Itsenäisyyspäivän menu, millainen teillä?
Me olemme vain kahden, etsin uusia ideoita. Tähän mennessä on tällainen suunnitelma:
Voileipäkakku (lohta, rapuja)
Juustoleipää kreikkalaisella kirsikkahillolla (sitä saa Prismasta, mukana kokonaisia kirsikoita, suosittelen!)
Paistettuja valkosipulijättikatkarapuja ja paahtista aiolin kanssa
Affogato
Vihersalaatti on vähän tylsä, ajattelin sen sijaan tehdä hedelmä- kasvislautasen, mutta jokin uusi idea salaatista kelpaisi? Lihaa emme syö.
Juomana tietysti kuohari.
Kommentit (232)
M23 kirjoitti:
Mä voisin ihan vaan ryypätä. En olekaan aiemmin ryypännyt itsenäisyyspäivänä.
Sun ikäiselle luonteva ratkaisu. En mäkään sun ikäisenä syönyt voileipäkakkua itsenäisyyspäivänä, vaan olin baarissa tai muissa bileissä. Ap
Suomi ei ole enää aidosti itsenäinen, vaikka niin väitetäänkin. Suomella ei esim. ole omaa rahapolitiikkaa, vaan sen määrää EKP. Muilla pohjoismailla on oma rahapolitiikkansa.
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Sun ikäiselle luonteva ratkaisu. En mäkään sun ikäisenä syönyt voileipäkakkua itsenäisyyspäivänä, vaan olin baarissa tai muissa bileissä. Ap
Joo, baarista en tiedä (mulla on kantis mutta aika kallis sellainen), mutta kotona voisi naukkailla jotain.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole enää aidosti itsenäinen, vaikka niin väitetäänkin. Suomella ei esim. ole omaa rahapolitiikkaa, vaan sen määrää EKP. Muilla pohjoismailla on oma rahapolitiikkansa.
Tuossa mielessä itsenäisyyttä ei ole koskaan ollutkaan. Ei varsinkaan niihin aikoihin, kun myytiin turkiksia varhaisella keskiajalla. Tosin on vähän kyseenalaista voiko siitä puhua "Suomena". Ap
Kuorineen keitettyjä perunoita. Ehkä soosiakin.
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Hyvät ideat ei ole vain nuorten juttu. Ryyppääminen käy myös minulle.
- n54v -
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Joo, baarista en tiedä (mulla on kantis mutta aika kallis sellainen), mutta kotona voisi naukkailla jotain.
Missä sun kantis on ja millainen? Kai kutsut ystäviä mukaan etkä yksin dokaa? Ap
Pitsaa, makkaraa, kaljaa ja muita alkoholi juomia.
Tavallista ruokaa syödään, mitä kaapista löytyy. Yritin saada miestä ulos syömään muttei kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Kuorineen keitettyjä perunoita. Ehkä soosiakin.
Nam. Jos peruna on hyvää, tuo on melkein lempiruokani. Keitän usein kattilallisen perunoita ja paistan ne seuraavana päivänä, unikonsiemeniä päälle. Voi syödä kylmänäkin. Alun perin tuo on intialainen ruoka, jos laittaa vähän intialaisia mausteita öljyyn saa sen twistin. Pidän myös erilaisista ruskeista kastikkeista, tonnikalakastike, sipulikastike ja kasviskastike. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Hyvät ideat ei ole vain nuorten juttu. Ryyppääminen käy myös minulle.
- n54v -
Kotona vai baarissa? En tiedä meneekö meidän ilta ryyppäämisen puolelle, naukkailua nyt ainakin. Ap
Aina karjalanpaisti leivinuunissa, keitetyt perunat. Jälkkäri vielä mietinnässä.
Teen palapaistin johon tulee lihan ja muiden perusainesten lisäksi kuohukermaa, paprikaa ja suolakurkkua. Lisukkeeksi keitetyt perunat. Siirrän paistin lihan ruskistamisen jälkeen uunivuokaan ja laitan uuniin hautumaan ja mureutumaan muutamaksi tunniksi.
Jälkiruoaksi vuoden ensimmäiset joulutortut ja glögi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Pitsaa, makkaraa, kaljaa ja muita alkoholi juomia.
No siinähän sitä onkin. Jännitysnäytelmä linnan juhlista telkkarista lisäksi? Ap
Mulla ois makaronilaatikkoa, vaahtokarkkeja, suklaata ja glögiä. Niin ja on mulla kurkkua, tomaattia ja yksi mandariinikin.
Makaroonilaatikkoa, mokkapaloja ja ruokajuomaksi ES-energiajuomaa.
Vierailija kirjoitti:
Eu maista monella on euro. Pohjoismaista Norja ei edes kuulu EU:hun joten ei kuulu yhteiseen valuuttaan. Ruotsin kruunu on mitätön valuutta, joten ei kannata kadehtia. Suomi on edelleen itsenäinen, vain Persut kuvittelee muuta.
Ja aloittajalle, ihan syödään karjalanpaistia itsenäisyyspäivänä ja keitetään pottuja. Torttukahvit ruoan päälle
Soosiperunoita, piimää, ruisleipää+margariinia.
Teen itse joulutorttuja. Teen siis taikinankin itse. Olen muistaakseni tehnyt voitaikinaa joskus nuoruudessa, mutta nyt yritän uudelleen. Ei kai se nyt niin vaikeaa voi olla :)