Surullinen olo itsenäisyyspäivänä, muita?
Surettaa todella paljon se, mihin suuntaan Suomi on mennyt ja mihin se on menossa.
Vielä n. 10 vuotta sitten olin niin ylpeä tästä maasta mutta enää en.
Olen enää ylpeä vain veteraaneista jotka taistelivat sodassa.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon vaikuttaa median vasemmistolaisuus. Demokratiaa käytellään niin että vähemmistöllä olisi määräävä asema. Enemmistölle kehitellään tarpeen ja tilanteen mukaan leimaavia ja halventavia määrittelyjä.
Höpöhöpöä! Media on lähes täysin oikeiston hallussa. Loput maakuntalehdet komppaa sitten keskustaa. Tämä on yksi surkea asia. Ei osata käyttää omaa järkeä ja ollaan laitaoikeiston yksinkertaisen propagandan aivopestävissä 100-0.
Mediakenttää on tutkittu opiskelijoista lähtien ja edustavat poliittiselta kannaltaa ylivoimaisesti vihervasemmistoa. Asiassa ei ole mitään epäselvää eikä väiteltävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minussa elää kapinahenki. En anna periksi Lapaspetterille enkä Grese-Riikalle. Nouskaamme kapinaan ja kaduille vastustamaan Suomen alasajoa.
Ja sitten jos teemme tämän ja marssimme kaduilla Suomen itsenäisyyden puolesta, meidät leimataan na**eiksi.
Rauhallinen mielenosoitus muuna ajankohtana kuin itsenäisyyspäivänä on eri asia. Tällä ei ole nassejen kanssa mitään tekoa.
Valoa ei varjoista nää,iloa ei surusta jää.
Vierailija kirjoitti:
Isoisäni ei taistellut sen takia, että Suomesta tulisi 30-luvun Saksa 😒
Ja vielä vähemmän sen puolesta että Suomesta tulisi wokemaa joka arvostaa enemmän m a m u j a kuin omia kansalaisiaan
En katso enää linnanjuhlia koska Suomen itsenäisyysyydestä ei ole jäljellä kuin rippeet.
On tullut tunne että veteraanien kutsuminen juhliin on vain enää pelkkä rasite.
Surullista kuten ap kirjoitti.
Opettajat tunkee esineitä peräaukkoonsa ja näyttää niitä koulussa, seksuaalikasvatuksessa pojille neuvotaan tunkemaan porkkanoita pers*reikään tai ottamaan hyvä kuva munista, opettajat pukee viiltosuojia kouluissa kun lapset voi lyödä puukolla, ylipaino on normalisoitu, eikä laihtuminen ole mahdollista liikunnalla, eikä kalorivajeella, lapsia ruvetaan lihavuusleikkaamaan, Ozempicia aamiaismuroihin, porukka äänestää, vaikka siinä ei ole mitään järkeä ja samat virheet toistetaan joka kerta, eikä nähdä sitä, että siinä käyttäytymisessä olisi mitään hullua, muisti vaan ei näytä kestävän paria viikkoa pidempään ihmisillä. Sitä ei helpota yhtään nämä kaiken maailman tiktokit jne. ja sehän siinä kai on tarkoituskin kun ylhäältä ohjaillaan. Tekoälyä hypetetään, mutta mitään vaaroja ei osata nähdä. Tehtaat ja liikenteen pakokaasut on ihan fine, mutta lehmille aletaan syöttämään kemikaaleja, jotta märehtimisessä ei tulisi niin paljon suolikaasuja, koska ovat kuulemma kauhean vaarallisia ilmastolle, mut sit ne liikennepäästöt on ihan fine tai se että ihmisille ja eläimille syötetään outoja kemikaaleja, joille toimitaan koekaniineina. Sit kaikki koronasekoilut on saanut näkemään, että ihminen ei koskaan muutu mihinkään ja on ihan yhtä manipuloitavissa kuin aina ennenkin ja sitä ei nähdä. Sit sen rahan perässä jaksetaan juosta, että sais sen ansiosta nauttia elämästä ja kilpailla muita vastaan, jotta saisi tuntea itsensä isommaksi. Ihan sairasta on joo ja tos vaan promillen murto-osa.
ap. samaa mieltä, mutta olen onnellinen ettei edesmennyt isäni ole näkemässä tätä isänmaamme alennustilaa. Viisi vuotta sotaa, kukaan ei sieltä terveenä palannut vaikka kaikki jäsenet olivat tallella. Me lapset olemme tehneet paljon töitä, ettemme siirtäneet kaikkea lastemme niskaan. Ja nyt on tilanne tämä, tosi surullista.
Tämä hulvaton tukien jakaminen velkakassasta ihmetytti korona aikana ja nyt sitten rankaistaan ihan kaikkia jotka eivät saaneet mitään tukia korona aikana. Olin aivan varma että meiltä kaikkein köyhimmiltä tullaan ottamaan pois kaikki korona aikojen tuet. Minä en saanut mitään korona tukia ja nyt on viety minimi työttömyyskorvauksestakin kaikki se vähäinen indeksi korotus.
Ei ole kenkiä ja vaatteita työnhakuun eikä rahaa edes matkalippuihin kun jotenkuten sillä 595e pysyy hengissä eikä sillä rahalla todellakaan lähdetä mihinkään matkustelemaan.
Kuinka työttömyyskorvaus voi olla saman suuruinen kuin toimeentulotuki kun työttömyyskorvauksella pitäisi pysyä työkuntoisena?
Minä vihaan näitä hyväosaisi jotka hokevat "työ on parasta sosiaaliturvaa" kun töitä, palkanmaksajia ei tule olemaan kaikille töihin halukkaille niin kauan kun ilmaistyövoimaa saa ja teetätetään jossain sarjatyössä ja siivouksessa.
Kuinka joku käyttää röyhkeästi ilmaisia opiskelijoita sijaisina eikä ota vuokrafirnasta sijaisia jos on ilmainen opiskelija jota käyttää hyväkseen.
Koulujen työpaikka harjoittelijoille annetaan huonot arvostelut jos ei sillä työpaikalla raada ja pese viemäreitä ja lattioita kuin viimeistä päivää vaikka siivous hommia ei sinne ole tullut harjoittelemaan.
Joka työharjoittelu paikoissa teetätettiin siivoushommia ja sitten kun meni koululle niin sitä ammattia ei ollut oppinut yhtään mitään mihinkä kouluttautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woketuksen saavuttua Suomeen, alkoi kunnon alamäki välittömästi.
Tämä on yksi syy ilmapiirin muutokselle. Yksi pieni äänekäs marginaaliporukka harrastaa ihmisten jaottelua. Lähinnä tuo wke porukka taitaa olla vasemmalla olevia kiukkuisia naisia. Wken pauloissa olevia voi syyttää miesten tiukentuneista asenteista naisia kohtaan. Wke on haukkunut suomalaiset miehet lyttyyn. Valkoinen h*teromies edustaa heidän mielestään kaikkea pahaa. Mutta kun m*sumies vie tyttärensä ulkomaille pakkoliittoon, niin siitä ei tietenkään ole sallittua puhua. Se laitetaan kulttuurin piikkiin.
Tämän päivän feminismi on unohtanut todellisen tarkoituksensa. Itse edustan ysärin feminismiä, mutta wken rantauduttua Suomeen en enää itseäni kehdannut sanoa feministiksi, jotta minua ei yhdistettäisi tuohon epätasa-arvoa aiheuttavaan ideologiaan. Aito feminismi edustaa ja edistää
Woken tarkoitus on asettaa ulkomaalaiset paremmiksi, se ei liity sukupuoliin. Tarkoitatko, että olet toisen aallon feministi? Toisen aallon feministien ei tulisi vaieta. Se on feminismiä aidoimmillaan, eli juuri sitä, että naisten oikeudet ym. nostetaan samalle tasolle, kuin miehillä on. Rakenteelliset näkymättömät ongelmat ovat haastavimpia. On todella tärkeätä nostaa toisen aallon feminismiä näkyviin, koska se on järjen tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomi ole ollut itsenäinen 29 vuoteen.
Höpö höpö. Vähemmän itsenäinen se oli neukkuaikaan. Olet joko hyvin nuori tai hyvin tietämätön. Tai r y s s ä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teistä suomalaisista valittajista joka ikinen on syypää Suomen nykytilaan. Ihan jokainen
Tehkää, olkaa aktiivisia, muuttukaa ja muuttakaa.
Minä olen Suomea tukeva voima, en sitä tuhoava. Ei koske minua.
Millä perusteella koet noin?
Koska en ole pelkästään sinkku nettoveronmaksaja vaan myös nettoyhteiskunnan maksaja, koska palkkani maksetaan ulkomailta jotta te loisieläjäkarvaperseet saatte temuttaa ne Kiinaan. Että sillä perusteella tuen Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein eniten toivoisin Suomeen rohkeitta olla itsenäinen ja tehdä omat päätökset.
Uhmata, olla vahva ja itsenäinen!!
Suomi on aina ollut suurvaltapolitiikan pelinappula ja on sitä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teistä suomalaisista valittajista joka ikinen on syypää Suomen nykytilaan. Ihan jokainen
Tehkää, olkaa aktiivisia, muuttukaa ja muuttakaa.
Minä olen Suomea tukeva voima, en sitä tuhoava. Ei koske minua.
Millä perusteella koet noin?
Koska en ole pelkästään sinkku nettoveronmaksaja vaan myös nettoyhteiskunnan maksaja, koska palkkani maksetaan ulkomailta jotta te loisieläjäkarvaperseet saatte temuttaa ne Kiinaan. Että sillä perusteella tuen Suomea.
Jännä suhtautuminen sinulla "omiisi" ja jännät ennakkoluulot sinulla palstalaisista. Käyn töissä ja maksan veroja. Maksan veroja oikein mielelläni, jotta heikoimmat, työttömäksi jääneet, vanhukset jne. saavat toimeentulonsa, hoitonsa ja turvansa. Minä en nimittäin vihaa omaa kansaani, kuten sinä. Sinä rikot, sinä et rakenna, sinä et halua jokaiselle suomalaiselle hyvää.
Jaan täysin ajatuksesi! Tämä hieno maa on pilattu. Rahaa kyllä on ja sitä käytetään vääriin tarkoituksiin. Sitten väitetään ettei ole varaa hoitaa esim. huonosti voivia työikäisiä ja nuoria. Tärkeistä asioista, kuten kasvatuksesta, opetuksesta ja terveydenhuollosta leikataan jatkuvasti. Surulliseksi vetää. Ja Linnan juhlissa jälleen maan kerma juhlii. Vaikka valtavan suuri osa kansasta voi yhä huonommin.
Vierailija kirjoitti:
ap. samaa mieltä, mutta olen onnellinen ettei edesmennyt isäni ole näkemässä tätä isänmaamme alennustilaa. Viisi vuotta sotaa, kukaan ei sieltä terveenä palannut vaikka kaikki jäsenet olivat tallella. Me lapset olemme tehneet paljon töitä, ettemme siirtäneet kaikkea lastemme niskaan. Ja nyt on tilanne tämä, tosi surullista.
Ootko miettinyt sitä mahdollisuutta, että kaikki sodassa traumatisoituneet eivät onnistuneet estämään traumojen siirtymistä jälkipolville, ja sitä satoa niitämme edelleen?
T.evakon lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomi ole ollut itsenäinen 29 vuoteen.
Höpö höpö. Vähemmän itsenäinen se oli neukkuaikaan. Olet joko hyvin nuori tai hyvin tietämätön. Tai r y s s ä.
Itsenäisyys meni sen siliän tien kun mentiin EU:n määräysvallan alle. Nyt on EU, Nato, USAn kanssa CDA sopimus ja jotku Frontex joukot. Tietysti oma armeijamme vielä, mutta jos rytinä alkaa Ruotsi johtaa Naton joukkoja Lapissa. Mitä useampi kokki sen huonompi soppa, sanoo vanha kansa. Näin on.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Jaan täysin ajatuksesi! Tämä hieno maa on pilattu. Rahaa kyllä on ja sitä käytetään vääriin tarkoituksiin. Sitten väitetään ettei ole varaa hoitaa esim. huonosti voivia työikäisiä ja nuoria. Tärkeistä asioista, kuten kasvatuksesta, opetuksesta ja terveydenhuollosta leikataan jatkuvasti. Surulliseksi vetää. Ja Linnan juhlissa jälleen maan kerma juhlii. Vaikka valtavan suuri osa kansasta voi yhä huonommin.
Muuten totta muttei opetuksesta ole leikattu, suomessa opiskelee valtion rahoittamana 1 8 5 0 0 0 ulkomaalaista. 185 tuhatta. Sellaista opikselusta leikkaamista, ehkä suomalaisten kohdalla. Varautumisvihkoonkaan ei ollut varaa mutta lapsille oli varaa painaa kovakantinen suihin otto-opas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woketuksen saavuttua Suomeen, alkoi kunnon alamäki välittömästi.
Tämä on yksi syy ilmapiirin muutokselle. Yksi pieni äänekäs marginaaliporukka harrastaa ihmisten jaottelua. Lähinnä tuo wke porukka taitaa olla vasemmalla olevia kiukkuisia naisia. Wken pauloissa olevia voi syyttää miesten tiukentuneista asenteista naisia kohtaan. Wke on haukkunut suomalaiset miehet lyttyyn. Valkoinen h*teromies edustaa heidän mielestään kaikkea pahaa. Mutta kun m*sumies vie tyttärensä ulkomaille pakkoliittoon, niin siitä ei tietenkään ole sallittua puhua. Se laitetaan kulttuurin piikkiin.
Tämän päivän feminismi on unohtanut todellisen tarkoituksensa. Itse edustan ysärin feminismiä, mutta wken rantauduttua Suomeen en enää itseäni kehdannut sanoa feministiksi, jotta minua ei yhdistettäisi tuohon epätasa-arvoa aiheuttav
Woken vastustajat tälläkin palstalla tuottaa 90 % sonnasta. Loput 9% provoaa teille hörhöille ja 1 % kannattaa oikeasti wokea.
Suuret ikäluokat ovat siirtyneet tai siirtymässä eläkkeelle ja seuraavat sukupolvet yrittävät pitää tätä maata pystyssä. Olen aina tuntenut vierautta oman ikäluokkani keskellä ja Suomi alkaa samalla lailla enenevässä määrin vaikuttaa vieraalta. N50
No eikö ole?