Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junan Extra-luokassa (joka on nykyisin määrätty3 HILJAISEKSI) jotkut alkoivat pitämään jotain työpalaveria ja mulla paloi pinna

Vierailija
03.12.2024 |

Ekana sanoin ihan ystävällisesti että Extra-luokka on nykyisin hiljainen tila. Tähän mennessä ne oli ehtineet pälpättää jotain työasioita jo vaikka kuinka pitkään.

Ne sivuutti täysin sanomani ja käyttäytyivät kuin kukaan ei olisi sanonut mitään.

Tässä vaiheessa mulla meni hermot ja huusin sitten todella kovalla äänellä että "Tämä on hijainen tila, eikö men jakeluun".

Tässä vaiheessa sen pälpätyksen toinen osapuoli sanoi jo että siirrytään jonnekin muualle. Se toinen olisi vielä tässäkin vaiheessa halunnut jatkaa työpalaverin pitämistä.

Sitten juuri tämä itsepäinen henkilö käveli ohitseni ja katsoi muka uhkaavan näköisesti minua kohti.

:D

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä matkustin Turkuun ekstraluokassa, ja silloin jouduin kuulemaan typerimmän keskustelun mitä olen eläissäni kuullut. Turhaan maksoin, paska matka. Miksi ihmisten on niin vaikea olla hiljaa edes muutaman tunti?

Menin Onnibussilla ja eipä kuulunut puheensorinaa

Vierailija
82/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Eli muutaman minuutin voi ihan hyvin jutella normaalilla voimakkuudella."

Miksei voi puhua normaalia hiljemmalla voimakkuudella? Toisten normaali puhe on puolihuutamista.

Siellä Ekstrassa olevat on maksaneet ihan kopsakan lisämaksun hiljaisuudesta. Jotkut saattavat olla väsyneitä matkustettuaan jo tuntitolkulla ja herättyään aamuneljältä, ja ovat siksi maksaneet liput Ekstraan. Ja sitten jotkut toisensa tuntevat alkavat vaihtamaan kuulumisia "normaalilla" eli kovalla äänellä, hohottamaan ja ties mitä, herättäen torkkuvat ihmiset. Joku taas tarvitsee hiljaisuutta keskittyäkseen vaikka työhön, oppikirjaan tai muuhun, minkä vuoksi ovat tulleet Ekstra-luokkaan. 

Miksei osata ottaa muita huomioon??? Menkää muualle, jos haluatte keskustella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen matkustanut Extrassa lähinnä sen vuoksi, että siellä on paremmin tilaa ja istuinten leveys on suurempi. Yleeensä matkustan yksin niin en kälätä, mutta kyllä minusta normaali hiljaisella äänellä käyty keskustelu on sallittua jos sattuu vaikka tuttu samaan vaunuun. Yltiöhiljaiset suomalaiset ottavat kaikki suositukset niin kirjaimellisesti. että VR voisi nyt laittaa lipun osto -ohjeeseen että tämä vaunu on sallittu vain mykille. Itse taidan siirtyä takaisin karjavaunuun niin uskaltaa edes vastata puhelimeen, jos sattuu iäkäs omainen soittamaan. Pelkään että muuten saa jonkun raivohullun niskaansa.

Eikös siellä ole äänieristetty koppi puheluita varten.

Vierailija
84/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisessa tilassa on oltava hiljaa ja siitä huomauttaminen on ok.  

Vierailija
85/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pelkkä suositus. Ainahan junissa on palavereita pidetty, että sikäli.

Olet väärässä, ei ole vain suositus, vaan sääntö. Siellä on kieltomerkitkin mölyämiselle. Ekstra-luokka on _hiljainen_ luokka.

Junassa voi pitää palavereja, mutta niille on ihan omat alueensa. Varaisivat paikat sinne.

Kuka idiootti edes varaa paikat palaveriin _hiljaisesta_ osastosta?

Luuletko, ettå VR:n junasta voi varata paikan mistä haluaa?! Voi olla, että extraan on joutunut juuri siksi, että juna on muuten täynnä. 

No se on sitten voi voi kun tollot ei ole varanneet lippuja ajoissa, ja palaveri pidetään sitten myöhemmin, mutta ei hiljaisessa luokassa, tajuatko tollo?

Vierailija
86/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisessa tilassa on oltava hiljaa ja siitä huomauttaminen on ok.  

Lisään tähän, että toki pari sanaa saa hiljaisesti sanoa, mutta palaverit, puhelut, zoomit, juttelut voi hoitaa muualla.  Vaikka ravintolavaunussa, työskentelyhytissä tai muualla.  Sama käytös muissakin hiljaisissa tiloissa.

Vierailija
87/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Teit monelle meistä rauhaa ja hiljaisuutta kaipaaville palveluksen. En itsekään tajua niitä mölyapinoita. Sitähän voi mennä mölyämään vaikka ravintolavaunuun. Valitettavasti konduktöörit eivät puutu asiaan.

t. Toinen paljon Extrassa matkustava. 

Konnarit ei tee mitään? Sitten vaan hakemaan VR:ltä korvauksena lipun hinta takas. He rahastaa tarjoamalla tietyn "palvelun". Kun eivät välitä luvattua ja maksettua palvelua välitä tarjota niin he ovat velvollisia maksamaan lipun hinnan takas. Kun riittävän moni alkaa penätä rahaa takas ehkä VR:ääkin alkaa kiinnostaa. Itse menen autolla kuten tähänkin asti, mulla ei pinna kestä ollenkaan typeryksiä.

Saattasin tuntea kiusausta vastata mölyapinoille samalla mitalla. Menee niitten lähelle ja alkaa hoilata kovaan ääneen ja mahdollisimman epävireisesti laalaalaalaa tauotta puheen päälle. Eiköhän

Sellainen voimafantasia paksuperseellä. Hassu.

Vierailija
88/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ekstraan "joutuu" vasten tahtoaan, niin siellä.on silti noudatettava hiljaisuussääntöä. Voi myös lampsia ravintolavaunuun, jos hiljaisuus ei kelpaa. Tai vaikka lemmikkivaunuun, siellä saa jutella mukaville hauveleille. 

Vierailija
89/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista ei ole pälättävät tolvanat, vaan se että vain yksi lisähinnan maksanut ihminen saa suunsa auki ja sekin onnistui asiallisesti vain kerran. Sitten pitikin jo huutaa. Konduktöörin tavoittaa muutamassa minuutissa ja asian voi antaa hänelle hoitoon. Voin kuvitella miten epämiellyttävää on ollut heille joilla on ollut vaikka kuulokkeet päässä havahtua tuohon että joku menettää malttinsa ja karjuu. Täysin epäsopivaa missään vaunussa. 

Samaa mieltä! Olisin valittanut itse ap:stä konduktöörille tuon kohtauksen jälkeen, että en tunne enää oloani turvalliseksi siinä vaunussa, koska tuo huutaja on siellä. Ei ole henkisesti terveen aikuisen ihmisen merkki nimittäin ryhtyä huutamaan jossain junanvaunussa!

Haista nyt p*ska!

Vierailija
90/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista ei ole pälättävät tolvanat, vaan se että vain yksi lisähinnan maksanut ihminen saa suunsa auki ja sekin onnistui asiallisesti vain kerran. Sitten pitikin jo huutaa. Konduktöörin tavoittaa muutamassa minuutissa ja asian voi antaa hänelle hoitoon. Voin kuvitella miten epämiellyttävää on ollut heille joilla on ollut vaikka kuulokkeet päässä havahtua tuohon että joku menettää malttinsa ja karjuu. Täysin epäsopivaa missään vaunussa. 

Samaa mieltä! Olisin valittanut itse ap:stä konduktöörille tuon kohtauksen jälkeen, että en tunne enää oloani turvalliseksi siinä vaunussa, koska tuo huutaja on siellä. Ei ole henkisesti terveen aikuisen ihmisen merkki nimittäin ryhtyä huutamaan jossain junanvaunussa!

Haista nyt p*ska!

Haiset tänne saakka.

Vierailija
91/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa huomaa, ketkä niitä käytöstavattomia öykkäreitä siellä Ekstrassa on. 

Vierailija
92/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä kirjastoon nykyaikana... ihme mökä kaikkialla.

Vierailija
93/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta harva haluaa siellä.torkkua, ja.ilmainenkin se on. 

Ekstrassa maksetaan hiljaisuudesta.

Vierailija
94/180 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erehdyin kerran Oodiin. Nykyaikainen kirjasto oli minulle liikaa. Löysin minua miellyttävämmän perinteisen kirjaston kyllä.

Vierailija
95/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista nyt p*ska!

Fiksu ja filmaattinen VR:n kanta-asiakas?

Vierailija
96/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh-lyt mölöttää. Niillä on myös ihme tapa käyttää kaiutinpuhelua joka paikassa. Viime viikolla otti kyllä pattiin, kun toltiin illalla ravintolassa syömässä ja joku lihava äijä räkii sitä arabiaansa kaiuttimen kautta ja joku muija mongertaa takaisin. Kävelee siinä sitten vielä ympäriinsä pöytien välissä, näyttikai kameralla muijalleen miten hieno katto siinä ravintolassa on.. Tarjoilija ei tee mitään pyynnöistä huolimatta, nuori aran oloinen nainen, ei kai uskaltanut puuttua. Meni loppujen lopuksi kansainvälisien käsimerkkien vaihdoksi.

Vierailija
97/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihmetyttää tosin paikoin miten nää hiutaleet kestää käydä kaupassa, liikkua asemalla tai kadulla, käydä ravintolassa tai olla edes työpaikalla muiden ihmisten seurassa 

Ei varmasti kannata haaveilla parisuhteesta tai lapsista, muut sukulaiset ovatkin ihan täyttä myrkkyä. Ihmisestä lähtee ääniä, jotkut jopa puhkuvat ihan itsekseen tietämättään 

Vierailija
98/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ihmetyttää tosin paikoin miten nää hiutaleet kestää käydä kaupassa, liikkua asemalla tai kadulla, käydä ravintolassa tai olla edes työpaikalla muiden ihmisten seurassa 

Ei varmasti kannata haaveilla parisuhteesta tai lapsista, muut sukulaiset ovatkin ihan täyttä myrkkyä. Ihmisestä lähtee ääniä, jotkut jopa puhkuvat ihan itsekseen tietämättään 

Itse taidat olla sellainen lumihiutale jota mitkään säännöt eivät koske? Yritä ymmärtää, että ekstra-luokassa maksetaan siitä, että se on HILJAINEN tila.

Vierailija
99/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on pelkkä suositus. Ainahan junissa on palavereita pidetty, että sikäli.

Olet väärässä, ei ole vain suositus, vaan sääntö. Siellä on kieltomerkitkin mölyämiselle. Ekstra-luokka on _hiljainen_ luokka.

Junassa voi pitää palavereja, mutta niille on ihan omat alueensa. Varaisivat paikat sinne.

Kuka idiootti edes varaa paikat palaveriin _hiljaisesta_ osastosta?

Luuletko, ettå VR:n junasta voi varata paikan mistä haluaa?! Voi olla, että extraan on joutunut juuri siksi, että juna on muuten täynnä. 

Jos juna on niin täynnä, että tarjolla on vain extraluokan paikkoja, niin sitten on. Niistä paikoista maksetaan vielä lisähinta. Ihan sama asia kuin että jos paikkoja on vain lemmikkivaunussa, ei allerginen voi häätää sieltä koiria pois. Eli mennään sen vaunun sääntöjen mukaan.

Vierailija
100/180 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta nämä pälättäjät extraluokassa! Hiljaisella äänellä keskustelu ehkä sallittua, mutta miten voi kahdesta-kolmesta naisesta lähteä ääntä kuin torikauppiaista?? Palaverit toimistoissa pidettäviksi eikä tulla häiritsemään muita matkustajia kälätyksellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi