Linnan juhlat 2024 OFFICIAL
Virallinen seurantaketju vuoden 2024 Linnan juhlille. M28
Kommentit (3470)
Vierailija kirjoitti:
Niin miten puoliso olisi veteraanien kanssa seurustellut kun suomi puutteellista ja tietääkö suomen historiastakaan? Jenni oli niin luonteva.
Hyvinhän tuo näkyi onnistuvan siinä pätkässä, mikä näytettiin veteraanien juhlasta ja kehujakin sai vieraalta.
Ihan uskomatonta kritiikkiä ja tuomitsemista ihmisiltä, jotka ilmeisesti eivät koko juhlia katsoneet, vaan ovat katsoneet vain lööppilehdistä kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun joku veteraani kuolisi kesken linnan juhlien, samat naukujat arvostelisivat somessa ensimmäisenä, että "kuka keksi kutsua sairaita ihmisiä linnaan?"
Kuoliko heitä paljonkin siinä varjojuhlassa? Lotta, joka olisi halunnut tulla oikeisiin juhliin lähti vielä kotikaupunkinsa järjestämään vastaanottoon 6.12.
Stubbin kabinetilla oli varma "tieto", että eivät jaksa juhlia. Kuinkahan saatanan vanhaksi pitää elää, että voi itse päättää jaksaako vai ei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten puoliso olisi veteraanien kanssa seurustellut kun suomi puutteellista ja tietääkö suomen historiastakaan? Jenni oli niin luonteva.
Hyvinhän tuo näkyi onnistuvan siinä pätkässä, mikä näytettiin veteraanien juhlasta ja kehujakin sai vieraalta.
Ihan uskomatonta kritiikkiä ja tuomitsemista ihmisiltä, jotka ilmeisesti eivät koko juhlia katsoneet, vaan ovat katsoneet vain lööppilehdistä kuvat.
Sä varmaan tarkoitat niitä parin sekunnin pätkiä, jotka oli saatu poimittua ja joissa Innes nyökytteli hölmönä. Juu-u, hyvin veti.
Vierailija kirjoitti:
Emilie Stubbin rinnalla nähtiin hänen Kingsley-kumppaninsa.
sehän on...
Kyllä, presidentin vävy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun joku veteraani kuolisi kesken linnan juhlien, samat naukujat arvostelisivat somessa ensimmäisenä, että "kuka keksi kutsua sairaita ihmisiä linnaan?"
Kuoliko heitä paljonkin siinä varjojuhlassa? Lotta, joka olisi halunnut tulla oikeisiin juhliin lähti vielä kotikaupunkinsa järjestämään vastaanottoon 6.12.
Stubbin kabinetilla oli varma "tieto", että eivät jaksa juhlia. Kuinkahan saatanan vanhaksi pitää elää, että voi itse päättää jaksaako vai ei...
Poikkeuksia aina on. Mutta tuon ikäpolven ihmiset ovat hyvin velvollisuudentuntoisia. Jos he saavat kutsun, he kokevat velvollisuudekseen mennä, vaikka se olisi heille raskasta. Parempi näin päin, aina on muutama pettynyt mutta tällä kuitenkin säästettiin useimpia hyvin vanhoja ihmisiä, jotka ovat jo velvollisuutensa Suomen eteen tehneet. Ja Stubb otti luodin heidän puolestaan.
Järki käteen nyt, te muka veteraanien kunnioittajat. Tuo pakkomielle ei ole mitään kunnioittamista. Tehän voitte mennä arvostamaan vanhuksia sinne laitoksiin. Ei ole näkynyt monia siellä. Palstoilla on kivempi vouhottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veteraanit kuuluu Linnan juhliin itsenäisyyspäivänä.
Oliko vain Stubbin oma idea järjestää erilliset juhlat, kun ei se puolisokaan kunnolla suomea osaa.
Jäi kaipaamaan Niinistön isännöimiä juhlia ja Jenniä veteraanejen kanssa. Silloin juhla oli vielä arvokas tilaisuus.
Naukuminen veteraaneista on typerää. Juhlat ovat veteraaneille valtava terveysriski. Ja eiköhän ne veteraanit ala olla kohta kaikki mullan alla. Sodasta on kulunut jo 80 vuotta ja rintamalle on pääosin menty täysi-ikäisenä. Siitä voitte laskea, kannattaako haperoita vanhuksia naukujien takia rahdata linnaan ja lykkiä pyörätuolissa. Haluaisitteko itse tulla kuvatuksi satavuotiaina koko kansalle kaamean metelin keskellä kun ette edes kuule haastattelijan kysymyksiä? Jättäkää vanhukset jo rauhaan.
Samoin nuo veteraanikeräykset alkavat olla jo naurettavia. Veteraaneilla on nyky
Väität siis että menneiden vuosien veteraanit on sitten väkisin raahattu linnan juhliin,,,tuskin sentään, ovat varmasti kiitollisina menneet juhlimaan omasta tahdosta.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhaa märinää tavan kansalta juhlista. Muistakaa, että meillä on uuden ajan presidentti ja uuden ajan linnan juhlat. On syytäkin muuttaa vanhoja juuttuneita tapoja. Olen oikein hyvilläni muutoksista. T ikäihminen, sotaveteraanin tytär.
Sanos muuta. Jokainen presidentti on jollain tavalla muokannut juhlaa haluamallaan tavalla. Mikä on se "perinteinen, oikea ja arvokas" itsenäisyyspäivän vastaanotto, jonka perään täällä kitistään? Kekkosen tai Koiviston kosteat tanssiaiset?
Puolijauhoinen? Autettava ja vaipoissa? Aika törkeää ja epäkunnioittavaa puhetta jollain täällä veteraaneista ja lotista. Tällä logiikalla ketään, jolla on vaipat tai tarvitsee apua syömisessä, ei pitäisi kutsua linnanjuhliin. Eli ei siis paraurheilijoitakaan, vaikka miten olisivat voittaneet olympiamitaleja. Pitääkö ennen kutsujen lähettämistä tehdä alkukartoitus, että vaippoja käyttävät saadaan karsittua pois? Eli ei kutsuta entisiä presidenttejäkään tai heidän puolisoitaan, jos sattuu olemaan vaipat käytössä? Niitähän kun ei aina päälle päin näe. Entä lasketaanko isot ja imukykyiset inkontinenssisuojat vaipoiksi? Pitääkö myös karsia kaikki sairaat pois, etteivät vain vahingossa kuole kesken juhlien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vain Stubbin oma idea järjestää erilliset juhlat, kun ei se puolisokaan kunnolla suomea osaa.
Jäi kaipaamaan Niinistön isännöimiä juhlia ja Jenniä veteraanejen kanssa. Silloin juhla oli vielä arvokas tilaisuus.
Naukuminen veteraaneista on typerää. Juhlat ovat veteraaneille valtava terveysriski. Ja eiköhän ne veteraanit ala olla kohta kaikki mullan alla. Sodasta on kulunut jo 80 vuotta ja rintamalle on pääosin menty täysi-ikäisenä. Siitä voitte laskea, kannattaako haperoita vanhuksia naukujien takia rahdata linnaan ja lykkiä pyörätuolissa. Haluaisitteko itse tulla kuvatuksi satavuotiaina koko kansalle kaamean metelin keskellä kun ette edes kuule haastattelijan kysymyksiä? Jättäkää vanhukset jo rauhaan.
Samoin nuo veteraanikeräykset alkavat olla jo naurettavia. Veteraaneilla on nyky
Ja naukujat eivät ilmeisesti tiedä, että alunperin veteraaneja ei edes ollut tapana kutsua Linnan juhliin. Itsenäisyyspäivän vastaanotto oli Suomen itsenäisyyden, ei sotasankareiden, juhla. Ensimmäisestä itsenäisyyspäivästä sodan alkamiseen meni kuitenkin parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
nauroin ääneen sukkapuikkomiesoletetulle
Hulluilla on halvat huvit. Mutta hyvä, että nauratti, kurjaa jos sun olisi pitänyt itkeä joidenkin korvahärpäkkeitten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin satavuotias veteraani, niin mieluummin lähtisin saappaat jalassa linnanjuhlissa kuin kärsien jossain laitoksessa. Jos on satavuotias, niin kuolema on joka tapauksessa vain ajan kysymys. Mieluummin juhlisin kuin nysväisin neljän seinän sisällä pumpuliin käärittynä. Mitä elämää se sellainen on?
Siellä satavuotiaana matkustaisit ensin monta tuntia Helsinkiin, sitten kuumuudessa ja tungoksessa pyörätuolissa märissä vaipoissa odottamassa, että sinut kärrätään kättelemään presidenttiä, jota et enää kunnolla kuule tai näe, etkä välttämättä ole edes äänestänyt presidentiksi... Mikä siinä olisi juhlavaa? Jos kärsisit laitoksessa, niin miten se kärsimys maagisesti häviäisi Linnan juhlien ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä varmaan tarkoitat niitä parin sekunnin pätkiä, jotka oli saatu poimittua ja joissa Innes nyökytteli hölmönä. Juu-u, hyvin veti.
Olit siis itse paikalla toteamassa, että ei kyennyt seurustelemaan? Minä luotan siihen paikalla olleeseen lottaan, jonka mukaan oli mukava seurustella presidentin vaimon kanssa. Saattoivathan he toki jutella englanniksi Iso-Britannian historiastakin, en ollut paikalla niin en tiedä.
Miten veteraanit muka edes liittyy itsenäisyyspäivän juhlimiseen? Olikos heillä jotain tekemistä Suomen itsenäisyyden kanssa? Juhlitaan mieluummin kansanedustajia, Anna Puuta sekä Harkimoa ja hänen täysi-ikäistä tyttöystäväänsä. Harmi kun Dannya teinivaimoineen ei oltu kutsuttu juhliin. Olisin myös odottanut näkeväni bb-Nikon, temppari-Japen ja sen kauramaitomiljonäärin. Siinäpä vasta kunnon isänmaallisia arjen sankareita.
En ole veteraani, mutta jo iäkäs. Asun kyllä itsekseni ja en tarvitse järjestettyä apua. Mutta senverran olen mukavuudenhaluinen enkä jaksa hälinää ja kuumuutta, etten haluaisi juhlia tuolla linnassa kun sitä olen katsellut. Vaan jos lähtisin niin nimenomaan rauhallisempaan ja helppokulkuisempaan paikkaan ilman jonotusta ja ihmismassoja.
Minusta veteraanit saivat nyt huomiota ja aikaa jutella paljon enemmän ja siihen jäi voimiakin heillä enemmän kuin linnan juhlissa vanhojen ihmisten palloillessa. Tilaisuus oli järjestetty vain heitä ajatellen, niin ajallisesti kuin ympäristöllisestikin. Kuulon kanssa monella ongelmia ja puheen tuottaminen saattaa olla hidasta. Nyt sai jokainen puhua ja olla omaan tahtiinsa.
Turhaa vinkumista monilla nuoremmilla, toivottavasti tajuavat asian kun ovat itse vanhoja. Päivän ei tarvinnut olla kuudes koska monet saivat sitten rauhassa katsella kotonaan tai jossain muualla linnan juhlia, ne jotka jaksoivat. Jos eivät jaksaneet niin linnaankaan eivät olisi jaksaneet silloin tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin satavuotias veteraani, niin mieluummin lähtisin saappaat jalassa linnanjuhlissa kuin kärsien jossain laitoksessa. Jos on satavuotias, niin kuolema on joka tapauksessa vain ajan kysymys. Mieluummin juhlisin kuin nysväisin neljän seinän sisällä pumpuliin käärittynä. Mitä elämää se sellainen on?
Ja pilaisit juhlan kaikilta muilta. Paikalle tarvittaisiin ensihoito ja paarit, tilaisuus keskeytettäisiin, satojen ihmisten vaivannäkö iltaa varten menisi hukkaan. Mutta minä minä minä haluaisin lähteä saappaat jalassa linnassa.
Sovitaanko niin, että veteraaneilla on oikeus olla tässä kohtaa minä, minä ihmisiä, koska heidän ansiostaan meillä on tämä itsenäisyys jota juhlitaan:D
Ja esim se 102 vuotias ihastuttava rouva, joka oli siellä veteraanien juhlissa ei varmaan ole kuolemassa ihan heti.
Ja kyllä noiden eteen saa ensihoidon paikalle kutsuakin. Veteraani ei voi pilata muiden juhlia, he ovat meille tämän juhlan aiheen antaneet henkensä uhalla.
Sinähän se minä minä ihminen olen, kun sinun täytyy saada juhlia itsenäisyyttä ilman vereraaneja. Ja heistä mahdollisesti koutuvaa "ylimääräistä vaivaa". Häpeä, jos osaat.
Ei kannata kutsua ketään juhliin, jos pelkää, että joku vieraista kuolee paikan päälle. Ei ylipäätään kannata järjestää edes juhlia, koska joku saattaa kuolla ja juhlat menee pilalle :(
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaa rouvat kakalla. Ripulit tarttuvat kankaisiin. Mahtava löyhkä hallissa
Terveisin ripulipetsku
Vierailija kirjoitti:
Miten veteraanit muka edes liittyy itsenäisyyspäivän juhlimiseen? Olikos heillä jotain tekemistä Suomen itsenäisyyden kanssa?
Et ilmeisesti tiedä, että ihan alun pitäen ei ollut. Suomi ei saanut itsenäisyyttä sotimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin nuo veteraanikeräykse
Väität siis että menneiden vuosien veteraanit on sitten väkisin raahattu linnan juhliin,,,tuskin sentään, ovat varmasti kiitollisina menneet juhlimaan omasta tahdosta.
En väittänyt menneistä vuosista mitään. Lukutaito.
IL:n lukijat päättivät: Hän on Linnan juhlien paras pukeutuja vuonna 2024
Iltalehden lukijat ovat antaneet tuomionsa. Voittajasta ei ollut epäilystäkään.