Siis kuka keittää enään riisi puuroa itse kun sen saa kätevästi eines hyllystä?
Meillä on syöty hyvää riisi puuroa jo monta kertaa ja kätevässä annos koossa
Kommentit (201)
Keitän riisipuuroa tyypillisesti koko suvulle 10 litran kattilalla. Kuka ihme olisi niin hullu, että ostaisi kymmenkertaisesn hintaan 16 yksittäispakattua muovikippoa ja lämmittelisi niitä mikrossa joulun puurolounaalle?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa riisipuuroa heti eikä parin tunnin päästä, niin silloin se on kätevä. Sitten maha pömpöllään levolle.
Riisipuuroa ei tarvitse kahta tuntia keitellä. Et oo vissiin sit koskaan tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioisen riisipuuro maksaa kaupassa hieman vajaa 2 euroa/300g, pirun kallis on. Samalla hinnalla ostan puuroriisiä kilon paketin josta keitän 15-20 annosta (ohjeen mukaan) riisipuuroa.
Toisaalta, jos mä ostaisin tuon puuroriisipaketin niin jaksaisin just kerran keittää siitä pari annosta, ja loppu menis hävikkiin koska puuroriisiä en mihinkään muuhunkaan tarvitse.
Eikö riisipuuroa voi syödä muulloinkin kuin kerran vuodessa, vaikka aina viikonloppuisin? Itsellä puuroriisiä menee esim. kaalilaatikkoon.
ohra-riisi kaalilaatikkoon. ja riisipuuro kattilaversiota pitkin vuotta. mutta usein myös uuniriisipuuroa. molemmat ihania. hei kokeile tuota ohra-riisiseosta kaalille. varmasti tykkäät. kiva,että teet puuroja. hyvää talven odotusta
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan tekstussä on virhe. Pitää kirjoittaa: montakertaa. Aikanoloa kun eiosata omaa Äidin-kieltä.
sä muuta kuin nolo,mee v---tuuuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarioisen riisipuuro maksaa kaupassa hieman vajaa 2 euroa/300g, pirun kallis on. Samalla hinnalla ostan puuroriisiä kilon paketin josta keitän 15-20 annosta (ohjeen mukaan) riisipuuroa.
Toisaalta, jos mä ostaisin tuon puuroriisipaketin niin jaksaisin just kerran keittää siitä pari annosta, ja loppu menis hävikkiin koska puuroriisiä en mihinkään muuhunkaan tarvitse.
Eikö riisipuuroa voi syödä muulloinkin kuin kerran vuodessa, vaikka aina viikonloppuisin? Itsellä puuroriisiä menee esim. kaalilaatikkoon.
Minä käytän kaalilaatikossa pitkäjyväistä riisiä.
mie ohra-riisiä,kokeile sieki. paluuta entiseen ei ole. hienoo että teet ihanaa kaaliloota. hyvä sä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty riisipuuro on paljon parempaa ja halvempaa. Kun keittää kerralla ison kattilallisen, loput voi pakastaa kätevissä annosrasioissa.
Riisi puuro EI kestä pakastamista liisteröityy ja klönttiytyy sulattamisen jälkeen
Riisipuuro kestää hyvin pakastamista ja säilyy pakkasessa useamman kuukauden.
Millä tavalla pakastettu puuro pitäisi lämmittää? Liedellä vai mikrouunissa?
älä pakasta. jos mitään ikinä, niin voisa paistinpannulla
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka hakee riisi puuroa eines hyllystä kun sen voi tilata kätevästi kotiin kuljetuksella?
Riisipuuro, eineshylly, kotiinkuljetus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa riisipuuroa heti eikä parin tunnin päästä, niin silloin se on kätevä. Sitten maha pömpöllään levolle.
Riisipuuroa ei tarvitse kahta tuntia keitellä. Et oo vissiin sit koskaan tehnyt?
uunipuuroversio helppo,kerran sekoitat ja se jatkaa kypsymistään ja saa kauniin värin
Vierailija kirjoitti:
Valmispuurot on hyviä toimintarajoitteisille vanhuksille ja vammaisille, joille yksinkertainenkin ruuanlaitto tuottaa vaikeuksia, ja niille jotka tahtoo syödä yhden annoksen puuroa harvakseltaan eikä arvosta makua. On turha ostaa kilon pussia puuroriisiä kaappiin, jos siitä käyttää vuoden aikana korkeintaan kymmenesosan.
Muiden kannattaa tehdä puuronsa itse.
En ole toimintarajoitteinen, enkä vammainen, mutta syön Saarioisten riisipuuroa niinä vuosina, joina joudun jouluaattona aamuvuoroon. Muina jouluina herään toki aattona keittämään puuroa puoli kuuden aikaan, mutta työjouluina en jaksa herätä jo kolmelta keittohommiin, vaan mies saa keitellä puurot muulle perheelle ja minä tyydyn kaupan valmiiseen.
Ylimääräinen riisipuuro kannattaa paistaa riisipiirakaksi. Taikina kaulitaan pellille ja riisiä päälle. Kauhean helppo tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräinen riisipuuro kannattaa paistaa riisipiirakaksi. Taikina kaulitaan pellille ja riisiä päälle. Kauhean helppo tehdä.
Nyt meni sulla puurot ja karjalanpiirakat iloisesti sekaisin
Varmaan hän, joka osaa yhdyssanat.😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kaalilaatikossa pitkäjyväistä riisiä.
mie ohra-riisiä,kokeile sieki. paluuta entiseen ei ole. hien
Mä käytän kaalilaatikossa ruis-riisiä.
Parhaan riisipuuron olen saanut silloin kun olen itse sen keittänyt.
Ei mahdoton homma tehdä itse. Viitseliäisyyttä ja aikaa. Toki myös rasvaista luomu täysmaitoa, suolaa puuro vaatii riisin ja vesitilkan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Parhaan riisipuuron olen saanut silloin kun olen itse sen keittänyt.
Ei mahdoton homma tehdä itse. Viitseliäisyyttä ja aikaa. Toki myös rasvaista luomu täysmaitoa, suolaa puuro vaatii riisin ja vesitilkan lisäksi.
Täällä on moneen kertaan todettu että esim Saarioisten lisäaineeton kermaa ja voita sisältävä riisipuuro on aivan laatutavaraa eikä vaadi viitseliäisyyttä saatikka aikaa. Simsalabim hetkessä puurohetki valmis kiljuvalle lapselle tai miehelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eines = lisäaineet ja kaupanpäälle paska maku. Einekset on uusavuttomille luusereille kehitetty tuotteisto.
Saarioinen riisipuuro : Maito, riisi, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola.
Kotimaista riisipuuro : Homogenoimaton MAITO, vesi, riisi, VOI, suola
Kokkikartano riisipuuro : Suomalainen maito, vesi, riisi 14 % (Espanja), suomalainen kerma, suomalainen voi, jodioitu suola.
Montako viikkoa on ilmoitettu "parasta ennen" päiväys? Veikkaan 3-4 viikkoa. Säilöntä- ja lisäaineita lisätty - en söisi.
Ei ole lisäaineita, pakattu niin että pysyy hyvänä. On paljon parempaa kuin itse tehdyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulla menee aina 2 tuntia? Ja jos ei ihan koko ajan sekoita niin reunat palaa vaikka teen puurokattilassa eli ei edes osu pohjaan. Kynnellä saa raapia liotuksen jälkeen kattilaa tunteja että saa palaneet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty riisipuuro on paljon parempaa ja halvempaa. Kun keittää kerralla ison kattilallisen, loput voi pakastaa kätevissä annosrasioissa.
Riisi puuro EI kestä pakastamista liisteröityy ja klönttiytyy sulattamisen jälkeen
Eilen juuri gookletin ja siellä kyllä sanottiin että riisipuuroa voi pakastaa. Voi ihan tarkastaa....
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka hakee riisi puuroa eines hyllystä kun sen voi tilata kätevästi kotiin kuljetuksella?
Minä. Haluan ulkoilla ja kauppani sopivan matkan päässä. Liikuntarajoitteiset ymmärrän että tilaavat.
moni osaava sinkku keittää kahden -kolmen henkilön annoksen ihan itselle ja loput paistaavoissa pannulla. uuniriipuurokin hyvää ja voi lämmittää. ohrauunipuuroa samoin. tehkää. ootte laiskoja,ette osaa. ihan eri maku ja kodin tuoksu. miettikää miten ihmiset ennen viljeli, ei mukavuuksia, oli puhdetyöt pitkin syksyä. itse viljellystä materiaalista kaikki ruuat. kaikki. ei äippälomia. pyykinpesukin raskasta. juurekset itseltä. ja ihmiset voi hyvin, ahkeria,terveitä, kunnon puhdasta kotiruokaa... nykyletukat somettaa sohvalla, wolttii,eineksiiii, rööökiii, sidukkaaa, korkkarii ripsiiii,kynsiii, sannuliii ,kikuliii, au babyyy,elariiii, lasuuu, benttttsoiiiiiiii... yök irvikuvat.