Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä pankista hakisin ns. varaluottokortin lähinnä matkoille mukaan otettavaksi? S-Pankki muuten käytössä ja on ilmainen

Vierailija
05.12.2024 |

ja aikaisemmasta mulla on vielä Nordea mutta maksan vähän nyt turhasta 4,65 € joka kuukausi palvelumaksua sinne. Meinasin jo lopettaa asiakkuuden kokonaan mutta sitten tajusin tuon että kai reissussa olisi hyvä olla parikin korttia?

Kelpaako joku Norwegian esim. hotellissa?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nordeasta saa kakkoskortinkin ja voi nostaa luottorajaa. 

Mutta Nordean kakkoskortti on edelleen sama Mastercard mikä on ykköskorttikin. Eli ei toimi varakorttina. Visa + Mastercard -yhdistelmä lienee luotettavin matkailuun ja muutenkin.

Vierailija
22/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP taitaa olla nyt väärällä polulla, jos etsii LUOTTOKORTTIA ULKOMAANMATKOILLE, mutta on niin köyhä ettei ole varaa maksaa Nordealle 55,8 € VUODESSA, kun vaihtoehtona olisi maksaa KERRAN 100 € ja saada kaikki pankkipalvelut ilmaiseksi.

Kysymykseni ei koskenut kaikkien pankkipalvelujen vaihtamista mitä tuollainen OP show käytännössä merkitsisi vaan mistä kannattaa lähteä miettimään toista luottokorttia jos lopettaa jo yhden pankin asiakkuuden kun ns. maksaa turhasta. Niin en mä rupea toisellekaan pankille maksamaan tästä turhasta, en satasta tai muutakaan. Kun ilmaisiakin kortteja on kuten aloituksessa jo mainitsemani Norwegian. Nyt alkaa hermo mennä tuohon OP spämmiin.

Ehdotin halvempaa, toimivaa korttia (4€/kk jos haluaa vain tavan asiakkaaksi, ilman että siirtää muuta asiointia sinne pankkiin). En ymmärtänyt aloituksen pohjalta, että kortin täytyy olla täysin ilmainen, pahoittelut siitä. Se, että jos saa 4€/kk myös muuta sen yhden toimivan kortin lisäksi, on sitten eri asia ja siihen Norwegianin ilmaiskorttikaan ei välttämättä pysty vastaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo toinen ketju parin päivän sisällä missä toi OP-hullu jankkaa...

Vierailija
24/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jo toinen ketju parin päivän sisällä missä toi OP-hullu jankkaa...

Olisinpa arvannut niin en olisi kysynyt mitään. Toi jankutus sai pitämään tilit Nordeassa jonka maksun kuittaan S-Pankin bonuksilla. Pitäkööt OP tunkkinsa.

Vierailija
25/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revolut

Sovelluksessa voi myös luoda kertakäyttöisiä luottokortteja. Todella kätevä ja turvallinen nettiostoksiin. Voit tilata myös fyysisen luottokortin. Maksaa kympin tai jotain vastaavaa.

Vierailija
26/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP taitaa olla nyt väärällä polulla, jos etsii LUOTTOKORTTIA ULKOMAANMATKOILLE, mutta on niin köyhä ettei ole varaa maksaa Nordealle 55,8 € VUODESSA, kun vaihtoehtona olisi maksaa KERRAN 100 € ja saada kaikki pankkipalvelut ilmaiseksi.

Kysymykseni ei koskenut kaikkien pankkipalvelujen vaihtamista mitä tuollainen OP show käytännössä merkitsisi vaan mistä kannattaa lähteä miettimään toista luottokorttia jos lopettaa jo yhden pankin asiakkuuden kun ns. maksaa turhasta. Niin en mä rupea toisellekaan pankille maksamaan tästä turhasta, en satasta tai muutakaan. Kun ilmaisiakin kortteja on kuten aloituksessa jo mainitsemani Norwegian. Nyt alkaa hermo mennä tuohon OP spämmiin.

Itse vaihdoin juuri pankkia ja pankkishow tarkoitti sitä, että liityin OP:n jäseneksi ilmaiseksi netissä vanhan pankkini tunnuksilla, mistä sain sitten heti suoraan itselleni OP:n tilinumeron. Siitä kesti sitten kesti päivän-pari että sain verkkopankkitunnukset. Pankista soitettiin muistaakseni jo ennen tätä ja puhelinkeskustelu kesti parikymmentä minuuttia ja siinä ajassa sain itselleni toimivan pankkikortin, jolla pystyin heti maksamaan kaupassa. Ei ollut sen isompi show.

Vierailija
27/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin juuri pankkia ja pankkishow tarkoitti sitä, että liityin OP:n jäseneksi ilmaiseksi netissä vanhan pankkini tunnuksilla, mi

EVVK sun OP edelleen. Sinäkään et siis saanut _luottokorttia_ sieltä ilman että olisit ohjannut palkkatulot ko pankkiin. Lopeta jo toi selittely.

Vierailija
28/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä vauvapalstailua... Siis jos teillä on mielipide tiedossa, niin miksei sitä voi aloituksessa heti kertoa? Kuten, että "haluan ilmaisen luottokortin matkusteluun, OP ei kelpaa vaikka se olisikin ilmainen" :D

Asiaan:

Minulla ei ole Norwegian luottokorttia. Joskus harkitsin sitä, mutta alkoi epäilyttää, että mitä käy jos Norwegian menee konkurssiin. Niillähän taisi olla jotain hankaluuksia vuosi-pari sitten? Mitenkä kytköksissä nämä luotonantajat ovat juuri tähän Norwegianiin? Tietääkö kukaan? Kiinnostaisi siis minuakin.

Vierailija
29/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin juuri pankkia ja pankkishow tarkoitti sitä, että liityin OP:n jäseneksi

Sain luottokortin puhelinhakemuksen perusteella. Siinä käytiin läpi mm. omat tulot ja velat, ja puhelimessa sain jo päätöksen, että saan luottokortin. Luottotiedotkin tarkistettiin. Ja eikö pankeillakin ole pääsy tulorekisteriin, mistä ne palkkatulot ainakin löytyy.

Vierailija
30/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin juuri pankkia ja pankkishow tarkoitti sitä, että liityin OP:n jäseneksi ilmaiseksi netissä vanhan pankkini tunnuksilla, mi

En ole ap, mutta itselleni pankin vaihtaminen olisi kylläkin show.

Mulla on kolme pankkitiliä, käyttö, säästö ja toiminimen tili, samaten kaksi korttia eli henk koht ja toiminimen. Lisäksi löytyy rahastosalkku ja arvo-osuustili sekä osakesäästötili. Eli en vaihda pankkipalveluja toiseen pankkiin. Tarvitsisin kuitenkin varakortin matkustamista varten etten joutuisi kuseen kun omassa pankissa on palvelunestohyökkäys tms tai Visa sakkaa maailmanlaajuisesti. 

Vierailija
31/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on luotollinen Plussa-kortti varakorttina, ei mitään maksuja. 

Vierailija
32/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bank Norwegianin luottokortti on mulla tällä hetkellä ainoa. Maksan joka kerta laskun kerralla loppuun niin on koroton ja kuluton. Jos pitää koko ajan luotolla tavaraa niin sitten ei varmaan pärjää muille pankeille mutta mulle täydellinen vaihtoehto.

Vierailija
33/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian on hyvä

Vierailija
34/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegian-pankki ja lentoyhtiö ovat eri yrityksiä. Pankissa olevat varat on myös talletussuojan piirissä ihan kuten muissakin pankeissa.

Vierailija
35/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannin kortti on maksuton. 

Vierailija
36/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nordean master, eikä ne peri yhtään mitään jos velkasaldo on 0 eur. Minulla on mhös op: n master. Sama juttu: saldo 0 eur ja ei kuluja. Juuri tästä syystä en niitä kortteja ole lopettanutkaan.

Vierailija
37/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuuspankki ja siellä Duo niminen mastercard/luottokortti. Osuuspankissa on perus verkkopankkipalvelut ilmaisia, ja jos liittyy omistaja-asiakkaaksi (100 e liittymismaksu), niin myös kortit on ilmaisia. Duo kortissa on muutenkin ihan hyvät edut. Ilman omistaja-asiakkuutta tuo kortti taitaa maksaa 4€/kk.

Mutta sitten mun täytyisi siirtää palkkapankki sinne, liian monimutkaista kun juuri vasta tein saman tempun S-Pankille.

Miksi pitäisi?

Vierailija
38/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nordean master, eikä ne peri yhtään mitään jos velkasaldo on 0 eur. Minulla on mhös op: n master. Sama juttu: saldo 0 eur ja ei kuluja. Juuri tästä syystä en niitä kortteja ole lopettanutkaan.

Ei mullakaan Nordean Master maksa mitään mutta asiakkuus Nordeassa on tuon 4,65/kk

Vierailija
39/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutama euro luottokortista ahdistaa, niin älä hommaa luottokorttia. 

American Express Basic kortin saa ilman mitään maksuja.

Vierailija
40/104 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin juuri pankkia ja pankkishow tarkoitti sitä, että liityin OP:n jäseneksi

Sehän on aivan päivän selvää, että sijoituksia ei voi siirtää eri pankkien välillä. Siksi kanntataa sijoitukset/rahastotalletukset tehdä jotenkin ettei ole pakotettu olemaan naimisissa juuri yhteen pankkiin. Itse olen asuntolainaa kilpailuttanut ja sen takia vaihtanut pankkia. Sijoitukset on itselläni ainakin suuremmat kuin asuntolaina ja en todellakaan pankkia vaihtaisi, jos joku pakottaisi ne sijoituksetkin siirtämään.