Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junan Extra-luokassa (joka on nykyisin määrätty3 HILJAISEKSI) jotkut alkoivat pitämään jotain työpalaveria ja mulla paloi pinna

Vierailija
03.12.2024 |

Ekana sanoin ihan ystävällisesti että Extra-luokka on nykyisin hiljainen tila. Tähän mennessä ne oli ehtineet pälpättää jotain työasioita jo vaikka kuinka pitkään.

Ne sivuutti täysin sanomani ja käyttäytyivät kuin kukaan ei olisi sanonut mitään.

Tässä vaiheessa mulla meni hermot ja huusin sitten todella kovalla äänellä että "Tämä on hijainen tila, eikö men jakeluun".

Tässä vaiheessa sen pälpätyksen toinen osapuoli sanoi jo että siirrytään jonnekin muualle. Se toinen olisi vielä tässäkin vaiheessa halunnut jatkaa työpalaverin pitämistä.

Sitten juuri tämä itsepäinen henkilö käveli ohitseni ja katsoi muka uhkaavan näköisesti minua kohti.

:D

Kommentit (180)

Vierailija
101/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusitko HILJAA jämerästi, kuin Kiljunen hoitajamielenosoittajille?

Vierailija
102/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ihmetyttää tosin paikoin miten nää hiutaleet kestää käydä kaupassa, liikkua asemalla tai kadulla, käydä ravintolassa tai olla edes työpaikalla muiden ihmisten seurassa 

Ei varmasti kannata haaveilla parisuhteesta tai lapsista, muut sukulaiset ovatkin ihan täyttä myrkkyä. Ihmisestä lähtee ääniä, jotkut jopa puhkuvat ihan itsekseen tietämättään 

Kyllä ihmiset ymmärtävät, että normaalielämässä on hälyä. Mutta jos ostaa erikseen paikan hiljaisesta vaunusta, jotta pystyisi vaikkapa keskittymään työskentelyyn, kyllähän se ärsyttää, jos ympärillä hälistään. Sama kuin että kirjaston ulkopuolella on ihan tavallista, että on hälyä, mutta lukusalin olettaa olevan hiljainen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilasit maamme kilpailukyvyn.

Vierailija
104/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstra-luokan ongelma on juuri nämä työporukat, jotka varaavat firman piikkiin kalliimmat liput. Voi sitten kehuskella miten mentiin isolle kirkolle oikein EKSTRA-luokassa. Jos ei pidetä palaveria, niin sitten vain pidetään meteliä jaarittelemalla niitä näitä. Jotkut uskoo kun kohteliaasti pyytää olemaan hiljaa, jokut vain lisäävät volyymia.

Paljon ekstra-luokkaa käyttävä

Vierailija
105/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä tää keskustelu täällä.

Hiljaisessa vaunussa on osan mielestä ihan ok kälättää, sillä "kyllähän maailmaan ääntä mahtuu".

Mutta kuinka moni kyseenalaistaa sitä, että leikkivaunussa kuuluu lasten ääniä tai lemmikkivaunussa saattaa allerginen saada oireita? Nämähän "kuuluu asiaan".

Miksi ei sitten voi noudataa sitä Extra-luokan hiljaisuussääntöä? Junassa on muitakin vaunuja kuin Extra-luokan vaunu, joten ostaapi paikan sitten vaikka sieltä leikkivaunusta jos ei hälyä hätkähdä.

Vierailija
106/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kerrankin joku puuttui asiaan! Yleensä tämä menee Suomessa niin, että seurataan sivusta naama mutrulla ja sitten jälkikäteen valitetaan. Extra luokka on nimenomaan hiljainen luokka, jos haluaa pälpättää niin menee sitten muualle. Muutenkin tuo työasioiden läpikäyminen julkisella paikalla tai tuntemattomien läsnäollessa on arveluttavaa. Tai jos niistä puhuu, kannattaa varmistaa, ettei sano mitään arkaluontoista tai ihmisten nimiä. Kerran junassa (normivaunu) nainen puhui puhelimeen työkaveristaan, kertoi ääneen koko nimen, työpisteen, yms. ja paljasti myös koko junavaunulle, että kyseinen henkilö on saamassa ensimmäisten joukossa potkut.

Vierailija
107/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extra luokalla myydään palvelua, jota ei oikeasti edes ole. VR:n rahastusta.

Vierailija
108/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa liikkua omalla kulkuneuvolla kun kerrat et ketää muita ja muiden ääniä siedä? Ja ihan mielenkiinnosta mikä tekee sinusta niin paljon paremman ihmisen että sinulla on varaa vaatia muita toimimaan sinun tahdon mukaan?

eri, mut jos joku tila on määritelty hiljaiseksi tilaksi niin ei ole kovin kivaa että sinne tullaan kollegan kanssa vääntää jotakin myyntijargoniaa..se ei ole enää hiljainen silloin. Meillä on toimistossakin hiljainen vyöhyke, siellä ei lörpötellä puhelimeen eikä vierustoverin kanssa vaan tehdään hiljaa keskittymistä vaativaa työtä. Älämölölle on oma sallittu osastonsa. 

Välillä ottaa lenkilläkin pannuun kun joku kailottaa kovaan ääneen puheluita kuntopolulla että tulit sit luontoon mölyämään.

Kyllä siellä lenkillä saa  pälpättää ihan sielunsa  pohjasta😅  Et voi kieltää 🙄

Vierailija
109/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointipuppelit ei missään välitä muista ihmisistä. ABC:lläkin lounaalla mölisevät, kikattelevat ja jopa arvostelevat äänekkäästi muita asiakkaita.

Vierailija
110/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemminkin ehdottanut, että sillä ekstran lisähinnalla voitaisiin palkata erillinen valvoja sinne, joka 1. varoituksen jälkeen vaan eleettömänä poistaisi matkustajan :'D niskapeffaotteella "Ole!" seuraavalla asemalla tai liikkuvasta junasta xD

Siinä kun oot vartin kuunnellu kuulokkeet päässä kailottavaa palaverissa istujaa, ja he pääsevät aiheeseen "mitä tarjottavia pikkujouluissa", on pitänyt nousta koputtamaan olkapäälle, että ajattelitko kauankin vielä häiritä muita. Tai sille pöydän ympärillä istuvalle seurueelle, joille ei toisellakaan sanomisella riittänyt ymmärrys, mitä Hiljainen tila tarkoittaa. Kolmannella kun kysyi että haenko konduktöörin selvittämään, älysivät siirtyä sinne ravintolavaunuun jatkamaan Annikki-tädin sukujuhlaselvitystä. 

Vierailija
111/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä matkustin Turkuun ekstraluokassa, ja silloin jouduin kuulemaan typerimmän keskustelun mitä olen eläissäni kuullut. Turhaan maksoin, paska matka. Miksi ihmisten on niin vaikea olla hiljaa edes muutaman tunti?

Onko Turusta/Turkuun törpöimmät junamatkustajat? Mulla on sellaisia kokemuksia.

Viimeksi alkukeväällä tulin Turusta Tampereelle ykkösluokan vaunussa, joka oli täynnä kännisiä/krapulaisia haalaripellejä. Turuus on juuri ollut joku maan suurin opiskelijatapahtuma. Kyllä kiristi hermoa kuunnella sitä kiroilua ja mölinää "hiljaisessa vaunussa".

Vierailija
112/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime viikolla piti huomattaa kolme kertaa yhdelle Teams-palaverissa pälättävällä tädille, että tämä on hiljainen vaunu. Ei meinannut uskoa millään ja lopettaa sitä kailottamista. 

Vierailija
113/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nää etäkokouspellet voi varata omaa hyttiä (vai mikä se on) jossa mölöttäisivät edes oven takana.

Vierailija
114/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisessa tilassa ei saa huutaa. 😠

Eikä pitää työpalaveria. 

Vierailija
115/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi helpompaa liikkua omalla kulkuneuvolla kun kerrat et ketää muita ja muiden ääniä siedä? Ja ihan mielenkiinnosta mikä tekee sinusta niin paljon paremman ihmisen että sinulla on varaa vaatia muita toimimaan sinun tahdon mukaan?

Emmätiiä, zoomipalaverin pitäminen autoa ohjatessa on osoittautunut haasteelliseksi. Viimeksi meni kortti kun poliisi tuli paikalle luisuttuani suoralla tiellä metsään skodalla ja läppäri sylissä. 

Vierailija
116/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ihmetyttää tosin paikoin miten nää hiutaleet kestää käydä kaupassa, liikkua asemalla tai kadulla, käydä ravintolassa tai olla edes työpaikalla muiden ihmisten seurassa 

Ei varmasti kannata haaveilla parisuhteesta tai lapsista, muut sukulaiset ovatkin ihan täyttä myrkkyä. Ihmisestä lähtee ääniä, jotkut jopa puhkuvat ihan itsekseen tietämättään 

Kyllä ihmiset ymmärtävät, että normaalielämässä on hälyä. Mutta jos ostaa erikseen paikan hiljaisesta vaunusta, jotta pystyisi vaikkapa keskittymään työskentelyyn, kyllähän se ärsyttää, jos ympärillä hälistään. Sama kuin että kirjaston ulkopuolella on ihan tavallista, että on hälyä, mutta lukusalin olettaa olevan hiljainen paikka.

Nykymaailmassa säännöt koskee vain muita, ei minua koska minulla on sentään 153 seuraajaa instassa tms. ja olen siis tärkeä ihminen ja vaikuttaja. 

Vierailija
117/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko SINÄ kulkea autolla kun ei yhteiset säännöt sovi kiljukaulalle? 

Vierailija
118/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät vain itse tajua, joten asiat pitää heille sanoa - joko nätisti tai vähemmän nätisti. Itselläni on vastaava kokemus vuosien takaa. Olin tekemässä gradua yliopiston kirjastossa, hiljaisessa tilassa. Lähelläni istui pari tyttöä, jotka kuiskivat toisilleen. Eivät istuneet pöydän ääressä edes vierekkäin, vaan vastapäätä toisiaan ja supisivat toisilleen äänekkäästi sen pöydän yli. Sellainen kuiskiminen kuulostaa todella ärsyttävältä, ja jos kyse olisikin ollut vain muutamasta kerrasta, niin ei siinä vielä mitään. Mutta se oli kunnon keskustelu, joka vain jatkui ja jatkui. Lähellä istuvat alkoivat jo vilkuilla ärtyneesti.

Mä sitten sanoin, että tämä on hiljainen tila, voisitteko olla hiljempaa. Ei vaikutusta. Lopulta paloi hermot ja sanoin vähän kovemmalla äänellä "Hei, tämä tila on tarkoitettu hiljaiselle työskentelylle, ja jos te haluatte jutella, niin tuolla alhaalla on kahvila, jonne sitä voi hyvin mennä tekemään. Mutta me muut haluaisimme tehdä töitä rauhassa." Tytöt keräsivät sitten tavaransa mulkoillen minua kiukkuisesti ja lähtivät. Pisti vain silloinkin ihmetyttämään, kuinka vähän jotkut ihmiset osaavat ottaa toisia huomioon ja tuntuvat olevan ympäristölleen täysin sokeita.

Vierailija
119/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät vain itse tajua, joten asiat pitää heille sanoa - joko nätisti tai vähemmän nätisti. Itselläni on vastaava kokemus vuosien takaa. Olin tekemässä gradua yliopiston kirjastossa, hiljaisessa tilassa. Lähelläni istui pari tyttöä, jotka kuiskivat toisilleen. Eivät istuneet pöydän ääressä edes vierekkäin, vaan vastapäätä toisiaan ja supisivat toisilleen äänekkäästi sen pöydän yli. Sellainen kuiskiminen kuulostaa todella ärsyttävältä, ja jos kyse olisikin ollut vain muutamasta kerrasta, niin ei siinä vielä mitään. Mutta se oli kunnon keskustelu, joka vain jatkui ja jatkui. Lähellä istuvat alkoivat jo vilkuilla ärtyneesti.

Mä sitten sanoin, että tämä on hiljainen tila, voisitteko olla hiljempaa. Ei vaikutusta. Lopulta paloi hermot ja sanoin vähän kovemmalla äänellä "Hei, tämä tila on tarkoitettu hiljaiselle työskentelylle, ja jos te haluatte jutella, niin tuolla alhaalla on kahvila, jonne sitä voi hyvin mennä teke

Kato pitää päästä rauhalliseen paikkaan puhumaan, ettei häly haittaa. Ymmärtämättä, että se puhuminen sitten haittaa muita siinä hiljaisessa tilassa.

Itsekkyys on viime vuosina lisääntynyt hälyttävästi.

Vierailija
120/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei nää etäkokouspellet voi varata omaa hyttiä (vai mikä se on) jossa mölöttäisivät edes oven takana.

Voi voi kun harmittaa kun fiksummilla ihmisillä on töitä eikä tartte pummilla elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi