Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsenäisyyspäivän menu, millainen teillä?

Vierailija
05.12.2024 |

Me olemme vain kahden, etsin uusia ideoita. Tähän mennessä on tällainen suunnitelma:

Voileipäkakku (lohta, rapuja)

Juustoleipää kreikkalaisella kirsikkahillolla (sitä saa Prismasta, mukana kokonaisia kirsikoita, suosittelen!)

Paistettuja valkosipulijättikatkarapuja ja paahtista aiolin kanssa

Affogato

Vihersalaatti on vähän tylsä, ajattelin sen sijaan tehdä hedelmä- kasvislautasen, mutta jokin uusi idea salaatista kelpaisi? Lihaa emme syö.

Juomana tietysti kuohari.

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina karjalanpaisti leivinuunissa, keitetyt perunat. Jälkkäri vielä mietinnässä. 

Upea suomalainen ruoka. Tuohon sopisi vaikka puolukkajäädyke jälkkäriksi? Sitä mietin aluksi itsekin, mutta kun syömme tänään puolukkavispipuuroa, johon laitan puolukkasurvoksen viimeisenä (eli vitamiinit säilyy kun ei keitetä) niin ei sitten huomenna enää jaksa puolukoita. 

Olen tehnyt puolukkajäädykkeen, jonka ohjeen sain aikoinaan eräältä keskustapoliitikolta. Se tehdään kakkuvuokaan niin tulee näyttävä, kun on korkea. Mutta se tietysti täytyy sitten syödä kerralla eli pitää olla useampi syöjä. Ap

Vierailija
22/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkassa haudutettuja nauriita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä löydän dyykatessa. 

Vierailija
24/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut istua kotona syömässä vaan oon menossa rokkikeikkaa katsomaan/kuuntelemaan. Fiini pönötys ei oo oma juttu. N

Vierailija
25/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorineen keitettyjä perunoita. Ehkä soosiakin.

Nam. Jos peruna on hyvää, tuo on melkein lempiruokani. Keitän usein kattilallisen perunoita ja paistan ne seuraavana päivänä, unikonsiemeniä päälle. Voi syödä kylmänäkin. Alun perin tuo on intialainen ruoka, jos laittaa vähän intialaisia mausteita öljyyn saa sen twistin. Pidän myös erilaisista ruskeista kastikkeista, tonnikalakastike, sipulikastike ja kasviskastike. Ap

Eipä ole ihme että Jenkit valloittivat intiaanien maat - ei kukaan jaksa pelkän hiilihydraattihötön voimalla taistella ja maataan puolustaa.

Vierailija
26/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse joulutorttuja. Teen siis taikinankin itse. Olen muistaakseni tehnyt voitaikinaa joskus nuoruudessa, mutta nyt yritän uudelleen. Ei kai se nyt niin vaikeaa voi olla :)

Hei muuten, pitää ehdottomasti tehdä joulutorttuja myös. Ei olla niitä vielä syötykään, kiitos. Ap

Vierailija
27/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte syödä noin paljon? Kahdestaan?

Vierailija
28/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitettyjä perunoita ja suolasilakkaa.

Vierailija
29/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raastettua lanttua.

Vierailija
30/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallista ruokaa syödään, mitä kaapista löytyy. Yritin saada miestä ulos syömään muttei kiinnostunut.

Niin se on meilläkin. Olen kauppaan lähdössä, mutta nuo muut löytyy jo kotoa ja siitä lähdin liikkeelle. Vain mantelilastuja pitää ostaa. Ja nyt nuo joulutorttuainekset. En kylläkään viitsi itse tehdä taikinaa kuten tuo idean antaja. Ap

Vierailija
31/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunankuoria ja silakansuolavettä.

Vierailija
32/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkelusta.

Vierailija
33/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi ole itsenäinen. EU määrää. Yhdysvalloissa osavaltioillakin on enemmän valtaa päättää omista asioistaan kuin EU:sa suvereenilla valtiolla. Varmaan Venäjän Federaatiossakin yksittäisillä tasavalloilla on enemmän valtaa.

Vierailija
34/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambinaa

Vierailija
35/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina karjalanpaisti leivinuunissa, keitetyt perunat. Jälkkäri vielä mietinnässä. 

Upea suomalainen ruoka. Tuohon sopisi vaikka puolukkajäädyke jälkkäriksi? Sitä mietin aluksi itsekin, mutta kun syömme tänään puolukkavispipuuroa, johon laitan puolukkasurvoksen viimeisenä (eli vitamiinit säilyy kun ei keitetä) niin ei sitten huomenna enää jaksa puolukoita. 

Olen tehnyt puolukkajäädykkeen, jonka ohjeen sain aikoinaan eräältä keskustapoliitikolta. Se tehdään kakkuvuokaan niin tulee näyttävä, kun on korkea. Mutta se tietysti täytyy sitten syödä kerralla eli pitää olla useampi syöjä. Ap

Puolukkaa mietin kanssa, mutta mulla on reilusti karpaloita ja päädyn ehkä siihen. Voi olla, että teen ihan perinteisen karpalokiisselin kermavaahdon kanssa. Toki jotain pitää iltakahville leipoa lisäksi.

Vierailija
36/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhkassa haudutettuja nauriita.

Olen muuten kasvattanut nauriita metsäpaloalueella. Tuossa on itsenäisyyspäivänruoka, joka sopisi linnaan, tuon suomalaiskansallisemmaksi ei oikein voi ruoka muuttua. Ja tod.näk. on hyvää. Ap

Vierailija
37/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Mä voisin ihan vaan ryypätä. En olekaan aiemmin ryypännyt itsenäisyyspäivänä.

Sun ikäiselle luonteva ratkaisu. En mäkään sun ikäisenä syönyt voileipäkakkua itsenäisyyspäivänä, vaan olin baarissa tai muissa bileissä. Ap

Hyvät ideat ei ole vain nuorten juttu. Ryyppääminen käy myös minulle.

- n54v -

Sama. N65 

Vierailija
38/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaskin ostaa eilen ihan naudan sisäpaistia, kun oli tarjouksessa.

Ajattelin tehdä merimiespihviä. Ei ole tullut tehtyä aikoihin. 

Joku Stroganoffkin kuulostaisi aika kivalta. Vai on liikaa iigoria itsenäisyyspäiväksi?

Vierailija
39/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä löydän dyykatessa. 

Pääseekö niihin roskiksiin vielä käsiksi? Jostain luin jutun jo pari vuotta sitten, että roskikset on pantu lukkoon. Ovatko rotat samoilla osingoilla? Ap

Vierailija
40/232 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolukkaa mietin kanssa, mutta mulla on reilusti karpaloita ja päädyn ehkä siihen. Voi olla, että teen ihan perinteisen karpalokiisselin kermavaahdon kanssa. Toki jotain pitää iltakahville leip

Sullahan oli ne tortut jo.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä