Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opetan koiraa rauhoittumaan? Prkl.

Vierailija
04.12.2024 |

Mun sukulainen otti rottweiler-dobermann-ajokoiramixin, ja koiran ollessa 4kk meni ja kuoli, ja koira päätyi minulle. Mulla itselläni on ollut muutama paimenkoira, jotka olleet täysin erilaisia.

Koira on nyt 1v ja edelleen riehuu ja vaahtoaa ja menee sekaisin. Omalla paikalla ei pysy kuin sekuntin, ellen vahdi vieressä ja yritän palkata siitä kun on rauhassa.

Sen kanssa harrastan jälkeä, tehdään normaalit lenkit päivisin, on kongeja, nuolumattoa, namien piilottelua, ydinluita purtavaksi.

Vaan se aina sekoaa, kun nousen ylös ja sinkoilee perässäni ja juoksee matot rullalle. Tosi raskasta. Ei eroahdistunut ainakaan varsinaisesti, jää kotiin haukkumatta ja tuhoamatta paikkoja.

Lenkille lähdöistä myös sekoaa ja juoksee innoissaan pitkin seiniä. Odotan aina, että rauhoittuu ennen hihnaa, mutta kun sekoaa jo sitä ennen ja osaa sitten istua nätisti taas hetken. 

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistoa, toistoa ja toistoa.

Palkitset hyvästä/halutusta toiminnasta.

Meillä myös tuommoinen ulkoilusekoilija ja homma rauhoittui sillä, että kun sekoilee, niin kaikki alkaa alusta. Kun nousen ja sekoilu alkaa, niin menen takaisin istumaan, annan koiralle käskyn, jota noudattamalla homma etenee.

Hihna esim kiinnitetään vasta, kun koira istuu koko prosessin ajan. Jos pylly nousee, alkaa homma alusta ja jatkuu vasta kun koira istuu. Oppi kyllä, mutta vieläkään ei saa lipsua toimintatavasta vaikka koira on jo 6v, sillä oppii myös nopeasti palaamaan vanhaan. 

Ja tämä pätee kaikkeen. Alkoi ihan ensin ruuan odottamisesta nätisti istuen ilman että änkeää kupille sitä paikalle vietäessä. Jos pylly nousi, kuppi meni pöydälle, uusi käsky, koira istuu, kupin vieminen takaisin jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän