Linnan juhlat 2024 OFFICIAL
Virallinen seurantaketju vuoden 2024 Linnan juhlille. M28
Kommentit (3470)
Vierailija kirjoitti:
miksei dannya ja reetua kutsuttu?
Siinä kunnon isänmaan toivot.
Kukaan ei elä ilman ruokaa, mutta kotimaisista ruoantuottajista linnanjuhlissa ei ollut mainintaa. Oliko kutsuttu? Asia näyttää tulevan vasta sitten lähelle kun puhdas, turvallinen ja laadukas ruoka loppuu.
Kyllä on ikävä Niinistön aikoja.
-38 v. nainen-
Vierailija kirjoitti:
Olikohan kotimaista omavaraisuus varmuusketjua eli suomalaista ruoantuottajaa huomioitu ollenkaan? Oliko kutsuttu yhtään viljelijää paikalle? Alkutuotannon edustajaa? Ei heitä ainakaan mainittu esittelyissä. Oli muutoin vaikka mitä herraa menossa siellä yhtä maireassa hymyssä kuin Stubb itse.
Maanviljelijöitä ja lihantuottajia oli kutsuttu. Tottakai ja ihmisiä miltei kaikista ammateista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän eväillä joku Jussi Heikelä on pokannut Elina Valtosen? En tiedä yhtään pariskuntaa, joka olisi kauempana toisistaan koulutuksen, ulkonäön jne perusteella. No ehkä joku Hjallis pikkutyttöineen, mutta tästä ei puhuta. Onko Valtonen jo niin epätoivoinen? Sääli, kuitenkin kaunis ja fiksu nainen.
Siitä olen samaa mieltä, etteivät ole ulkonäöllisesti yhteensopiva pariskunta, mutta ehkä pikemminkin päinvastoin. Jussi Heikelä on kuitenkin aiemmin seurustellut Jenni Alexandrovan kanssa, joka on kyllä ulkonäöllisesti aivan eri sfääreissä kuin Elina Valtonen. Eikä jälkimmäisessäkään sikäli mitään vikaa ole, ihan tuikitavallisen näköinen nelikymppinen nainen. Luonteesta voikin sitten olla montaa mieltä.
Mun mielestä taas ovat hyvännäköinen pariskunta ja sopivat toisilleen. Ei Heikelän ulkonäössä vikaa ole, itse olin jopa joskus nuorempana ihastunut häneen. Mutta kannattaako makuasioista kiistellä? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan kotimaista omavaraisuus varmuusketjua eli suomalaista ruoantuottajaa huomioitu ollenkaan? Oliko kutsuttu yhtään viljelijää paikalle? Alkutuotannon edustajaa? Ei heitä ainakaan mainittu esittelyissä. Oli muutoin vaikka mitä herraa menossa siellä yhtä maireassa hymyssä kuin Stubb itse.
Maanviljelijöitä ja lihantuottajia oli kutsuttu. Tottakai ja ihmisiä miltei kaikista ammateista.
Oliko heidät mainittu jossain kohtaa vai mistä sait tiedon? Suomen itsenäisyys ja maanviljely kuuluvat erottamattomasti toisiinsa, niin silloin kuin nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko pitänyt tarjota veteraaneille mahdollisuus osallistua jompaankumpaan tilaisuuteen tai halutessaan molempiin? Täällä jotkut puhuvat tekopyhästä suhtautumisesta ikääntyneisiin, mutta se vasta tekopyhää päsmäröintiä onkin ajatella ja päättää heidän puolestaan. Ihminen voi olla täysin oikeustoimikelpoinen vaikka satavuotiaana, ja jos ei ole, niin hänellä on henkilökohtainen edunvalvoja. Meidän täällä ei tarvitse holhota ja kantaa huolta heidän jaksamisestaan tai jaksamattomuudestaan.
Minusta presidentin kanslian asennevammasta kertoo sekin, että sivuilla kerrotaan tuohon toiseen tapahtumaan osallistuneen "suunnilleen kaksikymmentä" kutsuttua. Olisiko ollut suurikin vaiva ilmoittaa montako heitä tuolla oli, kun kuitenkin niin vähän.
Isänmaallisuutta olisi voinut juhlissa korostaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
-38 v. nainen-
Totta kai on, koska sinä et muiden presidenttien aikaisia juhlia muistakaan. Vähän sama kuin Kekkosen ajan aikuiset nikottelivat kun Koivistosta tuli presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän eväillä joku Jussi Heikelä on pokannut Elina Valtosen? En tiedä yhtään pariskuntaa, joka olisi kauempana toisistaan koulutuksen, ulkonäön jne perusteella. No ehkä joku Hjallis pikkutyttöineen, mutta tästä ei puhuta. Onko Valtonen jo niin epätoivoinen? Sääli, kuitenkin kaunis ja fiksu nainen.
Siitä olen samaa mieltä, etteivät ole ulkonäöllisesti yhteensopiva pariskunta, mutta ehkä pikemminkin päinvastoin. Jussi Heikelä on kuitenkin aiemmin seurustellut Jenni Alexandrovan kanssa, joka on kyllä ulkonäöllisesti aivan eri sfääreissä kuin Elina Valtonen. Eikä jälkimmäisessäkään sikäli mitään vikaa ole, ihan tuikitavallisen näköinen nelikymppinen nainen. Luonteesta voikin sitten olla montaa mieltä.
Aika ikävästi lähdet vertaamaan Elinaa ja Jenniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun joku veteraani kuolisi kesken linnan juhlien, samat naukujat arvostelisivat somessa ensimmäisenä, että "kuka keksi kutsua sairaita ihmisiä linnaan?"
Jos olisin satavuotias veteraani, niin mieluummin lähtisin saappaat jalassa linnanjuhlissa kuin kärsien jossain laitoksessa. Jos on satavuotias, niin kuolema on joka tapauksessa vain ajan kysymys. Mieluummin juhlisin kuin nysväisin neljän seinän sisällä pumpuliin käärittynä. Mitä elämää se sellainen on?
Ja pilaisit juhlan kaikilta muilta. Paikalle tarvittaisiin ensihoito ja paarit, tilaisuus keskeytettäisiin, satojen ihmisten vaivannäkö iltaa varten menisi hukkaan. Mutta minä minä minä haluaisin lähteä saappaat jalassa linnassa.
Sovitaanko
Ai että kun on 102v ei voi kuolla pian? Sanon vaan ihan kokemuksella, että kun ikää on yli 90v saati 100v nii kuolema on lähellä. Se on taatusti todennäköisempää kuin se että ei kuole. T. Vanhuksia hoitanut konkari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-38 v. nainen-
Totta kai on, koska sinä et muiden presidenttien aikaisia juhlia muistakaan. Vähän sama kuin Kekkosen ajan aikuiset nikottelivat kun Koivistosta tuli presidentti.
Satunpa muistamaan. Mitä luulet ilkunnallasi saavuttavan? Niinistössä oli rutkasti enemmän iän tuomaa viisautta ja vakautta presidentiksi. Stubbin kommentteja maailmalla saa pelätä. Minusta hän puhuu ennen kuin harkitsee. Jos jatkat keskustelua, ota vähän asiallisempi asenne mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko heidät mainittu jossain kohtaa vai mistä sait tiedon? Suomen itsenäisyys ja maanviljely kuuluvat erottamattomasti toisiinsa, niin silloin kuin nytkin.
Löytyy tietoa. Mm pihvilihantuottaja mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siinä kättelyjonossa heidät esiteltiin. Oliko osalla niin kiire kauhistella Vapun napaa vauvapalstalle, kun tuntui menevän kaikki "tavisvieraat" ihan ohi?
Hyvä jos esiteltiin ja asian pystyy vahvistamaan. 12 tunnin työvuoro takana, joten nukuin osan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy tietoa. Mm pihvilihantuottaja mainittu.
Hyvä! Kiitos tiedosta!
Tykkäsin kovasti tämän vuoden juhlista. Oli kiva tunnelmavalaistus ja rennompi meininki muutenkin, jo kättelyjonossa.
Oli myös hauska päästä näkemään, minkälaisia puolisoita hallituksen hapannaamoilla oli. 😂 MInusta siellä oli puolisot vähän nolon näköisiä - tai ei ainakaan täysin rennon oloisia. 🤣
Menikö hulinaksi kun kamerat sammuivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siinä kättelyjonossa heidät esiteltiin. Oliko osalla niin kiire kauhistella Vapun napaa vauvapalstalle, kun tuntui menevän kaikki "tavi
Hyvä jos esiteltiin ja asian pystyy vahvistamaan. 12 tunnin työvuoro takana, joten nukuin osan aikaa.
Silti piti päästä mollaamaan ja valittamaan, ettei mainittu esittelyissä, vaikka et edes katsonut lähetystä kokonaan...
Vierailija kirjoitti:
miksei dannya ja reetua kutsuttu?
Vain julkkiksiako sinne kutsutaankin? Niistä vain valitaan joktkut?
Olisiko pitänyt tarjota veteraaneille mahdollisuus osallistua jompaankumpaan tilaisuuteen tai halutessaan molempiin? Täällä jotkut puhuvat tekopyhästä suhtautumisesta ikääntyneisiin, mutta se vasta tekopyhää päsmäröintiä onkin ajatella ja päättää heidän puolestaan. Ihminen voi olla täysin oikeustoimikelpoinen vaikka satavuotiaana, ja jos ei ole, niin hänellä on henkilökohtainen edunvalvoja. Meidän täällä ei tarvitse holhota ja kantaa huolta heidän jaksamisestaan tai jaksamattomuudestaan.