Aikuistuminen tuotti pettymyksen yhteiskuntaan. Minut oli kasvatettu kuplaan ja kaikki ulospääsytiet olivat piilotettuja
Mene työelämään, maksa yhteiskunnalle ylläpitosi, työ on elämäsi tarkoitus, vasta eläkkeellä sinulla on lupa olla elossa - otteita ohjelmoinnista. Toivottavasti nykynuoriso säästyy meidän vanhojen koettelemuksilta.
Kommentit (34)
Hmm. Mä en koe elämääni ollenkaan noin negatiivisesti, vaikka olen vieläpä it-alan töissä joita usein pidetään stressaavina. Ei työ ole mulle elämäni tarkoitus, vain keino ansaita mukava elintaso. Kyllä mulle ainakin jää mukavasti vapaa-aikaa tehdä muutakin. Elossa koen olevani ihan joka päivä, en missään nimessä niin että vasta eläkkeellä. Toki jos terveyttä riittää, eläkevuodet voi olla tosi hienoja kun on enemmän vielä sitä itsensä toteuttamisen aikaa. Mutta nytkin ehtii ja jaksaa monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Mä en koe elämääni ollenkaan noin negatiivisesti, vaikka olen vieläpä it-alan töissä joita usein pidetään stressaavina. Ei työ ole mulle elämäni tarkoitus, vain keino ansaita mukava elintaso. Kyllä mulle ainakin jää mukavasti vapaa-aikaa tehdä muutakin. Elossa koen olevani ihan joka päivä, en missään nimessä niin että vasta eläkkeellä. Toki jos terveyttä riittää, eläkevuodet voi olla tosi hienoja kun on enemmän vielä sitä itsensä toteuttamisen aikaa. Mutta nytkin ehtii ja jaksaa monenlaista.
Jää aikaa kirjoitella liian pitkää paskaa palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Semmoista on autistìvajakin elämä.
Miten oma autismisi ilmeni työelämässä? Olitko koskaan työelämässä?
Vierailija kirjoitti:
Työstään kannattaa tykätä. Silloin jaksaa
Mistä filosofeille kokopäivätöitä 8-16?
Kiipeä vuorille ja kuole sinne. Ala omavaraiseksi. Tee itse tiesi, tonttisi ja talosi ja ole itsesi lääkäri ja ruokakauppias. Tuota kaikki itse. Totea että tarvitset yhteisön, tai et selviä hengissä. Elä yhteisössä ja kuole silti nuorena, koska sivistys puuttuu. Homo sapiens on jumalattoman tyhmä elukka evoluution pituuteen ja kädellisen etuihin nähden. Vapaus - pelkästään koulutuksen puute - pudottaa meidän äon nopeasti tasolle viidakkoapina. Ei tarvita monta sukupolvea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää aikaa kirjoitella liian pitkää paskaa palstalle.
Näin saldovapaapäivänä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku luulee että filosofian maisterilla on jotain tekemistä filosofian kanssa? Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filosofit jakamaan postia, haravoimaan, risuja keräämään, linnunpönttöjä nikkaroimaan, hiekoittamaan, lumia pudottamaan, lista, se on loputon.
Itsekin jouduin lopettamaan ainoan harrastuksen kun ei hintojen nousujen takia ole enää varaa:(.
Vierailija kirjoitti:
Kiipeä vuorille ja kuole sinne. Ala omavaraiseksi. Tee itse tiesi, tonttisi ja talosi ja ole itsesi lääkäri ja ruokakauppias. Tuota kaikki itse. Totea että tarvitset yhteisön, tai et selviä hengissä. Elä yhteisössä ja kuole silti nuorena, koska sivistys puuttuu. Homo sapiens on jumalattoman tyhmä elukka evoluution pituuteen ja kädellisen etuihin nähden. Vapaus - pelkästään koulutuksen puute - pudottaa meidän äon nopeasti tasolle viidakkoapina. Ei tarvita monta sukupolvea.
Voi olla luova ja olla vapaa yhteiskunnan sisällä. Luostariolosuhteet loihtii kotiinsa työmarkkinatuella, asumistuella ja toimeentulotuellakin.
Viimeinen lause on tässä tuoreessa pukinmäen koulukontekstissa suorastaan visionäärimäinen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin jouduin lopettamaan ainoan harrastuksen kun ei hintojen nousujen takia ole enää varaa:(.
Ilmaisia harrastuksia on tosi paljon luonnon tarkkailusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan niitä mutta kyllä silti harmittaa kun työssäkäyvänä ei riitä edes rahat harrastukseen josta itse pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Filosofit jakamaan postia, haravoimaan, risuja keräämään, linnunpönttöjä nikkaroimaan, hiekoittamaan, lumia pudottamaan, lista, se on loputon.
Mites noista duuneista sit opitaan tykkäämään? Muutenki tossa on kauhee järjestely että sais markkinoitua itselleen tarpeeksi keikkoja kattamaan elämän. Mielenkiintoinen ja resonoiva ketju kyllä t teologi
Mikä muu eläinlaji kuluttaa vuorokaudestaan alle puolet ravinnon, suojan ym perustarpeiden hankkimiseen?
Toki on ihan puhtaasti loislajeja, jotka kiinnityttyään isäntäeliöön, voivat elää sen keräämästä ravinnosta ja suojasta. Ehkä Ap ajatteli jotain tämän tapaista ratkaisua, mutta loiseliöitä on kuitenkin biotooppia kohti vain promilleja sen elävästä massasta. Toisenlainen suhde ei taitaisi oikein toimia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu eläinlaji kuluttaa vuorokaudestaan alle puolet ravinnon, suojan ym perustarpeiden hankkimiseen?
Toki on ihan puhtaasti loislajeja, jotka kiinnityttyään isäntäeliöön, voivat elää sen keräämästä ravinnosta ja suojasta. Ehkä Ap ajatteli jotain tämän tapaista ratkaisua, mutta loiseliöitä on kuitenkin biotooppia kohti vain promilleja sen elävästä massasta. Toisenlainen suhde ei taitaisi oikein toimia.
Vapaamatkustusteoriastasi unohdit mukavasti ihmisen luoman teknologisen kehityksen mikä kiihtyy ja kiihtyy vain ja vapauttaa yhä useamman työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaamatkustusteoriastasi unohdit mukavasti ihmisen luoman teknologisen kehityksen mikä kiihtyy ja kiihtyy vain ja vapauttaa yhä useamman työstä.
Mikä perustelee sen, että jonkun tekemä ja toteuttama teknologinen kehitys vapauttaa toiset tyystin työstä, sitoen toiset entistä tiiviimmin työhön (globalisaatio ja yhteiskunnan nopeatahtisuus joka vaatii nopean reagoinnin ja jatkuvan tavoitettavissa olemisen). Miksei kehitys helpottaisi kaikkien työmäärää tasapuolisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites noista duuneista sit opitaan tykkäämään? Muutenki tossa on kauhee järjestely että sais markkinoitua itselleen tarpeeksi keikkoja kattamaan elämän. Mielenkiintoinen ja resonoiva ketju kyllä t teologi
Miksi työstä tulisi erityisesti tykätä?
Minä ihmettelen aikuisia, jotka ajattelevat että omien tarpeiden tyydyttämisen vuoksi tehtävän työn tulisi olla mukavaa. Se voi olla mukavaa, mutta realistisesti ei läheskään aina ole. Minä esim inhoan käydä ruokaostoksilla. Mutta pakko käydä jos meinaan syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan niitä mutta kyllä silti harmittaa kun työssäkäyvänä ei riitä edes rahat harrastukseen josta itse pitää.
Mikä nii kallis?