Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero taitaa olla ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa.

Vierailija
05.12.2024 |

En ole ikinä asunut yksin ja tarve omalle tilalle ja ajanjaksolle jossa kaikki asunnossa olisi oikeasti vain ja ainoastaan minun vain kasvaa kasvamistaan. Olen ajautunut siihen tilanteeseen että jopa miehen ruokien näkeminen jääkaapissa nostaa vitutuskäyrät kattoon.

Parisuhde on, yllätys yllätys, lipsunut hiljalleen siihen pisteeseen että olen vastuussa kaikista miehen ruuista, siivoamisesta, pyykkäämisestä... Mies tekee nuo itse vain kun meillä on riitaa. Ironisesti ne riitakerrat on niitä, kun mies käyttäytyy niin kuin toivoisin tämän käyttäytyvän aina.

Olen tajunnut myös etten vain pidä seksistä. En ajattele asiaa ikinä, mutta mies ei ymmärrä tätä. "Mistä fantasioit?" Mitä, ajatteleeko ihmiset seksiä omalla ajallaan vapaaehtoisesti?

Mies lyttää kaikkea tekemääni auttamisen varjolla. Kosimista tai lapsiakaan ei taida olla tulossa, luojan kiitos kai ettei niitä tullut aikaisemmin. Mies ei "osaa nähdä minua äitinä".

Rahaa minulla ei ole yhtään, tilillä on parikymppiä, mutta kai se on keksittävä joku tapa millä saan muutettua pois.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kustantanut sille kumppanillesi ruuatkin, kun sulla on rahat loppu?

Miten sinä päästit asiat siihen pisteeseen, että teet hänen puolesta kaikki. Oletko varaäiti hänelle?

Joo ala etsimään omaa asuntoa. Kysyt sitten tuttavia muuttotalkoisiin. Muuttoavustusta voisit kysyä kelasta/sossusta.

Vierailija
22/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko opiskelija-asunto ratkaisu? Minä asuin kahden huoneen solussa, jossa oli huoneessa ovi yhteiseen keittokomeroon ja ovi eteiseen ja kylppäriin. Molemmat ovat sai lukkoon.

En tavannut kertaakaan sitä toisessa huoneessa asuvaa opiskelijaa sen parin vuoden aikana. Olin nimittäin aamusta iltaan pois sieltä asunnosta päivätyön ja iltaopiskelujen takia. Viikonloppuisin se toinen asukas vietti aikansa ilmeisesti vanhempiensa luona.

Kertaakaan ei siis tullut mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan että olet nuori tai ainakaan et kovin vanha, kun et ole asunut koskaan yksin ja opiskelet. Älä jää passaamaan mieslasta vaan etsi parempaa seuraa. Ehdit vielä hyvin, ainakin todennäköisesti.

Mikä pakko on etsi (parempaa) seuraa? Jos oman tilan tarve on iso niin on parempi opetella viihtymään siinä omassa tilassa.

Ei ole mikään pakko. Aloituksesta sain käsityksen että aapee voisi joskus harkita lapsiakin jonkun kanssa, siksi ajattelin että hän joskus haluaa vielä kumppanin.

Vierailija
24/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun tilanteessa on monta helpottavaa asiaa eroamiseen: 1) ei ole lapsia, 2) ette ole naimisissa, 3) ei yhteistä taloutta ainakaan täysin, 4) olet ilmeisesti aika nuori vielä.

Todellakin tuollainen suhde kannattaa päättää mahdollisimman pian. En kyllä ymmärrä, miten ja miksi olette alunperin muuttaneet yhteen... Ihminen tarvitsee oman asunnon ja ajan ennen vakiintumista. Olen tämän huomannut niin omista kavereista kuin vihkipareista. Toki nuoresta asti yhdessä olleiden suhde voi kestää, mutta sanoisin, että ongelmia tulee helpoiten, jos muutetaan lapsuuden kodista suoraan yhteen, eikä kumpikaan ole missään vaiheessa itsenäistynyt. Varsinkin miehet tuntuvat kaipaavab uutta äitiä ja puoliso ei ole, eikä tulekaan olla äiti. Ainakin oma kokemukseni on se, ettei vaimoni todellakaan pidä siitä, että edes lapsille puhun hänestä äitinä vaan aina etunimellä. Saman olen huomannut appiukostani, joka vaimoni tai hänen sisarusten/sisarusten puolisoiden kesken puhuessa puhuu, jo kuolleesta, vaimostaan äitinä, välittömästi vaimoni (muut sisarukset ovat miehiä) sanoo isälleen, ettei x ole sinun äitisi.

Vierailija
25/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan että olet nuori tai ainakaan et kovin vanha, kun et ole asunut koskaan yksin ja opiskelet. Älä jää passaamaan mieslasta vaan etsi parempaa seuraa. Ehdit vielä hyvin, ainakin todennäköisesti.

Mikä pakko on etsi (parempaa) seuraa? Jos oman tilan tarve on iso niin on parempi opetella viihtymään siinä omassa tilassa.

Ei ole mikään pakko. Aloituksesta sain käsityksen että aapee voisi joskus harkita lapsiakin jonkun kanssa, siksi ajattelin että hän joskus haluaa vielä kumppanin.

Ap kuulostaa lähinnä läheisriippuvaiselta. Sen vuoksi duosiytelisin eka ihan sitä omaa tilaa ja itsellistä elämää. Läheisriippuvainen ei kannata muuttaa ventovieraan kanssa yhteen. Ja kyllä vuodenkin jälkeen se kumppani on edelleen vieras eikä silloin pidä hakeutua tilanteeseen jossa olet hänestä riippuvainen esim. taloudellisesti. Yhdessä asumiselle on aina oltava vaihtoehtoja.

Vierailija
26/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kustantanut sille kumppanillesi ruuatkin, kun sulla on rahat loppu?

Miten sinä päästit asiat siihen pisteeseen, että teet hänen puolesta kaikki. Oletko varaäiti hänelle?

Joo ala etsimään omaa asuntoa. Kysyt sitten tuttavia muuttotalkoisiin. Muuttoavustusta voisit kysyä kelasta/sossusta.

Omat ruuat maksetaan itse. Taloudet on periaatteessa erilliset mutta mies saa minut aina suostuteltua kaikkiin yhteisiin hankontoihin mihin minulla ei periaatteessa olisi varaa. Joo kuulostaa hölmöltä kun sen kirjoittaa tähän oikeasti.

En oikein tiedä. En hahmota mitä parisuhteessa kuuluu tehdä ja olla tekemättä toisen puolesta. Oikeastaan en hahmota yhtään millainen hyvä parisuhde on, kun aloin miettimään kriteerejä tähän eka lause joka tulee mieleen on vain "ei väkivaltaa". Se ei taida olla kovin tervettä.

Hyviä tuttuja ei ole paitsi ne yhteiset, koulututtuja en kehtaa kysyä. Paras kaveri asuu tällä hetkellä ulkomailla. Pitää selvittää noista muuttoavustuksista miten ne menee. Kaikki tähän asti katsomani vuokra-asunnot vaativat sen yhden kuun vuokran hintaisen vuokravakuuden, tuntuu hurjalta summalta. Ap

Vierailija
27/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa lähinnä läheisriippuvaiselta. Sen vuoksi duosiytelisin eka ihan sitä omaa tilaa ja itsellistä elämää. Läheisriippuvainen ei kannata muuttaa ventovieraan kanssa yhteen. Ja kyllä vuodenkin jälkeen se kumppani on edelleen vieras eikä silloi

No sitähän aapee tässä kaipaa, omaa aikaa ja tilaa. Ei hän ole sanonut aikovansa muuttaa ventovieraan kanssa heti yhteen jos tuosta suhteesta lähtee.

Vierailija
28/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi, riitelet nyt lähinnä itsesi ja omien odotuksiesi kanssa.

Vierailija
29/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi, riitelet nyt lähinnä itsesi ja omien odotuksiesi kanssa.

Mitä tämä kommentti tarkoittaa? 

Vierailija
30/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on jo muuttanut ventovieraan kanssa ja siksi niitä vaihtoehtoja pitääkin viimeistään nyt olla.

Vierailija
31/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänhän on jo muuttanut ventovieraan kanssa ja siksi niitä vaihtoehtoja pitääkin viimeistään nyt olla.

No ei ole. Seurustelivat vuoden ennen yhteenmuuttoa.

Vierailija
32/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5, mene roskiin

No no, ollaanpa sitä tiukkana heti aamusta. Vähintään 1/5.

Vierailija
33/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että kelalta voisi kysyä sitä vuokravakuuden takausta.

Vierailija
34/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi kuitenkaan tässä vuodessa ei oppinut tuntemaan miestä. Nyt vaan irti tästä suhteesta ja oppimaan virheistä, parhaassa tapauksessa ajattelet tätä muutaman vuoden päästä opettavaisena kokemuksena elämästä.

Vierailija
35/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkaan toinen ihminen ei ole niin tuttu että eikö niitä vaihtoehtoja kannattaisi olla muitakin kuin se että asuu yhdessä. Elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista ja joskus on pärjättävä ihan omillaan. 

Minäkin kuvittelin tuntevani puolisoni kun muutettiin yhteen noin vuoden seurustelun jälkeen. (Tiedostin toki että välttämättä en halua asua yhdessä juuri hänen kanssaan loppuelämää) Kolmenkymmenen vuoden jälkeen voin sanoa että en tuntenut enkä tunne edelleenkään, vaikka koko ajan opin enemmän ja enemmän hänestä ja itsestäni.

Vierailija
36/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä onnistut muuttamaan omillesi. On siihen pystynyt muutkin. Minä olen asunut kahdessa työsuhdeasunnossa. Onko sellaista mahdollista kysyä? Sitten siellä opiskelijasolussa. Näihin ei ole tarvinnut vuokravakuutta maksaa.

Vierailija
37/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi kuitenkaan tässä vuodessa ei oppinut tuntemaan miestä. Nyt vaan irti tästä suhteesta ja oppimaan virheistä, parhaassa tapauksessa ajattelet tätä muutaman vuoden päästä opettavaisena kokemuksena elämästä.

Tai sitten oppi tuntemaan sen mitä mies esitti olevansa. Jotkut jaksavat esittää pidempäänkin, eikä se tarkoita että yhteenmuuton kanssa on hosuttu.

Vierailija
38/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkaan toinen ihminen ei ole niin tuttu että eikö niitä vaihtoehtoja kannattaisi olla muitakin kuin se että asuu yhdessä. Elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista ja joskus on pärjättävä ihan omillaan. 

Minäkin kuvittelin tuntevani puolisoni kun muutettiin yhteen noin vuoden seurustelun jälkeen. (Tiedostin toki että välttämättä en halua asua yhdessä juuri hänen kanssaan loppuelämää) Kolmenkymmenen vuoden jälkeen voin sanoa että en tuntenut enkä tunne edelleenkään, vaikka koko ajan opin enemmän ja enemmän hänestä ja itsestäni.

En oikein ymmärrä mitä haet näillä kommenteilla takaa. Sitäkö että kenenkään kanssa ei ikinä kannata muuttaa yhteen, vai?

Joskus elämässä käy niin että pariskunnan tiet eroavat, asuttiin sitten yhdessä tai ei. Ei se tarkoita ettei muita vaihtoehtoja ole kuin yhdessäasuminen (ainakaan sen tietyn ihmisen kanssa).

Vierailija
39/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yhteisiä hankintoja te olette tehneet? Sinä olet liian helposti taivuteltavissa käyttämään vähäiset rahasi yhteisiin hankintoihin. Pitää olla realistinen ja jättää tuollainen pois kokonaan.

Vierailija
40/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tajunnut myös etten vain pidä seksistä." Jos harkitset joskus uutta suhdetta, tuo on tärkein asia kertoa selvästi ennen mitään sitoutumista keneenkään. Tuo on ehdottomasti isoin ongelma nykyisessäkin suhteessa oli mies sitten kuinka surkea tahansa. Tuosta ei voi enää paljon huonompaan mennä. Eroa heti.