Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuistuminen tuotti pettymyksen yhteiskuntaan. Minut oli kasvatettu kuplaan ja kaikki ulospääsytiet olivat piilotettuja

Vierailija
05.12.2024 |

Mene työelämään, maksa yhteiskunnalle ylläpitosi, työ on elämäsi tarkoitus, vasta eläkkeellä sinulla on lupa olla elossa - otteita ohjelmoinnista. Toivottavasti nykynuoriso säästyy meidän vanhojen koettelemuksilta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kupla otsassa...

Vierailija
22/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstään kannattaa tykätä. Silloin jaksaa 

Mistä filosofeille kokopäivätöitä 8-16?

Filosofit jakamaan postia, haravoimaan, risuja keräämään, linnunpönttöjä nikkaroimaan, hiekoittamaan, lumia pudottamaan, lista, se on loputon.

Mites noista duuneista sit opitaan tykkäämään? Muutenki tossa on kauhee järjestely että sais markkinoitua itselleen tarpeeksi keikkoja kattamaan elämän. Mielenkiintoinen ja resonoiva ketju kyllä t teologi

Miksi työstä tulisi erityisesti tykätä?

Minä ihmettelen aikuisia, jotka ajattelevat että omien tarpeiden tyydyttämisen vuoksi tehtävän työn tulisi olla mukavaa. Se voi olla mukavaa, mutta realistises

Alkuperänen kommentti neuvoo et työstä tykkääminen parantaa elämänlaatua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muu eläinlaji kuluttaa vuorokaudestaan alle puolet ravinnon, suojan ym perustarpeiden hankkimiseen?

Toki on ihan puhtaasti loislajeja, jotka kiinnityttyään isäntäeliöön, voivat elää sen keräämästä ravinnosta ja suojasta. Ehkä Ap ajatteli jotain tämän tapaista ratkaisua, mutta loiseliöitä on kuitenkin biotooppia kohti vain promilleja sen elävästä massasta. Toisenlainen suhde ei taitaisi oikein toimia.

Vapaamatkustusteoriastasi unohdit mukavasti ihmisen luoman teknologisen kehityksen mikä kiihtyy ja kiihtyy vain ja vapauttaa yhä useamman työstä.

Mikä perustelee sen, että jonkun tekemä ja toteuttama teknologinen kehitys vapauttaa toiset tyystin työstä, sitoen toiset entistä tiiviimmin työhön (globalisaatio ja yhteiskunnan nopeatahtisuus joka vaatii nopean reagoinnin ja jatkuvan tavoitet

Eihän se ole lukkoon lyötyä tai missään päätettyä että kehityksen pitää sitoa harvenevaa joukkoa ihmisiä. Havainnosta kannattaa ottaa vaari ja kehittää kehitystä että asia ei olisi niin. Ratkaisu: lisää robotteja ja automaatiota vapauttamaan ne harvatkin. 

Vierailija
24/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työstä tulisi erityisesti tykätä?

Minä ihmettelen aikuisia, jotka ajattelevat että omien tarpeiden tyydyttämisen vuoksi tehtävän työn tulisi olla mukavaa. Se voi olla mukavaa, mutta realistisesti ei läheskään aina ole. Minä esim inhoan käydä ruokaostoksilla. Mutta pakko käydä jos meinaan syödä.

Olen ajatellut noin ja huomannut että on raskasta ajatella asia noin. Työn tekeminen jonkin mielessä siintävän asian vuoksi varastaa työstä työn itsensä ilon. Aforismi joo mutta työstä ei tule kivien kyntämistä jos unohdan päämäärät ja tavoitteet. Kyllä kurniva maha ohjaa jalat kohti kauppaa kun on tarvis. 

Vierailija
25/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin jouduin lopettamaan ainoan harrastuksen kun ei hintojen nousujen takia ole enää varaa:(. 

Uusiin tuuliin sitten vaan-ei kaikesta kivasta tarvitse maksaa. Ota selvää mahdollisuuksista. Tuo on ihan asennekysymys.

Vierailija
26/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat uupuneelta.

Suomessa saa opiskella. Opettele ja opiskele sellainen ammatti, jossa viihdyt. Sellaista tekemistä, että saat siitä itsellesi myös hyvää oloa.

Tutkaile. Etene sitten sen mukaan. Ei tarvitse olla pelkkä heittopussi.

Vierailija
27/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut opiskella ja tehdä työtä. Olen kiitollinen. Kyllä välillä on ja on ollut tosi rankkaa ja raskasta. 

En ajattele, että vastoinkäymiset olisivat jotain elämään kuulumatonta. On paljon myös hyvää.

Elämä on.

Vierailija
28/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ole utelias. Etsi ne ulospääsyy. Niitä kyllä on. Ole luova.

sitten, jos sinulla on tarpeeksi kovia vastoinkäymisiä, niin sitten sinä lopetat itsesäälin.

Siihen ei sillon ole varaa. Se vie mennessään, jos ei tietoisesti muuta suuntaa.

Nyt ryvet siellä itsesäälissä. Tule jo pois. Tule jo ajoissa

Vierailija
29/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Mä en koe elämääni ollenkaan noin negatiivisesti, vaikka olen vieläpä it-alan töissä joita usein pidetään stressaavina. Ei työ ole mulle elämäni tarkoitus, vain keino ansaita mukava elintaso. Kyllä mulle ainakin jää mukavasti vapaa-aikaa tehdä muutakin. Elossa koen olevani ihan joka päivä, en missään nimessä niin että vasta eläkkeellä. Toki jos terveyttä riittää, eläkevuodet voi olla tosi hienoja kun on enemmän vielä sitä itsensä toteuttamisen aikaa. Mutta nytkin ehtii ja jaksaa monenlaista.

Kuulostaa minulta, itsekin IT-alalla. Aika leppoisaa ja työnkuvani on melko päivystysluontoista. Palkka on mukava, työkavereiden kanssa läpänheittoa ja välillä vähän kiirettä. Tuntuu harrastukselta.

Vierailija
30/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy ihmiset, jotka ovat löytäneet sellaisen alan ja työn, jossa viihtyy ja osalle se tuo ison sisällön elämään. Jossain vaiheessa alkaa miettiä, että onko elämä elämisen arvoista, jos se työssä käynti on pakkopullaa ja mikään ala ei tunnu omalta. Vasta viiskymppisenä tajusin, että olen erityisherkkä (ärsyttävä sana) ja tämä on se todennäköinen syy, miksi työura on pelkkiä pätkätöitä. Toivoisin, että olisin toisenlainen, mutta niillä korteilla pelataan, mitkä on jaettu.

Vierailija
31/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Minua eniten ketuttaa maksaa lähes kolmannes palkastani paisuvan eläkeläisjoukon elättämiseen. Samalla kun itse tulen tekemään töitä varmaan hautaan asti. Sukupolvisopimus my ass.

Eläkeläiset ruuhkauttavat myös julkisen terveydenhuollon. Kaikille 80 vuotta täyttäneille tulisi tehdä ikäperusteisesti dnr päätös. Jokainen tuntemani tuon ikäinen vanhus on kunnoltaan romahtanut leikkausten jälkeen. Sitten ovat masentuneina kituuttaneet muutaman yhteiskunnalle erittäin kalliin vuoden. Yksilötasolla ollut surullista seurattavaa.

Vierailija
32/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstään kannattaa tykätä. Silloin jaksaa 

Mistä filosofeille kokopäivätöitä 8-16?

Filosofit jakamaan postia, haravoimaan, risuja keräämään, linnunpönttöjä nikkaroimaan, hiekoittamaan, lumia pudottamaan, lista, se on loputon.

Mites noista duuneista sit opitaan tykkäämään? Muutenki tossa on kauhee järjestely että sais markkinoitua itselleen tarpeeksi keikkoja kattamaan elämän. Mielenkiintoinen ja resonoiva ketju kyllä t teologi

Valaistumalla

Vierailija
33/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatettiinko ap sinut niin, että itse ei tarvitse tehdä mitään? Ei tarvitse vastata itse elannostaan, vaan joku muu sen tekee. 

34/34 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat uupuneelta.

Suomessa saa opiskella. Opettele ja opiskele sellainen ammatti, jossa viihdyt. Sellaista tekemistä, että saat siitä itsellesi myös hyvää oloa.

Tutkaile. Etene sitten sen mukaan. Ei tarvitse olla pelkkä heittopussi.

Hyvin sanottu, mutta mä en ole vielä löytänyt keinoa päästä ulos heittopussin asemasta. Mahdanko löytääkään...