Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko kamalaa, jos viettäisit jouluaaton yksin?

Vierailija
05.12.2024 |

Onko sulla asialla väliä?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt yksin lähes kaikki aikuisiän jouluni. 

Sama. Nautin.

Vierailija
42/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies viime viikolla kysäs, että olisko kamalaa, jos mä jäisin yksin jouluna kotiin? Pienen tuhinan jälkeen tuumasin, ettei mun maailma siihen kaatuisi, mutta pitäs enemmän tietää. Hän kun on haaveillut kauan (kyllä juu!) joulusta Lapissa. Oli poikien kanssa puhunut, että jos lähtis sinne kiirettä ja touhua (mua) karkuun. Kaksi kolmesta oli vastannut Kyllä ja kolmas jäi empimään, häneltä äidin lisäksi jäisi tyttöystäväkin.

Kyllä mä tuollaisen takia pärjäisin. Itseä kun se Lapin kylmyys ei kiinnosta, siksei mua pyydetty mukaan. Mä voisin ottaa lennot systerin luokse Kreikkaan.. ja ottaa tyttären mukaan sinne. ;)

Eli tulishan tytär ja tuo empiä poika tässä pyörähtämään, etten mä tyystin yksin olisi. Vaikka kyllä se nyt vähän alkoi jo kutkuttamaan ajatuksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voisi olla tosi ihanaa. 

Vierailija
44/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon usein viettänytkin ja ollut mukavan rauhaisaa.

Vierailija
45/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta joulua on aikuisiällä tullut oltua yksin aikuisena, suurinosa, joten en osaa ottaa tuosta minkäänlaisia paiseita. En muutenkaan juhlimalla juhli. Elämä on juhlaa joka päivä! Kunnes valot sammuvat.

Vierailija
46/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös vietän yksin tämänkin joulun. Voisin kuvitella, että tulevaisuudessa viettäisin sen kumppanin kanssa, jos sellainen löytyisi. Laitan hyvää ruokaa, kynttilöitä, rentoudun. Olisi mahdollisuus olla myös töissä, mutta haluan nauttia kaikki kolme päivää joulun tunnelmasta ja rauhasta. 

Vierailija
47/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, joka toinen joulu. 

Vierailija
48/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa jos joku olisi kiukuttelemassa ja pilaamassa joulun.

Vierailija
49/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuisi siitä, että mistä syystä olisin yksin. Eli mies olisi siis kuollut tai hoidossa ja lapsiakaan perheineen ei enää yht äkkiä olisi, niin olisi se kova paikka. Olisiko enää niitä sukulaisia tai tuttavia, joihin ottaisi yhteyttä? - Hyvässä poikkeuksellisissa tapauksessa kyllä osaisin nauttia yksinäisyydestä.

Vierailija
50/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös vietän yksin tämänkin joulun. Voisin kuvitella, että tulevaisuudessa viettäisin sen kumppanin kanssa, jos sellainen löytyisi. Laitan hyvää ruokaa, kynttilöitä, rentoudun. Olisi mahdollisuus olla myös töissä, mutta haluan nauttia kaikki kolme päivää joulun tunnelmasta ja rauhasta. 

Ja taas kerran laitetaan hyvää ruokaa. Eihän ruoka muuta olekaan, kuin hyvää. Ei sitä tarvitse erikseen korostaa. Sanoo vain että laitan ruokaa!

Vierailija
51/81 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo olisi. Aina löytyy mielenkiintoista kokattavaa maailman eri keittiöistä.

Vierailija
52/81 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan, 

Vierailija
53/81 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi iäkkäänä enää kamalaa. Osaan nauttia yksinolosta keksien itselleni tekemistä, käsitöitä, leivontaa + kokkausta, muita kotitöitä, katsellen TV-ohjelmia ja leffoja, mitä nyt muutenkin harrastelen viettäen joulua puolisoni kanssa.

Väsyn äkkiä ihmisiin jos ei pääsisi välillä vetäytymään omaan rauhaan ja puolison kanssa kyllä omaa rauhaakin saa tarpeeksi kun hänkin keksii omaakin tekemistä viihtyen vaikka penkkiurheilun ja muiden harrastuksiensa parissa.

Nuorena en olisi viihtynyt yksin ja se oli kamalaa, pitkäveteistä joulu yksin ellei saanut työvuoroja jouluksi. Olinkin heti vapaaehtoinen töihin jos suinkin pääsi. Perheelliset olivat kiitollisia kun vaihdoin työvoroja itselleni koko jouluksi.

Vierailija
54/81 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi harjoitusta. Tulen joka tapauksessa viettämään niitä kymmeniä yksin tulevaisuudessa, kun vanhemmistani aika jättää.

Vierailija
55/81 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kamalaa. Ai että nauttisin rauhasta ja hiljaisuudesta, söisin lempiruokiani ja herkkuja, nukkuisin päiväunet, kävisin saunassa, katsoisin lempisarjojani tai lukisin kirjaa. 

Parikymmentä vuotta olen näin joulua viettänyt. Ehkä tänäkin vuonna onnistuu kun lapsenlapsen näen ennen joulua. Hän onkin ainoa syy jonka vuoksi suostun enää sukujouluun. Ainoa joka käyttäytyy hyvin minua kohtaan.

Vierailija
56/81 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan ihan normaalia ja oma toive. En tuhlaisi niin hyviä pyhiä kenenkään muun kuin itseni viihdyttämiseen, kaikki ihmiset vain vievät energiaa.

Vierailija
57/81 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihanan rauhallista olisikin viettää Joulua yksin, ei taida helposti olla toteutettavissa.

Vierailija
58/81 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulun ajan aina yksin ja nautin suuresti! Useimmiten olen matkoilla. Tänä vuonna lähden New Yorkiin, viime vuonna olin Berliinissä ja sitä edellisenä Dubaissa. Kotonakin viihdyn, mutta tavan vuoksi tulee yleensä lähdettyä johonkin. Paras tapa viettää joulua! Ei paineita, ei stressiä, ei vaatimuksia. 

Vierailija
59/81 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt yksin lähes kaikki aikuisiän jouluni. 

Aivan yksin... Vain jallupuollo ja ase kaverina. Ainoat kaverit jotka eivät ole mua pettäneet.

Viina on nyt loppu... Ja rahat.

Luuseri.

Vierailija
60/81 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se kurjaa, koska jouluun kuuluu mulla läheisten kanssa vietetty kiireetön aika ja välitön tunnelma. Lasten odotus ja riemu myös on ihanaa elää mukana. Muuten kyllä viihdyn yksin paremmin kuin hyvin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi