Mitäs te sieltä kiinasta oikein tilaatte? Kaikkihan on roskalaatua, tai jopa vaarallista.
En laittaisi suuhun tai iholle mitään mikä on tullut kiinasta. Koska raskasmetallit ja myrkyt. Eli vaatteet ja lisäravinteet ovat no go.
Elektroniikassa laturit ja adapterit syttyvät palaamaan itsestään.
Mitä tuossa oikein on sitten jäljellä?
Kommentit (216)
Ap jankkaa jatkuvasti siitä, että kuinka paljon jotain tarvitsee ja miksi pitää jatkuvasti tilata jotain.
Miksi jankkaat koko ajan?
Temun CE-sertifikaatit on jo lukuisia kertoja osoittautuneet väärennetyiksi ja pettäneet turvallisuustesteissä.
Minäkin voisin copypastella vetää CE-sertifikaatin omille nettisivuilleni.
Vierailija kirjoitti:
Temun CE-sertifikaatit on jo lukuisia kertoja osoittautuneet väärennetyiksi ja pettäneet turvallisuustesteissä.
Osataanhan Euroopassakin, kuka muistaa kun Volkswagen oli otsikoissa päästöväärennysten takia?
Vierailija kirjoitti:
Ap jankkaa jatkuvasti siitä, että kuinka paljon jotain tarvitsee ja miksi pitää jatkuvasti tilata jotain.
Miksi jankkaat koko ajan?
Joku keksii myös jatkuvasti esimerkkejä, missä tilaukset on aina jotain todella krääsää.Moni tilaa ihan normaaleja arjen käyttötarpeita, itse olen esim. tilannut useampia pohjallisia työkenkiin. Teen seisomatyötä ja tarvitsen vuodessa monet pohjalliset jotta jalat ei kipeydy. Työnantaja ei näitä kustanna.
Mulle päätyi tänään jonkun hutiin mennyt Temu ostos.
Kävin kierrätyskeskuksessa ja ostin joulukoristeita - sellaisia söpöjä tonttuja ja enkeleitä. Kotona näitä tarkastelin. OMG, totesin nämä ilmeeltään pelottaviksi. Ihme irvistyksiä ja ylimääräisiä silmiä.
Vahinko lähtee kiertämään heti kun ehdin kierrätyskeskukseen. Laitan nämä ilmaishylyyn, niin säästyy ainakin jonkun rahat...
Vierailija kirjoitti:
Mulle päätyi tänään jonkun hutiin mennyt Temu ostos.
Kävin kierrätyskeskuksessa ja ostin joulukoristeita - sellaisia söpöjä tonttuja ja enkeleitä. Kotona näitä tarkastelin. OMG, totesin nämä ilmeeltään pelottaviksi. Ihme irvistyksiä ja ylimääräisiä silmiä.
Vahinko lähtee kiertämään heti kun ehdin kierrätyskeskukseen. Laitan nämä ilmaishylyyn, niin säästyy ainakin jonkun rahat...
Missä näissä luki temu? Miten nämä kirppistuotteet aina tunnistetaankin temu-tuotteiksi? Ei temu lätkäise mitään temu-logoa myymiinsä tuotteisiin, tontut voi olla vaikka rustasta tai halpahallista lähtöisin. Mutta tämän jutun keksitkin 100% omasta päästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on hyvää elektroniikkaa paljon halvemmalla kuin Suomen kaupassa. Kannattaa kokeilla.
Vakuutusyhtiöt eivät sitten korvaa kiinakrääsän aiheuttamia tulipaloja, tiedoksi vaan.
Ei sitten kannata ostaa Tokmannilta, Julasta jne. samassa paikassa valmistettu nekin, eli Kiinassa.
Säätila lupaa sankkaa lumisadetta, pitää pysyä kotona kun pelottaa niin tai jäätikköä hui ihan puistattaa. Me kuollaan kaikki, miten saisi mukaansa viimeiselle matkalle kaikki hiuspinnit sun muut temusta tilatut.
Temukohu kertoo enemmänkin Suomen korruptiosta.
Mediakenttä on valjastettu duopolin ja junttimarkettien asialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Askartelutavaroita lähinnä. Joitain sesonkijuttuja
Vaatteita, elektroniikkaa tai kosmetiikkaa en uskaltaisi.
Miten paljon sitä nyt voi säästää tilaamalla askartelutavaroita? 5€?
Olen eri vastaaja, mutta mua alkoi naurattaa tämä. Sä et selvästikään tiedä, miten paljon askartelutarvikkeisiin voi saada menemään rahaa - varsinkin jos tilaa laadukkaita tuotteita ja tunnettuja merkkejä. Toki tietysti riippuu siitä, mitä tekee ja kuinka paljon jne.
Mutta jos mulla olisi paljon rahaa, niin varmaan parisen sataa kuussa menisi askartelutavaraan. Mutta koska olen pienituloinen, niin puhutaan yleensä kympeistä, enkä joka kuukausi edes ostele mitään. Mutta jos kaiken ostaisi, mitä haluaisi, niin satanen menisi hujauksessa.
Joten kyllä esim. Temusta tilaamalla voi säästää paljon enemmän kuin vitosen. :) Kaikkeahan ei sieltä tietysti edes saa. Ja itse ostan sieltä kuitenkin aika harvakseltaan, ihan eettisistäkin syistä.
Peruukkitarvikkeita. Ei myydä Suomessa missään ja EU:n ulkopuolelta tilatessa tuoleineen ja alveineen kymmenkertainen hinta tuotteista, jotka nekin valmistettu Kiinassa.
Minipalkkaisen pätkätyöläisen rahat eivät vaan riitä muuhun.
Varaosia halpoihin kiinakoneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avainkoteloita, kuukautiskuppeja, meikkejä, kissojen leluja, keittiötarvikkeita jne.
Ei kiinnosta tippaakaan mikään lässytys mistään myrkyistä.
Kuukautiskuppeja? Et voi olla tosissasi. Jos olet niin tuo on kyllä typerin juttu, minkä olen eläissäni kuullut.
Olen 93 vuotias niin kemikaalit eivät haittaa minua
Vierailija kirjoitti:
Temukohu kertoo enemmänkin Suomen korruptiosta.
Mediakenttä on valjastettu duopolin ja junttimarkettien asialle.
Naurettavinta on, että tämä touhu on vedetty aivan läskiksi ja on todella läpinäkyvää. Kohtuullinen raja on ylitetty jo aikoja sitten näissä feikkiuutisissa ja feikki keskusteluissa, eikä loppua näy. Miten tyhminä ihmisiä oikein pidetään?
Uusista ravintosuosituksistakin näkee, että ihmiset alkaa kapinoimaan tälläisiä ohjailuja vastaan ja lopputulos on täysin päinvastoin mitä alunperin haluttiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki CE-merkinnät on tavallaan väärennettyjä, sehän on vain valmistajan oma päätös käyttää merkintää. Sen pitäisi tarkoittaa, että VALMISTAJA itse takaa tuotteen täyttävän turvallisuusmääräykset.
CE-merkinnän kiinnittää valmistaja tai valmistajan valtuuttama edustaja. CE-merkintää ei myönnä mikään viranomainen tai muu kolmas taho.
Onko tuo jollekin muka uutta tietoa, niin ainakin näyttää olevan.
Miksi kukaan ostaa latureita jatkuvasti? Meillä ainakin niitä on ihan riittämiin, johtoja joutuu joskus uusimaan, mutta ne nyt on halpoja kaupassakin, ei sen takia viitsi Kiinasta tilata .
Kun tuli temun edeltäjä wish tilasin jonkun laturinjohdon sieltä. Se vain hajosi nopeaa, en viitsi enää tilailla.