Surullinen olo itsenäisyyspäivänä, muita?
Surettaa todella paljon se, mihin suuntaan Suomi on mennyt ja mihin se on menossa.
Vielä n. 10 vuotta sitten olin niin ylpeä tästä maasta mutta enää en.
Olen enää ylpeä vain veteraaneista jotka taistelivat sodassa.
Kommentit (160)
Vielä ollaan näennäisesti itsenäisiä, mutta tulevaisuudessa ollaan joko Venäjän tai Kiinan vallan alla. Pidän nykyään Kiinan vallan alla olemista jopa todennäköisempänä. Sitä ei vain voi välttää. Raha on valtaa ja Kiina alkaa olla talousmahti.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin kuinka itsenäinen Suomi enää on?
Ei suomi ole itsenäinen.
Eu määrää suomen asioita.
Amerikka ja osittain nato puolustaa suomea.
Suomessa yritykset on ulkomaalaisia ja melkein kaikki ollaan myyty ulkomaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Isoisäni ei taistellut sen takia, että Suomesta tulisi 30-luvun Saksa 😒
Ei varmasti suomen armeija taisteli bolsevikkeja ja isoisääsi vastaan verisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä syön masentuneena Fazerin sinivalkoisia suklaakonvehteja ja mietin että ensi vuonna nämäkään ei ole enää suomalaisia. Paketin päällä lukee varmaan sitten Sininen & keltainen.
Fazerkin tekee tai teettää tuotteitaan ulkomailla halvalla työvoimalla.
Minä ostan ja syön Brunbergin suklaata.
Ihanko tosi? Ei olis uskonut. Pitää varmaan siirtyä sitten itsekin Brunbergiin.
Vierailija kirjoitti:
Vielä ollaan näennäisesti itsenäisiä, mutta tulevaisuudessa ollaan joko Venäjän tai Kiinan vallan alla. Pidän nykyään Kiinan vallan alla olemista jopa todennäköisempänä. Sitä ei vain voi välttää. Raha on valtaa ja Kiina alkaa olla talousmahti.
Korporaatiovalta vanhalta nimeltään fasismi jossa nämä vasemmistokiihkoilijat on hyödyllisiä marionetteja. Tämä hallitus mm lahjoitti googlelle oulun läheltä mineraalirikasta maata 1400 hehtaaria.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on aivan itsenäinen valtio. Halutessaan Suomi voi erota sekä EU:sta, että NATOsta.
Eikö se ole itsenäisen valtion merkki, että ei ole vieraan vallan alla?
Suomi on sidottu pitkäksi aikaa eu:n yhteisvelkoihin, ja lisää on tulossa velkavastuita meidän maksettaviksi.
Meillä on aivan liikaa vallassa näitä ihmisiä joiden mielestä "oma maa ensin ajattelu on vahingollista", ei näille oma maa ja kansa ole minkään arvoisia.
Rys sä trollit taas täällä mollaamassq suomea.
Media vain painaa Suomineitoa maahan joten nostakaa se sieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomi ole itsenäinen.
Suomessa yritykset on ulkomaalaisia ja melkein kaikki ollaan myyty ulkomaalaisille.
Ja puhe on puoliksi tai kokonaan englantia
Suomi on juuri niin itsenäinen, kuten me toimimme!
Minä en olisi halunnut maatamme Natoon! Venäjä hyökkäyssodalla pakotti meidät kalliiseen ja kurjaan sotilasliittoon.
Oli silti pakko!
Luen parhaillaan äitini päiväkirjaa, hän oli 12 v vuonna 1942. Seuraavaksi on vuorossa äidinisän sotapäiväkirja: hän kirjoitti joka päivä. Lähinnä rakkaudesta Mummiin, äidinäitiin, ja toiveista kotiinpaluusta. Rauhan ajasta.
Meillä on rauha nyt. Voimmeko olla tästä onnellisia? Myös näin netissä....
Sugar Beth
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus on vienyt ilon elämästä ja jakanut kansan. Pelottelee vielä ääriliikkeillä kunnon ihmisiä "Jos ette tyydy saneluumme niin täältä pesee".
Orpon hallitus on Marinin pitkän pimeän kauden jälkeen edes pieni raikas tuulahdus, mutta valitettavasti persujen kannatus oli niin pientä, että tämäkin hallituskausi jää lähinnä kokoomuksen puuhasteluksi.
Orpon hallitus onkin raikas tuulahdus p*skaa suomalaisille
Vierailija kirjoitti:
Viherpunikit ja muslimit näkevät kovasti vaivaa tuhotakseen Suomen.
Ei hallituksessa ole näitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsenäisempi kuin koskaan ennen.
Kun EU:n määräys ja Suomen laki ovat ristiriidassa, niin EU voittaa. Se ei ole itsenäisyyttä, Suomi on vähemmän itsenäinen kuiin USAn osavaltiot.
Suomella on mahdollisuus paljon enempään kuin koskaan aiemmin
Mullakin on outo olo. Itsenäisyys ei ole niin itsestäänselvyys kuin se on tähän saakka ollut vuosikymmeniä. Hallitus toisensa jälkeen on tehnyt päätöksiä, jotka vievät hyvinvointivaltiolta pohjaa. Asioihin (vanhusten määrä ja töiden automatisointi) olisi voinut varautua jo 30 vuotta sitten, mutta nyt ollaan ihmeissään kuin tavallinen tallaaja joka vuosi talvikelin yllättäessä.
Vierailija kirjoitti:
Media pois, sytytä kuudelta kynttilät, käy hautausmaalla kävelyllä. Siten näet että kaikki on ihan hyvin ja edelleen voi olla ylpeä ja kiitollinen Suomesta. Media tämän kaiken negatiivisuuden ja kiittämättömyyden ilmapiirin luo kun mikään ei muka ole hyvin. Täällä on asiat edelleen todella hyvin. Ei tarvitse mennä mukaan median ja muiden ihmisten negatiivisuuteen.
Ohis, mutta kuka säätää kynttilöiden kanssa? Koulussa tästä puhuttiin. Muuten tuntuu keksityltä perinteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomi ole itsenäinen.
Ajatelkaa että jonain päivänä, ehkä jo 20 vuoden päästä, kaikki Suomessa koskaan kirjoitetut kirjat käy turhiksi. Kukaan ei pysty enää lukemaan niitä, kun ei ymmärrä mitä niissä lukee. Vaikka joku kääntäisikin jonkun, niin kaikki kaunokirjalliset ilmaisut menee silti hukkaan, kukaan ei niitä tavoita. Hyvin harva jaksaa kääntääkään. Liikaa vaivaa someihmiselle. Mieluummin lukevat jotain englanninkielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomi ole itsenäinen.
Ajatelkaa että jonain päivänä, ehkä jo 20 vuoden päästä, kaikki Suomessa koskaan kirjoitetut kirjat käy turhiksi. Kukaan ei pysty enää lukemaan niitä, kun ei ymmärrä mitä niissä lukee. Vaikka joku kääntäisikin jonkun, niin kaikki kaunokirjalliset ilmaisut menee silti hukkaan, kukaan ei niitä tavoita. Hyvin harva jaksaa kääntääkään. Liikaa vaivaa s
Älä jaksa!!
Vierailija kirjoitti:
Maammelaulussakin lauletaan SYNNYINMAA vaikka se ei enää pidä paikkaansa yhä useammalla?
Suomen itsemäisyyttä juhlitaan kuin Mordorin laaksossa. On sysimustaa, sotilaat marssivat, aseet pauhaa ja veri roiskuu. Kohta päästään taas tappamaan örkkejä
Kun EU:n määräys ja Suomen laki ovat ristiriidassa, niin EU voittaa. Se ei ole itsenäisyyttä, Suomi on vähemmän itsenäinen kuiin USAn osavaltiot.