Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyisin ei parisuhteissa ja perheissä ole enää yhteisiä rahoja?

Vierailija
05.12.2024 |

Sehän on kaikkein helpointa. Ei ikinä riitaa rahasta. 

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tienaava nainen haluaa pitää rahat aina itsellään. Sellaista ei hyvin tienaavaa naista ole, joka suostuisi jakamaan rahat parisuhteessa tai perheessä.

Ja miten monesta hyvin tienaavasta naisesta sinulla on henk. koht. kokemusta? 

Tämä. 

Vierailija
22/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä avoliitossa on kaksi täysivaltaista aikuista, siksi kummallakin on omat rahat sekä yhdessä sovittuja yhteisiä menoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni ajattelee näin, että minun rahat ovat kaikkien rahoja ja jos hän tienaa ylimääräistä, se on hänen käyttöön. Vaimo tienaa vähemmän.

Jos sanon toimintaa itsekkääksi, alkaa minun haukkuminen, kuinka hän ei tiedä mihin mun rahat menee. Maksan kaikki laskut, käyn kaupassa, yritän säästää. Vaimo miettii mitä haluaa ostaa, mä yritän miettiä miten saisin säästettyä rahaa. Rahat ovat kokoajan ihan lopussa.

Vierailija
24/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska provo, mutta yhteiset rahat on tosiaan varmin keino saada aikaan riitoja rahasta.

Äitini sanoi minulle mieheni kanssa yhteen muuttaessani että älä ikinä ikinä ikinä suostu yhteiseen tiliin, siis niin että se on talouden ainoa tili. Isälläni ja hänellä on ollut yhteinen tili kymmeniä vuosia, mutta kyllä se on aiheuttanut järjettömän paljon hampaidenkiristelyä ajan saatossa.

Vierailija
25/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat tottakai. 

Vierailija
26/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta kauhuissani kuuntelin kun eräs tyyppi maksoi jostain kotihoidontuestaan puolet asuntolainasta. 

Minäkin maksan työmarkkinatuesta puolet vuokrasta ja meillä on kaksi lasta. Lisäksi ostan ruokaa eli en voi ostaa itselle koskaan mitään.

Aina jos saan töitä niin säästän palkkarahat työttömyysajan ruokaan. 

Siivoan kyllä paljon, muuhun ei ole rahaa. 

Vierailija
27/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaksi on yhteiset. Minun tienaamat rahat on koko perheen ja vaimo tienaamat rahat sekä lapsilisät hänen rahojaan. 

Vierailija
28/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eroaa joka tapauksessa niin miksi niihin tuhlata yhtään enempää kuin on pakko.

Vierailija
29/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osaksi on yhteiset. Minun tienaamat rahat on koko perheen ja vaimo tienaamat rahat sekä lapsilisät hänen rahojaan. 

No mihinkäs se vaimo ne palkkansa ja lapsilisät käyttää? 

Vierailija
30/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kääntäen, kuinka paljon sulla menee kuussa rahaa ruokaan, lasten vaatteisiin, kodin hankintoihin, sähkö-, vesi-, vakuutus- yms laskuihin?

Vierailija
31/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahasta on aina riitaa oli ne yhteiset tai erilliset.

Aloittajan versiossa rahasta ei ole riitaa, kun ei sitä ole...tai toisaalta naisenlogiikalla saadaan riita kyllä sellaisestakin?

Vierailija
32/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään parisuhteessa kannatakaan olla yhteisiä rahoja. Rahat laitetaan samaan pottiin sitten kun mennään naimisiin. Silloin ollaan yhteinen yksikkö, jolla on yhteiset tavoitteet. Minun mielestä on parasta, että mies allokoi rahat, koska miehet on anteliaampia, mutta en pillastu, jos jossain perheessä tämä on naisen vastuulla. 

Vierailija
33/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tienaamani rahat ovat minun, ei muiden.

Tämä. Ja varsinkin mun perimäni rahat ovat mun.

Ja mä ajattelen just päinvastoin kuin aloittaja, yhteisistä rahoista tulis ihan varmasti riitaa. Meillä luonnollisesti on omat rahat ja tilit, raha-asioista ei tarvitse edes keskustella saati riidellä kun kumpikin hoitaa omansa ja mahdolliset yhteiset kulut sovitaan about tasaisesti. 

Vierailija
34/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkailla sedillä on niitä seksipimuja, ei niiden kanssa rahoja jaeta ja muille köyhille jää kumppaneiksi sitten nämä peliriippuvaiset ja päihdeongelmaiset sun muut, että ei niihinkään voi raha-asioissa luottaa.

Vierailija
35/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kääntäen, kuinka paljon sulla menee kuussa rahaa ruokaan, lasten vaatteisiin, kodin hankintoihin, sähkö-, vesi-, vakuutus- yms laskuihin?

Johan erittelin , että minun tienaamat rahat on koko perheen. Maksan yksin auton, vakuutukset, kaikki laskut( paitsi vaimon oma puh) asuntolaina lähes ( 60%/40%) puokiksi, lasten harrastukset.   Vaimo omii lapsilisät ja palkkansa.

Vierailija
36/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni ajattelee näin, että minun rahat ovat kaikkien rahoja ja jos hän tienaa ylimääräistä, se on hänen käyttöön. Vaimo tienaa vähemmän.

Jos sanon toimintaa itsekkääksi, alkaa minun haukkuminen, kuinka hän ei tiedä mihin mun rahat menee. Maksan kaikki laskut, käyn kaupassa, yritän säästää. Vaimo miettii mitä haluaa ostaa, mä yritän miettiä miten saisin säästettyä rahaa. Rahat ovat kokoajan ihan lopussa.

Meillä samankaltainen tilanne, mutta miehestä kyse. On vielä osan vuodesta työttömänä, eikä tee silloin edes kotitöitä. Yrittää koko ajan elää leveämmin kuin mihin mrillä on rahaa.  Jatkuva kitinä miksi en maksa meille lomia ym. No, en pysty eikä enää edes huvita. 

Vierailija
37/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisintä varmasti on, että rahat ovat erilliset mutta on myös yhteinen taloustili. 

Meillä on tämä. Minun palkka on parempi kuin miehellä. Lisäksi mies tuntuu joka kuukausi "tarvitsevansa" jotain asiaa eli ostelee harrastuksiinsa tavaraa. Itse olen säästäväisempi ja laitan omat rahani mieluummin säästöön ja osakesalkkuun. Siksi en voisi ikinä ympätä palkkojani miehen kanssa johonkin yhteistilille. Miehellä kun ne rahat polttelee taskussa, mulla ei.

Sitä paitsi, mitä jos vaikka 10 vuoden pääatä yllätän mieheni toisen naisen kanssa sängystä? Mahdollisen eron tullen vtuttaisi jos omaisuus menisi puoliksi vaikka tiedät, että suurin osa siitä on sinun työpanoksella kerättyä. Siksi kummallakin on omat rahat.

Vierailija
38/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti laskuihin ja ruokaan, lasten vaatteisiin ja harrastuksiin, mutta näitä ei lasketa. 

Vierailija
39/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan erittelin , että minun tienaamat rahat on koko perheen. Maksan yksin auton, vakuutukset, kaikki laskut( paitsi vaimon oma puh) asuntolaina lähes ( 60%/40%) puokiksi, lasten harrastukset.   Vaimo omii lapsilisät ja palkkansa.

No miksi olet suostunut sellaiseen jakoon?

Vierailija
40/145 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on niiden jännittävien naisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi