Ero taitaa olla ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa.
En ole ikinä asunut yksin ja tarve omalle tilalle ja ajanjaksolle jossa kaikki asunnossa olisi oikeasti vain ja ainoastaan minun vain kasvaa kasvamistaan. Olen ajautunut siihen tilanteeseen että jopa miehen ruokien näkeminen jääkaapissa nostaa vitutuskäyrät kattoon.
Parisuhde on, yllätys yllätys, lipsunut hiljalleen siihen pisteeseen että olen vastuussa kaikista miehen ruuista, siivoamisesta, pyykkäämisestä... Mies tekee nuo itse vain kun meillä on riitaa. Ironisesti ne riitakerrat on niitä, kun mies käyttäytyy niin kuin toivoisin tämän käyttäytyvän aina.
Olen tajunnut myös etten vain pidä seksistä. En ajattele asiaa ikinä, mutta mies ei ymmärrä tätä. "Mistä fantasioit?" Mitä, ajatteleeko ihmiset seksiä omalla ajallaan vapaaehtoisesti?
Mies lyttää kaikkea tekemääni auttamisen varjolla. Kosimista tai lapsiakaan ei taida olla tulossa, luojan kiitos kai ettei niitä tullut aikaisemmin. Mies ei "osaa nähdä minua äitinä".
Rahaa minulla ei ole yhtään, tilillä on parikymppiä, mutta kai se on keksittävä joku tapa millä saan muutettua pois.
Kommentit (75)
Minun mieheni katsoo tv- ta ja pelaa shakkia työpäivän jälkeen. Teen mielelläni kotitöitä hänen puolestaan. Ja välillä, kun tulen töistä, huomaan, että hänkin on laittanut tiskit koneeseen.
En myöskään tykkää hänen ruoista, mutta annan olla- kunhan hän syö tekemäni kasviskeittoa ennen niitä omia ruokia:). Kaikki hyvin, en valita.
Jos sinä tienaat pari satasta kuussa, niin millä te oikein elätte? Kuulostaa siltä, että mies käy töissä ja elättää. Sinä makaat sohvalla ikiopiskelijana ja ne pari hassua satasta satsaat totta kai itseesi. Ja sitten ihmettelet, kun mies olettaa että sinä edes hoitaisit kotihommat, kun hän käy töissä? Oletpa itsekkään ja keskenkasvuisen tuntuinen. Kuulostaa siltä, että mies vapautuisi kertaheitolla aimo painolastista, kun ymmärtäisit tosiaan "vapauttaa" itsesi tuosta taakasta, että toinen kustantaa elämisesi, jotta sinä saat taivaanrannanmaalailla opiskelijana.
Voi vttu nyt oikeesti. Kyllä pitää olla miehenkipeä, kun tuollaista elämää elää.
Oikeesti. Nainen voi asua yksin ja elää mielestään elämää. Mennä ja tulla miten haluaa sekä tutustua ihmisiin. Nauttia omasta kodista ja rauhasta.
Kumpi on parempi?
Ryhtiä nyt. Suomessa jokainen on oikeutettu perustoimeentuloon. Se on laissa säädetty.
Joten rahan takia ei kukaan joudu suhteessa roikkumaan.
Minä lähdin kahden kassin ja kahden pienen lapseni kanssa, enkä ole katunut.
Vierailija kirjoitti:
Ryhtiä nyt. Suomessa jokainen on oikeutettu perustoimeentuloon. Se on laissa säädetty.
Joten rahan takia ei kukaan joudu suhteessa roikkumaan.
Minä lähdin kahden kassin ja kahden pienen lapseni kanssa, enkä ole katunut.
Oikein teit. Minä etsin äijälle uuden kortteerin. Sanoin alapa laputtaa. Poksautin shampanjapullon aina silloin, kun tuli vuosipäivä erosta. Todellakin oikea päätös. Ei kenenkään parisuhteessa olevan tarvitse toimia vätyksen äippänä.
Nykyään kaikki on toisin. Minulla on hyvä puoliso. Puhaltaa yhteen hiileen. Niin minäkin puhallan.
Aloittaja luota omaan intuitioosi. Sun pitää tehdä se, mitä mielesi halajaa. Kohti uutta on mentävä. Et ole onnellinen nyt tuossa suhteessa.
Tsemppaan sinua satasella täältä toisaalta. Kaikki muuttuu paremmaksi. Usko se. Teet sitä, mitä itse haluat.
Voimia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Älä lähde mihinkään opiskelija-asuntoon traumataustalla. Sinulla on nyt koti, missä sinusta pidetään huolta. Lähde sitten kun olet paremmassa kunnossa. Tottakai kun sinulla on traumat, ei mikään normaali asia onnistu, seksi, talous, työ jne. Sinulla on hirveä matka edessä ja tuo parisuhde on ensimmäinen asia mitä voit opetella. Opettele luottamusta, rakkautta ja kaikkea sellaista miehesi kanssa. Puhu, puhu ja puhu. Kyllä se siitä.
Aivan helvetin paska riippuvaisen ihmisen neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurahdin vähän noille provokommenteille, koska ei tämä ole provo vaan ihan oikea tilanne jossa olen. Ja juurikin sellainen että miehen tuntevat ihmiset eivät todellakaan uskoisi jos kertoisin nuo asiat niinkuin ne ovat, vaikuttaisin liioittelevalta hullulta. Ap
Onko sulla työpaikka? Jos ei ole etkä saa töitä niin ei kannata lähteä.
Osa-aikatyö josta tulee muutama hassu satanen kuussa, teen niin vähän tunteja koska olen pääasiassa opiskelija. Ap
Sitten sun kannattaa miettiä tuo talouspuoli että kannattaako lähteä.
Mielenterveys ensin. Opiskelija saa kyllä opintolainaa. Mieluummin laina kuin jatkuva ahdistus. Tuolla voi olla pitkäaikaisia vaikutuksia, esim kroonistunut ahdistus tai masennus.
Nyt koitat vaan säästää siihen muuttoon. Oletko jo opintolainan nostanut? Tai jotain lisätyötä hetkeksi. Tai vaikka se soluasunto alkuun.
Ap haksahti komeaan mieheen joka ajattelee itseään. Olet tehnyt kotitöitä miehen mieliksi koska se on komea ja luulit että komea mies on hyvä kumppani joka auttaa kotitöissä ja kuuntelee. Ei se ulkonäkö tarkoita että saat hyvän parisuhteen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap haksahti komeaan mieheen joka ajattelee itseään. Olet tehnyt kotitöitä miehen mieliksi koska se on komea ja luulit että komea mies on hyvä kumppani joka auttaa kotitöissä ja kuuntelee. Ei se ulkonäkö tarkoita että saat hyvän parisuhteen miehen kanssa.
Niin, ajatella, että ihminen luulee, että valitsemansa kumpppani on hyvä ja osallistuu (ei auta!) kotitöihin yms. Hyvä että hoksasit, ja toit tämän ainutlaatuisen ovalluksesi meidän muidenkin tietoon! Ei varmaan kukaan muu ole noin tehnyt.
Ero on tällä palstalla ainoa vaihtoehto.
Olet siis perinteinen sarjaseurustelijanainen, joka on vaihtanut parisuhteesta seuraavaan ilman että olisi tutkinut itseään ja laittanut elämäänsä kuntoon välillä.
Suosittelen että todellakin otat aikaa itsellesi yksin eläen, niin ehkä löydät suunnan elämällesi.
Kerro rakas ihan omin sanoin se, mitä kommentti tarkoittaa. Ei me pahastuta siitä, että voit pahoin ja että keskustelutaitosi on 0.