Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan olla kodin projektipäällikkö

Vierailija
04.12.2024 |

Mies on varsinkin lasten syntymän jälkeen muuttunut perässävedettäväksi. Ollaan jotenkin päädytty tilanteeseen, jossa minä huolehdin kaikesta ja jaan hommia miehelle. Jos en pyydä tekemään, mies ei oma-aloitteisesti tee mitään. Miestä ärsyttää komentelu, mutta en suostu vastaamaan kaikesta.

Joudun huolehtimaan kaikista lasten varustehankinnoista, huolehtimaan sopivat tavarat mukaan, kotityöt, laskujen maksun, auton huollot, ruokaostokset, lasten synttärit ja lista jatkuu. Tänä vuonna kotonamme ilmeni korjaustarpeita, ja kilpailutin, budjetoin ja suunnittelin remontit sekä hoidin pankkilainan. Miehen aloitteesta emme koskaan käy kahdestaan missään, minä joudun päättämään mitä tehdään ja hankkimaan lapsille hoitajan. Jouduin pyytämään veljeni avuksi ulkotöihin, koska mies ei saanut aikaiseksi. Olin kuluneen vuoden aikana yhden viikonlopun poissa kotoa ja koti oli kuin pommin jäljiltä kotiin palatessa.

Mies ei tunnu mitenkään arvostavan minun työpanostani. Hän kehtaa vielä valittaa, jos ostoksilla menee liian kauan. Samainen mies pyörittää töissä isoja projekteja ja oli oikein aktiivinen ennen lapsia. Kotona ei suju. Ärsyttää, ihan kuin olisi yksi lapsi lisää.

Kommentit (813)

Vierailija
441/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki miehen valintaan: jos pidät miehesi isästä, vihreää valoa. Jos inhoat häntä, punainen valo. Sama pätee vaimon valintaan. Jos sulhasehdokas pitää vaimonsa äidistä, ennuste on parempi kuin jos ei pidä.

Lapset omaksuvat käyttäytymistä vanhemmiltaan ja perivät luonteenpiirteitä. Ne joutuu sitten kohtaamaan avioliitossa.

Minulla on aivan hirveä äiti. Tuolla periaatteella olisi jäänyt perhe haaveeksi. En ole yhtään samanlainen kuin äitini, onneksi.

Vierailija
442/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu miten eron jälkeen teen aivan yhtä paljon kotitöitä kuin ennen, vain sillä erotuksella että sähkö- ja ruokakauppalaskuni on huomattavasti pienempi. Tietysti siivota ei tarvitse ihan yhtä paljoa eikä nurkissa kuulu jatkuvaa valitusta milloin mistäkin. Ah, ihana rauha ja hiljaisuus.

Vielä kun selittäisit, miksi valitsit noin kelvottoman miehen. Arvostelukyvyn puutetta? Sitä saa mitä tilaa. Älä yleistä omia huonoja ratkaisujasi koko miessukupuoleen. Itse ainakin olen tyytyväinen omaan valintaani. Mutta en tehnytkään sitä vaaleanpunaiset lasit päässä tai seksin perusteella.

Missä kohtaa hän yleisti koskemaan koko miessukupuolta? Kertoi omasta kokemuksesta, kuten sinäkin. Et sinäkään voi väittää kaikkien miesten olevan, kuin sinun puoliso. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu miten eron jälkeen teen aivan yhtä paljon kotitöitä kuin ennen, vain sillä erotuksella että sähkö- ja ruokakauppalaskuni on huomattavasti pienempi. Tietysti siivota ei tarvitse ihan yhtä paljoa eikä nurkissa kuulu jatkuvaa valitusta milloin mistäkin. Ah, ihana rauha ja hiljaisuus.

Vielä kun selittäisit, miksi valitsit noin kelvottoman miehen. Arvostelukyvyn puutetta? Sitä saa mitä tilaa. Älä yleistä omia huonoja ratkaisujasi koko miessukupuoleen. Itse ainakin olen tyytyväinen omaan valintaani. Mutta en tehnytkään sitä vaaleanpunaiset lasit päässä tai seksin perusteella.

Heh, enpä ole koskaan lukenut yhdenkään naisen sanovan, et harmittaa kun mies on laiska lapatossu, mut seksissä niin hyvä, etten voi jättääkään. Yleensä se, miltä se seksi tuntuu puolison kanssa riippuu siitä, miten muuten menee. Naisilla ainakin. Yleensä.

Vierailija
444/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, musta tuntuu, ettei miehesi ole enää kiinnostunut sinusta naisena.

Näin voi olla, mutta eipä se mies ota edes siitä vastuuta.

eri

Vierailija
445/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, enpä ole koskaan lukenut yhdenkään naisen sanovan, et harmittaa kun mies on laiska lapatossu, mut seksissä niin hyvä, etten voi jättääkään. Yleensä se, miltä se seksi tuntuu puolison k

Ja laiska lapatossu on usein myös laiska lapatossu sängyssäkin.

Vierailija
446/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ole perheen projektipäällikkö, vaan toimitusjohtaja.

Vierailija
447/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin on parisuhteessa niin vaivalloista ja hankalaa.

Yksinhuoltajana hoidin kaiken. Laskujen maksu vei noin kymmenen minuuttia. Kotityöt puolituntia. Ruoan laittaminen puolituntia.

Työpäivän jälkeen vein lapset harrastuksiin ja luin sillä aikaa tentteihin tai kävin lenkillä.

Sen jälkeen mentiin kotiin, ja matkalla juteltiin miten päivä on mennyt.

Kotona saunottiin ja pienemmälle luin iltasadun tai keksin päästäni. Myös vanhempi kuunteli ja molemmat kommentoi. Se oli sellainen lämmin ja nauruntäyteinen hetki.

Vierailija
448/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän jälkeen vein lapset harrastuksiin ja luin sillä aikaa tentteihin tai kävin lenkillä.

Kuinka pitkiä lastesi harrastuskokoontumiset olivat? Nimittäin, ainakin omilla lapsillani ne yleensä kestivät vain tunnin, ja jos harrastuspaikalta vanhempi siirtyy kirjastoon tai kotiin lukemaan tenttiin, siihen matkaan menee 10-15 minuuttia sivunsa, ja silloin siihen tentin lukuun jää puoli tuntia...en ainakaan itse pysty lukemaan tenttiin niin lyhyttä aikaa, vaatii aikaa keskittyä kunnolla.

Jotenkin kuulosti teoreettiselta tuo kuvaus. Lyhyt kävelylenkki tai kirpparille tai kauppaan pistäytyminen oli sellaista, mitä siinä lapsen harrastusajassa ehti tehdä.

Vierailija
449/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajana hoidin kaiken. Laskujen maksu vei noin kymmenen minuuttia. Kotityöt puolituntia. Ruoan laittaminen puolituntia.

Kotona saunottiin ja pienemmälle luin iltasadun tai keksin päästäni. Myös vanhempi kuunteli ja molemmat kommentoi. Se oli sellainen lämmin ja nauruntäyteinen hetki.

Onko lasten toisella vanhemmalla elävä suhde lapsiinsa?

Vierailija
450/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, enpä ole koskaan lukenut yhdenkään naisen sanovan, et harmittaa kun mies on laiska lapatossu, mut seksissä niin hyvä, etten voi jättääkään. Yleensä se, miltä se seksi tuntuu puolison k

Kyllä seksi merkkaa monille naisille tosi paljon. Sukulaisnainen oli naimisissa juopon ja vieraissa käyvän miehen kanssa, mutta ei ikinä lähtenyt, toimiva seksi oli se liima, joka piti heidät yhdessä. Näin hän itse tilitti. Ihmiset on monimutkaisia olentoja.

Vierailija
451/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut edes lukea loppuun työnkuvaasi. Pidä miehesi kanssa kehityskeskustelu ja jos töiden delegointi ja uudelleenorganisointi ei onnistu, joutunet antamaan miehelle ensimmäisen varoituksen, ja jos tilanne edelleenkään toistuvien kehoitusten ja muistutuksen myötä parane, irtisanot työsopimuksen. 

Vierailija
452/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkiä lastesi harrastuskokoontumiset olivat? Nimittäin, ainakin omilla lapsillani ne yleensä kestivät vain tunnin, ja jos harrastuspaikalta vanhempi siirtyy kirjastoon tai kotiin lukemaan tenttiin, siihen matkaan menee 10-15 minuuttia sivunsa, ja silloin siihen tentin lukuun jää puoli tuntia...en ainakaan itse pysty lukemaan tenttiin niin lyhyttä aikaa, vaatii aikaa keskittyä kunnolla.

Jotenkin kuulosti teoreettiselta tuo kuvaus. Lyhyt kävelylenkki tai kirpparille tai kauppaan pistäytyminen oli sellaista, mitä siinä lapsen harrastusajassa ehti tehdä.

Vanhempi lapsistani treenasi SM tasolla noin 2 tuntia.  Nuoremman harrastukset kestivät tunnin. Varusteiden vaihdot mukaanlukien 1 ja puoli tuntia. Luin tentteihin ihan siellä paikan päällä. Miksi ihmeessä olisin kuluttanut aikaa lähtemällä  ajelemaan jonnekin?

Vierailija
453/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lasten toisella vanhemmalla elävä suhde lapsiinsa?

Mikä on elävä suhde? Lasten isä on kapiainen ja jäykkä vuorovaikutuksessa mahdollisesti myös lasten kanssa. Silti hän on lapsilleen isä, eikä minulla ole siihen mitään sanottavaa. En minäkään hänen silmissään varmastikaan täydellinen ole äitinä.

Vierailija
454/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi lapsistani treenasi SM tasolla noin 2 tuntia.  Nuoremman harrastukset kestivät tunnin. Varusteiden vaihdot mukaanlukien 1 ja puoli tuntia. Luin tentteihin ihan siellä paikan päällä. Miksi ihme

Harva jaksaa keskittyä tenttikirjan lukemiseen urheiluhallissa tai lapsen pelikentän laidalla. Ihan käytännön asia. Moni tarvitsee kirjaston hiljaisuutta voidakseen lukea tentteihin.

Vierailija
455/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia naiset ovat näitten miesten kanssa ? vuosikausia. toivottavasti ette kuitenkaan suostu patjaksi

Vierailija
456/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä aika yksinkertainen jos et ymmärrä että kyseessä ei ole pelkästään työmäärästä vaan myös siitä että tilanne on täysin epäreilu. Ota sinä itsellesi siihen mies kolmanneksi lapseksi ja katso sitten onko ihan sama kuin nyt. 

Vierailija
457/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä kuulostaisi pariterapia? 

Terveys, eikä perhe ole itsestäänselvyys, tai on varmaankin niille jotka laiskimus puolisostansa jaksaa täällä harmitella. Kai miehessäsi paksun lompakon lisäksi on jotain hyvääkin?

Mistä tiedät miehensä lompakon paksuudesta mitään? Aika harvalla suomalaisella on paksu lompakko.

Vierailija
458/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt riippuu ihan ihmisestä missä tenttiin pystyy lukemaan ja tarvitseeko aikaa kerralla enemmän vai pystyykö hyödyntämään pienenkin hetken. Itse olin kateellinen opiskelukavereille, jotka tekivät tehtäviäkin kaikissa pikku väleissä eteenpäin. Minä en todellakaan pystynyt, vaan tarvitsin kerralla enemmän aikaa ja kunnon keskittymisrauhan. Tenttikirjaa sen sijaan pystyin lukemaan vaikka muutaman sivun kerrallaan ja melkein missä ja milloin vain.

Vierailija
459/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveys, eikä perhe ole itsestäänselvyys, tai on varmaankin niille jotka laiskimus puolisostansa jaksaa täällä harmitella. 

Ei ole, eikä lapsetkaan, vaikka jaksan heidänkin edesottamuksista jauhaa ja valittaa ihan niin paljon kuin sielu milloinkin sietää. Heppa vasta raskas ja ärsyttävä onkin, vaikken siitäkään luopuisi. Itsekin olen toisinaan takuulla ihan sietämätön, ja silloin saavat mies ja lapset kernaasti päästellä höyryjä jollekin kuuntelevalle korvalle. 

Onhan se parempi putkaa sitä ärsytystä jonnekin muualle, kuin perheelleen. 

Vierailija
460/813 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä aika yksinkertainen jos et ymmärrä että kyseessä ei ole pelkästään työmäärästä vaan myös siitä että tilanne on täysin epäreilu. Ota sinä itsellesi siihen mies kolmanneksi lapseksi ja katso sitten onko ihan sama kuin nyt. 

Siitähän tässä tosiaan on monessakin kohtaa ollut kyse. Että helpompaa on tehdä kaikki suoraan itse kuin joutua käyttämään energiaa toisen ohjeistamiseen tai ylipäätään sen odotteluun, että tekeekö vai ei, vai pitääkö taas rientää paikkaamaan tekemättä jättämisiä. Näin saa sinänsä pieneenkin hommaan tuhlattua paljon resursseja. Olisi niin kiva kun voisi huoletta luottaa, että kumpikin hoitaa asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän