Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä pankista hakisin ns. varaluottokortin lähinnä matkoille mukaan otettavaksi? S-Pankki muuten käytössä ja on ilmainen

Vierailija
05.12.2024 |

ja aikaisemmasta mulla on vielä Nordea mutta maksan vähän nyt turhasta 4,65 € joka kuukausi palvelumaksua sinne. Meinasin jo lopettaa asiakkuuden kokonaan mutta sitten tajusin tuon että kai reissussa olisi hyvä olla parikin korttia?

Kelpaako joku Norwegian esim. hotellissa?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan tuossa pääpankissakin olla kyse ihan siitä omasta varallisuudesta? Jos pankki katsoo, että nyt ollaan vähän kipurajoilla, että riittääkö henkilön maksukyky luottokorttivelkaan, niin sitten vaaditaan ne palkkatulot siihen pankkiin. Jos taas pyydetty luottoraja ja oma maksukyky on linjassa keskenään, ei pankki katso niin tarkkaan minne se palkka ohjautuu. Itse sain ensimmäisen luottokorttini opiskelijana pari vuotta sitten ilman, että oli palkkatuloja ollenkaan. Ei kukaan kysellyt, minne se opintotuki ohjautuu.

Ei S-Pankista ainakaan kukaan ole saanut luottokorttia ilman että sinne on hyvän aikaa tullut ja mennyt rahaa ja näkevät miten sitä käyttää.

Ihan saatiin visat reilulla luottorajalla heti kun ilmaistiin kiinnostus siirtää pankkiasiointi s:lle, eli ollut mitään karanteenia. Myöhemmin sitten tökkäsi kun olisin alaikäiselle halunnut rinnakkaiskortin visaan, se ei onnaa s:llä.

Vierailija
82/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään seuraamaan. Minulla Masteecard Nordeasta ja tarvetta olisi myös varakortille. S-pankin Visa harkinnassa, mutta kiinnostaa myös muut vaihtoehdot.

Siltä varalta, että aiot matkustaa USAhan, hanki VISA. Monissa paikoissa ainoa, joka käy. Ja hyvin kelpaava muuallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden pankkiasiakkuuden aloittaminen pelkän VARAluottokortin takia on täysin ylimitoitettua, jos se on mahdollista välttää, ja sellaisia korttejahan riittää jotka eivät vaadi asiakkuuden avaamista.

Olen itse tyytyväinen OP:n asiakas, omistaja-asiakkana palvelumaksuni ovat normaalisti 3,95 /kk ja nyt ilmaisjakson aikana ei mitään, mutta ymmärrän täysin jos joku ei halua avata tällaista, jos kerran S-Pankkiin tai muuhun on tyytyväinen.

Ehdotan edelleen tuota K-Plussa Maksuaikaa, joka on siis sama kuin äskeisen kommentoijan K-Plussa Mastercard, oli ennen tällä nimellä. Vaatii siis tietysti sen Plussa-asiakkuuden.

Vierailija
84/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyllä OP mikään ilmanen ole. Laskin, että joutuisin maksamaan jotain 10e/kk, jos haluaisin sinne tilin, vaikka olisin omistaja-asiakas. Ei ole lainoja.

Minä en ole ikinä maksanut OP:lle mitään muuta kuin sen jäsenyysmaksun. Rahabonuksia sen sijaan on tullut aina vähintään joku 80 € per vuosi. En käytä luottokorttia. Saan niillä pankin bonuksilla itselleni vakuutusmaksuja pienennettyä sen verran, että tuli halvemmaksi luopua Lähitapiolan vakuutuksista kokonaan, vaikka niiden lähtöhinta olikin alhaisempi. Saatan vaihtaa pankkia, jos bonukset menee veronalaiseksi tuloksi. Siltikin 80 eurosta jos maksan veroja, niin pankkipalvelu jää ilmaiseksi. Eri asia jos tarvitsee sen 50 €/kk maksavan platinum kortin, mutta kun nuo tavalliset visa debit/credit kortit maksaa sen 2-8 €/kk normaalisti, niin kyllä sen saa maksettua, vaikka veroja menisikin 60 pinnaa.

Vierailija
85/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP plussakortti + luottokortti oli ainakin muinoin maksuton...

Vierailija
86/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan tuossa pääpankissakin olla kyse ihan siitä omasta varallisuudesta? Jos pankki katsoo, että nyt ollaan vähän kipurajoilla, että riittääkö henkilön maksukyky luottokorttivelkaan, niin sitten vaaditaan ne palkkatulot siihen pankkiin. Jos taas pyydetty luottoraja ja oma maksukyky on linjassa keskenään, ei pankki katso niin tarkkaan minne se palkka ohjautuu. Itse sain ensimmäisen luottokorttini opiskelijana pari vuotta sitten ilman, että oli palkkatuloja ollenkaan. Ei kukaan kysellyt, minne se opintotuki ohjautuu.

Kun selvittelin tätä asiaa kaksi kuukautta sitten, minulle nimenomaan sanottiin, että täytyy olla säännöllisiä palkkatuloja (siis palkka!) menossa pankkiin JA täytyy olla pääasiallinen pankki. Ihan sama, kuinka paljon varallisuutta on ko. pankissa tai paljon sinne olisin tallettanut. Ja tosiaan yhtään pankkia en löytänyt, joka olisi antanut luottokorttia, jollei ole pääasiallinen pankki. (Danskea en kokeillut. Pankki, josta minulla erittäin huonoja kokemuksia, fuusioitui Danskeen + niiden johtajasotkut. Ei, ei ja vielä kerran ei.)

Hommaa siinä sitten varakortteja yhtään minnekään pankkiin.

Vierailija
87/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden pankkiasiakkuuden aloittaminen pelkän VARAluottokortin takia on täysin ylimitoitettua, jos se on mahdollista välttää, ja sellaisia korttejahan riittää jotka eivät vaadi asiakkuuden avaamista.

Olen itse tyytyväinen OP:n asiakas, omistaja-asiakkana palvelumaksuni ovat normaalisti 3,95 /kk ja nyt ilmaisjakson aikana ei mitään, mutta ymmärrän täysin jos joku ei halua avata tällaista, jos kerran S-Pankkiin tai muuhun on tyytyväinen.

Ehdotan edelleen tuota K-Plussa Maksuaikaa, joka on siis sama kuin äskeisen kommentoijan K-Plussa Mastercard, oli ennen tällä nimellä. Vaatii siis tietysti sen Plussa-asiakkuuden.

MInä en ole maksanut Nordealle sentin senttiä palvelumaksuja 20 vuoteen vaikkei minulla ole edes asuntolainaa. Sijoittaminenkin on halvinta Nordean kautta, siellä on pienemmät kulut kuin esim Nordnetissä ja joka kuukausi on sijoituspäivä jolloin kaupankäyntikulut on max 1 euro.

Vierailija
88/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun selvittelin tätä asiaa kaksi kuukautta sitten, minulle nimenomaan sanottiin, että täytyy olla säännöllisiä palkkatuloja (siis palkka!) menossa pankkiin JA täytyy olla pääasiallinen pankki. Ihan sama, kuinka paljon varallisuutta on ko. pankissa tai paljon sinne olisin tallettanut. Ja tosiaan yhtään pankkia en löytänyt, joka olisi antanut luot

Taitaa riittää, että luottokorttia hakiessa siirtää palkkatulot siihen pankkiin ja myöhemmin vaihtaa palkkatulot toiseen pankkiin. Minulla on tällä hetkellä yhdessä pankissa kaksi luottokorttia ja toisessa pankissa vielä yksi luottokortti, ja vain yksi palkka minulla tulee, nyt tähän viimeisimmän luottokortin myöntäneeseen pankkiin. Luottorajaa yhteensä n. 15 000 €.

Vierailija
89/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö tää käsittää niin, että aloittajalla on pääasiallinen luottokortti S-Pankista? Sehän on Visa, eli joka tapauksessa lienee fiksua että varakortti on sitten Mastercard.

Vierailija
90/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nordean master, eikä ne peri yhtään mitään jos velkasaldo on 0 eur. Minulla on mhös op: n master. Sama juttu: saldo 0 eur ja ei kuluja. Juuri tästä syystä en niitä kortteja ole lopettanutkaan.

OP ei tarjoa Mastercardia. 

Kyllä tarjoaa. 

https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/kortit/op-duo

Vierailija
91/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bank Norwegian on hyvä. Hoidan kaikki ostokset sillä ja kerran kuussa maksan koko summan pois niin ei tule mitään kuluja. Maksavat vielä 0,5% bonusta ostoista.

Vierailija
92/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä en ole maksanut Nordealle sentin senttiä palvelumaksuja 20 vuoteen vaikkei minulla ole edes asuntolainaa. Sijoittaminenkin on halvinta Nordean kautta, siellä on pienemmät kulut kuin esim Nordnetissä ja joka kuukausi on

Tämä on hyvä, jostain (itselleni tuntemattomasta) syystä aloittaja kuitenkin maksaa.

Tarkennan äskeistä sen verran, että en sinänsä pidä ylimitoitettuna kuulua kahteen pankkiin. Olen itse OP:ssa ja S-Pankissa, tosin luottokortti vain ekasta (sekä tuo K-Plussa maksuaika).

Tässä syntyy joka tapauksessa vaikutelma, että aloittajalle olisi hyvä olla joku mahdollisimman simppeli ratkaisu.

Vierailija
93/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla kaksi luottokorttia?

Siksi, että jos olet Buenos Airesissa juuri kirjautumassa hotellista ulos taksin odottaessa että ehdit paluulennollesi, ja vastaanottovirkailija ilmoittaakin että: Valitettavasti järjestämässä on jotain vikaa ja emme voi ottaa vastaan Visa maksuja  

Itselläni on pankin A myöntämä kansainvälinen luottokortti X, sekä sen lisäksi varakorttina pankin B myöntämä kk-maksuton kansainvälinen luottokortti Z. Varakortinvarakorttina on periaatteessa vielä firman luottokortti Z joka on pankin C myöntämä mutta sitä ei saisi käyttää kuin työhön liittyviin menoihin.

Pitäisi olla kolmen pankin tai kahden kv luottokorttifirman järjestelmät alhaalla etten saisi laskuani maksettua jossain tien päällä.

Kuluja kolmesta kortista ei oikeastaan tule koska kortin C maksaa työnantaja, kortti B on kk-maksuton ja kortin A kk-maksun saan aina kuitattua pankkiasioinnin bonuksilla. 

Vierailija
94/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^No niin, nyt puhutaan asiaa eikä vain sohita miten sattuu.

Eli edelleen, jos aloittajalla on Visa (siis S-Pankin), niin mieluiten Mastercard toiseksi. Harmi vain tosiaan, että osa niistä on hämäävän nimen alla.

Vierailija
95/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla kaksi luottokorttia?

Siksi, että jos olet Buenos Airesissa juuri kirjautumassa hotellista ulos taksin odottaessa että ehdit paluulennollesi, ja vastaanottovirkailija ilmoittaakin että: Valitettavasti järjestämässä on jotain vikaa ja emme voi ottaa vastaan Visa maksuja  

Itselläni on pankin A myöntämä kansainvälinen luottokortti X, sekä sen lisäksi varakorttina pankin B myöntämä kk-maksuton kansainvälinen luottokortti Z. Varakortinvarakorttina on periaatteessa vielä firman luottokortti Z joka on pankin C myöntämä mutta sitä ei saisi käyttää kuin työhön liittyviin menoihin.

Pitäisi olla kolmen pankin tai kahden kv luottokorttifirman järjestelmät alhaalla etten saisi laskuani maksettua jossain tien päällä.

Kuluja kolmesta kortista ei oikeastaan tule koska kortin C maksaa työnantaja, kortti B on kk-maksuton ja kortin A kk-

Ok, mutta tuossa tilanteessa ei kitistä jostain 5 eur maksusta (jota ei tule jos velkasaldo 0). Piti oikein miettiä, miten minulle, op:n asiakasomistajalle päätyi nordean master. No näin: lapsen ylioppilasjuhlia varten tehtiin remonttia, vitutti ja väsytti, sitten KAIKKI kodinkoneet hajosi, en jaksanut miettiä vaan marssin giganttiin, tyrkyttivät nordean tuohi masteria, sanoin että selvä: otan nämä kaikki. Seuraavista tileistä maksoin pois. Eikä siitä kyllä mitään kuluja ole, kun saldo on 0. Ehkä ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
96/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa riittää, että luottokorttia hakiessa siirtää palkkatulot siihen pankkiin ja myöhemmin vaihtaa palkkatulot toiseen pankkiin. Minulla on tällä hetkellä yhdessä pankissa kaksi luottokorttia ja toisessa pankissa vielä yksi luottokortti, ja vain yksi palkka minulla tulee, nyt tähän viimeisimmän luottokortin myöntäneeseen pankkiin. Luottorajaa yhteensä n. 15 000 €.

Kiitos selvennyksestä!

Vierailija
97/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti jotkut käyttävät s-pankkia ja sen korttia pääasiallisena pankkinaan? Kai teillä on myös lehmänpaskaset saappaat ja verkkarit hankkijalippiksineen arkiasusteena?

Vierailija
98/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on S-pankin Visa ja sitten toisena korttina Stockan kortissa Mastercard.

G
99/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voit hakea S-pankkiin sen toisenkin kortin. Varmaan saat vielä jotain keskittymisetujakin. Mullakin on kaksi korttia.

Vierailija
100/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mistä tämä OP viha oikein tulee? Eikös Nordealla ole harvasen päivä kortit mykkiä ja palveluissa häikkää? Ja S-Pankki ja Handelsbank yhdistyivät äsken, mistä on tullut joillekin asuntovelallisille ongelmia taloyhtiölainojen kanssa.

Minulla enemmän ja vähemmän käytössä Nordea, Danske, OP ja S-pankki näin äkkiseltään muistellen. Ei ole ollut suurta intoa sitoutua mihinkään yksittäiseen pankkiin ja en ole niin uskollinen ettenkö vaihtaisi joku päivä nämä kaikki pankit johonkin yhteen erilliseen vielä.