Ruuhkat liikenteessä on hidastelijoiden syytä. Jos kaikki ajaisivat sujuvasti ja ripeästi niin ei sellaisia syntyisi.
Ihmismäärällä ei ole väliä. Riittää, että yksi tuhelo nysvää fiatinsa kanssa edessä ja hidastaa takaa tulevan liikenteen etenemistä. Tästä voi syntyä yllättävän kauas yltävä ketjureaktio.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Juu täysillä vaan niin ehtii nopeemmin ojaan.
Ja hautaan.
Siellä palstamammat köröttelee 20km/h viidenkympin alueella, jotta varmasti ehtii reagoimaan kaikkiin eteen hyppääviin asioihin.
Mieluummin köröttelen kun kolaroin.
Vierailija kirjoitti:
Jonon aiheuttajahan on aina se toisena ajava, joka ei uskalla ohittaa.
Itse tulen sieltä jonon takaa näitten nysväreitten ja vuoronumero-ohittajien ohi. Joko yksi kerrallaan tai koko jono kerralla.
Joskus sitten taustapeilistä näkee kun muut huomaavat että "Jaa joo, tuosta hidastelijasta todellakin VOI ajaa ohi."
Mua naurattaa otsasuoni pullottaen hajavat hikihousut, jotka töröttää takapuskurissa kiinni liikenneraivon kourissa. Tuntuu, että näille on maailman tärkeintä kiirehtiä, kiirehtiä, kiirehtiä. Mihinkään ei ole oikeasti kiire. Takuuvarman kolarin saa aikaan hinaamalla toisen auton perässä kiinni. Mikään vauhti ei sitäpaitsi näille riitä. Vaikka ajat 130 km/ h motoaria, nämä suhaa 150 km/h edelle, vain lippalakki tärisee päässä.
Sulla on ruuhka päässäs, saatanan sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tulen sieltä jonon takaa näitten nysväreitten ja vuoronumero-ohittajien ohi. Joko yksi kerrallaan tai koko jono kerralla.
Joskus sitten taustapeilistä näkee kun muut huomaavat että "Jaa joo, tuosta hidastelijasta todellakin VOI ajaa ohi."
Kokeiles kerran tulla niin ajan sut samantien ojaan, vtun pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovaa menoa uu raju veto. Haukotus. Muut sitten väistelevät ettei tällaiset sankarit vetäisi koko jonoa hautaan, nähty sata kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä palstamammat köröttelee 20km/h viidenkympin alueella, jotta varmasti ehtii reagoimaan kaikkiin eteen hyppääviin asioihin.
Tuus koittaa niin katotaan ehditkö reagoida mun nyrkiinn vtun idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan nyt meni hermot vaikkei olla edes auton ratissa vielä.
Sujuvasti ripeästi ajajat kätketään kalmiston multien alle!
Justiinhan tässä on uutisoitu yli kymmenestä kuolonkolarista. Vieläkö sä haluisit lisää?
Perässä roikkuvat bemarikuskit on suurimpia luusereita mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat itse näin vihjasivat parin päivän takaisessa, nyttemmin jo poistetussa, keskustelussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammat itse näin vihjasivat parin päivän takaisessa, nyttemmin jo poistetussa, keskustelussa
Sä et vaan osaa lukea, uuvatti.
Vierailija kirjoitti:
Asia ei ole näin vaan nimenomaan autojen määrä on se mikä aiheuttaa ruuhkan. Liikennesuunnittelu on toinen syy
Ruuhkautuvien autojen määrä johtuu usein jostain esteestä tai hidasteesta, kuten kolarista, tietyöstä, liikenteen keskeytyksestä (pääkaupukiseudulla esim. valtiovierailu tai mielenosoitus) tai liikennevaloristeyksestä.
Sujuvasti etenevällä (eli puolityhjällä) kehäykkösellä näkee usein kolareita, jossa joku kiireinen oli liittymästä tullessaan tuikannut kaverin kylkeen. Seurauksena kaksi autonraatoa ajoradalla esteenä, kuljettajat huitoo pitkin poikin tietää ja laittaa varoituskolmioita. Kaikki muut hidastaa, kun väistävät kolaripaikkaa (ei siitä ylikään voi ajaa). Pahimmillaan kolaroivat tukkii molemmat/kaikki kaistat.
Siitä se ruuhka alkaa kerääntyä, kun useampi rinnakkain ajanut auto joutuu ns. vetoketju-tyyliin väistämään kolarin. Jossain vaiheessa paikalle tulee hälytysajoneuvot (ja kaikki väistää niitä) ja myöhemmin hinausauto(t), jotka saattaa estää liikenteen kokonaan joksikin aikaan. Tähän kaikkeen kuluu sen verran aikaa, että pikkukolarin vaikutukset yltää kilometrien päähän ja sotkee liikenteen kehän vaihtoehtoreiteilläkin pitkäksi aikaa. Ennen onnettomuutta ruuhkaa ei välttämättä ole ollut lainkaan ja kaikki on ajaneet 80+ km/tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä useammin se, joka uskaltaa lähteä ohi tilanteessa, jossa muut eivät lähtisi ohittamaan.
Meitä on liikenteessä monenlaisia, mutta yhtä asiaa ihmettelen:
Nopeusrajoitus tiellä vaikkapa 100 km/h ja autoilija, joka ajaa 70 km/h, jarruttaa kameran kohdalla viiteen-kuuteenkymppiin! Mikä juttu? Vaistomainen jarrutus aina kameralle? Odottaa saavan Poliisilta kiitoskirjeen ja kunniamerkin esimerkillisestä varovaisuudesta? Ei ne kamerat kuvaa livenä ja lähetä Pastersteinille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovaa menoa uu raju veto. Haukotus. Muut sitten väistelevät ettei tällaiset sankarit vetäisi koko jonoa hautaan, nähty sata kertaa.
Höpö höpö. Ei ohittamisessa ole mitään ihmeellistä, sen kun painaa kaasua kun vastaantulijoita ei ole. Kun joku tulee vastaan tai saavutaan ohituskieltoalueelle niin palataan omalle kaistalle siksi aikaa.
Ei tarvitse väistellä -koska jonossakin on jokaisella edessään turvaväli.
Ja hautaankaan ei ole kiire.
Rauhoitu hyvä ihminen ja hengitä. Hautaanko kiirehdit?