Viihdemuusikkojen konsertit kirkoissa
Lippu?
Lippu kirkkoon?
Ei, ei näin.
Kirkot ovat maksuttomia paikkoja.Sanaa sinne mennään kuulemaan.
2024 vuotta eletään eikä vieläkään ymmärretä.
Kommentit (44)
Mitä viihdemusiikkikonsertit yleensäkään tekee kirkossa, jos sinne mennään kuuntelemaan sanaa kuten sanoit?
Löysääpä pipoasi. Ilmaiseksiko artistien pitäisi keikkojaan tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä viihdemusiikkikonsertit yleensäkään tekee kirkossa, jos sinne mennään kuuntelemaan sanaa kuten sanoit?
Nehän laulavat kirkoissa joululauluja, hengellisiäkin. Meneekö ne pilalle, jos niitä laulaa henkilö, joka laulaa muutakin musiikkia?
Missä määrätään, että kuka niitä saa laulaa?
Valittaisit ennemmin siitä, että messun jälkeen pidettävät kirkkokahvit voi olla maksullisia. Moni köyhä joutuu jättämään tuon "seurustelun sakramentin" väliin ja menettää hyvän mahdollisuuden tutustua muihin seurakuntalaisiin ja viettää aikaa heidän kanssaan, koska rahat ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin kirkkoihin on pääsymaksu, vaikka sitä menisi vain ihailemaan sisältä. Miksei siis kirkoissa pidettävissä tapahtumissa saisi olla maksullisia pääsylippuja?
Joh. 2:16
Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin kirkkoihin on pääsymaksu, vaikka sitä menisi vain ihailemaan sisältä. Miksei siis kirkoissa pidettävissä tapahtumissa saisi olla maksullisia pääsylippuja?
Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi."
Ai, myydäänkö siellä kyyhkysiä, en tiennytkään?
Siis oikeasti: vertaat sitä, että lauletaan vaikka En etsi valtaa loistoa (ma pyydan taivaan valoa) tai On hanget korkeat nietokset (laps hankeen hukkuu, unhoittuu) tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän laulavat kirkoissa joululauluja, hengellisiäkin. Meneekö ne pilalle, jos niitä laulaa henkilö, joka laulaa muutakin musiikkia?
On tekopyhää laulaa lurittaa RAHASTA kerran vuodessa "ihanasta Vapahtajasta", jota ei edes tunne.😵
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää, kirkko ei ole mikään kaljaräkälä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tekopyhää laulaa lurittaa RAHASTA kerran vuodessa "ihanasta Vapahtajasta", jota ei edes tunne.😵
Mistä sinä kenenkään sydämen tilaa tiedät? Eivät kaikki siitä kailota maailmalle. Aina niin kärkkäänä muita tuomitsemaan.
Voisikohan sulla ilmeisesti itseäsi uskovaisena pitävällä olla näin Joulun alla muitakin huolen aiheita kuten vaikka köyhät lapsiperheet tai yksinäiset vanhukset. Tai jotain muuta ongelmaa mietittäväksi kuin tämä joululaulujen laulaminen (!).
Joo on ihan perkeleestä koko idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielsikö Jeesus kaikkea temppelissä tapahtuvaa myyntiä vai voisiko tuon kohdan tulkita niinkin kirjaimellisesti, että Jeesus kohdisti sanansa kyseisenä hetkenä kyyhkysiä myyneille ihmisille? Olen kuullut varsin uskottavan tuntuisen selityksen, jonka mukaan kyyhkysten myyntiin temppelissä liittyi köyhien riistämistä, mikä oli moraalitonta ja väärin.
Jeesus vaikuttaa muutenkin menneen tuossa pidemmälle kuin olisi ollut tarpeen, kuten rinnakkaiskohdasta (Mark. 15:15-17) selviää: "He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta. Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan.""
Mitä mieltä muuten olet siitä, että kirkoissa myydään usein kynttilöitä (jotka voi sytyttää ja jättää kirkkoon palamaan), kyseistä kirkkoa esittäviä kortteja ja jotain muuta pientä? Tuotot voi mennä esim. lähetystyön hyväksi tai kyseisen seurakunnan toiminnan tukemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan edes yrittänyt selvittää, mitä markkinahuoneeksi suomennettu sana todella tarkoittaa?
Kauhulla odotan,että kaikki väärinlaulajat änkeää kirkkoon. Vilkkumaa Willberg Eini Suvas Toni virtanen
Vierailija kirjoitti:
Jeesus vaikuttaa muutenkin menneen tuossa pidemmälle kuin olisi ollut tarpeen, kuten rinnakkaiskohdasta (Mark. 15:15-17) selviää: "He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta. Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan.""
Hyvä huomio! Jos halutaan noudattaa Jeesuksen asettamaa esimerkkiä, saako kirkkoon tai edes kirkon piha-alueelle tulla mitään tavaraa kantaen? Muuttaako se asiaa, jos tavarat on kädessä roikkuvassa kassissa tai ehkä jopa selkärepussa niin että kädet on täysin vapaat? Tai jos vaatteissa on niin isot taskut, että niissä kulkee mukana pieni omaisuus?
Homma menee aika mielenkiintoiseksi, jos kirkkojen ulkopuolelle täytyy tehdä narikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tekopyhää ja ahnetta teeskennellä että ansaitsisi jotkut laulamaan ilmaiseksi. Itse vaan ilmestyisi ahneena paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet eri linjoilla kuin Paavali:
"Jotkut tosin julistavat Kristusta vain kateudesta ja riidanhalusta, mutta toiset vilpittömin mielin. Nämä toimivat rakkaudesta, koska tietävät, että minun tehtäväni on puolustaa evankeliumia. Nuo toiset taas julistavat Kristusta juonittelunhalusta, epäpuhtain mielin, ja uskovat näin tuottavansa minulle murhetta täällä vankeudessani. Mutta ei sillä väliä! Minä iloitsen siitäkin, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan, oli tarkoitus vilpitön tai ei." (Fil. 1:15-18)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Jeesuksesta laulaminen yleisön edessä on niin suuri kunnia, että artistien täytyy maksaa kaikki keikoista ja niitä varten harjoittelusta ym. aiheutuvat kulut omasta pussistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Jeesuksesta laulaminen yleisön edessä on niin suuri kunnia, että artistien täytyy maksaa kaikki keikoista ja niitä varten harjoittelusta ym. aiheutuvat kulut omasta pussistaan.
Minun mielestäni artistin pitäisi maksaa niille jotka tulevat kirkkoon kuuntelemaan Jeesus-lauluja. Sillä tavalla saataisiin kirkot täyteen väkeä ja sanoma Jeesuksesta tavoittaisi monia.
Vierailija kirjoitti:
Valittaisit ennemmin siitä, että messun jälkeen pidettävät kirkkokahvit voi olla maksullisia. Moni köyhä joutuu jättämään tuon "seurustelun sakramentin" väliin ja menettää hyvän mahdollisuuden tutustua muihin seurakuntalaisiin ja viettää aikaa heidän kanssaan, koska rahat ei riitä.
Voi olla eri käytäntöjä mutta en ole missään havainnut pakollista maksua kirkkokahveista, maksu on yleensä ollut vapaaehtoinen. Ainakin siinä olet oikeassa, että muihin seurakuntalaisiin tutustuminen on tärkeää ja ho solmittujen suhteiden ylläpito on tärkeää, seurakunta on Kristuksen ruum1s.