Viihdemuusikkojen konsertit kirkoissa
Lippu?
Lippu kirkkoon?
Ei, ei näin.
Kirkot ovat maksuttomia paikkoja.Sanaa sinne mennään kuulemaan.
2024 vuotta eletään eikä vieläkään ymmärretä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo nähdäkseni koskee kaikkea kaupankäyntiä. "Huone" tosin on ihminen itse. Käytännössä tuo tarkoittaa, että Jeesus kielsi kaiken kaupankäynnin, koska kaupankäynti liittyi Baalin palvontaan. Baal taas oli foiniikkialaisten ja kanaanilaisten (kauppiaiden) jumala. Jeesuksen mukaan raha ei ole vaihdon väline vaan rakkaus. Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on.. Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on.
Esiintyminen rahaa vastaan on siten käytännössä epäjumalan palvomista, kuten siitä maksaminenkin. Kuten käsky kuuluu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Täyttä soopaa.
Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
Vierailija kirjoitti:
Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
Pitääkö vaatteet pestä itse omin käsin vai saako käyttää pyykkikonetta?
Köyhien on turha ulista. Kirkoissa järjestetään edelleen paljon ilmaisia konsertteja, vaikka niiden musiikki ei tyypillisesti olekaan yhtä tasokasta kuin maksullisissa konserteissa.
Keskustelussa on useita virheellisiä ja harhaanjohtavia väitteitä. Ensinnäkin, vaikka kirkot ovat monille avoimia ja usein ilmaisia paikkoja, erityisesti konserteissa ja muissa erityistilaisuuksissa voi olla pääsymaksuja. Kirkko ei ole täysin "maksuton" paikka kaikille tapahtumille, kuten keskustelussa väitetään. Kirkollisveron maksaminen ei tarkoita, että kirkko kattaa kaikki tapahtumien kulut. Lisäksi väite siitä, että kirkko olisi ollut aina bisnes ja että se on vain rahastusta, on liioiteltu. Vaikka kirkollisessa historiassa on ollut väärinkäytöksiä, nykyaikainen kirkon rooli on monivaiheinen ja moniulotteinen, eikä sen rahoitus ole pelkkää bisnestä. Jeesuksen sanat, joita käytetään keskustelussa, liittyvät erityisesti temppelissä tapahtuvaan väärinkäyttöön, eikä niitä voida yleistää kaikelle kaupankäynnille kirkossa. Myös kirkossa pidettävät konsertit voivat olla hyväntekeväisyyttä tai tukea kirkon toimintaa, eivät pelkästään rahastusta.