Mistä pankista hakisin ns. varaluottokortin lähinnä matkoille mukaan otettavaksi? S-Pankki muuten käytössä ja on ilmainen
ja aikaisemmasta mulla on vielä Nordea mutta maksan vähän nyt turhasta 4,65 € joka kuukausi palvelumaksua sinne. Meinasin jo lopettaa asiakkuuden kokonaan mutta sitten tajusin tuon että kai reissussa olisi hyvä olla parikin korttia?
Kelpaako joku Norwegian esim. hotellissa?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP taitaa olla nyt väärällä polulla, jos etsii LUOTTOKORTTIA ULKOMAANMATKOILLE, mutta on niin köyhä ettei ole varaa maksaa Nordealle 55,8 € VUODESSA, kun vaihtoehtona olisi maksaa KERRAN 100 € ja saada kaikki pankkipalvelut ilmaiseksi.
Kysymykseni ei koskenut kaikkien pankkipalvelujen vaihtamista mitä tuollainen OP show käytännössä merkitsisi vaan mistä kannattaa lähteä miettimään toista luottokorttia jos lopettaa jo yhden pankin asiakkuuden kun ns. maksaa turhasta. Niin en mä rupea toisellekaan pankille maksamaan tästä turhasta, en satasta tai muutakaan. Kun ilmaisiakin kortteja on kuten aloituksessa jo mainitsemani Norwegian. Nyt alkaa hermo mennä tuohon OP spämmiin.
Itse vaihdoin juuri pankkia ja pankkishow tarkoitti sitä, että liityin OP:n jäseneksi ilmaiseksi netissä vanhan pankkini tunnuksilla, mi
No eihän se pankinvaihto ole mikään iso operaatio jos EI KÄYTÄ juurikaan pankin palveluita. Itselläni taasen pankin vaihto vei yhteensä 4 kk aikaa siitä kun halusin vaihtaa pankkia siihen kuin vimeinenkin palvelu vanhassa pankissa oli suljettu.
Kun on lainaa, sijoituksia, useampia tilejä ja kortteja niin ei kuule ihan sekunnissa tapahdukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden pankkiasiakkuuden aloittaminen pelkän VARAluottokortin takia on täysin ylimitoitettua, jos se on mahdollista välttää, ja sellaisia korttejahan riittää jotka eivät vaadi asiakkuuden avaamista.
Olen itse tyytyväinen OP:n asiakas, omistaja-asiakkana palvelumaksuni ovat normaalisti 3,95 /kk ja nyt ilmaisjakson aikana ei mitään, mutta ymmärrän täysin jos joku ei halua avata tällaista, jos kerran S-Pankkiin tai muuhun on tyytyväinen.
Ehdotan edelleen tuota K-Plussa Maksuaikaa, joka on siis sama kuin äskeisen kommentoijan K-Plussa Mastercard, oli ennen tällä nimellä. Vaatii siis tietysti sen Plussa-asiakkuuden.
MInä en ole maksanut Nordealle sentin senttiä palvelumaksuja 20 vuoteen vaikkei minulla ole edes asuntolainaa. Sijoittaminenkin on halvinta Nordean kautta, siellä on pienemmät kulut kuin esim Nordnetissä ja joka kuukausi on
No sijoittamiseen on paljon halvempiakin paikkoja kuin Nordea. Esim minulla on tänä vuonna mennyt omalle välittäjälleni palvelumaksuja 24 €, Nordealla olisi mennyt minimissään 140 €.. Nordea on suht edullinen ainoastaan jos sijoittaa vain pohjoismaihin.
Vierailija kirjoitti:
S-Pankin Visa Creditiä ei kannata käyttää, jos haluaa välttää tilinhoitomaksut. Itse en ihan periaatteesta halua maksaa siitä, että käytän jotain korttia. Joten käytän näitä:
- Norwegian Visa - maksuton, erittäin hyvä, käy kaikkialla missä Visa muutenkin. Lisäksi cashbackia 0,5 % ja vakuutusedut. Käytän tätä lähes kaikkiin ostoksiin. Etenkin matkat kannattaa maksaa tällä, koska sitten saa samalla matkavakuutuksen.
- Op K-Plussa Mastercard - maksuton, käytän oikeastaan vain K-kaupoissa, koska sillä maksettaessa saa lisäplussaa.
- Stockmann Mastercard (Nordea) - maksuton, käytän Stockalla ja saan maksutapaedun jo heti kassalla
- Op Visa Credit/Debit - maksuton asuntolaina-asiakkuuden perusteella
- S-Pankki Visa Debit - maksuton, kun käytän vain debitiä. Käytän S-kaupoissa ja saan 0,5 % maksutapaetua.
En oikein saa kiinni mikä ongelma tässä ketjussa tuntuu olevan, että pitäisi v
Tämä on väärää tietoa. S-Pankin Credit ei maksa mitään tilinhoitomaksuja kunhan maksaa luoton heti pois, aivan kuten missä tahansa pankissa.
S-Pankin Visa Creditiä ei kannata käyttää, jos haluaa välttää tilinhoitomaksut. Itse en ihan periaatteesta halua maksaa siitä, että käytän jotain korttia. Joten käytän näitä:
- Norwegian Visa - maksuton, erittäin hyvä, käy kaikkialla missä Visa muutenkin. Lisäksi cashbackia 0,5 % ja vakuutusedut. Käytän tätä lähes kaikkiin ostoksiin. Etenkin matkat kannattaa maksaa tällä, koska sitten saa samalla matkavakuutuksen.
- Op K-Plussa Mastercard - maksuton, käytän oikeastaan vain K-kaupoissa, koska sillä maksettaessa saa lisäplussaa.
- Stockmann Mastercard (Nordea) - maksuton, käytän Stockalla ja saan maksutapaedun jo heti kassalla
- Op Visa Credit/Debit - maksuton asuntolaina-asiakkuuden perusteella
- S-Pankki Visa Debit - maksuton, kun käytän vain debitiä. Käytän S-kaupoissa ja saan 0,5 % maksutapaetua.
En oikein saa kiinni mikä ongelma tässä ketjussa tuntuu olevan, että pitäisi vaihtaa pankkeja ja siirtää palkkaa tjsp. Ei todellakaan tarvitse. Sen kuin tilaat kortin ja that's it.
Ja ehdottomasti pitää matkalla olla vähintään 2 luottokorttia mukana. Mulla on yleensä Norwegian Visa ja sitten jompikumpi Mastercardeista ja ehkä vielä joku kolmas. Yksi jää kotiin, että on sielläkin varakortti.