Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaanit, autetaan makkaraihmisiä!

Vierailija
04.12.2024 |

Olen hämmästyneenä lukenut makkaraihmisten purkauksia, kun ravintosuosituksissa on sanottu, ettei lihaa ja maitotuotteita kannattaisi syödä niin paljon. Tuli mieleen, että me vegaanit voisimme yrittää auttaa heitä. Selvästi joillain lihansyöjillä on nyt tosi paha olo ja suorastaan pelko. Antakaa teidän vinkkejä vegaanielämään! Ehkä myös me vegaanit voidaan oppia jotain.

Itse voin kertoa, että aloin noin 40-vuotiaana vegaaniksi lapseni ehdotuksesta. Tällä hetkellä suosikkituotteeni on ihan tofu, esim Asia-merkkinen on tosi maukasta. Airfryerissa tai pannulla siitä tulee rapeaa. Tofu on kevyttä, täynnä  proteiineja ja vatsallekin tosi hyvä, ei tule mitään vatsanväänteitä ja sitä on helppo käsitellä ja sopii kaikkeen. Tottakai siihenkin makuun pitää totutella, mutta nykyisin syön sitä ennemmin kuin lihaa tai juustoa, jotka haisevat ja maistuvat minusta jotenkin likaiselle ja navettamaiselle. Sienet, paahdetut munakoisot, paahdetut tomaatit, siemenet ovat täyteläisiä makuja, ja kun laittaa hyvää öljyä, niin ei makuelämyksestä puutu mitään ja ympäristö ja oma keho kiittää. Meillä on koira ja kissa ja olen myös huomannut että on kivampi olla kun ei tarvitse miettiä mitään eläinoikeuskysymyksiä omalla kannalla niin paljon vaan voin hyvällä omallatunnolla rakastaa lemmikkejäni ilman että joku nokkava nuori tulisi kyselemään että miten sitten possut ja lehmät.

Kommentit (239)

Vierailija
1/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset jeesustelijat kuin sinä joutavat leirille.

Tätä en voi ymmärtää. Mahtaa tuntua kauhealle, että ei pysty muuttamaan omaa elämäntapaansa ja pitää jeesusteluna sitä että joku tekee omaa elämää koskevia päätöksiä. Etkö sinä päätä itse mitä teet elämässäsi, vaan joku leikkeleen himo tekee puolestasi päätöksiä? Vegaaniksi ryhtymisessä ei ole mitään sen kummempaa, se on jokaiselle aivan mahdollinen elämäntapamuutos.

Vierailija
2/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vegaani auttaa, mikä olisi hyvä vegemakkara, sellainen perinteiseltä maistuva? Ne muu-makkarat oli ihan ok, mutta nykyään ei ainakaan S-marketeista saa muuta kuin jotain nakkimaisia lötköjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en voi ymmärtää. Mahtaa tuntua kauhealle, että ei pysty muuttamaan omaa elämäntapaansa ja pitää jeesusteluna sitä että joku tekee omaa elämää koskevia päätöksiä. Etkö sinä päätä itse mitä teet elämässäsi, vaan joku leikkeleen himo tekee puolestasi päätöksiä? Vegaaniksi ryhtymisessä ei ole mitään sen kummempaa, se on jokaiselle aivan mahdollinen elämäntapamuutos.

Paitsi että teillä vegaaneilla on tapana puuttua muidenkin elämään aivan liikaa ja tuputtaa tuota vegaaniutta joka tuutista. Hoitakaa vain oma tonttinne.

Vierailija
4/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ryhtyisin vegaaniksi enhän se olisi oma päätökseni. Onko sekään tasa-arvoa, jos on paine olla tekemättä niin, ettei joudu muiden naisten ja yhteiskunnan sylkykupiksi? 

Vierailija
5/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi ei-prosessoitua, gluteenitonta, maukasta ja helppoa valmistaa? Papuja syödään jo, muttei niitä loputtomiin jaksa.

Vierailija
6/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat taantuneet jo pitkään, jopa aiemmin fiksut ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän vihervasemmiston kulttuurinsuojelupelleilyyn, lähtevät mukaan kaikkeen nyhtökauravillitykseen ja sähköautoiluun vaikkei heillä ole näihin edes varaa. Työssäkäynti ei kiinnosta, oman lapsen tai puolison hyvinvointi ei kiinnosta, oma agenda ja ideologia on se joka määrää elämän suunnan, sitä mietitään yöt unessa ja päivät valveilla. En tiedä johtuuko tuo nyt aivopesusta ja pitkästä väsytystaistelusta että ihminen muuttuu vai vaan mielen heikkoudesta ja muista päänvioista.

Vierailija
7/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset ovat taantuneet jo pitkään, jopa aiemmin fiksut ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän vihervasemmiston kulttuurinsuojelupelleilyyn, lähtevät mukaan kaikkeen nyhtökauravillitykseen ja sähköautoiluun vaikkei heillä ole näihin edes varaa. Työssäkäynti ei kiinnosta, oman lapsen tai puolison hyvinvointi ei kiinnosta, oma agenda ja ideologia on se joka määrää elämän suunnan, sitä mietitään yöt unessa ja päivät valveilla. En tiedä johtuuko tuo nyt aivopesusta ja pitkästä väsytystaistelusta että ihminen muuttuu vai vaan mielen heikkoudesta ja muista päänvioista.

Itse olen melko hyväkuntoinen nainen, teknisesti lahjakas, osaan selvitä luonnossa, metsästää, kalasta, laittaa ruokaa ja tarvittaessa ommella vaikka vaatteita. Olen luovuttanut suomalaisten puolesta taistelun koska väsyin. Kun tämä maa palaa, muutan metsään ja elän siellä todennäköisesti lopun ikääni koska uskon että suomalainen elämäntapa ja valtio nimeltä Suomi on ohi.

Vierailija
8/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö paskaa kusinen ituhippi, minä syön lihaa etkä sille mitään voi! 

Vuonna 2011 Fukushiman ydinvoimaonnettomuudessa kuoli vähemmän ihmisiä kuin samana vuonna Saksassa kuoli kaupassa myytyihin luomuituihin. Tämä on muuten fakta!

Vierailija
9/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu saa olla, muttei tyhmä.

Vierailija
10/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofulla on isompi hiilijalanjälki kuin broilerilla. Lisäksi broilerissa on enemmän proteiinia ja vähemmän rasvaa.

Vierailija
11/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön edelleenkin makkaraa jos haluan. Suosituksista veisaan virttä viis. Just tein ihan itse omin pikku kätösin lihapullia sika-naudasta ja meinaan ne hyvällä ruokahalulla syödä. 

Vierailija
12/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofu on tehty soijasta ja soija hidastaa aineenvaihduntaa, joten ei kiitos minulle. Soijaa syötetään jenkeissä lihakarjalle, että se paisuu nopeammin teurastuspainoon. Soija sotkee oman hormonitoiminnan ja voi aiheuttaa hormonipräisiä syöpiä.

Vierailija
13/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvää tappelua 💪

Vierailija
14/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raadonsyöjät ovat uniikkeja lumihiutaleita, jotka ei kestä tiedettä. 

Vierailija
15/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että teillä vegaaneilla on tapana puuttua muidenkin elämään aivan liikaa ja tuputtaa tuota vegaaniutta joka tuutista. Hoitakaa vain oma tonttinne.

Veget jakaa reseptejä, raadonsyöjät leirittää ihmisiä. Ok. 

Vierailija
16/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vegaani kertoa mille tuntuu kun sinut pakotetaan syömään ruokaa jota et halua? Ihan vain vanhusten puolesta kyselen.

Mille tuntuisi jos ohjeistukset muutetaan kun itse olet vanhus ja uusien ohjeistuksien mukaan vanhusten pitää vetää lauantaimakkaraa tanko viikossa. Siinä makaat sängyssä ja syöt tai itket ja syöt.

Vierailija
17/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tofulla on isompi hiilijalanjälki kuin broilerilla. Lisäksi broilerissa on enemmän proteiinia ja vähemmän rasvaa.

Soijapavut*, vesi, gluteeniton soijakastike* (soijapavut*, vehnä* ja suola), luonnollinen aromiuutesekoitus, riisimirin* [riisi*, shochu* (vesi, fermentoitu riisi*), fermentoitu riisi*]. *Luomu

Tofun soijapapujen alkuperä on EU.

Vierailija
18/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijapavut*, vesi, gluteeniton soijakastike* (soijapavut*, vehnä* ja suola), luonnollinen aromiuutesekoitus, riisimirin* [riisi*, shochu* (vesi, fermentoitu riisi*), fermentoitu riisi*]. *Luomu

Tofun soijapapujen alkuperä on EU.

Kuuluiko tähän copypastettaa valmistuksesta ilman mitään argumenttia?

"Kaikki suomalaiset broilerit kasvatetaan vapaana lattiakasvatuksessa. Aamulla kuoriutuneet untuvikot tuodaan autokyydillä hautomosta. Broilerin kasvatusaika on 5-6 viikkoa, jona aikana se kasvaa noin 2,5 kiloiseksi."

Ja silti tofulla on isompi hiilijalanjälki kuin broilerilla. Lisäksi siinä on vähemmän proteiinia ja enemmän rasvaa kuin broilerissa. Miksi pitäisi syödä epäterveellisempää ja enemmän ympäristö kuormittavaa ruokaa?

Vierailija
19/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne reseptit luuraa? Missä se apu?

Vierailija
20/239 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja aika vähän syön noita makkaroita. Makukeittiön makkaroita on aika moni vegaani kehunut.