Siis kuka keittää enään riisi puuroa itse kun sen saa kätevästi eines hyllystä?
Meillä on syöty hyvää riisi puuroa jo monta kertaa ja kätevässä annos koossa
Kommentit (201)
Kuka tekee enää ylipäätään mitään, helpompaa on olla tekemättä yhtään mitään.
Itse ajattelin mennä ja jäädä pötköttämään maakuoppaan
se ei oo hyvää. noin käy kun on laiska,ei osaa. Meillä aina pitkin vuotta kattilaversiota ja uuniriisipuuroa. Ne ovat kuin kaksi erilaista. Molemmat eri lailla hyviä.
Lisäksi ohraryynypuuroa suurimoista uuniin. Se tuoksu jo tekee Kodin! Mkauelämys huipuua kun osaa.
Riisipuuroa rusinasopalla, maidolla- kanelisokerilla, mustikkasopalla, masikkasopalla jne. Saa vaihteluakin.
Samoin nuo muut perinnelaatikot ,kutenlihaperunasose, kaali, makaroni, jne ovat vain itsetehtynä hyviä.
Ainoastaan kilpailukykyinen omalle on tuo imelletty perunaloora. Jos itse tekee se taitavuus punnitaankin siinä wanhan kansan tyyliin joilla Ei ollut siirappia, että vehnäjauholla saatiin pitkällä kaavalla, ei oikotie onneen- se imellys.
Kuten kinkku uunista -itse tehtynä,kuin jokin kylmä palanen kaupan hyllystä.
Siksi olisi hyvä tuon kinkun kanssa, jos menekki pinetä,ostaa yhteinen kinkku jonkun kanssa, vuorovuosina paistatte. Meillähän joskus on tullut toinen UudenVuoden kinkkukin jos menekki on ollut ja sitähän on.
Arvostatko kodintuoksua, höyryävää kotiruokaa, tuoreutta ja ilman lisäaineita.
Joo kyllä mekin joskus kun väsy tai kipeenä ostamme eineksiäkin. Hernekeittoa ja noita laatikoita,mutta harvoin. Ja joo pakstepitsakin -Joskus- Mutta joka viikko kotiruokaa.
Valmista grillattua kanaa,koipia tai kokonaista broileria ostetaan ja siitä pertaan pastaan mm. lohkoja.
Ja irtotiskista usein se jauheliha ostetaan, silloin siinä ei ole muovinmakua. Siitä tarttuu kaalikääryleitä, ne ei ole teollisen maksuisia ja kasvispihvejäkin irtotiskistä.
Tunnelmasllista syystalvea Teille! Kunhan syötte, se tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty riisipuuro on paljon parempaa ja halvempaa. Kun keittää kerralla ison kattilallisen, loput voi pakastaa kätevissä annosrasioissa.
Paistaa pannulla voissa jämiä, on muuten hyvää.
Kaurapuuroakin näkyy olevan myynnissä! Ei tarvitse kuin lämmittää; tosi helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt ihan samaa. Minusta riisipuuron keittäminen itse ei maksa vaivaa eikä siitä kotona tehtynä tule mitenkään merkittävästi paremman makuistakaan ja miksi edes tulisi, kun samoista aineista keitellään?
Seuraavaksi joku tulee pätemään kuinka hän keittelee puuronsa itse lypsetystä luomumaidosta ja vähän paremmasta käsin kiillotetusta riisistä tuohesta askarrellusta haudutuspadassa elävällä tulella.
voi vee sua. kylmästä rasiasta seisonutta xxx,pätee muihinkin eineksiin. ne hätätilassa,esim. kun sairas, jotain muuta kiireellistä. huippu ero tuoreella ruualla tuoksuineen,laatumateriaalit,ei säilöntäaineita jne. oot laiska,et ossoo,et oo saanunna koskaan, onko kotonas lapsena tehty ruokia.. jne
Vierailija kirjoitti:
Perheessä tulee halvemmaksi keittää kattilallinen kerralla, mutta sinkku voi ostaa annoksen. Tosin muovijätettä tulee paljon noista valmisannoksista.
Moni osaava sinkku osaa tehdä pienempiä annoksia ja mahdollisesti pakstaa. Kyllä itse pakastettukin on parempaa kuin lisäaineellinen einespaketti joka tarkoitettu hätätilaan, sairaus tms.. Yleensä syy noilla laiskuus ja osaamattomuus, eivät ole saaneet lapsuuskodissa kunnon kotiruokia ja oppineet.
Vierailija kirjoitti:
Kaurapuuroakin näkyy olevan myynnissä! Ei tarvitse kuin lämmittää; tosi helppoa.
Kokkikartanon kaurapuuro 300g 2,15 e
Itse tehty riisipuuro on maailman parasta ruokaa, nälkä lähtee pitkäksi aikaa. Punaseen maitoon keitettynä.
Provohan tää on mut se, joka uikuttaa aina palstalla "rahat loppu" kuukauden lopussa.
P.s opettele ees yhdyssanat.
Minä keitän, kerran maistoin eineshyllyltä kun kaikki kehuivat, en maista toista kertaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maistellut varmaan kaikki kaupan riisipuurot läpi ja vaikka ainekset on samat, niin ei ne vaan maistu lähellekään samalta kuin itsetehtynä. Jokin omituinen sivumaku on kaikissa ja koostumus löysempää. Ja onhan niissä varmaan säilöntäaineita, kun säilyvät viikko tolkulla kaupan hyllyllä.
Kumma juttu, että olet maistellut kaikki valmislaatikot läpi muttet ole vaivautunut lukemana tuoteselosteita. Täällä nyt arvelet että "varmaan" sisältävät säilöntäaineita.
Saarioisten riisipuuro: Maito, riisi, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola.
onhan s ainnet yms. jaseisonutta tärkättyä moskaa
Riisipuuro on muuten hyvä mutta ilmastonmuutoksen ja eläinten oikeuksien takia sitä ei pitäisi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Kermainen, paksu ja jämäkkä. Laadukasta riisiä, joka on puuroutunut hyvin, mutta säilyttänyt jämäkkyyden. Täyteläinen maku ja maukkaat pulleat riisit. Ihanaa! Maistuu äidin tekemältä. Ei lisättyä sokeria. Loistava hinta-laatusuhde.
Saarioisen perinteisesti haudutettu riisipuuro, 300g
ei oo ollu häävi äippä jos ei parempaa pystynnä
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty riisipuuro on maailman parasta ruokaa, nälkä lähtee pitkäksi aikaa. Punaseen maitoon keitettynä.
Ai nytkö se sitten onkin riisipuuro eikä peruna ja kastike?? Mihin unohtui riisin ravintoköyhyys?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tässäkin nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Mikä vtun ENÄÄN?? Se on ENÄÄ tajuatko vtun puupää ENÄÄ!!!
nälkäkö vei hermot. nuo on ikäviä pikku virheitä,mutta kunhan itse osaat. ja ei maailma kaadu. normaali tasapainoinen henkilö ei saa raivaria moisesta. täällä on ns puhekieltä,ikäänkuin juttelutyylistä kiieltä. meehä ny hutun keittoon
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty riisipuuro on paljon parempaa ja halvempaa. Kun keittää kerralla ison kattilallisen, loput voi pakastaa kätevissä annosrasioissa.
Kaikkea ei kannata eikä tarvitse pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheessä tulee halvemmaksi keittää kattilallinen kerralla, mutta sinkku voi ostaa annoksen. Tosin muovijätettä tulee paljon noista valmisannoksista.
Moni osaava sinkku osaa tehdä pienempiä annoksia ja mahdollisesti pakstaa. Kyllä itse pakastettukin on parempaa kuin lisäaineellinen einespaketti joka tarkoitettu hätätilaan, sairaus tms.. Yleensä syy noilla laiskuus ja osaamattomuus, eivät ole saaneet lapsuuskodissa kunnon kotiruokia ja oppineet.
Mene nyt mäkeen näiden lisäaineväitteiden kanssa.
Näin on. Kauheita lisäainepommeja eikä näitä kaikkia aineita edes tarvitse mainita pakkauksessa.