perässä. Onneksi tajusi mennä koputtelemaan naapurien ikkunoita (oli ulkona, paljain jaloin pakkasessa) ja palokunta hälytettiin paikalle.
Vierailija:
matkaulaukut kädessä :D. ap
En myöskään meidän 3-vuotiasta. Aikas lähelle kouluikää sais odotella.
Miten ihmeessä ajat 12 kilometriä 15-20 minuutissa, kun on pysähdyttävä sen verran että mies saa laukkunsa ulos autosta, ja taajama-alueella ei saa kaahata? Varmaan punaisia liikennevalojakin osui matkan varrelle.
Lapsi hätääntyy kun herää yksinään...
Mulla lapset 10, 9 ja 6 ja en niitäkään jättäis noin yksin.
Vielä 70-luvulla tunnuttiin jättävän ihan huoletta vauvat ja vähän isommatkin oman onnensa nojaan hetkeksi.
Eli jos laittaa janalle kaikki maailman pahat teot, niin on toi siitä lievimmästä päästä ehdottomasti.