Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan olla kodin projektipäällikkö

Vierailija
04.12.2024 |

Mies on varsinkin lasten syntymän jälkeen muuttunut perässävedettäväksi. Ollaan jotenkin päädytty tilanteeseen, jossa minä huolehdin kaikesta ja jaan hommia miehelle. Jos en pyydä tekemään, mies ei oma-aloitteisesti tee mitään. Miestä ärsyttää komentelu, mutta en suostu vastaamaan kaikesta.

Joudun huolehtimaan kaikista lasten varustehankinnoista, huolehtimaan sopivat tavarat mukaan, kotityöt, laskujen maksun, auton huollot, ruokaostokset, lasten synttärit ja lista jatkuu. Tänä vuonna kotonamme ilmeni korjaustarpeita, ja kilpailutin, budjetoin ja suunnittelin remontit sekä hoidin pankkilainan. Miehen aloitteesta emme koskaan käy kahdestaan missään, minä joudun päättämään mitä tehdään ja hankkimaan lapsille hoitajan. Jouduin pyytämään veljeni avuksi ulkotöihin, koska mies ei saanut aikaiseksi. Olin kuluneen vuoden aikana yhden viikonlopun poissa kotoa ja koti oli kuin pommin jäljiltä kotiin palatessa.

Mies ei tunnu mitenkään arvostavan minun työpanostani. Hän kehtaa vielä valittaa, jos ostoksilla menee liian kauan. Samainen mies pyörittää töissä isoja projekteja ja oli oikein aktiivinen ennen lapsia. Kotona ei suju. Ärsyttää, ihan kuin olisi yksi lapsi lisää.

Kommentit (813)

Vierailija
281/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole autoa, omakotitaloa tai pihaa. Kaikki kodin sähköhommat, huonekalujen kokoamiset, poratyöt ym hoidan minä.

Miehellä ei ole yhtään ainutta ns perinteistä miesten kotihommaa. Niinpä hän tekee puolet kotitöistä. Loogista. Ei ole ongelma, on normaalijärjellä varustettu eli osaa kyllä.

Laiskuus on yksi seitsämästä kuolemansynnistä, miehet.

Vierailija
282/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heh, aika pihalla on nykynaiset mitä miehet sielä ikkunan toisella puolella tekee. Vikistään vain omista pienistä askarista joita joutuu tekemään. "

Ja silti ne pienet askareet tahtovat olla monelle miehelle aivan ylivoimaisen suuria.

Kyllä jos on koko päivän duunissa ja sen jälkeen vielä riehuu pihatöissä niin kyllä se kieltämättä tuntuu ylivoimaiselta ruveta vielä toisen ihmisen töitä tekemään hänen puolestaan.

Riehuu pihatöissä=puhdistaa rännejä, joissa on pari neulasta.

Viestistä huomaa ettet ole koskaan rännejä puhdistanut. Parikytmetriä molemmin puolin, metri kerrallaan tikkaita siirrellen

Aamiainen

Klo 8:00-12:00; rännien putsausta

päivällinen

klo 13:00-18:00; rännien putsausta

illallinen

klo 19:00-24:00 rännien putsausta (ylitöitä koska rännit)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläsissä ketjussa heiluu aina miehiä selittämässä että on ihan reilua että vaimo pesee pyykit, siivoaa talon, tekee ruoan ja hoitaa lapset js tiskit joka päivä koska mää tyhjennän ne rännit lehdistä ainaski kerran vuodessa.

Pakko olla trolleja. Onhan.

Rännitrollit🤔

Vierailija
284/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen eroa. Miehestä tulee eron jälkeen onnellinen, sinä voit jatkaa projektipäällikkönä.

Vierailija
285/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläsissä ketjussa heiluu aina miehiä selittämässä että on ihan reilua että vaimo pesee pyykit, siivoaa talon, tekee ruoan ja hoitaa lapset js tiskit joka päivä koska mää tyhjennän ne rännit lehdistä ainaski kerran vuodessa.

Ja sitten se ainainen auto. Ja lumityöt, halkojen teko. 

Kaikki eivät asu omakotitalossa vaan kerrostalossa palveluiden äärellä ja autoakaan ei ole, koska sitä ei tarvita. Huoltoyhtiö hoitaa talon asiat, remonttiapuja helposti palkattavissa myös. 

Vierailija
286/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD ihan parasta viihdettä ketjussa 

Vierailija
287/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät asu omakotitalossa vaan kerrostalossa palveluiden äärellä ja autoakaan ei ole, koska sitä ei tarvita. Huoltoyhtiö hoitaa talon asiat, remonttiapuja helposti palkattavissa myös. 

Niinpä. Ei ole autoa, lumityöt (ja ne rännit!) hoitaa taloyhtiö ja halkoja ei oo näkyny kun ei ole takkaakaan. 

Vierailija
288/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Ellen minä pyydä/sano, niin ei meilläkååk esim.pyykkikone täyty&mene päälle, ei vaihdu petivaatteet tai pyyhkeet, ei valmistu ruoka (tosin se valmistusvastuu silti minulla, häntä kun ei tippaakaan ruoanlaitto kiinnosta, auttaa sitten pilkkomisissa yms) jne. Wc-pyttyjä en muista milloin ne on jynssännyt joku muu kuin minä. Ja mistään kodin sisustamisista tms ei puhettakaan, minun hommani. Juu, ke auton renkaiden vaihdot ymv hoidetaan rahalla. Ei ole pihatöitäkään.

Vierailija
289/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Ellen minä pyydä/sano, niin ei meilläkååk esim.pyykkikone täyty&mene päälle, ei vaihdu petivaatteet tai pyyhkeet, ei valmistu ruoka (tosin se valmistusvastuu silti minulla, häntä kun ei tippaakaan ruoanlaitto kiinnosta, auttaa sitten pilkkomisissa yms) jne. Wc-pyttyjä en muista milloin ne on jynssännyt joku muu kuin minä. Ja mistään kodin sisustamisista tms ei puhettakaan, minun hommani. Juu, ke auton renkaiden vaihdot ymv hoidetaan rahalla. Ei ole pihatöitäkään.

Miksi olette parisuhteessa?

Vierailija
290/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Heh, aika pihalla on nykynaiset mitä miehet sielä ikkunan toisella puolella tekee. Vikistään vain omista pienistä askarista joita joutuu tekemään. "

Ja silti ne pienet askareet tahtovat olla monelle miehelle aivan ylivoimaisen suuria.

Tämä. Kotihommia vähätellään kun ne on niin helppoja, turhaan muka valittavat, mutta sitten ei saa raavas mies niitä millään tehtyä koska x. Ei voi ymmärtää. 

Vierailija
291/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei ole autoa, lumityöt (ja ne rännit!) hoitaa taloyhtiö ja halkoja ei oo näkyny kun ei ole takkaakaan. 

Ihan takuulla jonkun miehen logiikalla se ei ole hänen syynsä. Hänhän hoitaisi ne jos asumismuoto olisi toinen, joten tällä erää hän on vain fiksu "ulkoistettuaan" omat työnsä näin.

Vierailija
292/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen

Klo 8:00-12:00; rännien putsausta

päivällinen

klo 13:00-18:00; rännien putsausta

illallinen

klo 19:00-24:00 rännien putsausta (ylitöitä koska rännit)

...Ja puolenyön aikaan apk:n täyttö, jos on vielä tekemättä. Jos tuntuu liian myöhäiseltä, voi jättää aamuun. Tai seuraavalle.

Vierailija
293/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos on koko päivän duunissa ja sen jälkeen vielä riehuu pihatöissä niin kyllä se kieltämättä tuntuu ylivoimaiselta ruveta vielä toisen ihmisen töitä tekemään hänen puolestaan.

Viestistä huomaa ettet ole koskaan rännejä puhdistanut. Parikytmetriä molemmin puolin, metri kerrallaan tikkaita siirrellen

"Ne vaan putsaa rännejä joka päivä. Koskaan yksin asuessaan eivät kokkaa ja syö, tiskaa, siivoa tai pyykkää, eivät koskaan. Elävät pyhällä hengellä ja rännien aarteilla."

Ootte unohtanut salaojat kokonaan!!

Tosin trolleja nää on. Haluavat suututtaa naiset täällä ja jos onnistuvat, nauravat partaansa.

Vierailija
294/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rännitrollit🤔

Onko näillä mitään tekemistä "rännien vetäjien kanssa?"

Vierailija
295/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen eroa. Miehestä tulee eron jälkeen onnellinen, sinä voit jatkaa projektipäällikkönä.

No kai se mies vois edes eron ottaa, jos on onneton? Vai kuuluuko samaan sarjaan "kyllästyin passaamaan ja menin lakkoon" miehen kanssa? Onko tää joku rotu tai heimo? Mitään en jaksa, oon onneton mut eroakaan en saa aikaiseksi...

Vierailija
296/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestistä huomaa ettet ole koskaan rännejä puhdistanut. Parikytmetriä m

Ootte unohtanut salaojat kokonaan!!

Tosin trolleja nää on. Haluavat suututtaa naiset täällä ja jos onnistuvat, nauravat partaansa.

Aivan, ne samperin salaojat! Ja saranoiden rasvaus ja vakuutusten kilpailuttaminen.

On tuollaisia miehiä oikeastikin. Isäni on sitä mieltä, että auton renkaiden vaihto vapauttaa hänet koko vuodeksi kaikista kotitöistä. Jos asiasta huomauttaa, että sehän on vain 2 kertaa vuodessa ja muut kotityöt liki joka päivä, niin vastaus on että noinko vähän "miesten töitä" arvostetaan 😂 Jos mainitsee, että tuon palvelun voi ostaa, niin vapaudut siitä ja voit sitten 50/50 hyvillä mielin osallistua niihin päivittäisiin kotitöihin kun tuo suuri vastuu lähtee harteilta, niin vastaus on "hän on perinteinen mies, joka ei akkojen hommia tee, sitä varten on avovaimo (ei siis äitini)" 😂 Avovaimo on sitten palkannut siivoojan...

Vierailija
297/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sitten ole

kukaan ei ole pyytänyt

Vierailija
298/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan sama. Ja muuten voisin uskoa, että lienee joku diagnosoimaton ADHD tai jotain eikä vaan pysty, mutta kun meilläkin tämä on alkanut lasten syntymän ja äitiyslomieni jälkeen, ennen lapsia mies pystyi kyllä tuollaisiin hommiin. Aina organisointi on enemmän ollut mun vahvuus, ja mies on ollut esim. siisteyden ja raha-asioiden suhteen huolettomampi kuin minä, mutta ennen lapsia oli sentään jotain oma-aloitteisuutta ja yritystä. Nykyään ei. Eikä hän ymmärrä mikä on ongelma, kun hän kyllä tekee asioita kun käsken. Kavereilleen kutsuu minua nimellä "hallitus". Mutta se on tosiaan raskasta aina olla se hallitus, joka miettii mitä pitää tehdä ja milloin ja hoitaa kaikenlaista jota mies ei oikein huomaakaan. Herra voi keskittyä työpäivän jälkeen tietokoneella pelaamiseen, kaverien tapaamiseen ja kuntosalilla käymiseen.

sinä olet muuttunut äidiksi miehellesi.

Vierailija
299/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä se ulkopuolinen maksettu apu? Siivooja ym

Vierailija
300/813 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on omakotitalo, asun yksin. Auton huoltaa korjaamo, lumityöt teen itse (yleensä kestää 10 minuuttia), halot ostan valmiina, se on pari tuntia kun sen pihaan tuodun lastin kantaa vajaan. Rännit putsaan kerran vuodessa. Ja toki teen ne sisähommat. Jos tuohon joku mies tulisi asumaan niin saisi tehdä puolet tai muuttaa pois. Ei ole niin vaikeaa hommaa, mitä ei pysty pienellä vaivalla tekemään.