Miksi haluat riistää lapselta uskonnon luoman turvan?
Ajatus siitä, että tapaa sinut kuolemassa ja että katsot kuoltuasia perään? Olet yhä läsnä?
Tämä toisi lapsellesi lohtua ja resilienssiä selvitä elämässä. Lämmittäisi sydäntä.
Kommentit (46)
En ole riistänyt lapsiltani mitään. Miksi ap haluaa riistää muita omalla uskontofundamentaalisella pöljyydellään?
Vierailija kirjoitti:
Pelottavin asia mitä isäni opetti lapsuudessa oli iltarukous. Pitäisi rukoilla että jos nukkuessa kuolee niin joku tukee hakemaan luokseen. En ymmärtänyt silloin enkä nyt
Voi hyvänen aika... minulle on pienenä lapsena opetettu juuri se sama rukous, ja minun mielestä se toi turvallista fiilistä ja hyvän tunteen. Sitä luettiin vanhempien ja ainakin mummojen kanssa. Ja olin ihan varmasti alle kouluikäinen, ehkä 5 tai 6. En kokenut että siinä olisi ollut mitään minun ymmärryksen ylikäyväää, (tai sitten ne kohdat meni vaan "yli hilseen") saatika jotain pelkotiloja aiheuttavaa.
Koskaan en lakkaa ihmettelemästä, mistä kaikesta jotkut on voineetkaan traumatisoitua.
Ja uskontohan on monille täällä inhokki asia, kaikki siihen liittyvä on kuin myrkkyä ja uskontoon liittyvien asioiden mainitseminen aiheuttaa kiukku-viha reaktioita.
Btw, minä muuten kirjoitan tähän että "Jeesus" niin voitte kokeilla, saatteko jostain instassista puoltoistadonaa korvauksia siitä hyvästä kun altistuitte uskontoon liittyvälle terminologialle. Ihme k0mmari-p4kanoita osa täällä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen turva on rakastava, huolehtiva ja rajat asettava tervejärkinen vanhempi eikä lähi-itäläisen satukirjan tarinat siitä, miten isä uhraa poikansa tai panee paksuksi omat tyttärensä sen jälkeen kun jumala on vihapäissään hukuttanut muut ihmiset.
VT:n Jumala on kyllä melkoinen kiukkupussi
Vihastuu välillä ja t a p paa koko Tapanilan.
Välillä vaatii seuraajiasnkin tekemään etnisiä puhdistuksia.
VT on sen ajan Juutalaisille. Uusi testamentti on meille.
En riistä. Itse en uskontoa tuputa, koska en usko. Mutta jos lapsi haluaa vaikkapa valita koulussa uskonnon et:n sijasta, haluaa riparille tai pamahtaa omatoimisesti uskoon, en estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen turva on rakastava, huolehtiva ja rajat asettava tervejärkinen vanhempi eikä lähi-itäläisen satukirjan tarinat siitä, miten isä uhraa poikansa tai panee paksuksi omat tyttärensä sen jälkeen kun jumala on vihapäissään hukuttanut muut ihmiset.
VT:n Jumala on kyllä melkoinen kiukkupussi
Vihastuu välillä ja t a p paa koko Tapanilan.
Välillä vaatii seuraajiasnkin tekemään etnisiä puhdistuksia.
Nimenomaan. VT:n jumala on kick-ass dude.
He olivat täsmälleen yhtä uskovaisia ja yhtä sekaisin kuin ap ja muut nykypäivän äärioikeistohihhelit, jotka mesovat täällä päivästä toiseen yrittämässä määräillä, kuka kenetkin puolisoksi ottaa ym.