Mitäs te sieltä kiinasta oikein tilaatte? Kaikkihan on roskalaatua, tai jopa vaarallista.
En laittaisi suuhun tai iholle mitään mikä on tullut kiinasta. Koska raskasmetallit ja myrkyt. Eli vaatteet ja lisäravinteet ovat no go.
Elektroniikassa laturit ja adapterit syttyvät palaamaan itsestään.
Mitä tuossa oikein on sitten jäljellä?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Täyttä jätettä. Pitäisi lyödä polttouuniin jo tullissa.
Kiinnostaa, miten se eroaa suomalaisten "halpakauppojen" tuotevalikoimasta? Tokmanni, Rusta, mitä näitä nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen Temusta ostava on kommunismin tukija. Miksi haluatte tukea kommunismia?
En pidä riistohinnoista. Sitä paitsi Kiina on varsin kapitalistinen. Vaurain maa maailmassa.,
Kiina on täysin kommunistinen maa, ainoastaan yksi puolue on laillinen . Kansa on tarkasti hallinnon kontrollissa. Et saa olla eri mieltä kommunistipuolueen kanssa, muuten joudut leireille.
Useinkin Kiinassa käyneenä pakko sanoa et olet juuttunut 1960 luvulle. Käyppä joskus. Tulet hämmästymään. Ihmiset mukavia, autokanta parempaa kuin Suomessa, tavaratalot pursuu tavaraa, ravintolaa ravintolan vieressä, maistuvaa katuruokaa....
Vit tuun moraali. Sitä ei ole meidän päättäjilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on outo myytti, että suomalainen kapitalismi on moraalisesti hyvää ja Kiinan moraalisesti pahaa.
Valitettavasti kapitalismi ei toimi näin. Se muistuttaa evoluutiota siinä, että sillä ei ole moraalia. Moraalista siitä voi luoda, mutta kyse on lopulta riistosta ja tuhosta vaikka kuinka naamioisi.
Ei suurin osa mieti ollenkaan tilatessaan. Kaikki ahneus on moraalisesti huonoa, tapahtui se sitten missä hyvänsä.
Näin se on, mutta on omituista kuinka joku uskoo Suomen rajojen sisäisen ahneuden olevan hurskaampaa kuin jos mennään rajojen ulkopuolelle.
Aivan kuin ostos Suomessa olisi oikein ja ostos Sveitsissä, Sambiassa ja Taiwanissa väärin.
Ymmärrys maailmasta on liian yksinkertainen, peräti lintukotomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen Temusta ostava on kommunismin tukija. Miksi haluatte tukea kommunismia?
En pidä riistohinnoista. Sitä paitsi Kiina on varsin kapitalistinen. Vaurain maa maailmassa.,
Kiina on täysin kommunistinen maa, ainoastaan yksi puolue on laillinen . Kansa on tarkasti hallinnon kontrollissa. Et saa olla eri mieltä kommunistipuolueen kanssa, muuten joudut leireille.
Useinkin Kiinassa käyneenä pakko sanoa et olet juuttunut 1960 luvulle. Käyppä joskus. Tulet hämmästymään. Ihmiset mukavia, autokanta parempaa kuin Suomessa, tavaratalot pursuu tavaraa, ravintolaa ravintolan vieressä, maistuvaa katuruokaa....
Kiinassa esimerkiksi kaupunkien varallisuus on maailman suurin. Jo miljoonakaupunkeja on yli 100.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni on epäeettistä tilata tavaraa Kiinasta (työntekijöiden oikeudet, pitkiä työpäiviä, pienellä riistopalkalla jne), tuotteiden mahdollinen vaarallisuus (tuskinpa tutkitaan materiaaleja samalla tavoin kuin esim. Euroopassa), rahti Kiinasta Suomeen (osa tulee laivalla, osa lentäen) ja tuotteiden laatu on sitten mitä on.
Ostakaa nyt ihmeessä suomalaista tai jos ei sitä löydy, niin vähintäänkin Euroopassa valmistettua.
Ironista on, että kirjoitat tätäkin kiinalaisella laitteella.
Hauska lukea kuinka Kiina on kommunistinen maa....mutta silti se on kauppa joka kannattaa Kiinassakin. Siinä on sellainen pieni dilemma että täällä haukutaan Kiinaa kommunismista mutta silti se maa elää kapitalismista.
Vierailija kirjoitti:
Avainkoteloita, kuukautiskuppeja, meikkejä, kissojen leluja, keittiötarvikkeita jne.
Ei kiinnosta tippaakaan mikään lässytys mistään myrkyistä.
Kissojen leluja en ostaisi. Itseäni ei haittaa joku pieni teoreettinen myrkkymäärä.
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri tilaa väh kerran kk temulta. Aina jaksaa hehkuttaa kun sai niin halvalla. Viimeksi oli ostanut kynsisakset ja verhot.
Meidän kynsisakset ovat lapsuudenkodistani, yli 20 v vanhat ja verhot olen ostanut nuorena Venäjältä. Oltiin koko perhe ja äiti, maatalon likka, osti monta pakkaa pellavaa. Makkarin verhot olen värjännyt ja ommellut, kun muutettiin tänne, n 5 v sitten. Ovat ikuiset.
Halvemmalla pääsee, kun ei tilaa mitään
Tämä. Jotenkin ällistyttää, miten paljon ihmiset ostavat mitä tahansa tavaraa. Jotain pientä koko ajan. En vaan käsitä. Mihin se tavara sitten joutuu? Näiden talot varmaan pursuaa tavaraa ja "koriste-esineitä". Tuossa aikaisemmin oli yksi, joka sanoi tilaavansa jotain ristipisto (?) malleja, jotka ovat hienostuneempia jne. Ymmärrän tällaisen. Itsekin olen tilannut silkkiä, en tosin juuri Temusta. Mutta jos multa loppuu joulun alla se pakkausteippi, niin marssin kyllä lähimarkettiin ja ostan sen parilla eurolla. Ei tulisi mieleenkään tilata jostain Temusta. Mitä oikeasti säästää, kun ostaa "askartelutarvikkeita" tilaamalla Kiinasta? Mitä se askartelu sitten on? Liimataan kiinalaisella kuumaliimapistoolilla erilaisia muovisia pikkuosia yhteen? Kuulostaa kammottavalta. Mihin nämä "askartelut" sitten laitetaan? Voi hyvänen aika sentään.
Olen ostanut CM:stä halvalla Kiinassa tehtyjä sukkia ja myös Temusta, vielä halvemmalla. Molemmissa pesulämpötila joku 30, pesen 60 asteessa, kestävät aikansa. En ole saanut myrkytystä.
Sheinistä tilasin kolmet housut hintaan 40€. Vastaavat, samalla tyylillä tunnetulta brändiltä noin 500€. Laadussa ei juurikaan ole eroa suhteessa hintaan. Mielestäni hintaerolla pitäisi sitten laatuerokin olla huimaava.
Kolme neuletta hintaan 20€. Vastaavat tyylit tunnetulta brändiltä noin 350€. Laatuero taas olematon.
Kyseessä ei ole mikään high end brändi vaan ns. keskitasoa.
Ostan vaatteita, asusteita, sisustustavaraa. Joskus menee laadun kanssa metsään, mutta pääosin eroja ei kyllä ole verrattuna hintaeroon.
Omaan makuun olevia tuotteita on saatavilla vain muutamilta brändeiltä, joissa hinta on keskitasoa korkeampi ja saatavuus huonompi.
Kiva kun saa pienituloisenakin näyttää hyvältä eikä tarvitse turvautua tylsiin halppisketjujen tarjontoihin, joissa hinnat nykyään korkeampia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttä jätettä. Pitäisi lyödä polttouuniin jo tullissa.
Kiinnostaa, miten se eroaa suomalaisten "halpakauppojen" tuotevalikoimasta? Tokmanni, Rusta, mitä näitä nyt on?
Suomalaisten halpakauppojen krääsä testataan. Jos niistä löytyy turvallisuuspuutteita tai myrkkyjä, ne vedetään pois myynnistä ja jo ostetuista saa rahat takaisin.
Kiinasta tilattua tavaraa ei testata.
Se on tärkein ero.
Tuotteen ulkonäön perusteella et voi tietää, onko siinä myrkyllisiä aineita, esim. lyijymaalia, tai onko siinä sähkökytkentöihin liittyviä turvallisuuspuutteita.
Vierailija kirjoitti:
Lueppas huvikseen kuinka monessa tuotteessa lukee made in china. Kiinasta kun tilaa ilman välikäsiä niin säästää pitkän pennin, mutta voithan sinä Tokmannilta ostaa saman tuotteen 5 kertaa kalliimmalla jos se sinun mielestä muuttaa tuotetta paremmaksi
Joo, mutta jos ei tilaa suoraan itse, EU:sta löytyy jokin taho, joka on vastuussa myymästään tavarasta. Ja eiköhän tullilaboratoriokin joillain pistokokeilla syynää, mitä isossa erässä Eurooppaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja on pakko pitää suu kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on hyvää elektroniikkaa paljon halvemmalla kuin Suomen kaupassa. Kannattaa kokeilla.
Kuinka paljon elektroniikkaa sä oikein tarvitset? Itse ostan puhelimen kerran neljässä vuodessa, ja voin aivan hyvin ostaa sen Suomesta.
On se Suomestakin ostettu puhelin todennäköisesti tehty Kiinassa. Toki sentään myyntihinta jää Suomeen.
Ja joku muu on tumpelon kuluttajan puolesta tarkistanut, että laite on suunnilleen turvallinen, eikä esim sytytä tulipaloa viimeistään kuudennella latauksella.
Juhlakoristeita, korvatulppia, lapasia, huiveja, pipoja, hiuslenksuja, hiusharjoja, yökkäreitä, alusvaatteita, sukkia, sisustustavaraa, kyniä, siivousvälineitä, säilytysratkaisuja, tekokynsiä ja ripsiä teinille, meikkilaukkuja, matkalaukkuvaaka, led-peili, koirien tarvikkeita, thermoleggareita.... Eli kaikkea samaa, jota muutkin ostaa. Itse vaan ei ole varaa/eikä halua maksaa niistä 90% korkeampaa hintaa Suomen kaupoissa.
Kiinalaisiahan me ostamme kaupoistakin, mutta kaupoilla on jonkinlainen vastuu myymistään tuotteista, toisin kuin temulla. Kannattaa tarkkaan temuttajien miettiä, onko mahdollinen lapsen jonkun myrkytyksen saaminen sen halvan hinnan arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri tilaa väh kerran kk temulta. Aina jaksaa hehkuttaa kun sai niin halvalla. Viimeksi oli ostanut kynsisakset ja verhot.
Meidän kynsisakset ovat lapsuudenkodistani, yli 20 v vanhat ja verhot olen ostanut nuorena Venäjältä. Oltiin koko perhe ja äiti, maatalon likka, osti monta pakkaa pellavaa. Makkarin verhot olen värjännyt ja ommellut, kun muutettiin tänne, n 5 v sitten. Ovat ikuiset.
Halvemmalla pääsee, kun ei tilaa mitään
Tämä. Jotenkin ällistyttää, miten paljon ihmiset ostavat mitä tahansa tavaraa. Jotain pientä koko ajan. En vaan käsitä. Mihin se tavara sitten joutuu? Näiden talot varmaan pursuaa tavaraa ja "koriste-esineitä". Tuossa aikaisemmin oli yksi, joka sanoi tilaavansa jotain ristipisto (?) malleja, jotka ovat hienostuneempia jne. Ymmärrän tällaisen. Itsekin olen tilannut silkkiä, en tosin juuri Temusta. Mutta jos multa
Ne askartelut löytyy sinun joulupaketista. Tonttu jolla pipa silmillä, itse maalattu tiskirätti, tonttuovi tai korvikset. Joku voi tehdä kylpypommeja tai sytykeruusuja. Muista kiittää kauniisti ja uskottavasti.
Ei suurin osa mieti ollenkaan tilatessaan. Kaikki ahneus on moraalisesti huonoa, tapahtui se sitten missä hyvänsä.