Mistä pankista hakisin ns. varaluottokortin lähinnä matkoille mukaan otettavaksi? S-Pankki muuten käytössä ja on ilmainen
ja aikaisemmasta mulla on vielä Nordea mutta maksan vähän nyt turhasta 4,65 € joka kuukausi palvelumaksua sinne. Meinasin jo lopettaa asiakkuuden kokonaan mutta sitten tajusin tuon että kai reissussa olisi hyvä olla parikin korttia?
Kelpaako joku Norwegian esim. hotellissa?
Kommentit (104)
Miksi pitäisi olla kaksi luottokorttia?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nordean master, eikä ne peri yhtään mitään jos velkasaldo on 0 eur. Minulla on mhös op: n master. Sama juttu: saldo 0 eur ja ei kuluja. Juuri tästä syystä en niitä kortteja ole lopettanutkaan.
OP ei tarjoa Mastercardia.
Vierailija kirjoitti:
Hengitätkö suun kautta?
Bank norwegian visa ollut käytössä. Ei ole ollut ongelmia ja saa cash backia. Ainut huono puoli oli ettei luoton määrää saanut valita niin tuli vähän liian korkea omaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Norwegian-pankki ja lentoyhtiö ovat eri yrityksiä. Pankissa olevat varat on myös talletussuojan piirissä ihan kuten muissakin pankeissa.
Ahaa, tämä selvensikin asiaa. Oletin, että lentoyhtiö ja luottokorttiyhtiö ovat jotenkin keskenään tekemisissä, kun sama nimi ja luottokorttimaksut kerryttää ilmeisesti lentopisteitä kuitenkin? Itse en talletussuojaan uskalla nojata asiassa, jos muuten yhtiö epäilyttää. Kun ei se talletussuojakaan taida heti automaattisesti rahoja taikoa takaisin. Pankkien oikeusprosessit varmaan vie aikaa, jolloin omien omaisuuksien kotiuttaminenkaan tuskin käy tuosta noin vain. Saa korjata, kunhan pohdiskelen. Itselläni kyllä tuo Norwegianin kortti olisi juurikin matkailuun eli maksaisin luotolla kaiken, minkä voin heti lyhentää ja en todellisuudessa pankkiin siirtäisi euroakaan.
Mullakin on Ilmaisen pankin ilmainen luottokortti ja pitäisi saada ilmaiseksi toinen ilmainen luottokortti jostakin ilmaisesta pankista.
Ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein käy ulkomailla niin että pankki toteaa että kortilla on epäilyttävää toimintaa ja sulkee kortin. Itsellä käynyt näin kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankki ja siellä Duo niminen mastercard/luottokortti. Osuuspankissa on perus verkkopankkipalvelut ilmaisia, ja jos liittyy omistaja-asiakkaaksi (100 e liittymismaksu), niin myös kortit on ilmaisia. Duo kortissa on muutenkin ihan hyvät edut. Ilman omistaja-asiakkuutta tuo kortti taitaa maksaa 4€/kk.
Mutta sitten mun täytyisi siirtää palkkapankki sinne, liian monimutkaista kun juuri vasta tein saman tempun S-Pankille.
Kyllähän ihmisellä saa olla usean eri firman luottokortteja ja eivät ne kaikki vaadi säännöllisiä palkkatuloja juuri siihen pankkiin. Tarkista asia omasta pankistasi. Ja mikäli palkkapankin joutuisi vaihtamaan, niin sehän tarkoittaa vain sitä, että ilmoitat uuden pankkitilisi tilinumeron palkanmaksajalle.
Tämä kiinnos
Pääpankki? Onko ihan "virallinen" nimitys toi, mietin vaan omalta kohdalta mikä on mun "pääpankki". Toinen on se mihin on tullut palkka ja etuuksia, mutta nykyään sieltä vaan menee rahaa koska kaikki e-laskut on siellä, sieltä on myös luottokortti. Toisessa pankissa on säästöjä, sijoituksia mutta sinnekään ei tule mistään rahaa ja sieltä sain vain debit-kortin.
Vierailija kirjoitti:
Bank norwegian visa ollut käytössä. Ei ole ollut ongelmia ja saa cash backia. Ainut huono puoli oli ettei luoton määrää saanut valita niin tuli vähän liian korkea omaan käyttöön.
Sen rajan saa itse madallettua, laitoin rajan tuhanteen euroon, en tarvitse enempää tohon korttiin, pienensi kuluja toi madallus, kun välillä en maksa kaikkia heti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nordean master, eikä ne peri yhtään mitään jos velkasaldo on 0 eur. Minulla on mhös op: n master. Sama juttu: saldo 0 eur ja ei kuluja. Juuri tästä syystä en niitä kortteja ole lopettanutkaan.
Muuttivat nimeä, nykyään se on joku duo tai jotain. Mutta kortissa taitaa edelleen lukea master? Ihan sama, uusi op:n kortti on avaamattomana kirjekuoressa. Op:n kortin korko (marginaali) kyllä kai 2% pienempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein käy ulkomailla niin että pankki toteaa että kortilla on epäilyttävää toimintaa ja sulkee kortin. Itsellä käynyt näin kahdesti.
Voipi käydä ihan kotimaassakin, ainakin mulle näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä huono, jos ei saa itse valita luoton määrää. Kun siitä annetustakin luotosta jää merkintä positiiviseen luottorekisteriin, kannattaa käydä vaikka itse tarkistamassa. Esimerkiksi jos sinulla on yksi luottokortti, jossa luottoraja on 2000 €, tästä koko 2000 € summasta jää merkintä rekisteriin, vaikka et ikinä kerryttäisikään luottoa noin suureksi. Tämä voi sitten aiheuttaa hankaluuksia esim lainaa haettaessa, jos näitä "haamu luottoja" on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä vauvapalstailua... Siis jos teillä on mielipide tiedossa, niin miksei sitä voi aloituksessa heti kertoa? Kuten, että "haluan ilmaisen luottokortin matkusteluun, OP ei kelpaa vaikka se olisikin ilmainen" :D
Asiaan:
Minulla ei ole Norwegian luottokorttia. Joskus harkitsin sitä, mutta alkoi epäilyttää, että mitä käy jos Norwegian menee konkurssiin. Niillähän taisi olla jotain hankaluuksia vuosi-pari sitten? Mitenkä kytköksissä nämä luotonantajat ovat juuri tähän Norwegianiin? Tietääkö kukaan? Kiinnostaisi siis minuakin.
Ei ole enää kytköksissä kun Bank norwegianin omistaa ruotsalainen pankki. Ja mitäpä se konkurssi muuta aiheuttaa kun luottokortti ei enää toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittu OP Duo on mastercard. Minä olen tosin aina ulkomailla pärjänyt Visa debit/credit kortilla. Harkitsen kyllä itsekin, että hankkisin ihan vain luottokortin, mutta onko sillä oikeasti väliä onko se Visa vai Mastercard?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä vauvapalstailua... Siis jos teillä on mielipide tiedossa, niin miksei sitä voi aloituksessa heti kertoa? Kuten, että "haluan ilmaisen luottokortin matkusteluun, OP ei kelpaa vaikka se olisikin ilmainen" :D
Asiaan:
Minulla ei ole Norwegian luottokorttia. Joskus harkitsin sitä, mutta alkoi epäilyttää, että mitä käy jos Norwegian menee konkurssiin. Niillähän taisi olla jotain hankaluuksia vuosi-pari sitten? Mitenkä kytköksissä nämä luotonantajat ovat juuri tähän Norwegianiin? Tietääkö kukaan? Kiinnostaisi siis minuakin.
Ei ole enää kytköksissä kun Bank norwegianin omistaa ruotsalainen pankki. Ja mitäpä se konkurssi muuta aiheuttaa kun luottokortti ei enää toimi.
Ikävä tilannehan se on, jos ulkomaille lähtee ja luottokortti ei toimi. Reissun päällä kun olisi nimenomaan hyvä olla luottokortti, niin mieluiten sen varaluottokortin ottaa luotettavasta firmasta.
"Pääpankki? Onko ihan "virallinen" nimitys toi, mietin vaan omalta kohdalta mikä on mun "pääpankki". Toinen on se mihin on tullut palkka ja etuuksia, mutta nykyään sieltä vaan menee rahaa koska kaikki e-laskut on siellä, sieltä on myös luottokortti. Toisessa pankissa on säästöjä, sijoituksia mutta sinnekään ei tule mistään rahaa ja sieltä sain vain debit-kortin. "
Virallisesti "pääasiallinen pankkisi". Tätä nimeä käyttää jokaisen pankin asiakkaan tunnistamislomake, joka pitää vähintään kerran vuodessa täyttää "asiakkaan tuntemiseksi".
Tavanomaisesti se pankki, johon tulot tulevat. Sinun pääasiallista pankkiasi en voi sanoa varmasti, mutta luultavasti tuo ensimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittu OP Duo on mastercard. Minä olen tosin aina ulkomailla pärjänyt Visa debit/credit kortilla. Harkitsen kyllä itsekin, että hankkisin ihan vain luottokortin, mutta onko sillä oikeasti väliä onko se Visa vai Mastercard?
Eipä kai muuten kuin että todennäköisesti hieman erilaiset ehdot tuoteturvassa ja matkavakuutuksesa + siinä mitä korttiin ylipäätään sisältyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP taitaa olla nyt väärällä polulla, jos etsii LUOTTOKORTTIA ULKOMAANMATKOILLE, mutta on niin köyhä ettei ole varaa maksaa Nordealle 55,8 € VUODESSA, kun vaihtoehtona olisi maksaa KERRAN 100 € ja saada kaikki pankkipalvelut ilmaiseksi.
Kysymykseni ei koskenut kaikkien pankkipalvelujen vaihtamista mitä tuollainen OP show käytännössä merkitsisi vaan mistä kannattaa lähteä miettimään toista luottokorttia jos lopettaa jo yhden pankin asiakkuuden kun ns. maksaa turhasta. Niin en mä rupea toisellekaan pankille maksamaan tästä turhasta, en satasta tai muutakaan. Kun ilmaisiakin kortteja on kuten aloituksessa jo mainitsemani Norwegian. Nyt alkaa hermo mennä tuohon OP spämmiin.
Itse vaihdoin juuri pankkia ja pankk
Sehän on aivan päivän selvää, että sijoituksia ei voi siirtää eri pankkien välillä. Siksi kanntataa sijoitukset/rahastotalletukset tehdä jotenkin ettei ole pakotettu olemaan naimisissa juuri yhteen pankkiin. Itse olen asuntolainaa kilpailuttanut ja sen takia vaihtanut pankkia. Sijoitukset on itselläni ainakin suuremmat kuin asuntolaina ja en todellakaan pankkia vaihtaisi, jos joku pakottaisi ne sijoituksetkin siirtämään.
Kyllä sijoituksia voi siirtää toiselle välittäjälle joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Stockmann Mastercard on maksuton. Kortissa on korkea korko jos sitä käyttää, mutta varakorttina hyvä koska ei ole kiinteitä kuluja.
On myös maksuton, jos maksaa velan eräpäivään mennessä.
Meillä tämä lisäkorttina.
Tämä kiinnostaisi kuulla, että mistä pankista voi hommata luottokortin ILMAN että se on pääpankki. Kaksi kuukautta sitten tutkin asiaa ihan intensiivisesti, enkä löytänyt yhtäkään. (No, Danskea en kieltämättä katsonut.) Kertokoon joku, jos tietää.