Siis kuka keittää enään riisi puuroa itse kun sen saa kätevästi eines hyllystä?
Meillä on syöty hyvää riisi puuroa jo monta kertaa ja kätevässä annos koossa
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
No siinähän onkin joulun tunnelmaa kun isketään joulupöytään läjä punaisia kaupan muovikippoja ja eletaan repiä niistä pahveja irti ja raottamaan muovikelmuja, ja lämmittämään sitten yksi kerrallaan mikrossa.
Meillä on jouluruokapöydässä 2 henkilöä joista 1 syö sitä puuroa. Ei vaikuta leppoisaan tunnelmaan, ja kumpikin jaksaa juhlia pirteänä kun ei ole stressattu mistään muistakaan jouluvalmisteluista.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt ihan samaa. Minusta riisipuuron keittäminen itse ei maksa vaivaa eikä siitä kotona tehtynä tule mitenkään merkittävästi paremman makuistakaan ja miksi edes tulisi, kun samoista aineista keitellään?
Seuraavaksi joku tulee pätemään kuinka hän keittelee puuronsa itse lypsetystä luomumaidosta ja vähän paremmasta käsin kiillotetusta riisistä tuohesta askarrellusta haudutuspadassa elävällä tulella.
Katoppa mitä valmispuuro sisältää? Kun teet seuraavan puuron itse, katso mitä sisältää, on ero.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin ostanut silloin tällöin sen riisipuuron valmiina. Koska on ihan älytöntä alkaa keitellä sitä pelkästään yhtä ihmistä varten. Kun en juo maitoa, pitäisi silti ostaa litran tölkki sitä punaista maitoa, kun sitä ei saa pienemmässä tölkissä. Tai sitä kiehumaitoa. Olen joskus keittänyt veteen ja sitten lisännyt kermaa, mutta ei ole oikein hyvää tullut.
Mihin sen lopun maidon sitten laittaisin, kun keittäisin puuroa vain yhden annoksen? Ja senkin keittäminen kestää ikuisuuden. Ymmärrän jos olisi isompi porukka.
Kotikokin riisipuuro on hyvää, parempaa kuin muut valmispuurot. Maksaa vähän enemmän kuin joku Saarioinen, mutta on maukkaampikin ja oikea koostumus. Siihen voisilmä, ja että on hyvää!
Etkö siis syö kuin kerran? :D itse olen monesti tehnyt litran maidosta puuroa ja kyllä on kaikki mennyt esim. töissä eväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty riisipuuro on paljon parempaa ja halvempaa. Kun keittää kerralla ison kattilallisen, loput voi pakastaa kätevissä annosrasioissa.
Pakko sanoa, ettei kyllä saarioisten valmista riisipuuroa ole vielä oma voittanut, mutta saarioisen puurossa onkin kermaa ja sokeria. Mutta halvemmaksi se riisipuuro tulee kun tekee itse.
Ei se kerma itse keitettyyn puuroon kallista ole. Meille riittää 1,2 litraa valmista puuroa. Keitän veteen, lisään 2dl kermaa ja lisäksi loraus maitoa, riippuen miten notkeaa haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka hakee riisi puuroa eines hyllystä kun sen voi tilata kätevästi kotiin kuljetuksella?
Kuka jaksaa syödä puuroa lusikalla, kun sen voi vellinä hörppiä mukista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt ihan samaa. Minusta riisipuuron keittäminen itse ei maksa vaivaa eikä siitä kotona tehtynä tule mitenkään merkittävästi paremman makuistakaan ja miksi edes tulisi, kun samoista aineista keitellään?
Seuraavaksi joku tulee pätemään kuinka hän keittelee puuronsa itse lypsetystä luomumaidosta ja vähän paremmasta käsin kiillotetusta riisistä tuohesta askarrellusta haudutuspadassa elävällä tulella.
Katoppa mitä valmispuuro sisältää? Kun teet seuraavan puuron itse, katso mitä sisältää, on ero.
Mitä se valmispuuro sisältää? Ja mitä kotona tehty puuro sisältää? Kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso mitä lisättyjä aineita valmispuurossa on vs itse keitetyssä. Onhan sinulla lukutaito, kun osasit kysyä.
Mä teen max 2 krt vuodessa riisipuuroa. Siinä aika on tärkein. Laitan ensiksi riisit metallikulhoon ja sinne kuumaa vettä. Lopuksi yön yli jääkaappiin. Kaadan aamulla riisit pataan ja saa olla uunissa väh 10
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso mitä lisättyjä aineita valmispuurossa on vs itse keitetyssä. Onhan sinulla lukutaito, kun osasit kysyä.
Joku häiriö mulla silmissä on, kun en näe mitä lisättyjä aineita niissä on.
Oikein vartavasten viikolla ostin kaupasta Saarioisten valmisriisipuuron kun täällä niin hehkutettiin. Ihan hirveää kuraa. Siitä suivaantuneena tänään keitinkin itse. Punaiseen maitoon puuhellalla haudekeittimessä. Ei pala pohjaan ja on hyvää. Ei voi samana päivänä puhua noista kahdesta. Mutta joillekin voi se toinenkin sopia...
2 valmispurkin hinnalla keittää 2 kattilallista puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Muoviin pakattua puuroa. No, no, no.
No jos syöt sitä vielä seuraavanakin päivänä, niin missä säilytät sitä puuroa seuraavaan päivään tai yleensäkin viet sitä vaikka työpaikalle evääksi? Siinä kattilassako?
Aivan niin. Annostelet sen muovirasioihin.
Eines on eines lisäaineiden kanssa. Laiska on joka ei jaksa puuroa keittää. Uusavuttomien evästä.
Vierailija kirjoitti:
2 valmispurkin hinnalla keittää 2 kattilallista puuroa.
Mutta kuka sen kaksi kattilallista syö? Ei se maitopohjainen puuro edes säily niin pitkään että kannattaa.
Joskus olen miettinyt, että kuka hullu ostaa valmista riisipuuroa, kun itse tehty on paljon parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen miettinyt, että kuka hullu ostaa valmista riisipuuroa, kun itse tehty on paljon parempaa.
Vedän sanani takaisin, ja lisään, että kuka hullu ruoanvalmistukseen kykenevä henkilö ostaa valmista puuroa. Ymmärrän kun yksin asuva vanhus ostaa valmista puuroa, se on heille pelastus, kun itsellä ei ehkä enää taidot riitä. Suon heille kaikki mahdolliset helpotukset elämään.
Koittakaa nyt selvitä joulusta että puurosta kunnialla, pienet on murheet ja hyvä niin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty riisipuuro on paljon parempaa ja halvempaa. Kun keittää kerralla ison kattilallisen, loput voi pakastaa kätevissä annosrasioissa.
Riisi puuro EI kestä pakastamista liisteröityy ja klönttiytyy sulattamisen jälkeen
Nykytiedon mukaan keitetyn riisin syöminen on jopa terveydelle vaarallista mikäli sitä on keitettynä pidetty liian pitkään huoneenlämmössä.
Riisin käyttöä kiinalaisena tuotteena varmaankin pyritään vähentämään tällä uutisoinnilla.
Moni muukin ruoka saattaa pilaantua jos sitä säilytetään huoneenlämmössä liian pitkään
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuroakin näkyy olevan myynnissä! Ei tarvitse kuin lämmittää; tosi helppoa.
KAURAPUUROA ! ? Maailman helpoin ja nopein puuro.😁
Olen minäkin ostanut silloin tällöin sen riisipuuron valmiina. Koska on ihan älytöntä alkaa keitellä sitä pelkästään yhtä ihmistä varten. Kun en juo maitoa, pitäisi silti ostaa litran tölkki sitä punaista maitoa, kun sitä ei saa pienemmässä tölkissä. Tai sitä kiehumaitoa. Olen joskus keittänyt veteen ja sitten lisännyt kermaa, mutta ei ole oikein hyvää tullut.
Mihin sen lopun maidon sitten laittaisin, kun keittäisin puuroa vain yhden annoksen? Ja senkin keittäminen kestää ikuisuuden. Ymmärrän jos olisi isompi porukka.
Kotikokin riisipuuro on hyvää, parempaa kuin muut valmispuurot. Maksaa vähän enemmän kuin joku Saarioinen, mutta on maukkaampikin ja oikea koostumus. Siihen voisilmä, ja että on hyvää!