Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs te sieltä kiinasta oikein tilaatte? Kaikkihan on roskalaatua, tai jopa vaarallista.

Vierailija
03.12.2024 |

En laittaisi suuhun tai iholle mitään mikä on tullut kiinasta. Koska raskasmetallit ja myrkyt. Eli vaatteet ja lisäravinteet ovat no go.

Elektroniikassa laturit ja adapterit syttyvät palaamaan itsestään.

Mitä tuossa oikein on sitten jäljellä?

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sheinistä tilasin kolmet housut hintaan 40€. Vastaavat, samalla tyylillä tunnetulta brändiltä noin 500€. Laadussa ei juurikaan ole eroa suhteessa hintaan. Mielestäni hintaerolla pitäisi sitten laatuerokin olla huimaava.

Kolme neuletta hintaan 20€. Vastaavat tyylit tunnetulta brändiltä noin 350€. Laatuero taas olematon.

Kyseessä ei ole mikään high end brändi vaan ns. keskitasoa.

Ostan vaatteita, asusteita, sisustustavaraa. Joskus menee laadun kanssa metsään, mutta pääosin eroja ei kyllä ole verrattuna hintaeroon.

Omaan makuun olevia tuotteita on  saatavilla vain muutamilta brändeiltä, joissa hinta on keskitasoa korkeampi ja saatavuus huonompi.

Kiva kun saa pienituloisenakin näyttää hyvältä eikä tarvitse turvautua tylsiin halppisketjujen tarjontoihin, joissa hinnat nykyään korkeampia muutenkin.

Sinulla on siis nuo 500:n housut ja 350:n neuleet myös, että voit oikeasti vertailla niiden laatueroja? Nuo kahden kympin neuleesi ovat varmaan luonnonkuituja? Mitä on "sisustustavara"? 

Vierailija
142/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen Temusta ostava on kommunismin tukija. Miksi haluatte tukea kommunismia?

En pidä riistohinnoista. Sitä paitsi Kiina on varsin kapitalistinen. Vaurain maa maailmassa., 

Kiina on täysin kommunistinen maa, ainoastaan yksi puolue on laillinen . Kansa on tarkasti hallinnon kontrollissa. Et saa olla eri mieltä kommunistipuolueen kanssa, muuten joudut leireille.

Useinkin Kiinassa käyneenä pakko sanoa et olet juuttunut 1960 luvulle. Käyppä joskus. Tulet hämmästymään. Ihmiset mukavia, autokanta parempaa kuin Suomessa, tavaratalot pursuu tavaraa, ravintolaa ravintolan vieressä, maistuvaa katuruokaa....

Tämä on se todellinen Kiina-kuva. Kaikki paikat pursuaa tavaraa, joka heitetään yhden käyttökerran jälkeen roskiin. Se kuluttamisen määrä jotain aivan käsittämätöntä.

Keskiluokka siellä on varakkaampaa kuin Suomessa, ja kuluttaminen sen mukaista. Siellä on noloa näyttää köyhältä, joten jokain jolla on rahaa, näyttää sen kuluttamalla ja ostamalla uutta. Mitään kulunutta tai korjattua ei saa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin säästää paljon rahaa, kun ei osta tavaraa, jota ei todellisuudessa tarvitse. Pätee mihin tahansa ostoksiin.

Vierailija
144/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaisten halpakauppojen krääsä testataan. "

Oletko aivan varma? Ettekö joka ainoa Suomen myyntiartikkeli on "testattu"?

Vierailija
145/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkääjät pelkää,toiset elää.

Niinpä. Ostaa = elää, eiku...

Vierailija
146/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni on epäeettistä tilata tavaraa Kiinasta (työntekijöiden oikeudet, pitkiä työpäiviä, pienellä riistopalkalla jne), tuotteiden mahdollinen vaarallisuus (tuskinpa tutkitaan materiaaleja samalla tavoin kuin esim. Euroopassa), rahti Kiinasta Suomeen (osa tulee laivalla, osa lentäen) ja tuotteiden laatu on sitten mitä on. 

Ostakaa nyt ihmeessä suomalaista tai jos ei sitä löydy, niin vähintäänkin Euroopassa valmistettua. 

Niillä Kiinan lapsilla ei ole mitään jos länsimaalaiset ei työllistä niitä. Ei edes ruokaa. Ne kuolee nälkään.

Vierailija
147/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri tilaa väh kerran kk temulta. Aina jaksaa hehkuttaa kun sai niin halvalla. Viimeksi oli ostanut kynsisakset ja verhot.

Meidän kynsisakset ovat lapsuudenkodistani, yli 20 v vanhat ja verhot olen ostanut nuorena Venäjältä. Oltiin koko perhe ja äiti, maatalon likka, osti monta pakkaa pellavaa. Makkarin verhot olen värjännyt ja ommellut, kun muutettiin tänne, n 5 v sitten. Ovat ikuiset.

Halvemmalla pääsee, kun ei tilaa mitään

Tämä. Jotenkin ällistyttää, miten paljon ihmiset ostavat mitä tahansa tavaraa. Jotain pientä koko ajan. En vaan käsitä. Mihin se tavara sitten joutuu? Näiden talot varmaan pursuaa tavaraa ja "koriste-esineitä". Tuossa aikaisemmin oli yksi, joka sanoi tilaavansa jotain ristipisto (?) malleja, jotka ovat hienostuneempia jne. Ymmärrän tällaisen. Itsekin olen tilann

Ei huolta, kiitän aina kohteliaasti lahjoista. Onneksi joulu on meillä ollut sellainen vähän vaatimattomampi, mutta jos tulee lahjaksi jotain se on yleensä kotimaista tai sitten leivonnaisia, rahaa, yhteinen päivällinen ravintolassa ja tällaista. Meidän suvussa ei ole temuttajia, onneksi. 

Vierailija
148/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri tilaa väh kerran kk temulta. Aina jaksaa hehkuttaa kun sai niin halvalla. Viimeksi oli ostanut kynsisakset ja verhot.

Meidän kynsisakset ovat lapsuudenkodistani, yli 20 v vanhat ja verhot olen ostanut nuorena Venäjältä. Oltiin koko perhe ja äiti, maatalon likka, osti monta pakkaa pellavaa. Makkarin verhot olen värjännyt ja ommellut, kun muutettiin tänne, n 5 v sitten. Ovat ikuiset.

Tämä. Jotenkin ällistyttää, miten paljon ihmiset ostavat mitä tahansa tavaraa. Jotain pientä koko ajan. En vaan käsitä. Mihin se tavara sitten joutuu? Näiden talot varmaan pursuaa tavaraa ja "koriste-esineitä". Tuossa aikaisemmin oli yksi, joka sanoi tilaavansa jotain ristipisto (?) malleja, jotka ovat hienostuneempia jne. Ymmärrän tällaisen. Itsekin olen tilann

Ei kai Temua tarvita sytykeruusujenkin tekemiseen? Ennen ainakin onnistui ilman tilaamista Kiinasta...

Vierailija
149/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen Temusta ostava on kommunismin tukija. Miksi haluatte tukea kommunismia?

En pidä riistohinnoista. Sitä paitsi Kiina on varsin kapitalistinen. Vaurain maa maailmassa., 

Kiina on täysin kommunistinen maa, ainoastaan yksi puolue on laillinen . Kansa on tarkasti hallinnon kontrollissa. Et saa olla eri mieltä kommunistipuolueen kanssa, muuten joudut leireille.

Useinkin Kiinassa käyneenä pakko sanoa et olet juuttunut 1960 luvulle. Käyppä joskus. Tulet hämmästymään. Ihmiset mukavia, autokanta parempaa kuin Suomessa, tavaratalot pursuu tavaraa, ravintolaa ravintolan vieressä, maistuvaa katuruokaa....

Kiina on ollut kaukaa viisas, ja erotti talouden kommunismistä, siksi siitä kasvoi luultavasti maailman menestynein tavaroiden valmistus- ja myymis-valtio.

Tuo on niin totta, kurjuusvaltiosta on noussut melkoinen taloudellinen tekijä ja ihmisetkää ei enää ole kommunismin orjia. Nuoret bilettää niin kuin muuallakin maailmassa.

Ennen mielensä pahoittamista ja moralisointia kannattaa nyt vaikka omat  laitteensa tarkistaa, suuri valtaosa niistä on valmistettu Kiinassa, koska eurooppalainen tulisi paljon kalliimmaksi. Ja tuotteetkin ovat yleensä erinomaisia, paitsi temussa.

Vierailija
150/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sinä ajattelet noin.

Minä ajattelen toisin.

En pelkää mitään,enkä tee elämästäni vaikeaa sillä,että pelkäisin kaikesta mahdollisesta saavani syövän tms.

Ostan itse vain tarpeeseen.En ikinä vain ostamisen ilosta.

Itse asiassa inhoan shoppailua.

Vierailija
151/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se todellinen Kiina-kuva. Kaikki pai

Alista tilaaja tilaa yhden kappaleen tarpeeseensa. Rusta tokmannit tilaa SATOJA KONTILLISIA tuotteita joita ei tarvitse sellaisia määriä kukaan. Osa myydään täydellä hinnalla, loput vaikka väkisin alelaareissa aggressiivisella mainonalla luodaan tarve ihmiselle ostaa sitä roinaa. Osta 5 maksa 3!!!!

Ja sinä sanot että se yksityinen tilaaja tuhoaa maailmaa?

Järki hoi?

Vierailija
152/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomalaisten halpakauppojen krääsä testataan. "

Oletko aivan varma? Ettekö joka ainoa Suomen myyntiartikkeli on "testattu"?

Kaupoilla on vastuu myymistään tuotteista, temulla ei ole.

Vierailija
153/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhyyttä on monenlaista.

Vierailija
154/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sheinistä tilasin kolmet housut hintaan 40€. Vastaavat, samalla tyylillä tunnetulta brändiltä noin 500€. Laadussa ei juurikaan ole eroa suhteessa hintaan. Mielestäni hintaerolla pitäisi sitten laatuerokin olla huimaava.

Kolme neuletta hintaan 20€. Vastaavat tyylit tunnetulta brändiltä noin 350€. Laatuero taas olematon.

Ostan vaatteita, asusteita, sisustustavaraa. Joskus menee laadun kanssa metsään, mutta pääosin eroja ei kyllä ole verrattuna hintaeroon.

Omaan makuun olevia tuotteita on  saatavilla vain muutamilta brändeiltä, joissa hinta on keskitasoa korkeampi ja saatavuus huonompi.

Kiva kun saa pienituloisenakin näyttää hyvältä eikä tarvitse turvautua tylsiin halppisketjujen tarjontoihin, joissa hinnat nykyään korkeampia muutenkin.

Sinulla o

Kyllä. Omistan vaatteita kyseisiltä, kalliimmilta brändeiltä (kolmet housut yhteensä 500€, ei yhdet). Sisustustavara on esimerkiksi taulut.

Olen myös ahkera kirpputorien kuluttaja, joten myös high end vaatetta/asustetta löytyy vertailtavaksi.

Laatueron pitäisi olla suurempi, näin se vain on.

Vierailija
155/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin kartonkisia lahjapusseja. Tokmannilla ja krääsäkaupoissa maksavat 3e kpl, Temussa 10 senttiä.

Temustahan voi tilata myös CE-merkittyjä tuotteita ja siellä myydään myös EU:ssa sertifioituja tuotteita. Alkup. tuotteen jäljille pääset paketissa olevan koodin avulla. Ja sen myyjän autenttisuus kannattaa varmistaa.

Ei sieltä pidä ostella mitä sattuu ja logottomia tuotteita, vaan tilata  nk. oikeista kaupoista.

Jos joku Santos832 myy laturia eurolla ja se tulee jossain muovipussissa, en tilaisi.

Sen sijaan jos laillistettu eleltroniikkmyyjä myö sertifioitua laturia pakkauksessaan vitosella, on selvää, että se sama laturi maksaa C .Olsonilla 20e. Ja jos joku sanoo että CE merkinnän voi väärentää, niin toki voi, mutta sen tuotteen alkup. ja valmistuspaikan voi selvittää paketissa olevan koodin perusteella.

Enemmän ihmettelen et miks kukaan maksaa näille Suomen halpakaupoille kymmenkertaista katetta tuotteista joita saat 80% halvemmalla Temusta?!

Vierailija
156/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä teet kolmella Sheinista ostetulla neuleella ja kolmella housuparilla? Määrä vihjaa, että kaappi pursuaa valmiiksi näitä monta kerralla ostoksia? Sheinin vaatteita ei hyväksytä kierrätykseenkään. Ne 60 euroa ovat pelkkää rahantuhlausta, jos vaatteet jäävät kaapin perälle.

Vierailija
157/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien on pakko tilata.

Vierailija
158/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sinä ajattelet noin.

Minä ajattelen toisin.

En pelkää mitään,enkä tee elämästäni vaikeaa sillä,että pelkäisin kaikesta mahdollisesta saavani syövän tms.

Ostan itse vain tarpeeseen.En ikinä vain ostamisen ilosta.

Itse asiassa inhoan shoppailua.

Onko joku sitten sanonut että ostaa ostamisen ilosta?

Toinen ostaa tarpeeseen halvalla, toinen kalliilla, tosin täysin saman tuotteen.

Vierailija
159/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni on epäeettistä tilata tavaraa Kiinasta (työntekijöiden oikeudet, pitkiä työpäiviä, pienellä riistopalkalla jne), tuotteiden mahdollinen vaarallisuus (tuskinpa tutkitaan materiaaleja samalla tavoin kuin esim. Euroopassa), rahti Kiinasta Suomeen (osa tulee laivalla, osa lentäen) ja tuotteiden laatu on sitten mitä on. 

Ostakaa nyt ihmeessä suomalaista tai jos ei sitä löydy, niin vähintäänkin Euroopassa valmistettua. 

Ironista on, että kirjoitat tätäkin kiinalaisella laitteella.

Ei diinä mitään ironista ole. Kiinassa tehdään laadukastakin tavaraa. Mutta ei siellä laatua tehdä jos ei ole pakko. Materiaali vahtuu halvemmaksi heti jos sitä ei testata.

Eurooppaan myyntiin tulevat tavarat testataan. Siksi niihin on pakko käyttää kalliimpia myrkyttömiä materiaaleja.

Kiinassa lisäävät myrkkyjä jopa äidinmaidon kirvikkeisiin jos sillä saa tuotantokuluja alemmaksi. Moni varmasti muistaa vielä myrkyllisen melamiinimaidon, jota Kiinassa myytiin vauvojen vanhemmille.

Maitoskandaali on yksi syy, miksi varakkaat kiinalaiset ostavat tavaransa mieluummin Euroopasta. He ei eivät luota kiinalaisiin tuotteisiin.

Vierailija
160/216 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jotenkin ällistyttää, miten paljon ihmiset ostavat mitä tahansa tavaraa. Jotain pientä koko ajan. En vaan käsitä. Mihin se tavara sitten joutuu? Näiden talot varmaan pursuaa tavaraa ja "koriste-esineitä". Tuossa aikaisemmin oli yksi, joka sanoi tilaavansa jotain ristipisto (?) malleja, jotka ovat hienostunee

Joo ei tarvita, oli huono vertaus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi